| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Intimidatiepoging van nuon
-
janhelmersmid
Intimidatiepoging van nuon
Het is méér dan 1 keer dat NUON niet en zelfs categorisch weigert om te reageren op aangetekende brieven van een klant. De laatste keer, enkele weken geleden, betrof het een geval van een verkeerde meteropname, op een adres dat foutief is. Ondanks "hulp"van de helpdesk van NUON mocht de betwisting van de gasrekening van méér dan 5000,00 Euro niet baten. Vervolgens stuurde ik een aangetekende brief waarin ik met bewijsbare argumenten het management van NUON probeerde duidelijk te maken dat hier sprake is van foutief handelen. Resultaat: geen antwoord, maar wel weer een aanmaning. Ik overweeg nu een juridische klachtenprocedure met een eis tot schadevergoeding.
Wie doet mee?
Jan Helmer Smid
Wie doet mee?
Jan Helmer Smid
-
stofzuigertje
Re: Intimidatiepoging van nuon
U hoeft een foute rekening niet te betalen en als je geen contract hebt van een bepaalde tijd is overstappen de maatregel en auto incasso blokkeren en terug halen.
Blokkeren, het bedrag terughalen en overstappen naar een andere leernacier,.nee dat lost ook helemaal niets op. Immers, het openstaand bedrag blijft daarmee staan en het probleem wordt zo helemaal niet opgelost.
Kunt u het uit de doeken doen?
Hier ben ik benieuwd naar. Wat is er allemaal precies gebeurd, want hèt probleem dus de oorzaak verteld u namelijk niet.betrof het een geval van een verkeerde meteropname, op een adres dat foutief is.
Kunt u het uit de doeken doen?
-
janhelmersmid
Dank voor uw reactie.
De feiten zijn: 1 jaar geleden werd een bedrijfspand kadastraal gesplitst in 2 appartementen. Een appartement daarvan werd gekocht ( en in gebruik genomen) en het andere werd verbouwd en staat nu in de verkoop. Het gaat om dit laatste appartement. De meteropnemer van NUON heeft vervolgens de 2 gasmeters met elkaar verwisseld, waar ik nu dus het slachtoffer van ben. In het aangetekend schrijven ( met b.g. verklaring) aan NUON, heb ik tevens een kopie van het kadaster meegezonden.
Dus, van mijn kant kan het niet duidelijker en dat maakt de zaak zo intens triest.
In ieder geval dank ik u voor het medeleven.
De feiten zijn: 1 jaar geleden werd een bedrijfspand kadastraal gesplitst in 2 appartementen. Een appartement daarvan werd gekocht ( en in gebruik genomen) en het andere werd verbouwd en staat nu in de verkoop. Het gaat om dit laatste appartement. De meteropnemer van NUON heeft vervolgens de 2 gasmeters met elkaar verwisseld, waar ik nu dus het slachtoffer van ben. In het aangetekend schrijven ( met b.g. verklaring) aan NUON, heb ik tevens een kopie van het kadaster meegezonden.
Dus, van mijn kant kan het niet duidelijker en dat maakt de zaak zo intens triest.
-
VioletPrue
Wat er gebeurd is, is natuurlijk vervelend, maar om nu te stellen dat NUON u intimdeert?
Dat lijkt mij volslagen overdreven.
Op deze manier helpt u de zaken niet vooruit lijkt mij.
Dat lijkt mij volslagen overdreven.
Op deze manier helpt u de zaken niet vooruit lijkt mij.
-
janhelmersmid
Dank voor uw reactie. Ik heb trouwens nog enkele kwalificaties:
arrogant, slordig, onbehoorlijk bestuur en er zullen nog wel meer woorden bestaan.
OK?
arrogant, slordig, onbehoorlijk bestuur en er zullen nog wel meer woorden bestaan.
OK?
Ik vermoedde al zoiets. Waarmee ik bedoel 1 pand twee aparte woningen met ieder hun eigen gas en elektrameter. Dus er is zeker weten geen sprake van tussenmeters (?) (Ik check dit nog even bij u)janhelmersmid schreef: De feiten zijn: 1 jaar geleden werd een bedrijfspand kadastraal gesplitst in 2 appartementen. Een appartement daarvan werd gekocht ( en in gebruik genomen) en het andere werd verbouwd en staat nu in de verkoop. Het gaat om dit laatste appartement.
Ten tijde van uw aanmelding bij de leverancier hebt u toen uw meternummers ook door moeten geven? En ten tijde van uw aanmelding was toen bekend bij de leverancier én netbeheerder dat het pand in 2 gesplitst was?
Heeft de meteropnemer de opgenomen stand van meter 1, dus woning 1 bij meter 2 (dus woning 2) ingetoetst?De meteropnemer van NUON heeft vervolgens de 2 gasmeters met elkaar verwisseld, waar ik nu dus het slachtoffer van ben. In het aangetekend schrijven ( met b.g. verklaring) aan NUON, heb ik tevens een kopie van het kadaster meegezonden.
Weet u zeker dat uw bewijsstukken de Nuon én de juiste afdeling bereikt heeft? En ,.. hebt u in uw opgestuurde stukken uw klantnummer vermeld zodat ze deze stukken kunnen koppelen en men daardoor actie/onderzoek kan ondernemen en dien ten gevolge contact met u kunnen opnemen. Zonder vermelding van een klant-/contractrekeningnummer kan de Nuon namelijk geen actie ondernemen met dergelijke postzendingen.
Verder neem ik aan dat u in de opgestuurde stukken ongetwijfeld een foto van uw meters met duidelijk leesbare (andere) standen én vermelding van de meternummers hebt toegevoegd. Want dit zou, naast het kadastrale besluit als bewijsvoering absoluut moeten voldoen.
(overigens wil de Nuon liever een gemeentelijk omnummeringsbesluit indien deze omnummering bij hun niet bekend is)
Ik kan me voorstellen dat u teleurgesteld bent in de Nuon. Daarentegen kan er best iets misgegaan zijn met de door u opgestuurde stukken. Ik vind het daarom ook wat te voorbarig om nu al zó hoog van de daken te roepen, zonder zelf éérst met Nuon telefonisch contact op te nemen en navraag te doen.
Welke 'hulp' heeft de Nuon heldpdeskmedewerker u gegeven. (bedoelt u hiermee een medewerker van een nuonwinkel?)
En, wat gaf de Nuon als reden waarom uw verzoek door Nuon werd geweigerd?
-
Vattenfall Webcare
- verified
Geachte Jan Helmer Smid,
Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om dit voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
Uit uw opmerkingen op dit forum maak ik op dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van Nuon.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om dit voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.
Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.
Met vriendelijke groet,
De Nuon medewerker
-
janhelmersmid
Goede morgen,
U bent tot dusver althans de enige Nuonmedewerker die mij een sprankje hoop geeft. Overigens het gevraagde nummer is:
3007201920
Ik ben vandaag tot 13.30 uur bereikbaar, anders morgen de gehele dag.
Tot bels,
mvg
Jan
U bent tot dusver althans de enige Nuonmedewerker die mij een sprankje hoop geeft. Overigens het gevraagde nummer is:
3007201920
Ik ben vandaag tot 13.30 uur bereikbaar, anders morgen de gehele dag.
Tot bels,
mvg
Jan
-
janhelmersmid
De medewerker van NUON die mij belde zegde toe deze vervelende zaak zo spoedig mogelijk te zullen regelen. Tot zover ben ik tevredengesteld en heb de "medewerker" tenslotte bedankt voor zijn snelle reactie.
Ik ben wel benieuwd hoe deze kwestie nou is opgelost en waardoor u tot het moment dat de medewerker zich alhier bij u meldde maar niet wilde lukken.
Hopenlijk kunnen we nog een terugkoppeling tegemoet zien.
Hopenlijk kunnen we nog een terugkoppeling tegemoet zien.