LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fit 4 Free

Vervelende ervaringen op de sportschool of met een sportclub? Bespreek het hier.
Emiel82
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jun 2009 17:48

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Emiel82 »

@revpolen:
En? inmiddels al voor de rechter moeten verschijnen?
Volg de mededelingen en nieuwe meldingen op de voet.

Heb ook al een tijd problemen met FFF. Dus nog 1 nieuwe melding er bij! Op tijd opgezegd, maar geen reactie en wel geld afschrijven. Snel rekening geblokkeerd. Papierverspilling van al die dreigbrieven.

Nog steeds geen dagvaardigingen of wel?

Lijkt me tot nu toe iig duidelijk: niet betalen en niets toegeven als je weet dat je in je recht staat. Het gaat hierbij naast het toch al zo kostbare geld ook om het kostbare principe en een kostbaar recht als individu.

Echt belachelijk.

revpolen
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 mar 2009 17:34

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door revpolen »

nope noig geen dagvaardiging..
denk dat ze dat niet meer doen ook.
omdat ze weten dat ik het ze lastig ga maken dan..
en ze gaan het NOOIT winnen..

vandaag rondbrief van radar weer stukje over FFF
ook betreft opzeggen. daarin staat uitgelegd dat ze max 10% van de prijs aan incassocosten mogen doen..
bij mij is dit dus 0.29 cent :D

IPV de 180,- die hun willlen...
dus ook hier FFF is wederom FOUT bezig...

Disusi
Berichten: 7
Lid geworden op: 22 feb 2007 16:39

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Disusi »

Hoi,
Ik heb ook niets meer van ze gehoord. Ze zullen toch niet failliet zijn? Tja, met al die wanbetalers……….
Ik heb ze flink de waarheid verteld in mijn laatste brief van zo’n 2 maanden geleden nadat ik van hen een dreigbrief had ontvangen. Ik heb mijn brief aangetekend opgestuurd met bewijs van ontvangst.
In mijn brief heb ik hen gewezen op hun eigen voorwaarden. In mijn geval vond ik dat ze in strijd waren met hun eigen voorwaarden.
Nou, naar het schijnt, heeft het geholpen want het blijft eng stil van de kant van FFF.
Houden zo, ik kan ze missen als kiespijn.
Met alle negativiteit rond FFF (media en internet) zal het ledenbestand flink slinken en nieuwe leden zullen zich niet snel meer aanmelden. Goed zo. Laat het ze maar voelen.

:wink:

corienmeijer
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2009 18:44

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door corienmeijer »

Ook ik kreeg vandaag een onaangenaam tekefoontje van incassso direct, of ik wel even 130 euro wilde betalen omdat ik mijn pasje niet had ingeleverd. Nu zijn wij een jaar geleden verhuist en na de opzegging heb ik helemaal niet meer aan dat hele pasje gedacht. We wonen al bijna een jaar in ons nieuwe huis en nooit post gehad van direct incasso. Ze hebben me op mijn mobiel nummer gebeld en gesommeerd om te betalen. Te dol voor woorden. En wat een klachten,reageer niet op zulke dreigementen en betaal niets dat is mijn advies.Wat een vervelende organisatie. :twisted: :evil: :x

Nadine1982
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jul 2009 14:59

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Nadine1982 »

Hallo allemaal,

Treurig om te lezen dat er zoveel mensen de dupe zijn geworden van de oplichtpraktijken van FFF.

Ik heb mijn abonnement tijdig opgezegd en aangetekend verzonden. De kortingspas heb ik op de brief geplakt en in de brief vermeld dat ik bij deze ook de kortingspas meezend.

Hiervan heb ik vanuit FFF nooit een ontvangstbevesting ontvangen. Nu wordt er doodleuk elke maand €2,95 van mijn rekening afgeschreven!

Ik heb ze vandaag gebeld en ze zeggen dat ze weliswaar de brief hebben ontvangen, maar dat de pas er niet bij zat! Ik geloofde mijn oren niet! De jongeman aan de telefoon heeft gebeld naar de vestiging waar ik zat (Amsterdam) en zegt me dat ik de pas alsnog op dien te sturen, omdat zij hem niet hebben ontvangen. Voordat hij contact op nam met de vestiging in Amsterdam zei ik erbij dat er sporen van plakband op die brief moeten zitten, omdat ik de kortingspas zorgvuldig op de brief had vastgeplakt. Volgens de vestiging in Amsterdam is dit niet het geval.

Ik laat de bedragen terugboeken, aangezien ik ze nooit heb gemachtigd om €2,95 per maand van mijn rekening af te laten schrijven voor een kortingspas. Ik heb ze alleen gemachtigd om contributie af te schrijven.

Na het lezen van jullie reacties verbaasd het mij niets dat ze mijn pasje zogenaamd niet hebben ontvangen. Aangezien er zelfs mensen zijn die het pasje persoonlijk hebben ingeleverd, waarbij door FFF beweerd wordt dat ze het pasje niet hebben.

Sterkte allemaal!

Eveline1980
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2009 10:24

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Eveline1980 »

Na het opzeggen van het abonnement blijft FFF gelden van mijn rekening afschrijven na herhaaldelijk vragen waar deze kosten van zijn, sturen ze na 3 storneringen van mijn zijde een factuur met incassokosten en dan wordt mij duidelijk waar het voor is. De factuur bedraagd 1.06 + incassokosten. Ik maak direct 1 euro over. Daarna volgenden aanmaningen. Inmiddels is de hoogte 88.46+1.06 (eerste nota juni, dus binnen maand deze verhoging) kortom ze geven aan dat het bedrag ontvangen is, maar niet toereikend en blijven aanmanen. Wat kun je hier tegen doen? Ze zijn onbereikbaar (tegen 40ct per minuut).

Ik ben er van overtuigd dat ik de beste intenties heb getoond, maar hoe kan ik dit nu afronden, zonder de in mijn ogen on te rechtte incassokosten.

moet je nagaan 88.46 ten opzichte van1.06 .... incassokosten van 9489% hahahaha

bay
Berichten: 7
Lid geworden op: 09 jun 2009 17:19

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door bay »

zoveel kosten erbij mag helemaal niet ...
waar zijn ze toch mee bezig he ....

bossenova
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2009 20:04

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door bossenova »

Ik ben inmiddels ook in een strijd verwikkeld met deze roversbende.

Heb netjes mijn abonnement ( vijf maanden van te voren ) opgezegd aangetekend uiteraard.Ook een bevestiging per brief ontvangen.
Helaas had ik mijn pasje einde contract nog niet ingeleverd,toen ik lid werd stond er ook in de welkomstbrief,dat je het pasje kunt blijven gebruiken (als kortingspas ) voor € 2.95,- per maand. Ik dacht het inleveren doe ik volgende maand wel aangezien het maandbedrag toch laag zou zijn! Wat blijkt ...ze konden éémaal niet incasseren,en gelijk € 9.90,- storno kosten berekend. Daarna gelijk administratiekosten van € 44,90,- inmiddels had ik mijn pas bij het desbetreffende filiaal ingeleverd,en de kosten € 12,85,- netjes overgemaakt.Nou u raadt het al weer een brief de kosten waren inmiddels al € 86,02,- dat is bijna 30x de hoofdsom hahaha ik kwam niet meer bij van het lachhen!!!!
Ik heb deze incompetente firma een zeer pittige brief geschreven van bijna twee kantjes,in deze brief heb ik mijn verontwaardiging en verbazing goed kenbaar gemaakt.Na deze brief kreeg ik binnen 2 dagen een e-mail van ene Rogier van het Hoofdkantoor in Den Haag.In deze mail werd mij verteld,dat de kosten niet evenredig waren ten opzichte van de hoofdsom,en dat ze ongeveer de helft wilde kwijtschelden.Als ik dus gewoon had betaald was ik zoiezo al genaaid :?

Ze geven dus zelf toe dat ze belachelijke kosten rekenen en ook niet kunnen onderbouwen wat deze kosten dan zijn! Ik betaal geen cent hoop dat het voor de rechter gaat komen,dit bedrijf is werkelijk waar compleet gestoord trap er niet in!!!!

Is er misschien iemand die wat weet of er ergens een ombudsman of iets dergelijks mee bezig is?

Grt een sporter die nooit in dit leven meer,bij zo'n waardeloos bedrijf gaat trainen!

wooninspanje
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 aug 2009 08:54

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door wooninspanje »

Ruhnee schreef:Mijn vriendin heeft ook een abonnement bij onze "vrienden" van Fit 4 Free. Ze heeft in november 2007 schriftelijk (helaas niet aangetekend) aangegeven haar abonnement te willen beëindigen. Na een tijdje niets te hebben vernomen van Fit 4 Free heeft ze dezelfde brief nogmaals verstuurd. Op dit moment was echter de opzegtermijn al verstreken en wonderwel was Fit 4 Free er nu wel als de kippen bij om aan te geven dat het contract met een jaar is verlengd. Na een zéér uitputtende mailwisseling waarin ook doodleuk werd aangegeven dat er achterstanden waren met de verwerking van opzeggingen (een vriendin van mijn vriendin had tegelijk opgezegd en haar verzoek tot stopzetting is wel verwerkt) heb ik telefonisch contact gezocht met dit stelletje oplichters. Ik werd te woord gestaand door een onbeschoft figuur wat voor een medewerkster door moet gaan en werd me wederom doodleuk verteld dat ze niets hebben onvangen en daarom niet aan de automatische verleging kunnen doen. Ik heb vervolgens onze rekening geblokkeerd voor incasso's van Fit 4 Free en heb recent ook de eerste "dreigbrieven" van onze vrienden ontvangen. Ik ben op deze, en andere sites, de naam Fit 4 Free nou net even te vaak tegen gekomen en vraag me af of als we een klachten bundelen iets kunnen beginnen tegen deze figuren. Ik hoor graag jullie reacties.

goedendag forum lezers

Wij hebben een soort gelijk probleem met fit 4 free
We hebben in mijn gevoel al jaren terug opgezegt , het ging hierbij om 3 personen, 1 is er wel afgemeld en de andere 2 niet .
Nu na meer dan 2 jaar krijg ik via email een bericht van een incasso bureau , dat de zaak voor gaat komen en of ik anders even meer dan 800€ wil voldoen
Ik heb zoveel contact gehad met die gare fit 4 free , dat ik van voor of van achter nieteens meer weet hoe en wat , heb een brief of 5a6 gestuurd en meerdere malen contact gehad via email en telefoon.
We zijn nieteens meer woonachtig in nederland ,maar omdat ik alles gewoon correct wilde afhandelen heb ik daar mijn stinkende best voor gedaan!
is er iemand die dit ook heeft ?
word gek van het feit dat een incasso bureau die nare fit 4 free gewoon in zijn gelijk stelt en dat wij aan de zijlijn mogen kijken en moeten betalen

janky
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 dec 2003 21:54

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door janky »

Ik dacht even kijken of er iets over Fit For Free op het forum staat want je raad het al, ook ik heb problemen met opzeggen.
Beide zoons wilden hun abbo beeindigen. Netjes 2 maanden voor data een briefje met alle gevraagde info gestuurd maar krijg maar van 1 zoon een bevestiging(beide opzegbrieven in dezelfde envelop opgestuurd.) Dus verhaal niet ontvangen gaat niet op. :wink: . Bellen gaat niet,krijg steeds een ingesprek toon! Buiten dat belachelijk veel geld 40cent P.M.
Nu dus maar een mail gestuurd met nogmaals een herrinnering aan verzonden brief en deze ook nogmaals als bijlage toegevoegd.
Nu dus maar even afwachten, heb ze 1 week de tijd gegeven er nu op te reageren.
Maar als ik alle ingezonden post lees hier op het forum over de praktijken van Fit for Free vrees ik dat ik dus ook in die mallemolen terecht kom. :cry:
Is het geen voorstel om bij Radar eens te informeren of we niet met heel veel verzamelde info hierover van het forum, kunnen kijken hoe we dit gezamenlijk kunnen aanpakken?
Hier moet toch een keer een eind aan komen.

diidebje
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jan 2010 13:01

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door diidebje »

Hoi,

Ik ben te laat met het opzeggen van mijn fit 4 free abbonement, heb het nagekeken en het klopt volgens de voorwaarden, alleen nu zit ik er een heel jaar aan vast, hier kan ik niks over terug vinden klopt dit wel, want als je kijkt bij de afschrijvingen staat er tot een maand later. klopt dit wel en iemand nog tips?

Anja3
Berichten: 15
Lid geworden op: 21 jul 2008 15:58

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Anja3 »

nog even een update van mijn kant: mijn zaak is voor de rechter geweest en ik heb het verloren. Ondanks alles (ik heb WEL op tijd opgezegd, helaas niet aangekend, en zij mij pas maanden later hierover berichtte) heb ik moeten betalen. Deze ellende heeft mij naast een flinke bom duiten (dik 600 euro) een heleboel ergernis en tijd gekost.
De rechter kijkt niet naar mijn weerleggingen en alle negatieve berichten op internet van soortgelijke klachten. Ik heb geen keihard bewijs kunnen overleggen dat ik op tijd was.
Ik ben die boeven meer dan zat.

Ik wens iedereen veel sterkte die in hetzelfde schuitje zit en je een zaak wil beginnen , denk goed na voordat je dat doet want we leven weliswaar een een zogenaamd rechtstaat maar ik krijg daar steeds meer twijfels over.

Dieaan88
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mar 2010 14:18

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Dieaan88 »

Dag Allen,

Ik heb ook grote problemen met Fit For Free.
Het idee om onze krachten te bundelen lijkt me een goed idee!

Hoe gaat we dit aanpakken?

Groet Diana.

LucasvM
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mar 2010 11:50

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door LucasvM »

Ik ben onlangs van bank gewisseld en dacht dat alle automatische afschrijvingen correct waren afgehandeld. Echter ik kreeg van FFF een sms dat ik een betalingstermijn achterliep (ik betaal per kwartaal). Ik heb toen direct per email contact gehad om te vragen hoe ik dit kon overmaken en heb meteen mijn nieuwe gegevens doorgegeven.
Echter tot mijn verbazing was de gebruikelijke 48,50 ineens verhoogd met 49(!!) euro. Ik heb gewoon de 48,50 betaald en uitgelegd dat voor mij de zaak nu is afgedaan omdat er ook in hun administratie iets is misgegaan (ik had immers nooit een van de brieven ontvangen die zij zeggen verstuurd te hebben). Ik stuitte hier op een volkomen onwillig persoon. Een aantal email wisselingen later is het mij duidelijk geworden dat deze organisatie voor geen enkele rede vatbaar is en ga vanmiddag mijn abonnement opzeggen. Die 49 euro mogen ze houden, ik heb geen zin in die hoeveelheid negatieve energie. Ik hoop dat radar een onderwerp op tv doet, het lijkt me dat FFF dit wel verdient na het lezen van dit topic en mijn eigen ervaring...

Groet,
Lucas

aty reinders
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2010 21:01

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door aty reinders »

Tjee, niet te geloven zeg!! ik zocht gewoon een email adres omdat ik inderdaad ook problemen heb met fff. Zie ik ineens dat ik niet de enige ben!
Behoorlijk corrupt zooitje zie ik zo...

Mijn opzegging is (uitzonderlijk maar waar) wel goed gegaan, alleen wist ik niet dat ik ook de pas moest inleven. Schijnt wel in de voorwaarden te staan, dus pech voor mij. Helaas heb ik m al verknipt en weggegooid.
Nu moest ik blijven betalen, wat ik stoneerde (wist ik veel)... Ik heb natuurlijk brieven gestuurd en de dag dat ik antwoord kreeg was ook de dag dat er een brief met een boetebedrag de deur uit ging bij hun.
Of ik ff bijna 60 euro wilde dokken.
Ik meteen gebeld, en volgens MARISSA zou ik er vanaf zijn als ik de boete betaalde, dus geen 2,95 meer per maand. Dit zou ik schriftelijk bevestigd krijgen en er zou door haar een aantekening gemaakt worden in het systeem.
Nu zie ik vandaag tot mijn grote verbazing dat er weer geld is afgeschreven.... en nog altijd geen schriftelijke bevestiging...

Nu is er net een mail uit dat ik die schriftelijke bevestiging alsnog wil hebben en anders verdere stappen ga ondernemen... maar als ik al jullie verhalen zie geef ik het weinig kans.... een feit blijft dat ze geen cent meer van me krijgen.... ik sport er immers al bijna een jaar niet meer!!!!!

jbroekhuizen
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2010 00:30

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door jbroekhuizen »

BOEVEN DIE OP DE MEEST ORDINAIRE MANIER GELD AFTROGGELEN VAN LEDEN DIE WILLEN OPZEGGEN MAAR DE FOUT INGAAN, DOOR HANDIG MET HUN ALGEMENE VOORWAARDEN TE SCHERMEN EN IEMAND DIE NET TE LAAT OPZEGT GEWOON DWINGEN TOT ABONNEMENTSGELD VERPLICHTING.

Het gaat kortom om het volgende:
In de algemene voorwaarden staat altijd een artikel betreffende opzegtermijn.
In dit geval bij Fit for free ook wel bekend als F4F is dit 2 maanden. Bij een jaarabonnement is het bedrag in verhouding tot de opzegtermijn te laag om met succes een rechtszaak te kunnen winnen. Een kantonrechter neemt meestal sowieso geen zaak aan onder het belang van € 500,-

Je kunt te allen tijde de algemene voorwaarden van een bedrijf aanvechten als je kunt aantonen dat de opzegtermijn ten opzichte van de contractduur en het eventueel overschrijden hiervan onredelijk en onbillijk is.

Met deze argumentatie zijn er al diverse rechtszaken door consumenten gewonnen, bijvoorbeeld in de fitness wereld tegen Loyds in Rotterdam.
Hier betrof het echter een veel hoger bedrag van ruim € 1000,- dat door te laat opzeggen (16 dagen) met een opzegtermijn van 2 maanden door de rechter als onredelijk en onbillijk werd beoordeeld omdat de betreffende consument hierdoor nog een jaar dit bedrag kwijt zou zijn.

Jammer voor mij is het bedrag in dit geval met € 191,40 te laag is voor zo’n beoordeling.

Dit mailtje als kleine uiting van frustratie van mijn zijde maar tevens bedoeld om jullie te wijzen op het feit dat je nooit zomaar hoeft toe te geven als je in een dergelijke situatie belandt.

Jurisprudentie omtrent de bovengemelde gevallen kun je vinden op de site van rechterlijke uitspraken: http://zoeken.rechtspraak.nl/

Zaaknummers: LJN BB6555, Sector Rechtbank Rotterdam, 806380 en LJN BD 8633, nummer 871976

Resume:
Altijd aangetekend opzeggen, dat kan gewoon naar een postbusnummer
Geen rechtzaak starten de kans dat je hem verliest of dat het niet voorkomt is groot.
Ik heb het voorstel gelezen dat je met een kleine overboeking per maand de boel kunt frustreren, naar mijn idee gaat dat niet op als je een jaar abb hebt voor 191,40 je bent dan gebonden dit ineens te betalen. Bij maand betaling is het bedrag in verhouding ook hoger.

Mijn manier van terugpakken is hier zoveel mogelijk publiciteit aan geven, dus allen lekker mee, op zoveel mogelijk sites, hyves, msn en weet ik niet waar allemaal, hoe meer mensen hiervan op de hoogte zijn hoe beter.

Groet,

Johan Broekhuizen

marcoo86
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2010 17:32

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door marcoo86 »

Fit For FREE zijn oplichters! En doen alsof ze opzeg brieven niet ontvangen!!

marous22
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2010 14:02

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door marous22 »

hallo mensen zo te zien ben ik niet de enigste die belazerd word door fff. Een e-mail gestuurd kreeg 5 min later een mail terug je moet het schriftlijk opzeggen en dat je binnen een 4 weken bericht van het hoofdkantoor zou krijgen en tot heden zit ik nog steeds op die brief te wachten.
Me mail van 07-06-09 uitgeprint op gestuurd naar fff. Mooi op tijd want mijn abbo liep op 09-09-09 af.

En in oktober werd er geld af gehaald door ze en daar was ik niet blij mee. En
benop een gegeven moment naar de bank gegaan en van hun een rode kaart gehad en op gestuurd naar fff maar ze bleven geld afschrijven en ik was daar zo klaar mee dat ik het door bank heb laten blokkeren.

Niks meer van ze gehoord tot 2 weken terug en toe n lag er een incassobrief op de deurmat en willen ff dat ik bijna 200,- betaal.

Ik hoop echt dat er wat aan gedaan word want dit kan niet dat is gewoon mensen belazeren en geld klopperij. :twisted: :twisted:

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door pbarendse »

Schriftelijk (aangetekend, en met ontvangstbewijs) bezwaar maken tegen de vordering. Gebruik daarbij als argument dat opzeggen in principe niet aan vorm gebonden is. Door het sturen van een antwoord hebben ze hun eigen verhaal ondergraven: ze geven daarmee expliciet aan dat de opzegging ontvangen is. Blijf daarop hameren. Je hebt formeel op tijd opgezegd. Betaal onder geen beding, waar ze ook mee gaan dreigen, want juridisch gezien staan ze erg zwak!

Corbino
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:42

Re: Fit 4 Free

Ongelezen bericht door Corbino »

Zijn jullie nu echt allemaal domme mongolen ofzo.
ALs jullie nou gewoon eens de tijd namen om de algemen voorwaarden te lezen hoeven jullie dit forum ook niet van dit onzinnige dingen er op te posten.
Het is een ****** jaar contract stelletjes ezels

Gesloten