LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Best Alert college nog steeds oplichters, wie heeft meer inf

Volg je een cursus of opleiding op een particuliere school? Bespreek dat dan hier.
Brooklynb21

Re: Best Alert college nog steeds oplichters, wie heeft meer inf

Ongelezen bericht door Brooklynb21 »

Beter niet beginnen aan die opleiding want je kan t toch niet afronden door hun schuld en het is geen geacrediteerde opleiding dus lekkr je geld ergens anders heen brengen aub. mvrgr.

visser_tomm

Ongelezen bericht door visser_tomm »

hallo allemaal ik ben net zoals jullie opgelicht op best alert en was net zoals jullie op zoek naar mensen waar we een groep mee kunnen vormen om samen te spannen tegen die school. laat maar weten of er nog nieuwtjes zijn van de afgelopen tijd. groetjes thomas

Gerben Verhoeven

Ongelezen bericht door Gerben Verhoeven »

Beste allemaal,

Ik kan jullie het volgende meegeven en vooral die mensen die GRAAG bij deze opleidings instituut een cursus willen gaan volgen:

Als je zo graag een smak geld wilt verliezen aan een oplichtingsbedrijf zoals dit, moet je dat vooral doen.
Ik heb er werkelijk te weinig ruimte voor wat voor oplichting dit bedrijf doet en ik zit nu dankzij hun praktisch aan de grond, want een cursus afzeggen na 3 dagen kan je vergeten. Ze eisen geld en als je schriftelijk bezwaar indiend naar de rechtbank, dan zorgt dit bedrijf wel voor het "niet ontvangen van het verweer".
Hierdoor ben ik genoodzaakt om alles te betalen. Ik krijg nu loonbeslag en ze denken dat ik maar van zo'n € 600 p.m. kan leven met alles zoals huur inbegrepen.

Ikzou graag willen dat Radar er nog eens aandacht aan gaf en eens met tips aan kan komen zetten dat dit tot een oplossing kan komen.

Leo88

Ongelezen bericht door Leo88 »

Moet aanstaande zaterdag beginnen met de opleiding beveiliger Mbo 2 zie nu net de berichten van en uitzending wil nu niet aan de opleiding beginnen en m´n geld terug halen heeft iemand tips hoe ik dit kan oplossen

Alvast bedankt

linn09

Ongelezen bericht door linn09 »

hoi sja het bekende liedje bij best oppassen college
ik wacht al 5 maanden op een bhv cursus ze zeggen elke keer ja je wordt gebeld en neen die start nog niet ik heb me theorie gehaald maar de boeken waren verwarrend ik snap niet dat ze zo,n opleiding nog cursussen laten doen in de beveiliging de boeken waren een ramp in het ene hoofstuk stond het zo beschreven in het andere weer het tegenover gestelde zelfs de proef examens waren met foute antwoorden sja wat moet ik zeggen ik heb via hun een stage bedryf gehad nou daar ben ik na 132 uur zelf gestopt leek wel familie van hun ook zo,n....... vul zelf maar in nu wacht ik dat hun een stage plek voor me regelen ma ja da zal wel niets worden en stage begleiding heb je daar helemaal niet en me coach die heeft zelfs emails gestuurd krygt zij ook geen antwwoord op sja vraag me af wat nu he
groeten

hanskl

Ongelezen bericht door hanskl »

ik had gelukkig mijn opleiding al
en werk al 10 jaar in de beveiliging

ik zat mij een keer te vervelen
tijden een rustige nacht dienst en had een paar weken daar voor een keer voor de grap een gids bij dit bedrijf aangevraagt.

als je echt je opleiding wil volgen
doe het dan in gods naam niet hier

de gids staat vol onwaarheden en termen waar ik nog nooit van gehoord heb
ik snap niet dat ze nog steeds kunnen door gaan,
er zijn zelfs zat beveiligings bedrijven waar je intern een opleiding kan volgen
ik heb navraag gedaan bij het SVPB de orginisatie die de exames afneemt
en ik kreeg te horen dat de mensen die bij best alert een opleiding (als je het zo mag noemen) hadden gevolgt meer dan 90 procent zakt.

ik vind persoonlijk dat deze oplichters gestopt moeten worden want meer is het niet.
1500 euro voor een opleiding die geen opleiding is is een hoop geld.

estevens

Ongelezen bericht door estevens »

Mijn kleinzoon, 22 jaar, heeft vorig jaar September een intakegesprek gehad met dit bedrijf.
Heeft niets ondertekent en alleen maar vrijblijvend om info gevraagd.
Hij moest wel zijn bankgegevens en woonadres afgeven en hebben deze gekopieerd.(???raaar?????)
Hij kwam thuis met een folder voor eventuele financiering voor het lesmatriaal.
Een maand later hadden ze automatisch €100,= afgeschreven van zijn bankrekening, terwijl hij het lesmatriaal niet eens had gekregen, en alleen maar een intakegesprek had ondergaan en ook geen toestemming had gegeven voor een automatische incasso.
Vervolgens dit bedrag wegens ongeoorloofde incasso terug laten storneren.
Dit heeft hij tot vandaag de dag nog elke maand gedaan, totdat hij gisteren een incassobrief kreeg van de somma van €2550,=, die hij op korte termijn moest voldoen.
Wat kan hij hieraan doen om deze tegen te gaan?
Hij weigert te betalen, daar er immers geen overeenkomst is getekend.
Er zit niets anders op om een advokaat in te schakelen.

hanskl

Ongelezen bericht door hanskl »

hi

heel vervelend (ze hadden nooit zijn bank rekening mogen hebben)
een atvocaat in de arm nemen is echt het enige wat je nog kunt doen.

of je kan natuurlijk ook een leuk programmatje er op af sturen
zoals radar of tros opgelicht,
en als hij niets getekent heeft dan zou ik aangifte gaan doen bij politie
want als zij wel een handtekening hebben van hem
is dat valsheid in geschrifte, dat zou voor hun niet de eerste keer zijn dat ze voor de rechter moeten verschijnen :P
ik zou ook even contact opnemen met de incasso het kan namenlijk zijn dat die de brief niet heeft gestuurd, dat is bij een vriend van mij ook gebeurd
die kreeg ook een incasso brief, maar het beste bedrijf had die brief nooit gestuurd.
en contact opnemen met best alert heeft meestal geen zin, je krijgt ze niet te pakken of ze smijten de telefoon op de haak.

en ze zijn nog steeds bezig ze maken nog steeds reclame ook bij diverse vacature banken.

ik wens u en uw klein zoon
heel veel geluk met een eventuele rechtzaak

erika51

Ongelezen bericht door erika51 »

Hallo,

Ik lees al dat er in die jaren niets veranderd is.

Ik heb 9 jaar geleden de opleiding (Werdgezegt) beveiliging te paard gedaan.
Bleek al meteen dat ik geen diploma kreeg maar een certificaat.

Politie kon hierdoor mijn aangifte niet opnemen. BAAL :evil: .

Mijn opleiding tot Algemeen Beveiligings Medewerker is daar wel goed gegaan.
Uitzonderlijk, want de leraren waren ook niet allemaal bevoegd om les te geven.

Zelfs het personeel liep huilend weg omdat miss Kantelberg zo'n "AAAAH" (Vul zelf maar in) is.

Bij het bedrijf in Houten (SVPB) waar ik praktijk examen moest doen werd ook niet veel goed gesproken over Best Allert.

Hou er ook rekening mee dat als je examen hebt je deze gewoon moet doen omdat je anders toch gewoon het examen geld kwijt bent.

De reden dat je afwezig bent maakt niet uit. Ik was 1 dag voor mijn examen in mijn gezicht getrapt door een paard. (Gebroken oogkas, gebroken kaak, gebroken jukbeen en alles zwaar gekneusd). Heb het examen wel gewoon gedaan om dat ik anders mijn geld kwijt was nu had in nog 3 van de 5 vakken gehaald.

Voor iedereen met alle problemen succes en let op wat je doet of tekent, want het zijn een stel Feeksen.

Dooddier

Ongelezen bericht door Dooddier »

Hallo allemaal,

Ik was zo stom geweest om NIET eerst op internet op te zoeken hoe Best Alert eigenlijk was. Pas nu ik de opleiding bijna heb afgerond en me afvroeg of meer mensen problemen hadden met deze school, vond ik deze site.
Voor de mensen die hier mee willen beginnen, hoe ik denk ik niet nogmaals te zeggen dat dit absoluut GEEN goed idee is. Het klinkt allemaal zo mooi: binnen 5 weken aan het werk! Maar dit is niet anders dan stage waar je geen kont hulp mee krijgt. Sommige bedrijven nemen je niet eens aan als je van deze opleiding komt.

De studieboeken zijn SLECHT. je betaald weet ik veel hoeveel geld voor een klapper met papier waar zoveel woorden in staan en zo weinig informatie. Het hoofdstuk beveiliging van gebouwen en eigendommen is 150 pagina's waarvan 130 over brand gaan. Op het examen krijg je hooguit twee vragen die hierover gaan, dus de informatie deugt van geen kant. Bovendien staat het letterlijk vol met spelfouten.
De exames die je op school afneemt (werken binnen wettelijke kaders, engels, Nederlands en rekenen) staan eveneens vol met fouten. Niet alleen spelfouten, ook de vragen kloppen niet.
Voorbeeld bij engels: Spel de volgende woorden in het engels. (reeks met engelse woorden) Zelfs de leraar kon ons niet vertellen wat we met die opgave moesten. nog een voorbeeld: Zet de volgende woorden om in het Nederlands. Vervolgens staan er ALLEEN maar Nederlandse woorden.
En dan rekenen. We zouden het op school krijgen, maar nooit gehad. We krijgen er examen in en (ik ben zelf al slecht in rekenen) er stond geen enkele vraag in die ik of andere cursisten snapten. We hoefden het niet te maken.
De week erop haalde ik dit aan in de klas en de leraar zei letterlijk dat ik dom was als ik het niet snapte. Ontzettend fijn dus..

De leraren zijn soiso heel slecht. Ze zeggen beiden TOTAAL andere dingen zodat je geen idee hebt wie het nu goed heeft. Ze zijn ontzettend trots op wat ze hebben gedaan en daarmee lullen ze LETTERLIJK de helft van de dag vol waardoor je dus heel weinig tijd over houdt om iets te leren.
De praktijk lessen stellen ook geen kont voor. We zaten met bijna 30 man naar elkaar te kijken wat je moet doen als er een onbevoegd persoon in een bedrijf komt. Hoe je hem moet wegsturen enzo. Prima om het te weten en om een x gedaan te hebben, maar met 30 man ben je daar bijna 3 uur mee bezig en je hebt al zo weinig lessen. of terwijl: je hebt er NIETS aan.

En zo zijn er nog talloze dingen die absoluut niet deugen.

Ik ben er met open ogen ingestonken en de aankomende 2 jaar betaal ik 100 euro per maand aan eigenlijk pure oplichters. Als ik zo het internet rond kijk, zie ik dat er al ontzettend veen klachten zijn binnengekomen en zij ook al zijn aangeklaagd. Het schijnt dus dat er voor mij niets anders op zit dan maar gewoon te betalen tot ik er eindelijk vanaf ben.

Conclusie: Liever een school zoeken waar je de stage niet betaald krijgt maar de lessen goed zijn, dan deze school. Ze moeten failliet zodat niemand anders meer in de problemen komt door hun.

Groeten

Clementia41

Ongelezen bericht door Clementia41 »

Ik heb nu in 2013 ook nog steeds problemen met het Best Allert College
Mijn Diploma's die ik gehaald heb zijn NERGENS geldig en geld terug krijgen hooooo maar
Alleen mijn Beveiliger 2 die ik in Houten gedaan heb is geldig!
Bij de ECABO in Houten werd ook gezegd dat je beter NIET naar het Best Allert college kan gaan
omdat het oplichters zijn! en inderdaad tijd voor Alberto Stegeman!
voor de rest kan alles door de papier versnipperaar, want als je met de papieren van het Best Allert
komt aanzetten wordt je in het gezicht uit gelachen grrrrrrrr en daar gaat €4.000 in de vuilnisbak
voor de opleiding beveiliger 2
LET OP HET BEST ALLERT COLLEGE IS EEN NIET ERKEND BEDRIJF!!
Ze zijn dit bedrijf bij de KVK liever kwijt dan rijk......
Blijf allert en ga niet in zee met Meneer en Mevrouw KANTELBERG!! deze mensen horen in de gevangenis
wegens grove oplichting!!

Gesloten