LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dynafix en Vodafoon

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
goldlabel

Dynafix en Vodafoon

Ongelezen bericht door goldlabel »

Hallo Allemaal,
Wat ik niet begrijp is dat er niets ondernomen wordt tegen de wan praktijken van deze bedrijven.

ff in het kort, mijn zoon z`n toestel een samsung g600 nog geen half jaartje oud gaat kapot

deze hebben wij naar de vodafoon winkel gebracht , de monteur daar heeft het toestel uit elkaar gehaald wat onderdelen vervangen maar dat hielp niets dus verteld deze beste jongen dat het toestel naar dynafix gestuurd moest worden omdat hij niets kon zien wat er fout was dus ook geen val stoot of druk schade.
wat wel opvallend was, is dat het toestel nog wel (zij het wat minder dan normaal)functioneerde en dat na dat de monteur bezig was geweest er helemaal geen leven meer in zat.
na enkele weken maar ff gebeld, meneer u wordt vandaag terug gebeld (vodafoon zeist) 1 week later opnieuw gebeld en weer meneer u wordt vandaag terug gebeld (ik dacht ja ja het zal wel) maar yes eindelijk een telefoontje terug.
met de melding dat enkele weken geleden er geprobeerd was contact met ons op te nemen maar dat er niemand opnam raar want het mobiel staat altijd aan en op de vaste lijn hebben wij een telefoon beantwoorder. de medewerker melde ons dat het toestel niet gerepareerd terug was gekomen om het toestel terug te krijgen of ik maar even 39 euries wilde betalen :evil: of 90 euries voor het toestel te repareren, na wat telefoontjes krijg ik de inloggegevens en ga kijken, op de foto`s niets te zien behalve wat gebruikers sporen. Ik bellen naar vodafoon, deze melde mij niet verantwoordelijk te voor het rapport ik moest maar met dynafix in gesprek. Oke ik mailen met dynafix want bellen gaat een vermogen kosten, zij melden mij

"Wij begrijpen dat het vervelend is dat aan het toestel val, stoot of drukschade is geconstateerd.(Wel ja waarom melden zij bij de verkoop er niet bij dat een mobiel niet gebruikt mag worden en in een water, lucht en stof vrije omgeving moet staan :lol: )

Indien u van mening bent dat dit al eerder was dan kunt u het beste contact opnemen met de winkel. Wij kunnen het toestel niet binnen de dekking van de garantievoorwaarden laten vallen."
(ik mist alleen nog water schade).

nu begrijp ik ook waarom er 45 euro cent per minuut betaald moet worden voor telefoon kosten :lol: want er zijn weinig mensen die nu gaan bellen naar dynafix.
met de mail gaat het veel makkelijker copy,paste en klaar :x .

ik heb nog 1 mailtje gestuurd naar dynafix maar deze sturen mij alleen nog maar een kopie van de eerste mail en vodafoon blijft zeggen

"Bedankt voor uw e-mail. U geeft aan dat u het niet eens bent met het reparatie rapport van Dynafix.

Dynafix is een extern bedrijf, Vodafone laat hier haar toestellen repareren. Wij kunnen helaas niets doen aan het reparatie rapport. Hier dient u bij Dynafix te zijn. Ik kan ook geen gegevens controleren die Dynafix u verstrekt. Ik adviseer u om nogmaals contact op te nemen met Dynafix.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice"

ik lees dat ik niet alleen staat hierin en dat er vele mensen met uiteenlopende problemen zijn die problemen hebben met het bedrijf dynafix.
dus begrijp ik niet dat er niet 1 programma bij is die dit oppakken en uitzoeken.

Ik baal hier enorm van de 1 zegt dat ik bij de andere moet zijn.
Is er soms een pot waar nummers uitgetrokken wordt waar de garantie reparaties uitgetrokken worden en welke niet? :twisted:

Ik kan nog wel even door gaan maar ik denk dat m`n punt wel hebt gemaakt.

grtz Hennie

jlthkoch

Re: Dynafix en Vodafoon

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Dynafix is inderdaad een oplichtersbende!

Ooit een Siemens C35 gekocht bij de Albert Heijn, gelijk aan de oplader en de volgende dag (nog geen seconde mee gebeld) knipperde de displayverlichting. Ik terug naar AH, die retourneerde het aan Siemens en die stuurde het toestel op naar Dynafix (ik ging daar mee accoord, want ik had het slechts als reservetoestel) en enige tijd later het bericht van Dynafix dat het toestel vochtschade had en reparatie kostte een kleine 140 euro, let wel: een nieuw toestel kost 100 euro! Een toestel dat uit een ongeopende verpakking komt, in plastic zit verpakt en aan de verpakking geen vochtsporen..... met vochtschade... Dat geloven ze zelf toch zeker ook niet.

Nu was het 140 euro betalen voor "reparatie" of iets van 30 euro "onderzoekskosten", je moet maar durven voor een toestel waar nog geen seconde mee gebeld is! (je moet ook maar durven aan de telefoon te zeggen dat het 25 euro is, achteraf blijkt dan dat ze gewoon de prijs ex btw noemen, maar wat heb ik daar mee te maken?)

Contact opgenomen met Siemens, die niet verder kwam dan dat ze vertrouwden op het oordeel van de TD en niets wilden doen. Dat is dus de service die Siemens levert aan klanten die een van hun toestellen heeft gekocht. Uiteindelijk heeft het heel veel moeite gekost en heeft men besloten uit "coulance" de onderzoekskosten te betalen. Dat was dus de laatste keer dat ik iets van Siemens kocht.

Uiteindelijk is het toch wel goed gekomen, want verkoper Albert Heijn vondt het achteraf toch wel belachelijk en heeft mij naast een nieuw toestel uiteindelijk met een mooie grote bos bloemen naar huis gestuurd.

Conclusie: Siemens levert geen service, slechts na heel lang aandringen wil men je "tegemoet komen", Dynafix voert misschien ook wel eens reparaties uit, maar probeert klanten op te lichten door het stellen van valse "diagnoses" en Albert Heijn levert na lang aandringen enige service...........
Laatst gewijzigd door jlthkoch op 05 sep 2009 11:05, 1 keer totaal gewijzigd.

goldlabel

Re: Dynafix en Vodafoon

Ongelezen bericht door goldlabel »

ff 1 Klein update.

"Hartelijk dank voor uw e-mail. U geeft aan dat uw toestel niet naar behoren werkt.

U geeft aan de gegevens te controleren. Helaas ben ik niet bevoegd om deze gegevens in te kijken. Ik begrijp dat dit erg vervelend voor u is, maar ik kan hierin verder niets voor u betekenen. Ik raad u aan om langs een Vodafone winkel te gaan waar een monteur aanwezig is zodat hij wellicht contact kan opnemen met Dynafix. Ik kan van afstand niet bepalen wat er precies aan de hand is.

Heeft u nog vragen over dit antwoord? Ga naar Mijn support in My Vodafone en voeg uw reactie toe aan uw gestelde vraag of beantwoord deze e-mail.

Met vriendelijke groet,
Vodafone Klantenservice"

Het is dat ik hier niet mag vloeken en schelden maar ik denk dat iedereen die dit leest wel weet wat ik denk. :evil:

oja als je denk dat je het gehad hebt dan komt het volgende weer om de hoek.

Ik dacht nou weet je wat ik koop gewoon een prepaid van vodafoon zodat ik mijn abbo kan gebruiken(foutje).
werkt dus niet, ik opbellen en ik krijg te horen dat dit klopt want zij blokkeren ook hun eigen prepaid tegen het gebruik van abonnement simkaarten.
ik vroeg aan de dame of zij dan zo vriendelijk wilde zijn deze op te heffen(weer een foutje), dat kon maar wel tegen een betaling van 50€.

tot dusver dynafoon gate.

Gesloten