LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Sorry, naam is in gebruik
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2009 14:23

Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door Sorry, naam is in gebruik »

Hallo,

We hebben onlangs een offerte laten opstellen voor een Hacker-Systemat keuken bij een firma in de regio groot Rotterdam en willen voor een objectief vergelijk een firma in Duitsland (grensstreek Venlo-Maastricht) een tegenofferte laten opstellen. Bij voorkeur kopen we de keuken in NL maar bij een groot prijsverschil (> € 2.000 à € 3.000 en de verschillen onderling verdisconteerd) kan het zomaar anders uitpakken omdat de verrotte keukenmarkt in NL ("jahaaa, en dan krijgt u nog eens 40% korting als we u vandaag nog van de markt kunnen halen. Dat plintje lossen we wel op als u besluit met ons in zee te gaan, het is namelijk een groeiproces, ook na de opdrachtverlening") immers genoegzaam bekend is. Uitzonderingen daargelaten of course.

Wie weet een goede firma in de genoemde grensregio? Gefrustreerde reacties van NL keukenvertegenwoordigers mogen achterwege blijven, eerherstel t.b.v. de goede naam van de branche duurt gewoon een generatie lang. We proberen de vergelijking - afgezien van het goede gevoel wat we natuurlijk bij een firma moeten hebben - zoveel mogelijk te objectiveren.

Bij voorbaat dank!

Groet,

GJ

PS1: tips voor no nonsence dealers in NL die de hele lijn van Hacker-Systemat voeren zijn overigens ook welkom! En ik hoor dat graag van tevreden consumenten....

PS2: en voordat ik daar weer gezeur over krijg van "we krijgen ook geen eerlijke kans": mocht de geoffreerde prijs voor de betreffende keuken in Duitsland aanmerkelijk lager liggen dan leggen we dat natuurlijk voor aan de Nederlandse firma waar we de offerte hebben laten opstellen. De bestede tijd voor het opstellen van de offerte zal ik daarbij betrekken (ergo we gaan niet voor een paar honderd euro de grens over).

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

DMG, Keukenkampioen deed het voor mij veruit het goedkoopste. Ook in vergelijking met een (via de mail) Duitse offerte.

Gezien je redelijke gevatte openingspost denk ik dat je je aardig staande kan houden bij DMG. Kost je minder tijd, scheelt een lading peut, kopje koffie erbij, keuken erbij, hoef je een generatie lang ook niet weer te komen. :lol:


Sorry, naam is in gebruik
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2009 14:23

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door Sorry, naam is in gebruik »

Hoi CocaCola81,

Bedankt voor je snelle antwoord! Weet je ook of de door jou genoemde dealers het volledige assortiment van Hacker-Systemat mogen voeren? Ik bedoel daarmee dat de Emotions en Emotions ART series alleen door de fabrikant geselecteerde dealers gevoerd mogen worden. En helaas behoort (voor hem) de groep van Uncle Ben daar niet bij (en je mag niet raden waarom niet :wink: Had iets met onderscheidend vermogen te maken meen ik).... In onze keuken worden wat elementen uit de Emotions ART serie verwerkt dus we kunnen alleen terecht bij firma's die de complete lijn voeren.

Ik weet dat Engelen in R'dam de bovengenoemde series mag voeren maar daar betaal je ook meteen de hoofdprijs voor een keuken.

Groet,

GJ

CocaCola81
Berichten: 453
Lid geworden op: 07 aug 2007 00:35

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door CocaCola81 »

Pfoe. Goeie, ik ben zelf alweer van de 2008 collectie. ;)

[email protected], Hengelo
[email protected], Zwaagwesteinde

Die Art Emotion verkopen.

(b)engeltje
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 sep 2007 16:51

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door (b)engeltje »

Ik ben het in zoverre met je eens dat engelen een dure uitstraling heeft, maar ik heb de ervaring meegekregen dat ook daar er goed onderhandeld kan worden ... er is tegenwoordig meer mogelijk daar het overal in de markt stiller is ... op dit moment wordt er ook bij engelen stevig ingeleverd op de marge ... enkel moet zowel engelen als u als consument aangeven wat je van elkaar verlangt... ik ben in ieder geval tevreden ( hoewel koop nog niet defintief is, keuken gekocht onder voorbehoud doorgang hypotheek ) daar wij wel de woning gekocht hebben maar nog niet de hypotheek rond hebben

Doe ermee wat je wilt ...

Sorry, naam is in gebruik
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 mei 2009 14:23

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door Sorry, naam is in gebruik »

Het is edoch aan niemand uit te leggen dat een Systemat keuken met een bruto offertebedrag van bijna € 49.000, geoffreerd door Engelen, door Ardland in Nordhorn geleverd kan worden voor € 27.000 netto. Daarbij moet opgemerkt worden dat Ardland meer dan € 2.500 extra aan apparatuur in de offerte heeft verwerkt met ook nog een duur granieten aanrechtblad. Wat het verschil dus nóg groter maakt.

Tijdens het bezoek gaf de vertegenwoordiger van Engelen aan dat ze niet de goedkoopste waren maar dat ze voor de service gingen (waarbij service dus geen intrinsieke waarde meer is voor een firma omdat deze voor z'n product of dienst staat maar gewoon iets is waar je dus eigenlijk zelf voor moet dokken; vergelijk het met de extra garantie die je kunt kopen bij veel witgoedartikelen, iets wat de consumentenbond al grote onzin vindt omdat een artikel gewoon moet voldoen waarvoor je het gekocht hebt). We kregen alleen een eindbedrag op een blaadje mee en een 3-D tekening.

Omdat we een heel goed gevoel hadden bij Ardland (uitgesplitste offerte, 3-D tekeningen, eindprijs met nog een prettige korting, we mochten ook alles meenemen naar Nederland om te vergelijken dus niet dat spastische gedoe van hun Nederlandse collega's) hebben we niet lang erna getekend voor de opdracht. Bij een terugkoppeling met Engelen gaf de vertegenwoordiger op mijn verbazing over het enorme prijsverschil en de vraag of zij ook € 27.000 konden offreren aan dat dat zomaar het geval had kunnen zijn. Waarbij het ook zomaar had kunnen zijn dat we bij opdrachtverlening aan Engelen € 15.000 teveel hadden betaald (omdat we ook daar wel iets korting zouden krijgen vermoed ik) als we niet naar Ardland waren gegaan. Toch veel geld voor die extra service waar ze mee dwepen..... :shock: 'Stop maar', dacht ik. Jullie zijn niet anders dan andere keukenboeren in NL alhoewel we de illusie nog even hadden van niet vanwege de exclusieve uitstraling.

Emlichheimer
Berichten: 297
Lid geworden op: 29 nov 2005 10:19

Re: Leverancier van Hacker-Systemat in...... Duitsland

Ongelezen bericht door Emlichheimer »

Veel plezier met de nieuwe keuken en met Ardland.
Mensen zijn kundig en hebben zeker goede service, voor zowel Duitsers als Nederlandse klanten.

Gesloten