LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aannemer maakt schade aan Laminaatvloer en wil niet betalen

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Aannemer maakt schade aan Laminaatvloer en wil niet betalen

Ongelezen bericht door Freek145 »

Hallo

Een aannemer voor aanleg van glasvezel in mijn meterkast heeft schade gemaakt aan de laminaat vloer, zie hieronder de mailwisseling met de laatste mails als eerste. Wat nu te doen?

--------------------------------------------------------------

Geachte heer xxxx,

Zoals ik u reeds eerder heb medegedeeld, hetgeen volgt:

“De laminaatvloer heeft een paar onherstelbare krassen opgelopen, die er tot op hedenochtend niet zaten.
Oorzaak is te wijten aan het feit dat deze monteur, zonder bescherming, doek of kleed gereedschap en zware koffers heeft geschoven over de vloer.

Tijdens uw bezoek op 18 mei jl. voor opname van de schade, hebben wij gezamenlijk geconcludeerd dat deze schade logischerwijs is ontstaan door de werkzaamheden voor montage van glasvezel in de meterkast.

Om nog even te reageren op de versie van uw monteur, dhr xxxxx
De monteur, dhr xxxxheeft zich niet eens voorgesteld, maar ding domweg zonder beschermende ondervloer aan het werk op deze laminaat vloer.
Toen ik hem voor het eerst bezig zag rechtstreeks op de vloer, na eerst nog een gesprek te hebben gehad van iemand van de glasvezel of KPN zelf, heb ik direct gezegd dat er een bescherming onder moest.
Ik heb toen zelf een kleed gepakt voor hem, en toen hij ruimte wilde maken bij de meterkast, schoof hij zijn gereedschapskist gewoon over het laminaat heen.
Toen heb ik gezegd dat ik wenste dat hij mijn woning zou verlaten.
Dit is de gang van zaken die zich heeft voorgedaan.

Met uw voorstel om de schade via mijn verzekeraar te laten lopen ben ik het dan ook oneens.
Het staat u natuurlijk vrij de schade in te dienen bij uw bedrijfsverzekeraar, doch ik heb het recht als klant geheel schadeloos gesteld worden en derhalve vorder ik dat van u.

De schade is volgens de persoon die de offerte heeft opgesteld niet meer te herstellen, deze zal te allen tijde zichtbaar blijven. Derhalve zal het beschadigde laminaat vervangen moeten worden.

Hierbij deel ik u dan ook nogmaals mede:
Indien het bedrag van 333,67 niet voor 1 juli 2009 op mijn rekening xxxxxx is bijgeschreven, zal ik genoodzaakt zijn de wettelijke rente bij u in rekening te brengen en juridische vervolgstappen te ondernemen. Hiertoe behoort ook de overdracht van dit dossier aan mijn rechtsbijstandsverzekering.

Het spreekt voor zich dat werkzaamheden niet zullen worden afgerond, alvorens het bedrag op mijn rekening is bijgeschreven.

Onder voorbehoud van alle rechten , mede ten aanzien van gevolgschade en of kosten teken ik,

Hoogachtend,

xxxxx


----

Geachte heer xxx,

Allereerst mijn excuses voor de late terugkoppeling, maar heb eerst nog wat overleg gehad met ons tussenpersoon van de verzekering.
Hij geeft het volgende aan:

Ik heb even overleg gehad met de verzekeraar hoe zij in dit soort gevallen handelen. In Nederland is in het principe zo geregeld dat "wie eist, bewijst". De benadeelde zal dus goed onderbouwd moeten aantonen dat de schade bijvoorbeeld niet (goed) te herstellen is.

Ook heb ik nogmaals contact gehad met de monteur die destijds bij u is geweest, hij heeft het voorval als volgt omschreven:

De klant zelf was zelf al niet zo positief, vanwege een andere voorval toen ik daar aankwam.
Vervolgens ging ik gewoon aan het werk, Toen ik aan het werk was kwam de klant naar me toe lopen
met de mededeling dat ik de krassen op de vloer had gemaakt, Wat na mijn weten niet zo is.
Ik heb alleen mijn koffer daar neergezet en was aan het werk gegaan.

Groet, xxxx
Hoe spijtig ik deze situatie ook vindt zou toch willen voorstellen om deze schade via onze verzekeraars te spelen, zou graag de gegevens ontvangen van uw tussenpersoon.
Met vriendelijke groet,
xxxxxx
-------------------------
Geachte heer xxx

Conform ons telefonisch onderhoud, doe ik u hierbij nogmaals de mailwisseling van 18 en 19 mei toekomen. Hierin vindt u alle informatie.

Indien het bedrag van 333,67 niet voor 1 juli 2009 op mijn rekening xxxxx is bijgeschreven, zal ik genoodzaakt zijn de wettelijke rente bij u in rekening te brengen en juridische vervolgstappen te ondernemen. Hiertoe behoort ook de overdracht van dit dossier aan mijn rechtsbijstandsverzekering.

Met vriendelijk groet,

xxx

Geachte heer xxxxx,

Hierbij stel ik uw organisatie aansprakelijk voor de geleden schade die hedenochtend is ontstaan
Door uw monteur xxxxx

De laminaatvloer heeft een paar onherstelbare krassen opgelopen, die er tot op hedenochtend niet zaten.
Oorzaak is te wijten aan het feit dat deze monteur, zonder bescherming, doek of kleed gereedschap en zware koffers heeft geschoven over de vloer.

Tevens zijn er 2 gaten geboord, omdat 1 gat niet op de jusite plek zat. Ik vraag mij af of deze wel is afgekit. Bovendien is e.e.a. wederom slordig achtergelaten

U verzoek u contact met mij op te nemen over de afwikkeling van de schade. Ik behoud mij alle rechten voor om de directe en indirecte schade te verhalen op de aannemer van dit werk.

Met vriendelijke groet,

xxxx

mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Aannemer maakt schade aan Laminaatvloer en wil niet betalen

Ongelezen bericht door mar42 »

Zoals je zelf al aangaf in je brief, onderneem die stappen, en zei kunnen je wel vertellen hoe of wat. :wink:

Freek145
Berichten: 16
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:11

Re: Aannemer maakt schade aan Laminaatvloer en wil niet betalen

Ongelezen bericht door Freek145 »

Ja, hij heeft eindelijk betaald, na een aansprakelijkheidsbrief en een herinneringsbrief.

Wel weer wat werk geweest om brieven te schrijven maar goed, de schade is nu vergoed gelukkig

Gesloten