Half juni heb ik mijn autoverzekering bij Unigarant beëindigd ivm verkoop van de auto. Deze verzekering liep reeds een aantal jaren. Ik verwachtte premierestitutie. Na een telefoontje naar mijn verzekeringsadviseur blijkt dat Unigarant sinds dit jaar beëindigingskosten in rekening brengt á EUR 17,50 !! Niks geen premierestitutie.
Ten eerste vind ik deze kosten belachelijk hoog, daarnaast heb ik in januari 2009 een brief van hen ontvangen met daarin vermelding van de voorwaarden die gewijzigd zijn, en daar staat niet bij genoemd dat ze miv 2009 beëindigingskosten in rekening brengen.
Net wel de polisvw gelezen miv januari 2009 en daarin staat dat ze bij beëindiging kosten in rekening brengen (maar niet het bedrag).
Je reinste oplichterij naar mijn idee.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] royement autoverzekering bij Unigarant. Beëindigingskosten
-
Re: royement autoverzekering bij Unigarant. Beëindigingskosten
Tja, het is inderdaad niet echt gelukkig, kan me je negatieve gevoel wel voorstellen. Je had de polis ook kunnen opzeggen destijds wegens verslechtering van de voorwaarden. Daar heb je nu natuurlijk niets meer aan, dat weet ik.
Toch zijn de kosten denk ik wel te billijken, immers voor een nieuwe verzekering betaal je vaak poliskosten. En als je de polis beïndigd heeft de verzekeraar natuurlijk een aantal kostenposten:
- Afmelden kenteken bij RDW.
- Contract wordt eerder beindigd dan gebruikelijk is.
- Schadevrije jaren plaatsen in Roydata.
- Afgeven beïndigingsaanhangsel.
Toch zijn de kosten denk ik wel te billijken, immers voor een nieuwe verzekering betaal je vaak poliskosten. En als je de polis beïndigd heeft de verzekeraar natuurlijk een aantal kostenposten:
- Afmelden kenteken bij RDW.
- Contract wordt eerder beindigd dan gebruikelijk is.
- Schadevrije jaren plaatsen in Roydata.
- Afgeven beïndigingsaanhangsel.