LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] The Emirates, Elephant on the plane

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
masmol
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 aug 2009 12:13

The Emirates, Elephant on the plane

Ongelezen bericht door masmol »

OP 21 Mei j.l. vlogen wij met de luchtvaartmaatschappij the Emirates terug van Kaapstad naar Dubai(om vandaar naar Dusseldorp terug te vliegen)Tijdens deze retourvlucht van 9 1/2 uur werd een gigantisch dikke man naast ons geplaatst die niet normaal in de stoel paste. De stuwardessen kregen zijn veiligheidsriem ook niet dicht, pas met een speciaal verlengstuk lukte dit. De man was zo dik en had zulke dikke armen en schouders dat ie de hele vlucht de helft van mijn stoel in beslag nam, en er voor zorgde dat ik met kramp en scheef het vliegtuig verliet en mijn vriend kokende thee over zich kreeg en zich ernstig verbrande op zijn been. Ik heb een foto van mij en de dikke man laten maken door mijn vriend en ook verslag laten maken door het vliegtuigpersoneel. Hieraan refererend later een klacht ingediend bij de Emiraten in Dubai die mij en mijn vriend 5000 skywards miles aanbood als compensatie. Dat leek mij erg prettig maar bij aanmelden en inloggen op de skyward site bleek je hier niets mee te kunnen doen! Geen echte vergoeding maar een wassen neus dus. Hier over gereclameerd omdat ik immers maar een halve stoel ter beschikking had en mijn halve ticket retour betaald wil hebben. Hierop van The Emirates een negatieve reactie op gekregen. Je hoeft dus niet perse voor olifanten naar Zuid-Afrika te gaan, tijdens de vlucht met Emiraten kun je ze al 'aan der lijven ondervinden'. Vriendelijke Groeten. Martin Smolders
Laatst gewijzigd door masmol op 17 aug 2009 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: The Emirates, Elephant on the plane

Ongelezen bericht door geengast »

Mmmm, het voorstel om dikke mensen twee stoelen te laten betalen werd hier op dit forum door de meesten weggehoond. Je ziet nu hoe het kan lopen.

En dan ook nog eens bij de allerbeste luchtvaartmaatschappij ter wereld! Daar kan het dus niet aan liggen.

Ik ben VOORSTANDER om tickets te verkopen naar kg lichaamgewicht. Voor elke kilo moet immers meer kerosine verstookt worden.

Chief
Berichten: 369
Lid geworden op: 21 nov 2005 15:43

Re: The Emirates, Elephant on the plane

Ongelezen bericht door Chief »

Vorig jaar het zelfde meegemaakt op een vlucht naar Antalya, we hadden extra betaald bij de incheckbalie voor extra beenruimte.
Niet wetende dat er een meneer naast mij kwam zitten, die anderhalve stoel nodig had. Dus nu hadden mijn benen de ruimte alleen ik kon mijn kont niet keren. Eigenlijk had ik een klacht in moeten dienen maar dat heb ik maar niet gedaan. wat de oplossing hiervoor is geen idee.
Je kan niet alle dikke mensen veroordelen op hun eetgedrag, er zijn erbij die een schildklier afwijking hebben, of wat dan ook. Dus zou ik het vanaf de andere kant ook niet eerlijk vinden dat deze mensen daarvoor extra moeten betalen.

mieke84
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 aug 2009 10:09

Re: The Emirates, Elephant on the plane

Ongelezen bericht door mieke84 »

Veel maatschappijen hebben nu wel de regel dat als je niet netjes in een stoel past je moet betalen voor twee stoelen. Zielig? Misschien wel maar het is ook niet eerlijk als je naast iemand zit die niet in één stoel past en dus helemaal over jou heen hangt. En dan nog het gevaar als er iets misgaat en je moet snel het vliegtuig uit. Je moet er toch niet aan denken dat je dan naast iemand zit die in zijn of haar stoel vast zit. Iemand dan zo maar een stoel geven met een lege stoel ernaast is ook niet eerlijk want dan krijgt iemand zonder extra betaling twee stoelen. Het lijkt mij het eerlijkste dat als je niet in een stoel past je ook twee stoelen betaalt. Lijkt mij voor iemand die zo dik is ook veel plezieriger. Geen scheve blikken en je zit ook een stuk gemakkelijker.

Gesloten