LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vodafone internet/winkel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Vi
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door Vi »

Op 1 aug. sloot ik via internet als nieuwe klant een abo van € 17.50 af bij Vodafone. De Nokia 6700 zou me bij dat abo € 64,99 kosten. Via internet hoefde ik geen entreekosten te betalen.
Een vriendin ging vorige week naar een Vodafonewinkel, voor precies hetzelfde abo met hetzelfde toestel. Zij moet wel entreekosten van € 24,50 betalen, maar het toestel is gratis!!!
Gisteren werd me dat in de Vodafone-winkel bevestigd: volgens de verkoopster zijn een Vodafone-winkel en Vodafone-internet nou eenmaal anders!!!
Er werd me aangeraden mijn contract te annuleren, kreeg daarvoor een telefoonummer mee.
Maar aangezien mijn toestel (na enige vertraging ivm niet in vooraad) morgen wordt bezorgd, Vodafoon mijn KPN-abo opzegt en zorgt voor nummerbehoud, ben ik bang dat er dingen gaan mislopen als ik nu annuleer.
Ik vind het een bespottelijke zaak dat je dus via internet € 40 meer kwijt bent! Voor dat geld had ik graag een poosje in de rij gestaan in de winkel.
Gisteravond viel me een tv-reclame van Vodafone op (wellicht al eerder langs gekomen, maar nooit door mij gezien) waarin het toestel met "mijn" abo voor € 0 wordt aangeprezen, "ga naar de winkel of Vodafone.nl".
Een tip: ga er NIET voor naar internet!!!
Uiteraard is er een mail naar Vodafone en zal ik morgen gaan bellen met klantenservice, ze zijn nog niet van me af.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door jelle. »

Ik zie het probleem niet. Je krijgt de mogelijkheid om het óf het helemaal zelf via internet te regelen óf het in de winkel te laten regelen. Natuurlijk verschillen die prijzen, dat is bij iedere webwinkel zo. Wat is daar bespottelijk aan?

En meestal is het zo dat het contract (en dus ook de opzegging bij KPN en het nummerbehoud) pas 'in werking gaat' wanneer je bij de levering het toestel accepteert. Als je nu dus annuleert of eventueel morgen het toestel niet accepteert is er helemaal niets aan de hand, en kun je het alsnog via de winkel regelen.

Vi
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

Re: Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door Vi »

Ik zie het probleem wel en vind het bespottelijk dat er bij de Vodafone-winkel en de Vodafone online-winkel verschillende prijzen worden gehanteerd.
Ik heb dit ook niet eerder mee gemaakt bij bedrijven die zowel een "echte" winkel als een internetwinkel hebben.

Ja, ik kan idd de boel annuleren.

Maar ik hoop in ieder geval hiermee mensen die een Vodafone-abo willen afsluiten of verlengen te waarschuwen ook in de winkel te gaan informeren naar de kosten.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door Yme »

Ik zie het probleem wel en vind het bespottelijk dat er bij de Vodafone-winkel en de Vodafone online-winkel verschillende prijzen worden gehanteerd.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd ook niet. De fysieke winkel en de online winkel zijn 2 aparte verkoopkanalen dus die stellen hun eigen aanbiedingen samen. Dit is heel normaal. Toen jij de aanbieding bestelde op de website ging je akkoord met de prijs en die vond je blijkbaar goed genoeg. Jammer natuurlijk dat achteraf blijkt dat het in de winkel goedkoper is maar dat kan altijd gebeuren. Gelukkig heb je bij een koop op afstand bedenktijd dus je kan het nog annuleren. Er is dus niets aan de hand.

Jouw aanname dat het via internet goedkoper zou zijn is ook niet meer dan een aanname geweest. Je hebt zelf helaas niet de moeite genomen om de prijzen te vergelijken. Goed rondkijken loont!
Maar ik hoop in ieder geval hiermee mensen die een Vodafone-abo willen afsluiten of verlengen te waarschuwen ook in de winkel te gaan informeren naar de kosten.
Ik hoop dat veel mensen baat zullen hebben bij jouw advies. Dit advies geldt trouwens niet alleen voor Vodafone maar ook de andere providers. :)

Vi
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:35

Re: Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door Vi »

De fysieke winkel en de online winkel zijn 2 aparte verkoopkanalen dus die stellen hun eigen aanbiedingen samen.
Ja, dat weet ik nu, maar was dat nog nooit eerder tegengekomen.
Je hebt zelf helaas niet de moeite genomen om de prijzen te vergelijken. Goed rondkijken loont!
Ik heb wel degelijk de moeite genomen om rond te kijken, maar ben dus niet twee Vodafones met elkaar gaan prijsvergelijken.

En ja, ik wist dat ik moest betalen voor mijn toestel en heb daar op zich natuurlijk ook geen problemen mee.
Het ging mij alleen maar om het prijsverschil tussen beide winkels, in mijn ogen onredelijk.
Maar vandaag is mijn toestel bezorgd, ik heb geen zin in gedoe en kans dat oude abo niet op tijd wordt opgezegd, dus ik ga lekker blij zijn met mijn mooie toestel en nieuwe abonnement.

jelle.
Berichten: 230
Lid geworden op: 16 jul 2008 23:44

Re: Vodafone internet/winkel

Ongelezen bericht door jelle. »

en kans dat oude abo niet op tijd wordt opgezegd
Onmogelijk, je maand opzegtermijn gaat in vanaf het moment dat er wordt opgezegd, tenzij dit meer dan 30 dagen voor einde van het contract is, dan wordt het abonnement gewoon op de dag van het einde van het contract opgeheven. Er wordt dus niet met kalender- of 'abonnements'-maanden gerekend.

In ieder geval veel plezier met het toestel en abonnement :)

Gesloten