LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] mag een woningcorporatie valse document gebruiken

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
gaaf11

mag een woningcorporatie valse document gebruiken

Ongelezen bericht door gaaf11 »

Eigen Haard gebruikt een valse betalingsbewijs om mij van onderhuur te beschuldigen bij de kanton rechter,
Hebben woning corporatie gedragscodes voor o.a. valse documenten?
wie kan mij helpen
mvg
gaaf11

maxbo

Re: mag een woningcorporatie valse document gebruiken

Ongelezen bericht door maxbo »

Als ze gebruik maken van een vals betalingsbewijs, ik neem aan wat de huurbetaling betreft, dan heb jij toch het niet vervalste bewijs.bv een bankafschrift of een recu.Volgens mij aks je die hebt kunnen ze het wel schudden.

Pascalle1970

Ongelezen bericht door Pascalle1970 »

Gebruik van valse documenten is al strafbaar op zich, dus daar zal Eigen Haard zich niet aan branden bij de rechter. Als jij - naar aanleiding van betaalbewijzen en/of bankafschriften - kunt aantonen dat je niet in gebreke bent qua huurbetalingen, kunnen ze niets maken.

sonjadekkerdeheij

Ongelezen bericht door sonjadekkerdeheij »

:?: Natuurlijk is het illegaal valse documenten te gebruiken!! Maar ik snap niet hoe jij kunt worden afgeschilderd als "onderhuurder" als je huurder bent! (want dat moet makkelijk aantoonbaar zijn middels een huurcontract en ook via giroafschriften) Kun je dit uitleggen? Heeft het iets te maken met een soort van woongroep contract (dat begreep ik uit een andere mail van je, dat je per ongeluk in een woongroep bent geplaatst..??)
Eigen Haard opereert landelijk heb ik begrepen. In welke stad of regio zit je?
Ik heb namelijk meer klachten over Eigen haard gehoord, betreffende Amsterdam.

gaaf11

sonjadekkerdeheij schreef::?: Natuurlijk is het illegaal valse documenten te gebruiken!! Maar ik snap niet hoe jij kunt worden afgeschilderd als "onderhuurder" als je huurder bent! (want dat moet makkelijk aantoonbaar zijn middels een huurcontract en ook via giroafschriften) Kun je dit uitleggen? Heeft het iets te maken met een soort van woongroep contract (dat begreep ik uit een andere mail van je, dat je per ongeluk in een woongroep bent geplaatst..??)
Eigen Haard opereert landelijk heb ik begrepen. In welke stad of regio zit je?
Ik heb namelijk meer klachten over Eigen haard gehoord, betreffende Amsterdam.
ik heb een vakantie woningruil voor 2 weken met een echtpaar uit de vs. blijk dat deze mensen professioneel oplichter waren (heb ik dat !)
aangekomen in mijn woning te amsterdam hebben ze woningcorporatie gebeld dat ze hadden betaald voor 6 manden verblijf in mijn woning. woning corporatie geef ze een 3 manden verblijf in mijn woning. met mijn spullen. ze hebben een valse betalingsbewijs overhandigd.....,voila !

gaaf11

maxbo schreef:Als ze gebruik maken van een vals betalingsbewijs, ik neem aan wat de huurbetaling betreft, dan heb jij toch het niet vervalste bewijs.bv een bankafschrift of een recu.Volgens mij aks je die hebt kunnen ze het wel schudden.
ik heb geen origineel want het is een bewijs dat verkregen buiten mijn weten en woningcorporatie heeft volgens mij geen origineel. Dit betalingsbewijs wordt wel, door woningcorporatie, tegen mij gebruikt bij de rechtbank.
Ik heb ook aangifte gedaan bij politie (kopie aangifte vestuurd naar woningcorporatie).
het duurt allemaal zo langen woningcorporatie geef geen aantwoord .....terwijl de kantonrechter binnenkort zijn uitspraak gaat doen. ik voel me zo machteloos....
groet

gaaf11

Pascalle1970 schreef:Gebruik van valse documenten is al strafbaar op zich, dus daar zal Eigen Haard zich niet aan branden bij de rechter. Als jij - naar aanleiding van betaalbewijzen en/of bankafschriften - kunt aantonen dat je niet in gebreke bent qua huurbetalingen, kunnen ze niets maken.
Ze hebben echt geen probleem ermee. het houd ze niet tegen....ik heb het zelf ervaren.....lekker deur dicht houden tegen huurders.
Terwijl ze roepen "..gewoon goed in wonen.." wordt jij als huurder weg geblaaft........gewetenloos mensen werken daar....intimidatie....buren tegen elkaar opsteken ...valse documenten gebruiken ...en keihard liegen tegen de rechter....

mvg

gaaf11

gaaf11 schreef:
Pascalle1970 schreef:Gebruik van valse documenten is al strafbaar op zich, dus daar zal Eigen Haard zich niet aan branden bij de rechter. Als jij - naar aanleiding van betaalbewijzen en/of bankafschriften - kunt aantonen dat je niet in gebreke bent qua huurbetalingen, kunnen ze niets maken.
Ze hebben echt geen probleem ermee. het houd ze niet tegen....ik heb het zelf ervaren.....lekker deur dicht houden tegen huurders.
Terwijl ze roepen "..gewoon goed in wonen.." wordt jij als huurder weg geblaaft........gewetenloos mensen werken daar....intimidatie....buren tegen elkaar opsteken ...valse documenten gebruiken ...en keihard liegen tegen de rechter....

mvg
dit staat in de wet "valsheid in geschifte"

1. Hij die een geschrift dat bestemd is om tot bewijs van enig feit te dienen, valselijk opmaakt of vervalst, met het oogmerk om het als echt en onvervalst te gebruiken of door anderen te doen gebruiken, wordt als schuldig aan valsheid in geschrift gestraft, met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die opzettelijk gebruik maakt van het valse of vervalste geschrift als ware het echt en onvervalst dan wel opzettelijk zodanig geschrift aflevert of voorhanden heeft, terwijl hij weet of redelijkerwijs moet vermoeden dat dit geschrift bestemd is voor zodanig gebruik.

3. Indien een feit, omschreven in het eerste of tweede lid, wordt gepleegd met het oogmerk om een terroristisch misdrijf voor te bereiden of gemakkelijk te maken, wordt de op het feit gestelde gevangenisstraf met een derde verhoogd.

jlthkoch

Ongelezen bericht door jlthkoch »

gaaf11 schreef:Eigen Haard gebruikt een valse betalingsbewijs om mij van onderhuur te beschuldigen bij de kanton rechter,
Hebben woning corporatie gedragscodes voor o.a. valse documenten?
wie kan mij helpen
mvg
gaaf11
Stel, iemand verhuurt zijn huurwoning aan een ander en dat zou illegaal zijn.
Niet echt voor de hand liggend om daar een betaalbewijs van op te maken.
Nog minder voor de hand liggend dat een WBV daar opeens een kopie van heeft.
Dus ik mag hopen dat de rechter dat ook doorziet. (Al zijn rechters vaak onvoorspelbaar)
Valse documenten zijn uiteraard niet toegestaan.

gaaf11

schijn dat de rechtbank ook onderzoek kan doen met valse documenten dat als echt gebruikt worden, klopt dat ?
mv :roll: g

seagoing racer2

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

De titel van je topic misleidend. Het lijkt erop dat de woningcorporatie bewust valse documenten gebruikt om jou te benadelen. Dat is niet het geval.

Het betalingsbewijs is door de woningcoporatie voor waar aangenomen, en op basis hiervan is de rechtszaak gestart.
(Dit is heel logisch want in Amsterdam is onderhuur een bijna onuitroeibaar onkruid, wat het huren door juiste huurder flink belemmert)

Jou lijn van verdediging dient ook met name tegen het echtpaar uit de VS te zijn gericht en niet tegen de woningcorporatie.

1. Het zijn professionele oplichters, schrijf je. Verzamel dan ander gevallen waar het echtpaar mensen heeft opgelicht.
2. Het betalingsbewijs is vals. 6 maanden huur is toch al gauw 2500-4000 euro een bedrag wat maar hoogst zelden per kas wordt voldaan. Als per bank is betaald, vraag dan bewijzen, als per kas is betaald ontken de ontvangst van het geld en het schrijven van een betalingsbewijs. Een handschrift kan eventueel door een deskundige worden geanalyseerd. Doe hiervoor een bewijsaanbod.
3. Je zegt dat een woningruil van 2 weken is afgesproken. Bestaan hier e-mails, brieven of faxen van ? Er zal toch vooraf over zaken als prijs en termijn zijn gecommuniceerd.
4. Aangezien het woningruil is , ben je twee weken naar USA geweest. Hier is een visum van en vliegtickets heen en terug. Dit is allemaal muttige documentatie

Enfin, als werkelijk maar 2 weken is afgesproken kun je met bovenstaande bewijzen dit zeker wel aannemelijk maken en zal de kantonrechter waarschijnlijk in jouw voordeel recht spreken

gaaf11

Dank voor je tips, ga ik zeker gebruiken.
helaas de titel van dit topic is reel en op waarheid berust. de medewerker van de corporatie weet 100% dat de bewust document vals is, je kan met een beetje verstand zien dat het valse is.het gaat hier om een vervalst bankdraft uit een americaanse bank.

wat je zegt heb ik ook gedaan de emails, vligtickets,...ik heb de bank in de vs geschreven en in alle waarschijnlijkheid zal ik daar een advocaat nodig hebben. mijn lijn van verdediging gaat ook naar de vs inderdaad. mvg

gaaf11

Ik heb aangifte gedaan van valsheid in geschift. vreemd genoeg de politie in Amsterdam doet er niets mee, manden wachten voor niets, :twisted: :roll: echt om te janken! :twisted:

Gesloten