LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nieuw TV Dressoir (Beschadigd) bij Woonrijk te Langedijk

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
ruudk

Nieuw TV Dressoir (Beschadigd) bij Woonrijk te Langedijk

Ongelezen bericht door ruudk »

Ik en mijn vriendin hebben net een nieuw huis gekocht en daarbij ook alle benodigde meubels. Wij hebben praktisch alles (2x bankstel, salontafel, eetkamertafel, eetkamertafelstoelen en een TV dressoir) bij Woonrijk gekocht in Broek op Langedijk. Nou werd een groot gedeelte tegelijk geleverd waaronder het TV dressoir. Nadat wij het dressoir op zijn plek hadden gezet, bleken er 2 scheuren in het hout te zitten, deze lopen van voor naar achteren. Ook sluit een van de laatjes niet goed aan. Als wij hier DVD's inleggen, dan schuift deze constant vanzelf open. Wij hebben dus direct gebeld, dat het dressoir beschadigd en defect is. Binnen enkele dagen kwam er iemand langs van de service afdeling om wat foto's te nemen en met de belofte dat deze vervangen zou worden door een nieuwe.

Inmiddels ruim 3 weken later worden wij gebeld door Woonrijk met het verhaal dat de dressoir terug naar de fabriek moet om te onderzoeken wat er aan de hand is.

Nou ben ik van mening dat, omdat ik iets nieuws beschadigd en defect heb ontvangen, ik recht heb op direct een nieuw dressoir (uiteraard met een eventuele levertijd), maar niet dat ik nu zonder dressoir zit en dat deze mogelijk gerepareerd gaat worden!?!

Nou willen ze mij een "leendressoir" aanbieden, maar meer kunnen ze niet doen. Ze weten niet of er voorraad is bij de leverancier en willen dat ook niet navragen, dit omdat hun ervaring is dat er binnen 4 weken zeker een nieuwe dressoir zou moeten zijn. Probleem is dat ze niks voor ons willen doen. Ze verschuilen zich heel erg achter de leverancier met de opmerking dat dit gewoon de procedure is en de leverancier bepaalt wat er moet gebeuren. Zij kunnen hier geen enkele druk op uitoefenen. Vind ik overigens ook raar. Uiteindelijk na veel gezeur willen ze na 2 weken navraag doen bij de leverancier wat dan de status zou zijn van het dressoir, dit lijkt mij wel het aller minste wat je voor een klant doet.

Het dressoir wordt aankomende maandag opgehaald, maar ben hier nog steeds niet blij mee en vind dit wel een heel beperkte service, helemaal voor die duizenden euro's die we bij ze hebben uitgegeven.

Heeft een van jullie nog tips? Alles is uiteraard welkom en alvast mijn dank.

Groetjes, Ruud

gijs2006

Re: Nieuw TV Dressoir (Beschadigd) bij Woonrijk te Langedijk

Ongelezen bericht door gijs2006 »

Wat een gezeur. Leverancier lost het probleem op binnen een redelijke termijn, levert zelfs een leenmeubel om die periode te overbruggen en dan nog is het niet goed. Wat verwacht je dan, dat er een nieuw meubel uit de lucht komt vallen?

Machtold

Ongelezen bericht door Machtold »

Wat verwacht je dan, dat er een nieuw meubel uit de lucht komt vallen?
Dan is ie gelijk weer kapot :P

Helaas voor ruudk: je moet de leverancier eerst in de gelegenheid stellen (binnen een redelijke termijn), om de problemen te verhelpen. Dit bestaat uit: herstel of vervanging. Dus rustig afwachten....

ruudk

Ongelezen bericht door ruudk »

Wat een gezeur.
Tsja, ik weet niet wat jij gewent bent. Normaliter ben ik gewend dat wordt gestreefd om een nieuwe te leveren. Helemaal als dat wat ik koop echt zichtbaar beschadigd is.

Als jij een nieuwe telefoon koopt en in de eerste paar uur blijkt dat het geluid het niet doet, dan neem je er toch ook geen genoegen mee dat die terug naar de fabriek gaat om gerepareerd te worden en deze direct 4 weken kwijt bent. Je verwacht dan een nieuwe te krijgen omdat je een defecte apparaat hebt gekregen. Het is wat anders als je al 2 maanden probleemloos gebruikt maakt van die telefoon.

Ook is er nog beloofd dat ik een nieuw dressoir krijg en na 3 weken wordt ik gebeld, dat deze voor reparatie naar de leverancier toe moet. Dan ben ik niet blij.
Wat verwacht je dan, dat er een nieuw meubel uit de lucht komt vallen?
En nee hoor ik verwacht helemaal niet dat er een dressoir uit de lucht komt vallen. Heb ook gezegd, dat het mij niet uitmaakt als de huidige dressoir nog een of twee maanden staat, zodat hun op hun gemak een nieuwe kunnen leveren. Ik vind het gewoon vreemd, dat als iets bij levering al kapot en beschadigd is, deze als nog terug naar de fabriek moet om mogelijk te repareren. Ik vind het vreemd dat hun iets beschadigd leveren en dat ze dat dan eerst willen proberen te repareren. En nogmaals uiteraard snap ik dat een meubel minder makkelijk te ruilen is als een telefoon, zoals in mijn eerdere vergelijking, maar heb dus ook aangegeven dat ik de tijd heb, maar wel gewoon graag een nieuwe wil.

Nou ja, Ik had gehoopt dat iemand voor mij nog een goed argument had om te kunnen gebruiken, zodat ik een nieuw meubel krijg ipv een gerepareerde, met daarbij al het omwisselgedoe. Ik denk dat ik inderdaad overgeleverd ben aan Woonrijk en de leverancier en die service die beiden willen leveren. Ik moet dan idd maar geduld hebben. Het is niet anders.

Gesloten