LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Telfort, hulp gevraagd.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 jul 2009 19:18
Telfort, hulp gevraagd.
Sinds 2 jaar maakt mijn cliënt, wonende in onze instelling, gebruik van Mobiel internet van Telfort. (Dongel) Hij had een beperkt abonnement.
Voor hij bij ons kwam wonen, verbleef hij in een kliniek. Deze meneer heeft zich al die tijd aan de beperkingen van het abonnement gehouden en nooit meer betaald en verbruikt dan de abonnementskosten van €34,95 per maand. Dit voor meer dan een jaar lang. Echter, in januari kreeg deze meneer opeens een rekening van €2063,08 en in februari 2009 rekening van €821,39. Het vermoeden is dat andere mensen die daar verbleven gebruik hebben gemaakt van zijn internet, mogelijk door hacken. In juni is hiervan aangifte gedaan en contact gezocht met de Sociaal Raadslieden. Deze geven aan dat mijn cliënt de rekening van inmiddels €2857,47 toch moet betalen. Politie geeft echter aan dit niet te doen en contact te zoeken met Tros Radar.
Ons rijzen een aantal vragen:
- waarom is het abonnement niet geblokkeerd toen bleek dat er veel meer gebruik van werd gemaakt dan toegestaan.
- Waarom heeft telfort geen signaal afgegeven dat het verbruik en daardoor de rekening vele malen hoger was dan gebruikelijk.
- waarom wil Telfort geen onderzoek doen naar mogelijke andere kanalen waar internet via afgetapt is.
Telfort neemt geen aanstoot aan de aangifte. Mijn cliënt betreft een 67-jarige man die hier ernstig op decompenseert.
Telfort reageert door aanmaningen te blijven sturen die deze meneer niet kan betalen.
Donderdag 19 maart heeft hij een reactie ontvangen via mail van Telfort. Telfort geeft hierin aan dat er in deze periode nog geen onbeperkt abonnement was afgesloten en meneer dit bedrag toch moet betalen. Telfort neemt geen notie van de vraag om mogelijke andere verbindingen na te trekken, ze nemen het proces-verbaal niet mee in het verhaal.
Heeft iemand tips of adviezen voor wat wij nu nog kunnen doen?
Voor hij bij ons kwam wonen, verbleef hij in een kliniek. Deze meneer heeft zich al die tijd aan de beperkingen van het abonnement gehouden en nooit meer betaald en verbruikt dan de abonnementskosten van €34,95 per maand. Dit voor meer dan een jaar lang. Echter, in januari kreeg deze meneer opeens een rekening van €2063,08 en in februari 2009 rekening van €821,39. Het vermoeden is dat andere mensen die daar verbleven gebruik hebben gemaakt van zijn internet, mogelijk door hacken. In juni is hiervan aangifte gedaan en contact gezocht met de Sociaal Raadslieden. Deze geven aan dat mijn cliënt de rekening van inmiddels €2857,47 toch moet betalen. Politie geeft echter aan dit niet te doen en contact te zoeken met Tros Radar.
Ons rijzen een aantal vragen:
- waarom is het abonnement niet geblokkeerd toen bleek dat er veel meer gebruik van werd gemaakt dan toegestaan.
- Waarom heeft telfort geen signaal afgegeven dat het verbruik en daardoor de rekening vele malen hoger was dan gebruikelijk.
- waarom wil Telfort geen onderzoek doen naar mogelijke andere kanalen waar internet via afgetapt is.
Telfort neemt geen aanstoot aan de aangifte. Mijn cliënt betreft een 67-jarige man die hier ernstig op decompenseert.
Telfort reageert door aanmaningen te blijven sturen die deze meneer niet kan betalen.
Donderdag 19 maart heeft hij een reactie ontvangen via mail van Telfort. Telfort geeft hierin aan dat er in deze periode nog geen onbeperkt abonnement was afgesloten en meneer dit bedrag toch moet betalen. Telfort neemt geen notie van de vraag om mogelijke andere verbindingen na te trekken, ze nemen het proces-verbaal niet mee in het verhaal.
Heeft iemand tips of adviezen voor wat wij nu nog kunnen doen?
Re: Telfort, hulp gevraagd.
De betaalde die maar 19,95 kosten gaan bij veel gebruik langzamer werken en dan heb je niet dit soort rekeningen.
Als er zo hoge rekening komt is het verstandiger tijdig te kijken of dit normaal is na lange tijd niets extra te betalen, dus Telfort had moeten zien dat er plotseling een ander gedrag was en moeten waarschuwen.
Er zijn maar zeer weinig mensen die dit bedrag per maand kunnen betalen.
Dus telfort heeft te laat gereageerd en vermoedelijk kun je aan de gevraagde pagina's zien dat er ook andere op deze PC kwamen.
Hij had achteraf beter een wachtwoord kunnen plaatsen want dan kan alleen hij hier op werken.
Gewoon vragen waarom ze geen E mail als waarschuwing bij dit plotselinge gedrag gestuurd hebben.
Als er zo hoge rekening komt is het verstandiger tijdig te kijken of dit normaal is na lange tijd niets extra te betalen, dus Telfort had moeten zien dat er plotseling een ander gedrag was en moeten waarschuwen.
Er zijn maar zeer weinig mensen die dit bedrag per maand kunnen betalen.
Dus telfort heeft te laat gereageerd en vermoedelijk kun je aan de gevraagde pagina's zien dat er ook andere op deze PC kwamen.
Hij had achteraf beter een wachtwoord kunnen plaatsen want dan kan alleen hij hier op werken.
Gewoon vragen waarom ze geen E mail als waarschuwing bij dit plotselinge gedrag gestuurd hebben.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Je vragen kunnen niet beantwoord worden omdat een aantal belangrijke gegevens ontbreken.
-wat is de exacte specificatie van het abonnement en hoe heet dit abonnement?
-was de gebruikte verbinding beveiligd, en zo ja hoe?
-heeft Telfort dit abonnement beveiligd of onbeveiligd opgeleverd?
-indien het abonnement onbeveiligd werd opgeleverd, is door Telfort wel schriftelijk aangegeven dat het alsnog beveiligd moest worden en hoe?
-heeft Telfort een specificatie van de factuur gegeven met daarin tijdstippen en specificatie van datagebruik per tijdstip?
Inderdaad het advies van de Sociaal Raadslieden niet opvolgen. Het is wel vaker droevig gesteld met de adviezen van deze organisatie. Het is bizar dat de Sociaal Raadslieden u niet gewezen hebben op het feit dat Telfort is aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken, www.sgc.nl (Electronische Communicatiediensten). Dit illustreert hoe slecht het kennisniveau is bij deze Sociaal Raadslieden. Laat u verder niet intimideren door de brieven van het incassoburo. U betwist de rekening immers.
De SGC heeft al meerdere soortgelijke zaken behandeld. De uitkomst daarvan ken ik niet. De procedure kan schriftelijk gevoerd worden en de kosten zijn laag. En gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld.
Er zijn zo enorm veel gegronde klachten over Telfort dat ik de kans zéér groot acht dat deze rekening in elk geval fors omlaag wordt geschroefd door tussenkomst van de SGC. Maar ik zou uiteraard gaan voor het nietig verklaren van de rekening.
En verder:
Webcare van Telfort is actief op dit forum. Zij proberen de beerput over de rampzalig slechte dienstverlening van Telfort dicht te houden. Laat u niet verleiden door een schikkingsvoorstel van Telfort Webcare maar probeer de rekening via SGC nietig te verklaren.
-wat is de exacte specificatie van het abonnement en hoe heet dit abonnement?
-was de gebruikte verbinding beveiligd, en zo ja hoe?
-heeft Telfort dit abonnement beveiligd of onbeveiligd opgeleverd?
-indien het abonnement onbeveiligd werd opgeleverd, is door Telfort wel schriftelijk aangegeven dat het alsnog beveiligd moest worden en hoe?
-heeft Telfort een specificatie van de factuur gegeven met daarin tijdstippen en specificatie van datagebruik per tijdstip?
Inderdaad het advies van de Sociaal Raadslieden niet opvolgen. Het is wel vaker droevig gesteld met de adviezen van deze organisatie. Het is bizar dat de Sociaal Raadslieden u niet gewezen hebben op het feit dat Telfort is aangesloten bij de Stichting Geschillencommissie Consumentenzaken, www.sgc.nl (Electronische Communicatiediensten). Dit illustreert hoe slecht het kennisniveau is bij deze Sociaal Raadslieden. Laat u verder niet intimideren door de brieven van het incassoburo. U betwist de rekening immers.
De SGC heeft al meerdere soortgelijke zaken behandeld. De uitkomst daarvan ken ik niet. De procedure kan schriftelijk gevoerd worden en de kosten zijn laag. En gratis wanneer je in het gelijk wordt gesteld.
Er zijn zo enorm veel gegronde klachten over Telfort dat ik de kans zéér groot acht dat deze rekening in elk geval fors omlaag wordt geschroefd door tussenkomst van de SGC. Maar ik zou uiteraard gaan voor het nietig verklaren van de rekening.
En verder:
Webcare van Telfort is actief op dit forum. Zij proberen de beerput over de rampzalig slechte dienstverlening van Telfort dicht te houden. Laat u niet verleiden door een schikkingsvoorstel van Telfort Webcare maar probeer de rekening via SGC nietig te verklaren.
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Het maakt Telfort niet uit of uw cliënt al dan niet decompenseert. Zij hebben geen last van compassie. BSinds 2 jaar maakt mijn cliënt, wonende in onze instelling, gebruik van Mobiel internet van Telfort. (Dongel) Hij had een beperkt abonnement.
Stuur een aangetekende brief naar Telfort waarin u bezwaar maakt tegen de hoogte van beide aanmaningen op grond van het feit dat Cliënt op generlei wijze gewaarschuwd is dat zijn bundel in deze hoge mate overschreden werd.
Geeft Telfort 4 weken de tijd op de brief te reageren. Als na een maand geen schikking getroffen is waarin gedupeerde zich kan vinden, volg dan advies van Bob en stap naar GSC en dien een verzoek in tot uitstel van betaling tot GSC uitspraak heeft gedaan.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
@Zorgverlener
Ik begrijp dat u stuit op een aantal vragen. Om deze zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, ontvangen ik graag het klantnummer van uw cliënt.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Daphne
Ik begrijp dat u stuit op een aantal vragen. Om deze zo goed mogelijk te kunnen beantwoorden, ontvangen ik graag het klantnummer van uw cliënt.
Graag zie ik uw reactie tegemoet.
Daphne
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 jul 2009 19:18
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Op welke manier kan ik het klantnummer aan u doorgeven? Ik zie op dit forum geen mogelijkheid tot het sturen van priveberichten.
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Telfort durft blijkbaar geen contact e-mail adres aan te maken wat zichtbaar zou worden door een envelope.
Bang voor teveel klachten over de fout op fout makende provider Telfort?
Bang voor teveel klachten over de fout op fout makende provider Telfort?
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Zorgverlener,
Je klantennummer moet je dan hier plaatsen.
Maar er zijn er nog een paar mensen voor je op het andere forum, http://telfort.gebruikers.eu/news.php
Maar ook op dit forum, http://forum.tiscali.nl/viewforum.php?f ... b37578de4e
Het is het bekende water naar de zee dragen, twee klanten helpen en weer 4 nieuwe "klanten" erbij krijgen.
Wanneer komt die meneer de Beer nu eens zijn beloftes na?
Trosradar slapen jullie?
Je klantennummer moet je dan hier plaatsen.
Maar er zijn er nog een paar mensen voor je op het andere forum, http://telfort.gebruikers.eu/news.php
Maar ook op dit forum, http://forum.tiscali.nl/viewforum.php?f ... b37578de4e
Het is het bekende water naar de zee dragen, twee klanten helpen en weer 4 nieuwe "klanten" erbij krijgen.
Wanneer komt die meneer de Beer nu eens zijn beloftes na?
Trosradar slapen jullie?
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
@ Zorgverlener, omdat het niet mogelijk is om een privébericht met het mobiele nummer te versturen, vragen wij u het klantnummer in een post op dit forum te plaatsen. Derden hebben niets aan het klantnummer.
Aida
Aida
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Het lijkt mij veel gevraagd om privé info van derden op een openbaar forum te moeten plaatsen.
@ Telfort
U kunt een contact e-mail adres aanmaken, wat zichtbaar wordt door een envelope waardoor u uw klanten afschermt voor het plaatsen van dergelijke info.
BTW een klantvriendelijke benadering van klanten maakt klachten van klanten op een openbaar forum overbodig!
@ Telfort
U kunt een contact e-mail adres aanmaken, wat zichtbaar wordt door een envelope waardoor u uw klanten afschermt voor het plaatsen van dergelijke info.
BTW een klantvriendelijke benadering van klanten maakt klachten van klanten op een openbaar forum overbodig!
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Wij hebben deze keuze gemaakt om geen e-mail adres te plaatsen, omdat we geen extra service kanaal zijn maar een ondersteuning van onze klantenservice zijn.
Met een e-mail adres waar iedereen wat naar toe kan sturen creëren we verwachtingen die niet waar gemaakt kunnen worden.
Vandaar dat wij geen publiek e-mail adres kenbaar maken.
Op de meeste fora kunnen we werken met een bericht systeem, aangezien dit forum dat niet heeft is er geen andere mogelijkheid voor ons, dan om klantgegevens te vragen die online geplaatst moeten worden.
Joris
Met een e-mail adres waar iedereen wat naar toe kan sturen creëren we verwachtingen die niet waar gemaakt kunnen worden.
Vandaar dat wij geen publiek e-mail adres kenbaar maken.
Op de meeste fora kunnen we werken met een bericht systeem, aangezien dit forum dat niet heeft is er geen andere mogelijkheid voor ons, dan om klantgegevens te vragen die online geplaatst moeten worden.
Joris
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Bedankt voor de toelichting.
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Zeg een medewerker van Telfort nu dat er niet naar de klachten of opmerkingen die worden verstuurd met het e-mail-formulier van Telfort wordt gekeken?? Waarom dan deze 'service' aanbieden op de klantenservices pagina op internet??
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Als ik het goed begrepen heb, wordt er wel naar gekeken maar wil men niet de verwachting wekken dat het ook tot een oplossing komt.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
mvw1975, een webformulier waarmee u een e-mail stuurt naar onze klantenservice wordt altijd behandeld.
TdeHond heb ik uitleg gegeven waarom wij hier geen publiekelijk e-mail adres plaatsen van het webcareteam. Als wij die online zetten is het namelijk ook vrij om daarnaartoe te mailen en creëer je een verwachtingspatroon. Daar hebben we het webformulier nu juist voor.
Joris
TdeHond heb ik uitleg gegeven waarom wij hier geen publiekelijk e-mail adres plaatsen van het webcareteam. Als wij die online zetten is het namelijk ook vrij om daarnaartoe te mailen en creëer je een verwachtingspatroon. Daar hebben we het webformulier nu juist voor.
Joris
Re: Telfort, hulp gevraagd.
En van het webformulier is het verwachtingspatroon nul komma nul. Hier komt heel soms een reactie op van een nieuwe gemotiveerde medewerker, welke direct wordt terug gefloten door de doorgewinterde medewerker, die niks anders doen dan reageren dat je de klantenservice moet bellen om het probleem opgelost te krijgen.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 21 jul 2009 19:18
Re: Telfort, hulp gevraagd.
xxxx
Laatst gewijzigd door Zorgverlener op 19 aug 2009 18:38, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
@Zorgverlener
Hartelijk dank voor het plaatsen van het klantnummer. Spoedig bericht ik u opnieuw. De post met het klantnummer kunt u verwijderen.
Daphne
Hartelijk dank voor het plaatsen van het klantnummer. Spoedig bericht ik u opnieuw. De post met het klantnummer kunt u verwijderen.
Daphne
Re: Telfort, hulp gevraagd.
Oplichters idd.
Modem besteld, maar netjes afbesteld en geen probleem.
Opgestuurd en zagen alleen dat ik erover na zou denken in het systeem. Als ik erover nadenk bestel ik het af of neem ik het toch???
Drie of vier keer heb ik gebeld voor informatie en bij de laatste keer afbesteld. Modem moet ik dus gewoon betalen.
Krijg je zo'n geweldige hulplijn voor ondersteuning en steeds opnieuw moet vragen hoe het zit. Weer een muziekje en weer even vragen en weer wat geld erbij smokkelen.
Zitten er van die mensen op de lijn die totaal geen eigen kijk hebben op dingen en niks mogen zeggen. Zelfs hun eigen mening geven ze niet, alleen als ze iets willen verkopen. Modem zou beter zijn en sneller, wat dus totale onzin bleek te zijn na navraag bij een aantal mensen die netwerken aanleggen.
Wel een slim zaakje trouwens. We zetten U weer even in de wacht. Gesprekken nemen ze ook niet op, dus bewijs is er niet.
No more Tiscali voor mij..
Modem besteld, maar netjes afbesteld en geen probleem.
Opgestuurd en zagen alleen dat ik erover na zou denken in het systeem. Als ik erover nadenk bestel ik het af of neem ik het toch???
Drie of vier keer heb ik gebeld voor informatie en bij de laatste keer afbesteld. Modem moet ik dus gewoon betalen.
Krijg je zo'n geweldige hulplijn voor ondersteuning en steeds opnieuw moet vragen hoe het zit. Weer een muziekje en weer even vragen en weer wat geld erbij smokkelen.
Zitten er van die mensen op de lijn die totaal geen eigen kijk hebben op dingen en niks mogen zeggen. Zelfs hun eigen mening geven ze niet, alleen als ze iets willen verkopen. Modem zou beter zijn en sneller, wat dus totale onzin bleek te zijn na navraag bij een aantal mensen die netwerken aanleggen.
Wel een slim zaakje trouwens. We zetten U weer even in de wacht. Gesprekken nemen ze ook niet op, dus bewijs is er niet.
No more Tiscali voor mij..
-
- verified
- Berichten: 959
- Lid geworden op: 05 mei 2009 15:11
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Telfort, hulp gevraagd.
@robbie25, zou u misschien een klantcode kunnen plaatsen zodat ik het kan nakijken voor u.
Zoals u het nu voorstelt lijkt het me dat er een verkeerde voorstelling van de zaken is geweest en ik wil dit graag op een nette manier afhandelen.
Joris
Zoals u het nu voorstelt lijkt het me dat er een verkeerde voorstelling van de zaken is geweest en ik wil dit graag op een nette manier afhandelen.
Joris