LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] problemen met KCR containerreiniging

Recyclen, scheiden, verbranden. Wat is jouw mening over afval?
Piet1953

Re: problemen met KCR containerreiniging

Ongelezen bericht door Piet1953 »

Het gaat er hier toch om dat die containers niet worden schoongemaakt? Waarom dan dat gedoe over het al dan niet laten registreren van de overeenkomst? Je wilt er toch van af omdat die bakken niet worden schoongemaakt, niet omwege de een of andere formaliteit, lijkt me..

Eerst een aangetekende brief sturen, waarin je de containerreiniger in gebreke stelt en naleving van de overeenkomst eist. Vraag daarin ook een schadevergoeding voor de niet nagekomen diensten. En, het allerbelangrijkste, stel daarin een duidelijke termijn, waarbinnen de dienstverlening op orde moet zijn. Als die termijn verlopen is, en de service is niet merkbaar verbeterd, kun je een tweede aangetekende brief sturen, waarin je de overenkomst ontbindt wegens wanprestatie. Eventuele afschrijvingen gewoon door je bank laten storneren, en je niet laten intmideren door incasso-bureau's; gewoon duidelijk terugschrijven wat er aan de hand is.

Een hogedrukreinioger kost bij de meeste bouwmarkten minder dan een jaarcontract bij bdr...

Frits225

Ongelezen bericht door Frits225 »

Waar gaat het mij om:
In eerste instantie dat de containers regeingid zouden worden.
Dat is niet gebeurrd dus heb ik KCR inkennisgesteld van het ingebreke blijven van hun contract.
Een briefwisseling van dire brieven over en weer heeft geen resultaatgehad in de zin dat de reiniging wel werd uitgevoerd.
Ten tweede heb ik KCR laten weten dat ik het abonnement / overeenkomst als ontbonden beschouw en mijn geld terug wil.
Ten derde heeft KCR ten onrechte het abonnementsgeld van mijn rekening afgeschreven daar door het niet laten registreren van de overeenkomst bij de kamer van kophandel de acht dagen bedenktijd ( volgens de colportagewet ) nooit zijn ingegaan. KCR schrijft blijkbaar geen enkel langs de deur verkocht abonnement in bij de kamer van kophandel. En eigenl;ijk zijn al die abonnementen niet rechtsgeldig daar de colportagewet niet nageleefd wordt.
Het is hier een kwestie van een practische zaak een een formeel wettelijke zaak en een principiele zaak.

Frits

Frank&Betty

Ongelezen bericht door Frank&Betty »

Hierbij wil ik reageren op de berichten over de containerreiniging die je nooit krijgt.
Zoals de meeste mensen het aangeven is bij mij ook gebeurt.Deze firma blijft aan de gang.En helaas tuinen wij er allemaal in. Maar ja je denkt gemak dient de mens en als het dan wat kost, je bak wordt schoon, nou dat kan je vergeten.Van januarie tot nu april 2009 bijna mei na herhaaldelijk bellen en schrijven, bak nog steeds vies.Geve ook geen reden op waarom ze niet geweest zijn. Betalen moet je want er zit weer een factuur bij. Geld heb ik gestorneert. Brieven helpen ook niet, alleen je contract blijft tot 2010, uiteraard zit daar een verlenging in, maar ze beloven koeien met gouden horens en ze komen niet., wat heeft het voor zin.Deze praktijken moeten ophouden.
Turulijk voor diensten moet betaald worden. Maar dit zijn gewoon oplichters en wat kunnen we er aan doen??????[/b]

Frits225

Ongelezen bericht door Frits225 »

Ik heb een aangetekende brief gestuurd naar de natuurlijke reachtspersoon van KCR ( armontraiding) de hr XXXX.
Daarin vermeld dat hij de mijn overeenkomst met hem onder de colportagewet valt en dat daarin 8 dagen bedenktijd in acht genomen dient te worden waarin ik kan bedenken of ik het abonnement van KCR wel of niet wil.
Echter ook vermeld dat deze acht dagen termijn pas ingaat als de overeenkomet met mij is aangemeld bij de kamer van koophandel te Rotterdem. Hem ook gemeld dat de overeenkomst nooit is aangemeld bij de klamer van koophandel en dat derhalve de achtdagen termijn nooit is ingegaan en er dus geen sprake kan zijn van een overeenkomt.
Ook gemeld dat KCR ten onrechte het abonnementsgeld van mijn rekening heeft afgeschreven en ik dat beschouw als een onrechtmatigedaad. De hr. XXXX een termijn gesteld waarin het abonnementsgeld teruggestort dient te zijn. Verder hem gemeld dat wanneer dit laatste niet gebeurt ik verdere maatregelen zal treffen en dat beslaglegging tot de reele mogelijkheid hoort.
Twee dagen later na mijn aangetekende brief kreeg ik antwoord dat de overeenkomst door KCR per direct was opgezegd en dat het abonnementsgeld, 69,50 euro, binen 30 dagen teruggestort zal worden op mijn rekening.

Je moet dus bij dit bedrijf eerst hemel en aarde bewegen en volledig op de hoogte zijn hoe de colportagewet in elkaar zit en welke wegen je moet bewandelen om een dergelijk bedrijf af te stoppen.
Maar weet je de wegen, dan heb je dus toch succes.

Frits

rats

Ongelezen bericht door rats »

Frits225, erg bedankt voor de tips, ik ben meteen actie aan het ondernemen.

m.damsteegt

Ongelezen bericht door m.damsteegt »

Ik heb ook slechte ervaringen met KCR (=BDR).
Elke keer als hij niet was schoongemaakt kreeg ik na een telefoontje weer een schoonmaaktbeurt er bij. Dus koste het mij in feite niets, alleen ergenis. Uiteindelijk was ik een 3/4 jaar opgeschoven met het abonnement. Ik heb een chauffeur gesproken. Die liet mij zijn lijst zien. Die hoeveelheid kon hij gewoon nooit op één dag doen. De platsen waar hij moest zijn lagen 30km uit elkaar.
Uiteindelijk hebben ze aangeboden het abonnement op te zeggen. Ik heb mijn geld van de niet schoongemaakte beurten teruggekregen.
Ik begin er nooit meer aan. Pure ergenis.

devilicious

Ongelezen bericht door devilicious »

Ik heb dezelfde ervaringen met KCR.
In januari contract afgesloten.... en nu in mei is er nog niet 1 reiniging geweest. Wel vele brieven gestuurd, en allerlei excuses, en schoonmaakbeurten tegoed.... maar wat heb ik eraan als ze toch niet komen.
Gisteren heb ik aangifte van oplichting gedaan bij de politie. Zij nemen de zaak uiterst serieus op en vroegen dan ook of zoveel mogelijk mensen aangifte willen doen, zodat we met z'n allen sterker staan.
De politie sprak over een "uiterst criminele organisatie"
Het gaat mij niet eens om die 69,50..... dit is puur principe. Niemand word rijk over mijn rug.... punt!!

ronaldnancy

Ongelezen bericht door ronaldnancy »

ook bij ons stond er een voor de deur, zijn contract was een verkeerde en deze persoon heeft geen opties ingevuld.

ook wij vertrouwden het niet en kwamen hier terecht.
om aangetekent te kunnen versturen is een adres gewenst op het bonnetje staat alleen een postbus en een telefoonnummer.

na wat speurwerk kwam ik op het volgende:

Klantenservice Containerreiniging
Kerkstraat 13
3262 PG Oud-Beijerland
0186-612648

en

Solvere BV
Kerkstraat 13/A
3262 PG Oud-Beijerland
0186-612648

iedereen succes met opzeggen..

Ronald

robertjoyce

Ongelezen bericht door robertjoyce »

Bedankt RonaldNancy.

Wij hebben geprobeerd om onze aangetekende brief naar:
KCR
Kerkstraat 13 / 13a
Oud-Beijerland te zenden.

We kregen onze aangetekende brief retour met als reden dat het bedrijf vertrokken is.....

Ik heb KCR nog gebeld met de vraag wat het bezoekadres is maar ze geen bezoek adres hebben. De mevrouw aan de telefoon heeft wel gezegd dat aangetekende brieven in de postbus wel in ontvangst genomen worden en worden getekend.

Dat gaan we dan maar proberen...

Als dit gelukt is laat ik het weten.

Succes,
Robert

devilicious

Ik heb vorige week mijn abonnement bij KCR opgezegd, en dit is dus het juiste adres:
KCR Containerreiniging
Rembrandstraat 1
3262 HN Oud Beijerland.

Ik heb inmiddels ook antwoord van ze gehad (dat ik binnen 30 dgn het geld teruggestord krijg).... dus dit adres klopt zeker!!

kamphuis01

Ongelezen bericht door kamphuis01 »

Beste lotgenoten,

Dankzij jullie tip over de colportagewet ben ik er nu eindelijk ook vanaf.
Telefoontje naar de kvk r'dam + wederom een briefje bleek voldoende om van die oplichters af te zijn.

Bedankt! :lol:

bimbs

Ongelezen bericht door bimbs »

Nou, ik ga het ook maar eens proberen op te zeggen.
In den beginne ging het redelijk (3 jaar geleden), maar sinds driekwart jaar gebeurt er NIETS meer. En toch maar wel blijven afschrijven.

Gezien alle verhalen ga ik toch maar eens kijken of ik het briefje nog kan vinden, want een echt contract hebben we nooit gezien. (en stond daar een contractnummer op?) Ik ga het proces maar via die colportagewet belopen, om er zeker van te zijn dat we er zsm vanaf komen.

R. Snoek

Ongelezen bericht door R. Snoek »

En jawel hoor, gisteren waren de heren weer actief in Bruinisse. Gelukkig stond er een waarschuwing op internet maar ze gaan gewoon door. Heb gelijk de politie gebeld, in de straat zag ik dat er meer met de politie aan het bellen waren, en wat schetst mijn verbazing: Geen politie gezien.
Heb de beste man een half uur gevolgt door Bruinisse en ben toen ook maar weer verder gegaan.

Erik Heerlen

Ongelezen bericht door Erik Heerlen »

Vandaag was een jongen van Container reiniging KCR aan de deur
had vlug ja gezegd en contract getekend
toen ben ik internet opgegaan en gevonden dat deze firma niet goed bekend staat en de boel oplicht, gelukkig regende het heel hard en was die jongen ergens onder een carport aan het schuilen, ik ben er heen gegaan met de smoes dat mijn telnr fout was ingevuld en heb hem toen mijn contract afgepakt, heb tevens alle mensen in de straat gewaarschuwd
toen heb ik de politie gebeld en er melding van gemaakt deze is ook gekomen en is ind e buurt gaan rondrijden of ze nog ergens te vinden zijn, weet niet wat hier verder de uitkomst van is

Ingrid de Vries

Ongelezen bericht door Ingrid de Vries »

Ja hoor, ook in Rotterdam-oost zijn ze gespot.
Vanavond kwam een van de jongeheren aan de deur, met als openingszin: "Dag, vrouw des huizes? heeft u onze advertentie in het huis aan huis blad gezien?" eeeuh nee?
We hebben nu een speciale actie: 5,50 euro en daarvoor komen we 1x per maand. Hoe? Ja mevrouw op de dag dat de bak geleegd wordt, laat u hem 2 uurtjes langer staan en dan komen wij hem chemisch reinigen.
Gelukkig had mn man er geen oren naar, en ben ik meteen op internet gaan speuren...
Hij komt in ieder geval "nog eens terug"....dan krijgt ie een warm welkom van de man des huizes..
Ook opvallend: bij de buren is niet aangebeld (die bel horen wij doorgaans), er wordt selectief aangebeld....

Marlies C

Ongelezen bericht door Marlies C »

Wij zijn ook de pineut :(
Maar wij kunnen inderdaad dat briefje niet meer vinden. Want meer dan een briefje is het niet.
We hebben die weggegooid toen we opbelden dat we nooit stickers hebben ontvangen en toen bleken ze failliet.
Dachten er dus mooi vanaf te zijn. Nou niet dus.
Ze hebben al tweemaal geld afgeschreven. Dat hebben we inmiddels geblokkeerd. Maar nu stromen de brieven binnen. Zelfs een rekening van 2006, toen ons huis nog niet eens gebouwd was :?
Wij weer bellen en een brief geschreven dat we het willen beeindigen. Krijgen we weer een brief terug of we de stickers terug willen sturen (die we nooit gehad hebben????) en of we zo vriendelijk willen zijn om de openstaande rekeningen te betalen! Wij weer bellen. En volgens de dame aan de telefoon moeten we betalen anders sturen ze er een deurwaarder op af :shock:
We wilden dus via die colportagewet ervanaf zien te komen, maar hebben dus geen contract meer.
Geen idee wat we nu moeten doen.

(inmiddels wel al een klacht ingediend bij www.consuwijzer.nl)

devilicious

Gewoon een brief sturen met de melding:
Dat ze hun voorwaarden niet hebben gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel en dat daarom het contract niet rechtsgeldig is.
Met het verzoek het bedrag wat je hebt betaald, terug te storten op je bankrekening.

Ik had binnen 1 week antwoord en weer 2 weken later stond het geld op mijn rekening.

Dit is het adres:
KCR Containerreiniging
Rembrandstraat 1
3262 HN Oud Beijerland.

daniel78

Ongelezen bericht door daniel78 »

Algemene voorwaarden deponeren bij de KvK is niet verplicht hoor.

http://www.kvk.nl/wettenenregels/200_Co ... aarden.asp

devilicious

Klopt!!
Maarrrr.... ze moeten wel hetzij op internet hetzij per post aan de klant zijn verzonden.
Aangezien KCR geen website heeft en ook de voorwaarden nooit heeft opgestuurd, gaat die vlieger dus niet op.

Daarnaast staat er duidelijk op de website:

Deponeren van algemene voorwaarden bij de KvK is niet verplicht, maar kan wel handig zijn als:
•u niet in alle redelijkheid in staat bent om uw voorwaarden te verstrekken. Degene met wie u zaken doet, kan ze dan toch inzien;
BEWIJS. Dit kan belangrijk zijn bij een meningsverschil.

KCR zou dus nooit iets kunnen bewijzen in geval van een rechtzaak o.i.d.

tayka03

Ongelezen bericht door tayka03 »

wij waren er ook ingetuimd. heel do, maar ja ze komen aan de deur het verhaal klinkt mooi en toen toch maar ingestemd. later hoorde we dat het oplichters zijn. we hebben een brief gestuurd naar dat postbus nummer aagetekend en wel. we hebben nog niets weer van hun gehoord. maar houden wel onze rekening in de gaten voor dat ze wel wat gaan innen.
ik heb inmiddels ook bij opgelicht een klacht aangemaakt, omdat ik vind dat iedereen dit moet weten en niet als ons achteraf horen dat het oplichters zijn.
hopelijk gaan meer mensen het doen zodat ht op tv komt en dat mensen voor dit bedrijf gewaarschuwd worden.
groetjes gerda

Gesloten