LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] citalopram/cipramil: reageer!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
elmos
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jul 2009 07:55

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door elmos »

Hoi Bokkie,

je vroeg of je weer al die bijverschijnselen kreeg als je weer zou beginnen. In mijn geval was ik 8 weken gestopt. Toen begonnen met 1 week 10 milligram. ik had echt hele milde bijverschijnselen. echt bijna niks. Na die week naar 20 millgr gegaan en ook geen last van gehad. ik slik nu 5weken en voel me weer bijna als vanouds....op de vermoeiheid na maar die heb ik al jarennnnnnnnn. Die zweetaanvallen herken ik niet. wel toen ik gestopt ben. Je heb tgroot gelijk Bokkie dat je weer wat genomen hebt. mischien is het niet voldoende even maar dat merk jezelf het beste. zou nu even niet stoppen want dat gaat te snel allemaal voor je hoofd. heel veel sterkte...

gr elmos

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi,
angela wat is nu 5mg,toch eigenlijk niks en vooral omdat je hier wel eens leest dat er mensen zijn die 50mg per dag gebruiken, en als je je daar lekker bij voelt,mooi doen hoor..
ik zou het het liefste ook blijven gebruiken hoor,heb me lang niet zo fijn gevoeld,maar die combinatie hè van die migraine medicijnen en cotolapram pppffff
anders zou ik me e rniet druk om maken dat ik ze voor altijd moest blijven slikken..
ik zou eigenlijk best eens een bessen 7-up willen drinken,is al 2 jaar geleden,maar ook dat durf ik niet whahaha
ik ga eens even snuffelen op internet naar last minutes...
houdoeeeeeeeeeeeeeeee

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

gedachten zijn ongevaarlijk... totdat ze gelooft worden. we raken niet verstoord door wat ons overkomt.... maar door onze gedachten over wat er gebeurd.

___________________________________________________________________

dit had ik nog ergens gevonden,maar het was voor mij puur de waarheid...

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Wat een prachtige en waarachtige spreuk, die ga ik onthouden!
Laatst gewijzigd door Mamami op 07 sep 2009 09:19, 1 keer totaal gewijzigd.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hallo allemaal,wat is het toch warm hè,voor mij hoeft het niet meer hoor pppffff

mamami,je moet goed naar jouw dokter luisteren hoor,die weet tenslotte wat goed voor jouw lichaam is.
ik denk dat jouw zorgen daarover onterecht waren...
nu jij het over de lever hebt,ik moest laatst op controle bij de cardioloog (voor een apk keuring) :lol: en een week daarvoor moest ik nuchter bloed laten prikken,en volgens de uitslagen waren mijn leverwaarden te hoog,maar niet verontrustend zei ze..
aangezien ik al eerder iets met mijn lever heb gehad jaren geleden werd ik toch wel weer een beetje bang.
zij zei dat ze alles door zou sturen naar d ehuisarts en dat ik me geen zorgen hoefde te maken,maar ik zal toch eens aan de huisarts vragen of het met de citolapram te maken heeft..
ga ffe een boterhammetje eten doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

vhid
Berichten: 55
Lid geworden op: 19 aug 2008 21:38

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door vhid »

Hey allemaal! zooooo inmiddels al een jaar geleden dat ik citalopram begon te gebruiken!

even een update voor de beginners:
Een helse eerste 3 maanden!
en een zeer warrige 6 maanden daarop,
vanaf dat moment savonds in gaan nemen en gaat heeeel goed!

Ok dus ik slik 30 mg per dag en slik ze net voor het naar bed gaan om bijwerkingen zoals duizeligheid en stress gevoel in mijn maag en hartkloppingen te voorkomen.

Nou heb ik nog steeds het probleem, ala menstruatie, die NIET door mijn arts, of apotheker serieus word genomen. Maar een "terugval"weer elke maand een week voor mijn menstuatie tot de dag dat het zo goed als voorbij is. Duizelig, hartkloppingen, warrig, afwezig gevoel, en zo chagerijnig als een hellse bitch!

Iemand daar nog tips voor? gelukkig slik ik nog oxazepam in deze dagen.. een halve per dag als ik hem erg voel hangen.. en dat sleept me er wel wat door heen. nou zijn rot gevoelens bij menstruatie natuurlijk niet zo vreemd, en dus mag ik gerust wel wat voelen.

nou wilde ik een spiraaltje, maar hormonen blijven hormonen, en hormonen en AD medicatie gaan nou eenmaal 90% van de tijd NIET saMEN.
Bij mij dus.

Iemand die het zelfde mee maakt? en wat doe je er zoal aan?

voor de rest..wow..al 1 jaar.. en ik wil er tioch niet meer van af..wil wel terug naar 20 mg per dag, maar de angstvrije wereld heeft me zoooo veel geholpen met het opbouwen van mijn sociale leven, werk gezocht na 6 jaar. en ik durf gewoon alles weer. lekker mezelf..mijn alter ego is eruit. alles wat ik ooit wilde doen, wilde zijn, wilde zeggen...dat doe ik nu!
citalopram is mijn redding geweest...mijn leven is eigenlijk goed zo!

xoxoxox helen

Happy Frog
Berichten: 117
Lid geworden op: 09 mar 2009 16:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Happy Frog »

hey hallo helen,

ik ben ook socialer er op en ga ook meer contacten aan, wel veel geeuwen en moe.

groeten van greenfrog alias hapyyfrog, ben ook al weer 9 maanden bezig er mee nu, net een weekje van 30mg naar 15mg gegaan, merk geen enkel verschil in werking en bijwerking nog, dus ga nog stukje verlagen volgende week.

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hèhè wat een gezoek om jullie weer te vinden...
ik ben ondertussen al weer 1 jaar ouder geworden whahaha,is echt hoor,afgelopen zaterdag whaha
maar fijn dat ik er weer ben,ik miste het al heel erg..
zal nog even wachten met mijn verhaaltje,eerst eens ffe wachten of ik jullie nog tegen kom hier.

groetessssssssssssssss wikky :wink:

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Wikky,

Inderdaad wat een gezoek, maar we zijn er weer
Nu de rest nog.

En nog gefeliciteerd met je verjaardag :lol:

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

dankjewel bokkie (was toch angela hè)
ik vind het een heel gedoe om hier te komen,moet ik mezelf eerst weer inloggen,hebben jullie dat nu ook?
ik ben maandag bij de psycholoog geweest en vertelde dat ik dus aan het afbouwen was van 20 naar 15 mg en dat ik dat al de hele maand augustus deed. en dat ik in september naar 10 mg zou gaan.
dat vond ze niet zo goed,ze zei dat ik minstens 3 maanden op 15mg moet blijven en dan weer 3 maanden op 10mg en dan weer 3 maanden op 5 mg en daarna zien we wel zei ze...
dus dan doe ik er uiteindelijk 1 jaar over pppffff
duurt wel lang zei ik,en zij zei dat dat toch echt de beste manier zou zijn..
nou dan weet ik mijn plaats.
ik voel me eigenlijk best goed met die 15 mg moet ik zeggen,dus dan maar doorgaan tot eind oktober en per november naar 10 mg...
we zijn vanmiddag met de kleinkinderen naar de kermis geweest hier in de stad.
ze zijn zo lief geweest,de ene is een 7 jarige jongen en de andere is 15 maanden en ook een jongen.
die kleine die vond het wel goed als hij maar zijn flesje drinken had whahaha
zo weer een heel verhaaltje hè,
hoe gaat het verder met jullie?
groetjes wilma

Mamami
Berichten: 29
Lid geworden op: 11 feb 2009 17:09

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Mamami »

Hallo alllemaal!

Eindelijk..., ik ben er ook weer. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad voordat ik eindelijk weer kon inloggen en alle berichten in beeld had. Maar, het is gelukt!

Het gaat nog steeds goed. Zit bijna te wachten op een dag waarop het niet goed gaat :wink: . Want tot nu toe ging het steeds een tijdje goed, om daarna weer een forse stap terug te moeten doen. Maar wie weet, misschien heeft de vooruitgang bij mij ook eindelijk definitief ingezet! Ik hoop het, want ik zou graag mijn 'gewone' leven weer op willen pakken (want dat ligt al een jaar stil). Zijn er hier meer mensen die een jaar of langer uit de running zijn geweest? En hoe was het om weer, min of meer 'normaal', deel te nemen een de maatschappij (werk, kinderen etc.)?

Groetjes,
Mamami
Laatst gewijzigd door Mamami op 07 sep 2009 09:21, 1 keer totaal gewijzigd.

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo allemaal,

Wat een gedoe iedere keer, dat inloggen vind het niet gemakkelijker geworden hoor!!! :roll:
Fijn om te horen dat het met jullie allemaal zo lekker gaat :lol:
Ik moet zeggen dat ik met m'n 5mg me nog nooit zo goed heb gevoeld, ben veel rustiger dan eerst, zal misschien wel gedachte zijn want wat is nou 5 mg, maar als ik het maar geloof toch!! :lol: hahahaha.
Wel ben ik van plan om vanaf volgende week er nog een kwartje af te halen om te kijken hoe dat gaat, want ik wil er wel vanaf natuurlijk, kijken of ik het zonder medicijnen ook zal redden.
Nou ik ben blij dat jullie er ook weer zijn en dat de andere de weg ook weer zullen vinden, want makkelijk was het niet :wink:

De Groetjes

Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

angela,zou je dat nu wel doen om nu al over te gaan naar een kwart?
ik zou het eerst maar eens een paar maanden op dat kwartje houden hoor,wat let je,je hebt je nog nooit zo goed gevoeld en dat gevoel moet je wel vast houden hoor,en dan na een paar maanden kun je nog zien...
mamami als ik nu terug kijk dan heeft het bij mij ook wel een jaar geduurd eer ik me weer helemaal op de rails voelde hoor..
het is ook niet niks hè wat wij allemaal door hebben moeten maken pppfff
ik blijf voorlopig op 15 mg staan en kijk dan over 3 maanden wel weer verder..(zo kijk ik er nu tegenaan dan hè)
als ik jullie niet meer spreek dan zal ik jullie alvast een fijn weekend wensen,groetjes wilma :lol:

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Allemaal,

Ik begrijp je reactie Wikky, maar ik ga het toch proberen.
Moet maandag naar de huisarts, dus dan overleg ik even, als zij zegt dat ik het zo nog maar even vol moet houden, dan zal ik dat doen, maar anders wil ik toch dat kwartje gaan proberen, en gaat het niet dan ga ik weer terug.
Verders gaat het wel, had alleen vanmorgen weer een hyperventilatie aanval :(
en de reden waarom??, ik dacht dat mijn man niet lekker werd en hup daar was het weer, dat slaat toch nergens op :roll: , gelukkig duurde het niet lang, want ik heb de hyperfree gekocht en dit werkte bij mij heel goed, maar raar is het wel.
Hebben jullie dit ook???

Alvast een prettig weekend allemaal

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi

ik heb ook wel eens zoiets raars ja,we hadden het er vanmorgen nog over,mijn man en ik.
ik ben al een paar dagen aan het zoeken naar een lastminute vakantie,en zou het liefste willen dat er nog meerdere mensen met ons mee zouden gaan,gewoon omdat ik bang ben dat er met man nou net iets zou gebeuren in het buitenland en ik me dan zo alleen zou voelen, en kan alleen al van die gedachten helemaal in paniek raken.
slaat toch nergens op dat ik met die gedachte rond loop pppffff
ook denk ik dan als we op vakantie zouden gaan dat wij d emexicaanse griep zullen krijgen....IK MOET NIET ZO VEEL DENKEN :evil:
maar hyperventilatie daar heb ik (gelukkig) geen last van,dat heb ik vroeger wel gehad,sjonge sjonge zeg wat kun je je dan rot voelen..
zo hebben we allemaal wel iets hè,maar het fijne is dat we er samen over kunnen praten haha
ik wens jullie een fijn weekend..

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hai Wikky,
Wat zitten we toch raar in elkaar he!!! :roll:
Ik dacht echt dat mijn man niet lekker werd, terwijl er niks aan de hand was, maar dan vind ik dat hij stil is of zoiets en dan denk ik al gelijk van die rare dingen. Wij denken inderdaad veel te veel :? Bij mij gaat paniek altijd samen met hyperen of andersom ik weet het niet meer hoor :lol: hahaha, vervelend is het wel.
Hoe ben jij van de hyperventilatie afgekomen, of is het vanzelf weggegaan.
Vind het ook fijn om er over te praten

Iedereen een fijn weekend
Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

hoi hoi angela,die hyperventilatie is op een gegeven moment uit zijn eigen weg gegaan.
ik kreeg het toen ik bevallen was van mijn eerste kind (30 jaar geleden al pppfff)
ik kreeg een postnatale depressie en in die tijd wisten ze nog niet zo goed wat dat was en hoe er mee om te gaan,maar na 1 jaar is het weer verdwenen...(gelukkig wel)
ik liep overal met een plastic zakje naar toe whahaha,nu moet ik er om lachen hoor,maar ik scheet zeven kleuren stront toendertijd...
ga mijn bedje opzoeken want wij gaan morgen met de trein naar assen toe,naar de broer van mijn man,op visite,en ik heb me nu toch migraine,ik hoop dat het morgenvroeg over is...
heb je het een niet dan heb je het ander blehhhhhhhhhhhhhhh
groetjes wilma

Liesje82
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 nov 2008 19:59

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door Liesje82 »

Hallo!

Ik zag dat mijn laatste inlogdatum in mei is geweest. Ik heb veel steun aan dit forum gehad toen het nog een stuk slechter ging met mij. Veel contact gehad met Greetje en Happy frog.
Om op de vraag van Mamami terug te komen: Mijn paniekstoornis is vorig jaar januari begonnen en duurt dus nu al bijna 1,5 jaar! Gelukkig gaat het sinds een aantal maanden een stuk beter. Ik heb nog steeds wel paniek, maar ik durf veel meer en vermijd nog maar weinig dingen. Begin dit jaar ben ik begonnen in januari met citalopram druppels (cipramil) en slik nu sinds 5 maanden elke dag 30 mg. Het heeft bij mij heel lang geduurd totdat ik het gewenste effect had. Sinds een paar maanden kan ik pas zeggen dat het een heel stuk beter met mij gaat! Ik heb sinds januari vorig jaar niet meer gewerkt, maar heb vorige week voor het eerst een sollicitatie gehad en ben gelijk aangenomen! Moet eerlijk bekennen dat ik echt heeeeeel bang ben! Ben bang dat ik paniek krijg op mijn nieuwe werkplek en dat ik mij vaak niet lekker voel. Toch zet ik maar door, want wil niet in de WIA belanden na 2 jr ziekte.
een paniekstoornis betekent veel doorzettingsvermogen hebben en soms er vol tegenin gaan.
Bij de pakken neer gaan zitten is even fijn, maar na 1,5 jr vind ik het wel genoeg geweest. Natuurlijk ben ik erg bang voor een flinke terugval, maar ik hoop dat de cipramil mij genoeg rust kan geven dat ik mij erdoorheen kan slaan.

Ik wens iedereen succes met de cipramil!

liefs, Liesje

bokkie10
Berichten: 173
Lid geworden op: 05 mei 2009 12:52

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door bokkie10 »

Hallo Liesje,

Wat fijn dat het zo goed met je gaat, en dat je de stap gaat maken om weer te gaan werken. Ikzelf begin maandag weer na bijna 8 maanden thuis te hebben gezeten. Je hebt gelijk dat je veel doorzettingsvermogen moet hebben om door te gaan, want er zijn momenten dat je het allemaal niet meer ziet zitten, en om dan door te zetten vergt veel wilskracht.
Ikzelf ben nu aan het afbouwen en kom net van de huisarts vandaan, nog 2 weken 2.5mg en dan niks meer, ben al eerder gestopt maar toen ging het te snel, ik moest na 10mg gelijk stoppen en dat ging niet, dus vandaar weer begonnen met 5 mg en vanaf morgen 2.5mg kijken of het op deze manier wel gaat, en als het dan weer niet gaat, ga ik ze voor heel m'n leven gebruiken, want mijn huisarts zei zelf, ga het jezelf niet moeilijk maken, want er zijn mensen die missen een stofje in het hoofd en die kunnen niet zonder, dus kun je beter gelukkig zijn met tabletten , dan ongelukkig zonder. Maar eerst ga ik het zonder proberen hoor, want ik ben toch liever medicijnloos.

Veel succes met je nieuwe baan!
en voor iedereen doorzetten, want er komt een dag dat het allemaal beter zal gaan.

Groetjes Angela

wikky
Berichten: 189
Lid geworden op: 27 jul 2009 19:16

Re: citalopram/cipramil: reageer!

Ongelezen bericht door wikky »

halloe allemaal

wat goed liesje dat je een baan hebt gevonden,ik ben heel erg benieuwd hoe het je zal vergaan op je 1e dag.
erg goed van je dat je niet in de wia wil belanden hoor.
ik zit op dit moment ook al 2 jaar thuis,niet alleen vanwege die citalopram hoor,ik heb ook heel ernstige migraine erbij pppff
ik val vanaf donderdag alweer van de ene aanval in de andere,ik ben het zo ZAT
ik lig voortaan meer op bed als wat anders.
en de medicijnen die ik gebruik voor de migraine mogen niet samen met de cita`s want dan kan ik epileptische aanvallen van krijgen volgens de neuroloog..
dat is dan ook de enige reden dat ik wil afbouwen met die cita`s want ik voel me met 20 mg heel erg goed en nu sinds een maand op 15 mg voel ik me nog steeds goed.
ik zit hier dan ook met een gigagrote migrainepleister op mijn voorhoofd pppfff :cry: en zelfs die helpen me nog niet meer...
ik heb een paar weken terug wel een aanvraag voor wia weg gedaan,maar zo kan ik ook niet werken.
ik werk normaal gesproken in de uitvaartzorg wat ik met liefde en plezier doe,maar het kan nu niet anders...
angela,fijn voor je dat het zo goed gaat joh,dus je blijft nu ffe op 21/2 mg staan,goed zo hoor.
nou meiden,zet hem op!!!
groetjes wilma

Gesloten