LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] GPSshop.nl (welk recht heb ik)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
EJS
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 02:48

GPSshop.nl (welk recht heb ik)

Ongelezen bericht door EJS »

Hallo...

Ik zou graag willen weten welk recht ik heb in het volgende voorval wat mij is overkomen bij http://www.gpsshop.nl

Ik heb in December 2008 een Mio C728 + TV-box (navigatie) gekocht bij de GPSshop, en meteen na aanschaf te kennen gegeven dat ik graag een extra raamhouder zou willen kopen, zodat ik het product zowel in mijn personenauto als in de vrachtwagen kan gebruiken. Ik kreeg toen te horen dat het product nog te nieuw was (hij kwam toen net op de markt) en dat deze accessoires in de loop van 2009 wel leverbaar zouden worden.

Na verschillende mails te hebben gestuurd vanaf april t/m heden (met de vraag wanneer nu eindelijk eens deze accessoires komen), kreeg ik nu ddod leuk te horen dat de fabrikant het product uit de handel heeft gehaald, en dat het de http://www.gpsshop.nl heel erg spijt, maar dat ze verder niks meer voor mij kunnen doen.

En ik het als consument dus maar gewoon lekker uit kan zoeken met mijn product van een aantal honderd euro.

Ik heb ook al een paar keer de fabrikant gemaild, maar de enige reactie die ik van hun krijg is dat ik maar contact op moet nemen met het verkoop punt waar ik het product heb gekocht. Maar als ik die dus nogmaals mail met mijn verhaal en het antwoord van de fabrikant krijg ik het volgende antwoord.

<>
Geachte heer,

Uiteraard kan ik uw reactie begrijpen, helaas is er niets wat wij in dezen voor u kunnen betekenen. Dit aangezien Mio zelf verantwoordelijk is voor het produceren van de software en andere zaken die nodig zijn om uw Mio goed te laten functioneren. In het geval van producten die niet leverbaar zijn kunnen wij deze ook niet voor u verkrijgen zoals u wellicht zult begrijpen. Nogmaals onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

PDAshop.nl
<>

Nu is mijn vraag, welk recht heb ik in deze als consument, en kan ik nog wat van deze winkelier eisen die mij het product heeft verkocht ??

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: GPSshop.nl (welk recht heb ik)

Ongelezen bericht door alfatrion »

Het is een long shot maar misschien zou je via de juridische weg een prijsverlaging kunnen eisen. Dit is verre van zeker. Voor ontbinding is dit te licht. Dat geld ook voor dwaling.

EJS
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 feb 2008 02:48

Re: GPSshop.nl (welk recht heb ik)

Ongelezen bericht door EJS »

Mijn probleem is opgelost, ik heb een andere winkelier benaderd, en deze heeft contact gezocht met Mio en kon daar de raamhouder gewoon bestellen. Hij heeft inmiddels ook een bevestiging gekregen van Mio dat de raamhouder op voorraad is en dat hij verstuurd gaat worden naar hem.

Dit geeft des te meer aan dat de GPSshop totaal geen moeite heeft gedaan voor mij, want anders hadden zij hem ook gewoon kunnen bestellen voor mij. Ik zal dan ook in het vervolg deze webshop links laten liggen, want in mijn ogen is daar de service zwaar onder peil

Gesloten