Ik heb in Juni dit jaar besloten om mijn abonnement bij Online op te zeggen en over te stappen naar Alice. Ik heb een aanvraag ingediend bij Alice en rustig afgewacht tot 12 dagen voor mijn aansluiting. Ik had nog niets van Alice gehoord en ben maar gaan bellen. Mijn aanvraag was geanuleerd omdat er geen beschikbare aansluitingen meer waren in de wijkcentrale. Ik dus gelijk Online opgebeld dat mijn verbinding dus niet opgezegd moest worden, maar gewoon door moest lopen. Dit was geen probleem en ik zou gewoon internet houden na de 31ste Juli. Ik was hier al een beetje huiverig voor en mijn slechte voorgevoel bleek waar. De 31ste Juli (vrijdag) had ik geen internet meer. Ik bellen met de klantenservice en die zouden het verder uitzoeken. Er werd mij beloofd dat ik maandag of dinsdag weer een verbinding zou hebben. Maar dinsdag nog steeds niets. Ik heb Online tot vrijdag de tijd gegeven om mij verbinding weer actief te maken. Mocht dit niet gaan lukken dan mochten ze stoppen met het herstellen van de verbinding. Ik heb dit duidelijk in me mail vermeld en erin gezegd dat ik ze dan in gebreken had gesteld op die datum. Uiteindelijk heb ik vijdagavond gebeld en gezegd dat ik geen klant meer wilden zijn bij Online omdat alle gemaakte afspraken niet zijn nagekomen. De Livebox heb ik retour gestuurd. Ook heb ik een bref gevallen dat mijn verbinding de 31ste Juli afgeslotn zou worden.
De 7de Juli ontvang ik weer een brief dat mijn abonnement de 30ste Augustus afgesloten zou worden, maar dit was hij dus al. Ik gebeld en kreeg te horen dat ik de tweede brief als niet verzonden kon beschouwen.
Nu kreeg ik de 20ste weer een brief dat mijn verbinding de 28ste augustus weer actief zou zijn. Online blijft van mening dat mijn abonnement actief blijft omdat ik dat gevraagd heb. Dat hun niet aan de afgesproken tijd zijn gekomen kunnen hun niets aan doen.
Hier ben ik het dus al niet mee eens. Maar nu schrijft Online via een reactie op een klachtenmail van mij dat ik nu ook nog eens een nieuw abonnement krijg en dus aan een nieuw jaarcontract vast zit. Ook hier ben ik het niet mee eens.
Als mijn abonnement wel gewoon door loopt dan veranderd er dus niets aan mijn contract en heb ik dus gewoon een doorlopend abonnement waarbij ik dus gewoon op kan zeggen en een maand opzegtermijn heb.
Wie kan mij helpen wie er nu gelijk heeft !?!?! Ik word echt helemaal gek van Online.
Mijn vraag is dus. Krijg ik een nieuw abonnement en dus een nieuw contract? (echter hou ik het zelfde klantnummen)
Staat Online in het recht om na een aantal niet nagekomen afspraken mijn in gebrekenstelling nietig te verklaren?
Alvast bedankt voor de antwoorden !!!
Een intussen ontevreden (ex)Online klant
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Probleem met Online ! HELP !!!
-
stofzuigertje
Re: Probleem met Online ! HELP !!!
Alice is niet de beste provider en zou wel eens die afsluiting van Uw KPN kabel naar Uw huis veroorzaakt kunnen hebben.....
Eerst hier kijken onder de knop ZOEKEN en geef ze een kans.
U had na opzeggen ook enkele weken later een nieuwe aansluiting kunnen vragen maar stoppen en dan weer niet is vragen om problemen.
Als ze pas 28 augustus weer leveren hoeft U de periode dat er niet geleverd werd niet te betalen maar U heeft vermoedelijk nu een nieuw jaarcontract!
Eerst hier kijken onder de knop ZOEKEN en geef ze een kans.
U had na opzeggen ook enkele weken later een nieuwe aansluiting kunnen vragen maar stoppen en dan weer niet is vragen om problemen.
Als ze pas 28 augustus weer leveren hoeft U de periode dat er niet geleverd werd niet te betalen maar U heeft vermoedelijk nu een nieuw jaarcontract!
Vandaag ook nog bij iemand geweest die problemen had met Online!
Verhuizing was doorgegeven en bevestigd.
Op oude adres KPN + Adsl. Op nieuwe adres InternetEnBellen.
Er zou een overloop zijn van 1 week. Dus 1 week signaal op zowel adres A als B.
Je raadt het al, op adres B was levering uitgesteld, maar op adres A werd alles wel afgesloten.
Intussen geen signaal op adres A als B. Ondanks bevestigingsbrief met tijdstip!
Helpdesk is niet bereikbaar of weet helemaal niets !!!
Je raadt het al, op adres B was levering uitgesteld, maar op adres A werd alles wel afgesloten.
Als u de afschriften van alle correspondentie (= uw mailtjes) nog heeft, dan kunt u Online gewoon verder negeren en een andere provider zoeken. Men probeert gewoon wat, omdat dit bij de meeste mensen (die bang worden van hun gedreig) succes heeft.Wie kan mij helpen wie er nu gelijk heeft !?!?! Ik word echt helemaal gek van Online.
Wat belangrijk is, is om te realiseren dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het technische en administratieve verhaal. Technisch gezien is er iets misgegaan waardoor de opzegging is doorgelopen en het signaal is stopgezet. Administratie loopt alles echter door. Online zal, of heeft, nieuw signaal op de lijn moeten zetten. Administratief zal het abonnement gewoon doorlopen. Van een nieuw contract is geen sprake. Zoals al geopperd hier kan er gecompenseerd worden middels vergoeding van abonnementskosten.
Ik zou gewoon lekker een andere provider zoeken en Online verder negeren.oppie11 schreef:Wat belangrijk is, is om te realiseren dat er onderscheid wordt gemaakt tussen het technische en administratieve verhaal. Technisch gezien is er iets misgegaan waardoor de opzegging is doorgelopen en het signaal is stopgezet. Administratie loopt alles echter door. Online zal, of heeft, nieuw signaal op de lijn moeten zetten. Administratief zal het abonnement gewoon doorlopen. Van een nieuw contract is geen sprake. Zoals al geopperd hier kan er gecompenseerd worden middels vergoeding van abonnementskosten.
De TS heeft er al genoeg aandacht aan besteed.
Vandaag weer de status gehoord. Er moet een monteur langs komen. Dit kan 5 tot 10 werkdagen duren.mspro schreef:Vandaag ook nog bij iemand geweest die problemen had met Online!
Nu maar hopen dat dit een KPN monteur is, want een lasdop van KPN mag je helaas niet zelf open maken.