LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sunfl0wers
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:34

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door sunfl0wers »

Ik heb in december 2008 de eerste brief gekregen om 50 euro te betalen, daar heb ik tegen geprotesteerd. Vervolgens kreeg ik reactie terug dat ze het intern zouden afboeken en ik nog slechts 6 euro verschuldigd zou zijn. Ook hier heb ik op geprotesteerd, en ik heb niks meer gehoord.

Mijn advies: NIET betalen!

Mirender
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 aug 2009 14:54

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Mirender »

hallo,
Ik heb al betaald aan het Incasso Bureau.
Kan ik hier nog wat mee?? je denkt Intrum Justitia dat is een bekent incasso bureau en dan gebeurt er toch dit??

Lesley1976
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2009 18:57

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Lesley1976 »

Ik zou het z.s.m. proberen terug te vorderen via je bank. Ik hoop dat je er op tijd bij bent.

Hebben anderen nog wat vernomen??? Ik gelukkig niet meer. Dus NIET betalen!!!

hvvelthoven
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2009 20:32

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hvvelthoven »

Ook ik heb dit weekend zo'n fraaie acceptgiro mogen ontvangen. Een vreemde gewaarwording. Natuurlijk ben ik niet bereid om te betalen en daarom heb ik de volgende mail gestuurd:

Geachte mevrouw en/of mijnheer,

Vrijdag 18 September j.l. heb ik van u een brief ontvangen met een aangehechte acceptgiro. In de brief werd mij gemeld dat ik bij u ingeschreven sta als kaarthouder bij singlecard en dat de einddatum van deze singlecard verstreken is.

Geen enkel probleem zover. De aangeboden dienst bestaande uit een kortingspas, waar ik nooit gebruik van heb kunnen maken, is beeindigd. Echter, wanneer ik verder lees staat er ook vermeld "U heeft zich niet binnen de gestelde termijn voor het verstrijken van de einddatum (12-9-2009) afgemeld als kaarthouder"
Deze zin begrijp ik in het geheel niet. Uit deze zin maak ik op dat het zou gaan om een tijdschrift o.i.d. Hiervan heb ik echter nooit iets ontvangen/gezien. Wel heb ik van u zo'n singlecard, soort van bankpas, ontvangen waarmee ik kortingen zou kunnen krijgen op diverse produkten. Ik heb er nooit gebruik van kunnen maken omdat er geen bedrijven zijn geweest waar ik gekocht heb die dit kende.

De volgende alinea van uw brief maakt het verhaal nog vreemder. Op 17-8-2009 zou mij een herinnering gestuurd zijn. Deze heb ik dan gemist of niet als belangrijk ervaren. Omdat ik hierop geen reactie heb gegeven zou mijn abonnement met een jaar verlengd worden. Nog geen probleem, maar dan! Dan staat er ineens dat ik een bedrag van 25 Euro verschuldigd ben! En dat ik die 25 Euro binnen 21 dagen moet betalen, anders krijg ik een acceptgiro van Intrum Justitia! Kortom, u bied kortingen aan waar ik voor moet betalen! Een hele vreemde constructie. Een Albert Heyn kan met de Bonuskaart nog iets van u leren...

U zal wel begrijpen uit dit verhaal dat ik niet veel voel voor een kortingskaart van uw organisatie waarbij je zelf de korting moet betalen. Deze manier van handelen is natuurlijk grote nonsens en er zijn zeker betere manieren om een dergelijke kaart in de markt te zetten. De bonuskaart van de Albert Heyn is al een eerder genoemd voorbeeld, maar ook Air Miles en United Consumers zijn erg sterk. De rede dat deze bedrijven het erg goed doen is de laagdrempeligheid; geen kosten voor de consument en toch voordeliger met tal van aanbiedingen voor diezelfde consument. Hopende u hiermee wat gezonde en goede ideeen te hebben kunnen geven voor de toekomst.

Ik verwacht van u nu een bevestiging dat u mij niet meer lastig zult vallen met dergelijke brieven of acceptgiro's waarin u geld eist en dat u mij uitschrijft uit uw bestand, want een organisatie die zo handelt als beschreven maakt op mij een hele slechte indruk. Ik zie deze bevestiging graag zo spoedig mogelijk tegemoet om verdere stappen te voorkomen.

In afwachting op uw reactie,


Ben benieuwd hoe ze reageren.

hvvelthoven
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 sep 2009 20:32

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door hvvelthoven »

Ik heb zojuist een reactie, deze gaat als volgt:

----- Original Message -----
From: Intrum Justitia | Singlecard

Sent: Friday, September 25, 2009 3:54 PM
Subject: RE: Verlenging Singlecard


Geachte heer van Velthoven,

Graag reageren wij op uw bericht.

U bent tijdens uw inschrijving akkoord gegaan met onze Algemene Voorwaarden. Na het invullen van de persoonlijke gegevens verzoeken wij de aanvrager een vakje aan te vinken waarbij staat "ik ga akkoord met de Algemene Voorwaarden". Dit vakje staat bewust "uit" zodat de aanvrager deze moet aanvinken en dus op de hoogte zou moeten zijn van de Algemene Voorwaarden. Indien de aanvrager dit vakje niet aanvinkt is het niet mogelijk om de Singlecard aan te vragen.

Op 17 augustus 2009 hebben wij, naar uw onderstaand vermeld privé email-adres, een herinnering verstuurd dat uw Singlecard verlengd zou worden met daarin de mogelijkheid om alsnog op te zeggen. Hierop hebben wij geen reactie mogen ontvangen.

Omdat u zich niet had afgemeld als kaarthouder gingen wij ervan uit dat u wederom van de Singlecard gebruik wilde maken. Uit uw e-mail begrijpen wij dat dit niet het geval is. Blijkbaar heeft u zich toen u zich inschreef niet goed genoeg op de hoogte gesteld van de Algemene Voorwaarden. Desalniettemin kunnen wij uw inschrijving beëindigen.


Wij verzoeken u hiervoor vriendelijk binnen 14 dagen de door ons gemaakte administratiekosten van € 6,- over te maken. De rest van de vordering € 19,- zullen wij dan intern afboeken.

ING rekeningnummer: 2871391 ten gunste van Singlecard te 's-Gravenhage. Graag uw relatienummer vermelden bij het betalingskenmerk.


Hopende u hiermede naar genoegen te hebben geïnformeerd en u enigszins te zijn tegemoet gekomen.

Met vriendelijke groet,
Singlecard


Ook hierop maar even een reactie gegeven, ze binden al snel in, maar ze willen nog steeds geld... De reactie is als volgt:

Geachte mevrouw en/of mijnheer,

Allereerst bedankt voor uw reactie. U geeft te kennen dat de inschrijving beeindigd is, hartelijk dank hiervoor. Echter, in een volgende alinea vraagt u wederom om een som van E 6,- over te maken. Hieruit, en uit het het wederom kenbaar maken van het versturen van een herinnering, ook behandelt in mijn e-mail, maak ik op dat dit vaker voorvalt en het een standaard e-mail betreft en dat u geen moeite heeft gedaan om mijn e-mail op correcte wijze te beantwoorden. Om redenen vermeld in de eerdere e-mail en uw reactie op deze e-mail weiger ik de 6 Euro over te maken.

Met vriendelijke groet,

Klieko33
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2009 20:17

Re: Word ik opgelicht door Singlecard.nl ?

Ongelezen bericht door Klieko33 »

Ik heb op ook deze brief ontvangen en na het lezen van de reacties op het forum voelde ik me gewaarschuwd genoeg.

ik heb onderstaande mail verstuurd, ik ben benieuwt hoe ze reageren!


Beste heer / mevrouw,

In een door u verstuurde brief van 13/10 geeft u aan dat u mij op 14/9 een herinnering heeft verstuurd om mijn lidmaatschap op te zeggen,
naar adres [email protected].
De mail delivery zal u ontgaan zijn?! Gezien lycos zijn diensten al geruime tijd niet meer aanbied en u deze delivery zeker gehad moet hebben.
Lef heeft u om mij ergens van te verwittigen wat ik dus onmogelijk gelezen kan hebben.

Bovendien geeft u aan dat ik vanwege deze verzuiming, ik voor een automatische verlenging van een jaar 25 euro aan u verschuldigd bent?
Pardon?!!!! Ik heb een jaar geleden in de algemene voorwaarden nergens gelezen dat er kosten verbonden waren aan uw diensten, ook niet na verlenging. En zeker niet dit belachelijke bedrag. Zelfs in de alg. voorwaarden die op de site staan bent u daar geenzins duidelijk in!!!

Welke klantstrategie houdt u er op na bij het aanbieden van uw kortingskaart? LET WEL, KORTINGSKAART!
ik zou van uw diensten moeten kunnen profiteren en niet andersom!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bovendien, heb ik nog nooit van de bedrijven gehoord waarbij deze korting dan te verkrijgen is.
En om maar niet te spreken over een gerenommeerd incassobureau als Intrum Justitia die u in uw handelen gebruikt?!! Zover ik geinformeerd ben klopt hier weinig van! + de vele slechte berichten die over uw organisatie geschreven zijn op de site van o.a. Tros Radar!

Kortom: Ik verwacht van uw organisatie dat u mij niet langer lastig zult vallen met deze ongehoorde brieven en acceptgiro's waarin u geld van mij vraagt en u schrijft mij uit uw bestand! Ik ga er vanuit dat ik geen verdere stappen hoef te ondernemen.

In afwachting van uw reactie,

Gesloten