LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP!!!!! BKR A2 registratie T-mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dennuske

HELP!!!!! BKR A2 registratie T-mobile

Ongelezen bericht door Dennuske »

Ik zit momenteel in een penibele situatie. Ik heb na lang zoeken eindelijk mijn droomappartement gevonden. Sterker nog, we zijn het al eens over de prijs en het koopcontract is al getekend.

Gisterenavond zou onze hypotheekadviseuse met het voorstel komen. Ze had echter slecht nieuws. Ik heb een BKR A2 staan van T-mobile uit 2006. Dit vanwege een opgelopen betalingsachterstand in 2006. Na veel contact tussen mij en het incassobureau heb ik het volledig openstaande bedrag betaald. Ik dacht in die tijd nog van dat ik er dan volledig af ben.

Nu blijkt dus dat T-mobile er (achteraf terecht) een A2 notitie van heeft gemaakt bij het BKR.

Dit hele verhaal weerhoudt mij er dus nu van dat ik een hypotheek kan afsluiten. Ik ben namelijk afhankelijk van koopsubsidie en dus ook automatisch van NHG.

Vandaag heb ik een bijna smekende mail gestuurd naar [email protected] en naar [email protected] om te vragen of we tot een oplossing kunnen komen waardoor de A2 registratie wordt verwijderd. Zoals gezegd is alles al betaald en staat er geen bedrag meer open. Als de registratie niet kan worden verwijderd, kan ik pas in 2011 een eigen huis kopen!

Wij heeft tips, kan me helpen! Hoe krijg ik snel reactie van T-mobile. Zijn er mensen die ik kan bellen bij T-mobile?

Ben echt wanhopig momenteel! Dus alle info die jullie kunnen geven kan mij helpen!!!!!!

jor

Re: HELP!!!!! BKR A2 registratie T-mobile

Ongelezen bericht door jor »

Ik vrees dat je nu compleet afhankelijk bent van hun goedheid. En dat kon nog wel eens tegenvallen.Hoop dat het lukt!
Nu blijkt dus dat T-mobile er (achteraf terecht) een A2 notitie van heeft gemaakt bij het BKR.

__oi__

Re: HELP!!!!! BKR A2 registratie T-mobile

Ongelezen bericht door __oi__ »

Voorheen waren er een paar geldverstrekkers die mogelijkheden boden voor mensen met coderingen. Helaas zijn deze door de kredietcrisis niet meer actief.
Reguliere banken doen momenteel nauwelijks iets voor mensen met coderingen en dat zal de komende tijd niet wijzigen. Momenteel zijn de richtlijnen van veel banken strenger dan die het NHG hanteert..
Echter met een A2 codering (hersteld) in de door jou geschetste situatie (telecom) is het onmogelijk om een lening met NHG te krijgen. Dit kan je in de voorwaarden van NHG nakijken. ( zie link, rode gedeelte) http://www.nhg.nl/fileadmin/user_upload ... 202008.pdf
Je zult dus 5 jaar moeten wachten ( 5 jaar nadat Herstelmelding heeft plaatsgevonden).

Smeekbedes naar banken of instellingen die registreren bij het BKR zijn kansloos indien de codering terecht is. Op basis van coulance mogen (en kunnen) geen coderingen verwijderd worden. Het registratiesysteem zou anders ook snel in elkaar storten...

Enige advies wat ik je kan geven is: Laat de ontbindende voorwaarden in je koopcontract niet verlopen!! Zoals je op dit forum kunt lezen kun je niet vertrouwen op een adviseur die zegt dat het wel goed komt...

Gesloten