| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Online? Zaken niet op orde
Online? Zaken niet op orde
Mijn ervaringen met online van het afgelopen jaar.
Voorgaande jaar tevreden klant. In juli mijn abonnement omgezet naar een lagere snelheid voor een leuke prijs.
Maar online heeft het niet in orde. Meerdere malen gebeld en telkens werd mij beloofd dat het in orde gemaakt zou worden. In maart 2009 hebben ze pas daadwerkelijk de snelheid aangepast. Maar dat was natuurlijk niet volgens afspraak, dit zou per juli 2008 zijn en dat hebben ze toegegeven.
Ondertussen een jaar verder, mijn contract bij online is eindelijk afgelopen en ben nu bij een andere aanbieder.
Online bleef maar te veel afschrijven en dit heb ik natuurlijk laten terugboeken. Ik heb ze zelf meerdere malen een overzicht gestuurd van wat ik wel betaald heb zoals volgens afspraak. Telkens kreeg ik bevestiging dat mijn abonnement inderdaad zoveel kostte en de belkosten staan altijd duidelijk vermeld op de faktuur. Uiteindelijk konden ze niet meer van mijn rekening afschrijven en maar goed ook.
Toen kreeg ik een dreigbrief dat ze me gingen blokkeren en dat deden ze vervolgens een dag voordat mijn nieuwe abonnement zou ingaan. Een dagje zonder internet en telefoon is niet zo erg natuurlijk. Nu blijven ze bezig dat er een bedrag openstaat van +/- €100,- en dat als ik niet betaal dat het naar een incassobureau wordt gestuurd.
Net nog eens nagerekend en een overzicht gemaakt voor online dat het toch echt wel klopt wat ik betaald heb. Dit gaat straks op de post.
Maar dit is toch te belachelijk voor woorden. Ze hebben zelf hun administratie niet op orde en dan gaan ze klanten lastig vallen met te hoge betalingsachterstanden. Ik ben hier nu een jaar mee bezig geweest en voor mij is 1 ding duidelijk: nooit meer online!!!
Bij mijn ouders begint nu hetzelfde spelletje, ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Sta ik in mijn recht en zijn er meer mensen die hier klachten over hebben? En waar kan ik terecht voor hulp? Dit is toch niet meer normaal.
Voorgaande jaar tevreden klant. In juli mijn abonnement omgezet naar een lagere snelheid voor een leuke prijs.
Maar online heeft het niet in orde. Meerdere malen gebeld en telkens werd mij beloofd dat het in orde gemaakt zou worden. In maart 2009 hebben ze pas daadwerkelijk de snelheid aangepast. Maar dat was natuurlijk niet volgens afspraak, dit zou per juli 2008 zijn en dat hebben ze toegegeven.
Ondertussen een jaar verder, mijn contract bij online is eindelijk afgelopen en ben nu bij een andere aanbieder.
Online bleef maar te veel afschrijven en dit heb ik natuurlijk laten terugboeken. Ik heb ze zelf meerdere malen een overzicht gestuurd van wat ik wel betaald heb zoals volgens afspraak. Telkens kreeg ik bevestiging dat mijn abonnement inderdaad zoveel kostte en de belkosten staan altijd duidelijk vermeld op de faktuur. Uiteindelijk konden ze niet meer van mijn rekening afschrijven en maar goed ook.
Toen kreeg ik een dreigbrief dat ze me gingen blokkeren en dat deden ze vervolgens een dag voordat mijn nieuwe abonnement zou ingaan. Een dagje zonder internet en telefoon is niet zo erg natuurlijk. Nu blijven ze bezig dat er een bedrag openstaat van +/- €100,- en dat als ik niet betaal dat het naar een incassobureau wordt gestuurd.
Net nog eens nagerekend en een overzicht gemaakt voor online dat het toch echt wel klopt wat ik betaald heb. Dit gaat straks op de post.
Maar dit is toch te belachelijk voor woorden. Ze hebben zelf hun administratie niet op orde en dan gaan ze klanten lastig vallen met te hoge betalingsachterstanden. Ik ben hier nu een jaar mee bezig geweest en voor mij is 1 ding duidelijk: nooit meer online!!!
Bij mijn ouders begint nu hetzelfde spelletje, ben benieuwd hoe het gaat aflopen.
Sta ik in mijn recht en zijn er meer mensen die hier klachten over hebben? En waar kan ik terecht voor hulp? Dit is toch niet meer normaal.
Re: Online? Zaken niet op orde
Kijk in de AV hoe en binnen welke termijn Online wilt dat u bezwaar maakt tegen een onjuiste factuur.
Mijn voorkeur gaat uit d.m.v. een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging.
Verzoek in brief om binnen uiterlijk 4 weken of andere termijn mocht dit in hun A.V. vermeld staan schriftelijk te reageren.
Mocht online u negeren of blijven achtervolgen met onterechte facturen kijk dan of dit een reden is om e.e.a. voor te leggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Kijk daar ook of Online daar bij aangesloten is.
Wordt e.e.a niet naar tevredenheid opgelost. Kijk dan tot wanneer uw overeenkomst loopt en zeg tijdig, liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging uw overeenkomst op.
Kopie van verstuurde brieven maken en verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren!
Alternatief:
Als u zeker weet dat u gelijk heeft en dat ook kan bewijzen ( zwart op wit), dan kunt u een incassoprocedure afwachten. Ik zou daar dan wel even door een deskundige naar laten kijken ( rechtswinkel)
Incassoprocedure:
hier incassoprocedure
Mijn voorkeur gaat uit d.m.v. een aangetekende brief, liefst met ontvangstbevestiging.
Verzoek in brief om binnen uiterlijk 4 weken of andere termijn mocht dit in hun A.V. vermeld staan schriftelijk te reageren.
Mocht online u negeren of blijven achtervolgen met onterechte facturen kijk dan of dit een reden is om e.e.a. voor te leggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie. Kijk daar ook of Online daar bij aangesloten is.
Wordt e.e.a niet naar tevredenheid opgelost. Kijk dan tot wanneer uw overeenkomst loopt en zeg tijdig, liefst schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging uw overeenkomst op.
Kopie van verstuurde brieven maken en verzend- en ontvangstbewijzen goed bewaren!
Alternatief:
Als u zeker weet dat u gelijk heeft en dat ook kan bewijzen ( zwart op wit), dan kunt u een incassoprocedure afwachten. Ik zou daar dan wel even door een deskundige naar laten kijken ( rechtswinkel)
Incassoprocedure:
hier incassoprocedure
Re: Online? Zaken niet op orde
Ik heb meerdere malen schriftelijk en telefonisch bezwaar gemaakt en ze hebben hun fout toegegeven. Maar tot op heden dus nog niet helemaal in orde gemaakt, wel een verekening maar die klopt nog steeds niet. Ik heb een duidelijk overzicht gemaakt wat de gemaakte kosten zijn en deze ook aan hun betaald. Ik heb gister nogmaals een brief op de bus gedaan en nu wacht ik hun reactie weer even af.
Mijn abonnement is al stopgezet gelukkig. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat het op deze manier moet. Ik ben al een jaar bezig om het in orde te krijgen. Het kost hun veel tijd en mij ook. En dan gaat het om €90,-. Maar ik ga dat niet betalen omdat hun de zaken niet op orde hebben.
Er zullen genoeg mensen zijn die hun rekening niet zo goed in de gaten houden en waar ze dus gewoon blijven afschrijven.
Mijn abonnement is al stopgezet gelukkig. Maar ik vind het gewoon belachelijk dat het op deze manier moet. Ik ben al een jaar bezig om het in orde te krijgen. Het kost hun veel tijd en mij ook. En dan gaat het om €90,-. Maar ik ga dat niet betalen omdat hun de zaken niet op orde hebben.
Er zullen genoeg mensen zijn die hun rekening niet zo goed in de gaten houden en waar ze dus gewoon blijven afschrijven.
Re: Online? Zaken niet op orde
Ik ben het helemaal met u eens.
Zorg dat er een selectieve blokkade door uw bank op Online gezet wordt. Zodra deze effectief is kan er niet afgeboekt meer worden.
Het is erg irritant dat ook deze provider weigert e.e.a binnen redelijke termijn = vier weken op orde brengt en er zorg voor draagt dat gerestitueerd wordt.
Onterechte incasso's kunnen overigens tot een jaar na incasso door uw bank gestorneerd worden. (= incasso's na einddatum overeenkomst)
Zorg dat er een selectieve blokkade door uw bank op Online gezet wordt. Zodra deze effectief is kan er niet afgeboekt meer worden.
Het is erg irritant dat ook deze provider weigert e.e.a binnen redelijke termijn = vier weken op orde brengt en er zorg voor draagt dat gerestitueerd wordt.
Onterechte incasso's kunnen overigens tot een jaar na incasso door uw bank gestorneerd worden. (= incasso's na einddatum overeenkomst)
Re: Online? Zaken niet op orde
Bedankt voor uw reacties.
Die blokkade heb ik al en ik heb al meerdere malen geld gestorneerd maar wel overgemaakt wat ik volgens afspraak zou moeten betalen. Ik heb wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar de rechtswinkel.
Dus ik ben er wel klaar mee na een jaar. Ik vind het alleen niet kunnen hoe ze ermee omgaan maar dat is niet alleen bij Online zo, zolang je betaald dan ben je koning maar zodra er wat aan de hand is heb je de grootste problemen.
Succes voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
Die blokkade heb ik al en ik heb al meerdere malen geld gestorneerd maar wel overgemaakt wat ik volgens afspraak zou moeten betalen. Ik heb wel voor de zekerheid een mailtje gestuurd naar de rechtswinkel.
Dus ik ben er wel klaar mee na een jaar. Ik vind het alleen niet kunnen hoe ze ermee omgaan maar dat is niet alleen bij Online zo, zolang je betaald dan ben je koning maar zodra er wat aan de hand is heb je de grootste problemen.
Succes voor mensen die hetzelfde probleem hebben.
Re: Online? Zaken niet op orde
Helaas is dat bij meerdere providers geval. Ik ben b.v 9 maanden getreiterd door Telfort die een fout rond opzegging weigerde recht te zetten en mij stalkte met onterechte facturen. Dankzij moederbedrijf KPN is het recht gezet.
-
Online Service Team
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 jun 2009 16:17
Re: Online? Zaken niet op orde
Beste Anja_ke,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen? We willen ook graag het probleem van uw ouders oplossen. Zou u hun klantnummer ook kunnen geven?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen? We willen ook graag het probleem van uw ouders oplossen. Zou u hun klantnummer ook kunnen geven?
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Re: Online? Zaken niet op orde
Ik zou niet weten waarom ik via dit forum mijn gegevens zou moeten doorgeven aan het online service team. Ik heb tot in den treuren contact met jullie gezocht en het is nog altijd niet in orde gemaakt. Ik heb vorige week mijn laatste brief naar jullie gestuurd.
Bellen doe ik sowieso nooit meer, leuk als je de melding krijgt dat je een betalingsachterstand hebt. Mijn moeder heeft onlangs gebeld om het abonnement alvast op te zeggen en kreeg dezelfde melding...
Bellen doe ik sowieso nooit meer, leuk als je de melding krijgt dat je een betalingsachterstand hebt. Mijn moeder heeft onlangs gebeld om het abonnement alvast op te zeggen en kreeg dezelfde melding...
Re: Online? Zaken niet op orde
Zou dit Online Service Team echt zo dom zijn om klanten te vragen hier hun gegevens op een forum te zetten en niet de mogelijkheid gebruiken die dit forum bied om een envelopje te plaatsen waar het e-mailadres achter zit van dit bedrijf.Begrijp ik trouwens van de andere web-care teams ook niet.Geplaatst op 06 Jul 2009 16:22 door Online Service Team
Beste Anja_ke,
Wij hebben uw klacht gelezen en willen dit vanuit Online graag voor u oplossen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om via een persoonlijk bericht uw klantnummer kenbaar te maken, zodat wij contact met u kunnen opnemen? We willen ook graag het probleem van uw ouders oplossen. Zou u hun klantnummer ook kunnen geven?
Re: Online? Zaken niet op orde
Ze denken dat ze op dit forum ook een persoonlijke box hebben, waar je achter de schermen gegevens uit kunt wisselen.
Ja bij tros opgelicht heb je dat wel, maar daar zitten we nu niet.
Dus lijkt het me verstandig, van die medewerkers, dit aan tegeven zoals eerder gezegd een nevelopje toe te voegen aan hun naam, voor emailadres.
Ja bij tros opgelicht heb je dat wel, maar daar zitten we nu niet.
Dus lijkt het me verstandig, van die medewerkers, dit aan tegeven zoals eerder gezegd een nevelopje toe te voegen aan hun naam, voor emailadres.
Re: Online? Zaken niet op orde
Er staat een envelopje bij.
Maar het is toch niet de bedoeling dat ik via een forum mijn klantgegevens moet doorgeven om iets geregeld te krijgen???
Of zouden jullie wel je gegevens doorgeven?
Kreeg zaterdag weer een brief van online dat ze het hebben nagekeken maar dat het bedrag nog steeds openstaat maar ze kunnen me niet vertellen waar dat bedrag van is. Ze beginnen weer over hetzelfde verhaal: doordat ik bedragen heb laten storneren zou dit bedrag nog openstaan.
Ik heb ze nu al meerdere malen een duidelijk overzicht gestuurd met de maandlasten en een rekensom erbij dat ik het betaald heb. Volgens mij wordt daar niet eens naar gekeken en blijven ze maar zeuren over geld. Als ze dat nu eens een jaar geleden allemaal in orde hadden gemaakt, dan had het hun en mij nu niet zoveel tijd gekost.
Ik kan aantonen dat mijn abonnement is gewijzigd en dat ik betaald heb wat afgesproken was.
Gelukkig ben ik ondertussen bij een andere provider maar het is wel vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost.
Maar het is toch niet de bedoeling dat ik via een forum mijn klantgegevens moet doorgeven om iets geregeld te krijgen???
Of zouden jullie wel je gegevens doorgeven?
Kreeg zaterdag weer een brief van online dat ze het hebben nagekeken maar dat het bedrag nog steeds openstaat maar ze kunnen me niet vertellen waar dat bedrag van is. Ze beginnen weer over hetzelfde verhaal: doordat ik bedragen heb laten storneren zou dit bedrag nog openstaan.
Ik heb ze nu al meerdere malen een duidelijk overzicht gestuurd met de maandlasten en een rekensom erbij dat ik het betaald heb. Volgens mij wordt daar niet eens naar gekeken en blijven ze maar zeuren over geld. Als ze dat nu eens een jaar geleden allemaal in orde hadden gemaakt, dan had het hun en mij nu niet zoveel tijd gekost.
Ik kan aantonen dat mijn abonnement is gewijzigd en dat ik betaald heb wat afgesproken was.
Gelukkig ben ik ondertussen bij een andere provider maar het is wel vervelend dat dit nog steeds niet is opgelost.
Re: Online? Zaken niet op orde
Misschien via envelope vragen of zij u een specificatie willen sturen van openstaande factuur, zodat u in uw administratie na kan gaan wie de fout maakt?
Dit herhalen tot specificatie gestuurd wordt. ( heeft destijds bij Telfort ook enige maanden geduurd voordat ik inzicht kreeg in wat zij probeerden los te peuteren).
Herhalen van uw verzoek = volgens het principe van de kapotte grammofoonplaat.
Dit herhalen tot specificatie gestuurd wordt. ( heeft destijds bij Telfort ook enige maanden geduurd voordat ik inzicht kreeg in wat zij probeerden los te peuteren).
Herhalen van uw verzoek = volgens het principe van de kapotte grammofoonplaat.
-
Online Service Team
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 jun 2009 16:17
Re: Online? Zaken niet op orde
Beste Anja_Ke,
Wij begrijpen dat u uw klantgegevens niet op een website wil plaatsen.
Mocht het probleem nog altijd spelen, dan lossen wij dit graag voor u op. Kunt u derhalve uw klantnummer mailen naar [email protected]?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Wij begrijpen dat u uw klantgegevens niet op een website wil plaatsen.
Mocht het probleem nog altijd spelen, dan lossen wij dit graag voor u op. Kunt u derhalve uw klantnummer mailen naar [email protected]?
Alvast hartelijk dank.
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Re: Online? Zaken niet op orde
Het is toch niet te filmen zeg.
Vandaag hebben ze/"jullie" het bedrag weer afgeschreven, ik heb het natuurlijk meteen weer laten terugboeken.
Ik heb vorige week weer een reactie gestuurd op eenzelfde brief als voorgaande van online. Weer komen ze met het verhaal wegens gestorneerde bedragen is dat bedrag open blijven staan. Ik blijf maar vragen voor een specificatie maar die kunnen ze me duidelijk niet geven!
En vervolgens is er vandaag weer een berichtje hier in het topic van "het online serviceteam" gepost, beetje verdacht. Jullie hebben kansen genoeg gehad en nog steeds om het op te lossen maar het gebeurd maar niet.
En nog even voor de duidelijkheid. Ik ga echt geen gegevens naar een vaag emailadres sturen zodat het zogenaamd opgelost zal worden.
Vandaag hebben ze/"jullie" het bedrag weer afgeschreven, ik heb het natuurlijk meteen weer laten terugboeken.
Ik heb vorige week weer een reactie gestuurd op eenzelfde brief als voorgaande van online. Weer komen ze met het verhaal wegens gestorneerde bedragen is dat bedrag open blijven staan. Ik blijf maar vragen voor een specificatie maar die kunnen ze me duidelijk niet geven!
En vervolgens is er vandaag weer een berichtje hier in het topic van "het online serviceteam" gepost, beetje verdacht. Jullie hebben kansen genoeg gehad en nog steeds om het op te lossen maar het gebeurd maar niet.
En nog even voor de duidelijkheid. Ik ga echt geen gegevens naar een vaag emailadres sturen zodat het zogenaamd opgelost zal worden.
-
Guardian72
- Berichten: 6857
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Online? Zaken niet op orde
Anja,
ondanks blokkade?
Toch maar even bij de bank gaan navragen - en vragen of zij zich bewust schuldig maken aan medeplichtigheid bij diefstal, of dat ze gewoon onzorgvuldig handelen.
Daarnaast aangifte doen bij de politie - want dit kan natuurlijk niet.
Wat een gedoe zeg - enneh, webcareteam - als jullie nu eens bij de financiele afdeling langsgaan - en melden dat diefstal toch echt jullie werk niet makkelijker maakt....
ondanks blokkade?
Toch maar even bij de bank gaan navragen - en vragen of zij zich bewust schuldig maken aan medeplichtigheid bij diefstal, of dat ze gewoon onzorgvuldig handelen.
Daarnaast aangifte doen bij de politie - want dit kan natuurlijk niet.
Wat een gedoe zeg - enneh, webcareteam - als jullie nu eens bij de financiele afdeling langsgaan - en melden dat diefstal toch echt jullie werk niet makkelijker maakt....
-
Online Service Team
- Berichten: 7
- Lid geworden op: 16 jun 2009 16:17
Re: Online? Zaken niet op orde
Beste Anja,
We vinden het spijtig dat dit probleem nog altijd niet voor u opgelost is.
Als u echter uw klantnummer niet aan ons wil sturen, kunnen we helaas niets voor u betekenen. Pas na ontvangst van uw klantnummer is het voor ons mogelijk precies uit te zoeken wat er mis is gegaan en wanneer, en hoe we dit voor u kunnen oplossen.
Ik wil u derhalve opnieuw verzoeken ons u klantnummer te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
We vinden het spijtig dat dit probleem nog altijd niet voor u opgelost is.
Als u echter uw klantnummer niet aan ons wil sturen, kunnen we helaas niets voor u betekenen. Pas na ontvangst van uw klantnummer is het voor ons mogelijk precies uit te zoeken wat er mis is gegaan en wanneer, en hoe we dit voor u kunnen oplossen.
Ik wil u derhalve opnieuw verzoeken ons u klantnummer te mailen naar [email protected].
Met vriendelijke groet,
Het Online Service Team
Re: Online? Zaken niet op orde
Ik heb toch maar eens een mailtje gestuurd naar dat vreemde emailadres van het online serviceteam... Ben benieuwd.
En nog even met de bank gebeld, is nu geblokkeerd voor een jaar. Maar ze vertelden me ook dat het niet 100% is. Dus er kan wel eens iets tussen glippen. Ik hou mijn rekening altijd goed in de gaten dus zodra dat mocht gebeuren laat ik het gewoon weer terugboeken.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
En nog even met de bank gebeld, is nu geblokkeerd voor een jaar. Maar ze vertelden me ook dat het niet 100% is. Dus er kan wel eens iets tussen glippen. Ik hou mijn rekening altijd goed in de gaten dus zodra dat mocht gebeuren laat ik het gewoon weer terugboeken.
Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.
Re: Online? Zaken niet op orde
En de afloop?
Re: Online? Zaken niet op orde
Volgens schriftelijke bevestiging (!) zou Online afgelopen maandag al een lijn hebben opgeleverd.
Dit enkele weken na de wensdatum trouwens.
Maar nog steeds geen signaal.
Medewerkers zijn zeer onvriendelijk en spreken elkaar tegen.
Nu moet er weer 5 tot 10 werkdagen gewacht worden op een monteur.
Online? Offline!!!
Dit enkele weken na de wensdatum trouwens.
Maar nog steeds geen signaal.
Medewerkers zijn zeer onvriendelijk en spreken elkaar tegen.
Nu moet er weer 5 tot 10 werkdagen gewacht worden op een monteur.
Online? Offline!!!
Re: Online? Zaken niet op orde
Uiteindelijk bleek ik toch gelijk te hebben. Naar aanleiding van dit forum...
Ik heb toch mijn klantnummer doorgegeven en 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ze alles nog eens bekeken hadden en dat ik dus wel gelijk had.
Ze vroegen m'n favo kleur (voor een bosje bloemen).
Uiteindelijk na lang gezeur eindelijk van online af!
Begint het volgende week bij kpn... kortingen die niet op de rekening staan...
Ik wissel voorlopig niet meer en ben blij dat het nu loopt.
Ik heb toch mijn klantnummer doorgegeven en 2 dagen later kreeg ik een telefoontje dat ze alles nog eens bekeken hadden en dat ik dus wel gelijk had.
Ze vroegen m'n favo kleur (voor een bosje bloemen).
Uiteindelijk na lang gezeur eindelijk van online af!
Begint het volgende week bij kpn... kortingen die niet op de rekening staan...
Ik wissel voorlopig niet meer en ben blij dat het nu loopt.
