LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Amicon - een farce!

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
e.m. koot

Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door e.m. koot »

Het is niet te geloven, maar bij Amicon Zorgverzekeraar in Enschede is mijn overzetting van de ziekenfondsverzekering naar een partikuliere dekking per 1 januari 2001 nog steeds niet rond! Steeds belt er een andere medewerker van een steeds andere afdeling, krijgt mijn gezin post van evenzoveel verschillende medewerkers en afdelingen en worden door medewerkers van de klantenservice ronduit beledigend te woord gestaan wanneer wij refereren aan het inmiddels drie centimeter dikke correspondentiedossier dat wij hebben kunnen aanleggen om de interne wanorde bij Amicon te moeten trotseren!
De laatste grap komt van de klantenservice: "Van een fout willen wij bij Amicon niets weten, dus verbind ik u ook niet door met de betreffende afdeling - ook al beschikt die over alle benodigde informatie om de fout toe te geven en die ein-de-lijk eens in de administratie correct te herstellen. De ziekenfondswet schrijft voor dat u ons onvoorwaardelijk moet gehoorzamen - wij houden van zinloze correspondentie en de ergernis die dat opwekt bij onze klanten-, en anders volgt er simpelweg een boete".

Sinds Zorgverzekeraar RZR in Doorwerth is opgegaan in Amicon Wageningen, en vandaar naar Enschede (waar wij nu mee te maken hebben) is de gevolharde klant-onvriendelijke houding en amateuristische en arrogante werkwijze van de organisatie reden genoeg om naar een andere zorgverzekeraar over te stappen. De verkooppraatjes van Amicon, met veel geschreeuw en kleurige folders, zijn niet meer dan holle frasen, een gênante vertoning voor iedereen die zich middels een jaarcontract aan Amicon verbonden ziet.

Nieuwe aanmelders: zoek de zorg voor uw gezondheid elders!!

Minke

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door Minke »

ik herken hier wel iets in, ik was particulier verzekerd bij unive, ben toen overgegaan naar het ziekenfonds van amicon, althans dat was mijn bedoeling. het volgende gebeurde: Amicon wilde een uitschrijving van Unive voordat ze me konden inschrijven en je raadt het al. Unive wilde een inschrijving van Amicon voordat ze me konden uitschrijven. ik ben er in totaal een jaar mee bezig geweest om uiteindelijk in het zieknfonds van Amicon te zitten. Of ik daar nu blij moet zijn is ook maar weer afwachten!!!!!

Hennie Jonkers

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door Hennie Jonkers »

Hallo,
Ook ik herken de onverwacht stomme volhardendheid in het begaan van blunders bij Amicon.
Als ook het zeer lang wachten op inschrijving.
Zonder ons als klanten houdt Amicon op te bestaan. Bij de jaarlijkse verhoging van polikosten in januari mag ieder van ziekenfonds veranderen. Ik denk maar dat ik het doe.
Hennie en gezin (5 personen).

gerrit

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door gerrit »

ik ben verzekerd bij geove ,een onderdeel van de
amicon groep.
ze zijn bij de help desk erg grof, verbinden je door en
dan word de verbinding verbroken.
ziekenfonds verzekerden bij geove en ,amicon
mogen bv niet voor rug en hernia operaties
naar Duitsland en bij Achmea,Groene Land wel.
ook heeftAchmea een kontrakt met prive klinieken
van Medinova en Amicon en geove niet.
Dus Amicon zal het een rotzorg zijn dat je pijn hebt en moet wachten......
Geove heeft een mesich adviseur die als je hem wat vraagt,
geen antwoord geeft of schoffeert.
wat kan je daaraan doen?

mvtmvt

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door mvtmvt »

zie http://www.amicon.enschedenet.nl

Mart Vermaat / Thailand

morticia
Berichten: 13
Lid geworden op: 17 okt 2003 17:30

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door morticia »

Ik herken hier zoveel in he !!

Ik ben al vanaf mijn geboorte verzekerd bij amicon (eerst Oost Nederland) en al vanaf mijn geboorte weigeren ze bij Amicon mijn naam juist op de polis te zetten. Ik heb geloof ik al wel 200 mutatieformulieren ingeleverd , en nog is hert niet aangepast. Zelfs al kopieen van mijn paspoort, voor de duidelijkheid. Maar je raadt het al , ze begrepen het niet.

Vanaf mijn geboorte heb ik bij de burgelijke stand de voorletter "I".
Maar ook vanaf mijn geboortedatum heb ik bij amicon de voorletter "J".

Vertel me nou eens , wat is er zo moeilijk aan het wijzigen van een voorletter ?

Toen ik voor de zoveelste keer naar hun opbeldde en het verhaal uit legde , wilde ze mij alweer een mutatieformulier toesturen. En toen heb ik die dame aan de telefoon gevraagd of ik met verzekeringsmaatschappij "O"micon sprak. "Nee" zei ze , en toen zei ik tegen haar dat ze met Ilse , en niet met Jilse sprak , en dat ik het gelijk aangepast wou hebben en binnen twee dagen mijn nieuwe polis met juiste voorletter wilde hebben en dat ik het anders op zou zeggen.

En je raadt het al , binnen twee dagen had ik een polis met net zo leuk weer de voorletter "J" erop, dus....






Ik wordt er moedelooos van .

cammi

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door cammi »

Beste Koot,

ik heb gelukkig geen ervaring met Amicon, maar m.i. zijn alle ZF kwalitatief slecht in hun administratie, service, efficiency, telefoonservice etc. Ik ben particulier verzekerd en heb in het verleden een paar keer met een ZF te maken gehad.
De eerste keer ca. 30 jaar geleden, in Wageningen. Ik herinner me enkele loketjes, waar een onvriendelijke mevrouw de klanten te woord stond. (Ik begreep helemaal niets, nergens zijn de precieze voorwaarden te vinden, waaronder iemand ZF verzekerd kan zijn).

Ca. 2 jaar geleden had ik ook weer te maken met het ZF. Toen ging het om een overgang van particulier naar ZF ivm een tijdelijke baan. Om te beginnen was het onduidelijk binnen welke termijn ik me moest hebben aangemeld. (ik herinner me iets over "binnen 8 weken na indiensttreding". Omdat ik niet zeker was van die baan, wilde ik de aanmelding binnen de grenzen van de wet zolang mogelijk uitstellen. Ook was het zo dat ik via het ZF de particulier betaalde premie terug kon ontvangen over de periode dat ik nog particulier was. Dit was dus voordelig voor mij. IK kan u zeggen dat ik hier nooit goede informatie over heb gekregen (ik wilde liefst de regels op schrift ontvangen, maar iedereen geeft een verschillend antwoord en allemaal beroepen ze zich op de ZF wet).

Het tweede dat fout ging, en dat een grof schandaal is (op deze manier verliezen de ZF'en nl. veel geld): de ingangsdatum van de ZF verzekering. Na weken wachten ontving ik het bericht dat ik ZF verzekerd was m.i.v. een datum 7 dagen voor ontvangst. Mijn partic. verzekering wilde me echter pas uitschrrijven nadat ze het bewijs daarover ontvangen hadden. Het gevolg was dus dat ik ca 9 dagen dubbel verzekerd was. Bovendien had ik 7 dagen niet van de ZF verzekering gebruik kunnen maken, omdat ik niet wist dat ik al verzekerd was. Dus ik schreef een brief met deze klacht. En raad eens wat ze doen? ze storten geld terug over die dagen. Maar inmiddels had ik wel medicijnen van de apotheek gehad op kosten van de ZF. Ik voelde me toen een halve fraudeur, maar ik kon er niets aan doen: het ZF deed dit uit eigen beweging. (en ik had geen puf om nog verder met ze in de clinch te gaan). Hetgeen ik bedoelde, nl. dat zij voortaan het bericht van inschrijving ruim voor de ingangsdatum zouden versturen, is niet tot hen doorgedrongen of was volgens hen niet mogelijk omdat het "tegen te ZF wet " zou zijn.

Het derde gaval: mijn docht er van 16 jaar werkte als scholier in de avonduren en op zaterdag ca. 8 uur per week bij AH. Omdat het een 0-uren contract was, kon zij ook particulier verzekerd blijven en van het ZF de particuliere premie terugvragen. Dit deed ze en AGIS reageerde helemaal niet. (in het verleden deed ANOVA dit wel heel goed). Toen besloot ze maar het bij een ander ZF te proberen: de Ohra. Dit lukte, maar ongeveer op hetzelfde moment begon Agis te reageren n.a.v. een klacht-email van mij. Daardoor hebben we het 2x ontvangen, wat wij heel bezwaarlijk vonden, maar gezien de afschuwelijke behandeling en de moeite die het gekost had die paar centen binnen te halen, hebben we het maar zo gelaten.

Dus zie daar, daar blijft het geld. Vooral de inefficiente procedures veroorzaken fouten. Verder heb ik het gevoel dat ze ook veel mensen onterecht verzekeren. Het gaat zo gemakkelijk: vul maar in op het formulier. De voorwaarden staan nergens duidelijk vermeld.

Dit over de ineffiency en klantonvriendelijkheid van ZF. ik vind dat je eigenlijk over AMICON een schrijftelijke klacht bij de directie van Zorgverzekeraars Nederland moet indienen. Ergens moet toch het toezicht liggen? Iemand moet toch weten waar het geld verdwijnt?

Groeten, cammi

EchteMeisje
Berichten: 442
Lid geworden op: 16 jul 2003 17:28

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Vanuit mijn werkervaring kan ik zeggen dat het enige ziekenfonds dat wél zijn zaken op orde heeft CZ is.

En nee, ik werk er niet maar ik heb veel met ze van doen en nooit, maar dan ook nooit problemen. Ze zijn flexibel, ze luisteren naar je, en de administratie is prima op orde.

En als je eens een vraag hebt: ik kan me niet herinneren dat ik ooit langer dan een minuut of 2 in de wacht heb gezeten. Daarbij hoef je ook niet een duur 0900 nummer te bellen.

Gast

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben overgestapt naar Amicon naar volle tevredenheid
snelle reactie op offerte aanvraag en snel mijn polis in huis.
Verder ook nagevraagd bij mijn omg. en ook geen negatief
woord. Valt me op dat mensen vaak ook zelf een oorzaak
van het probleem zijn door simpelweg niet te willen meewerken!

Simon
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 aug 2003 10:05

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door Simon »

Lees net de krant (van vandaag 9 januari). De voorpagina is voorzien van een advertentie van Amicon.
"vragen over de wijzigingen in het ziekenfonds of over het nieuwe Amicon Zorg-Plan?
Alle Amicon winkels zijnook open op zaterdag 3 januari van 10.00-15.00. Ga naar www.amicon.nl voor de adressen"

als dit een voorteken is....

Gast

Re: Amicon - een farce!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik herken veel van bovenstaande... in mijn vorige ziektekostenverzekering bij AGIS (vroeger ANOZ). Daarom ben ik overgestapt... naar Amicon.

Ik ben student met een bijbaan en heb bij Amicon een ziekenfondsverzekering plus compact pakket - minimale aanvullende verzekering. Het contact tot nu toe is prima geweest (bij oversluiten en bij declareren tandartskosten).

Gesloten