LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UPC "restsignaal" en geschil factuur

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

Ik ben per 31 Juli j.l geen klant meer bij UPC.
Ik heb echter nog steeds signaal.
Volgens klantenservice is dat een zgn "restsignaal" dat weken of zelfs maanden kan aanhouden.
Ik zei daarop "en dan krijg ik zeker weer een factuur?"
De juffrouw zei "Nee" Nou dat hopen we dan maar.
Ik kende die term niet. Ik kan er ook niets op het forum over terugvinden.

Nu nog een financieel probleem met ze en ik zal niet de enige hierin zijn.

Ik heb dus opgezegd per 31-7 Ik sta dus ook genoteerd als voormalig klant.

De laatste rekening die ik betaald heb is van het afgelopen kwartaal,t.w april, mei en Juni. Ik zou dan dus alleen nog Juli moeten betalen. Maar klantenservice vertelde mij dat ik de rekening die een maand geleden ongeveer kreeg, dus voor het gehele volgende kwartaal gewoon moet betalen.

Eerder had ik hierover al gebeld en toen zei klantenservice dat ik alleen voor Juli moest betalen omdat ik dus op had gezegd per 31 juli. Dat was 17,50 Volgens mij is dat het enige juiste bedrag.
Of zie ik iets over het hoofd?

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door agro »

Alleen de maand juli betalen hetgeen je verschuldigd bent, een geen cent meer, als je de gehele factuur betaald kan het jaren duren eer je het teveel betaalde terug krijgt.

Verlang wel een creditnota voor het teveel gefactureerde, ook hier kunnen ze anders nog jaren na dato je het nog moeilijk maken.

Bewaar bevestiging opzegging goed, ook deze nog jaren.

succes.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »


Geplaatst op 03 Aug 2009 16:58 door Verstuur mail agro
Alleen de maand juli betalen hetgeen je verschuldigd bent, een geen cent meer, als je de gehele factuur betaald kan het jaren duren eer je het teveel betaalde terug krijgt.

Verlang wel een creditnota voor het teveel gefactureerde, ook hier kunnen ze anders nog jaren na dato je het nog moeilijk maken.

Bewaar bevestiging opzegging goed, ook deze nog jaren.

succes.
Yep Oke bedankt Dat gaan we doen.
Ik heb m'n advocaat ook al op de hoogste gesteld voor de zekerheid en een afspraak gemaakt.
Ik spaar altijd alles op, eigenaardigheidje van me. Kan ik ook niets aan doen;)

En dat zgn "restsignaal" is natuurlijk hun probleem.Ik vond het een beetje vreemd.

kapotte_stofzuiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:40

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door kapotte_stofzuiger »

Dat 'restsignaal' kan zelfs jaren blijven bestaan (eigen ervaring). Doe er uw voordeel mee. :wink:

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

Dat 'restsignaal' kan zelfs jaren blijven bestaan (eigen ervaring). Doe er uw voordeel mee. Wink
Oke bedankt :D

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door agro »

Ik heb m'n advocaat ook al op de hoogste gesteld voor de zekerheid en een afspraak gemaakt.
Die kan je je voorlopig besparen, die heb je mogelijk enkel nodig als ze het je naderhand nog moeilijk gaan maken.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

Die kan je je voorlopig besparen, die heb je mogelijk enkel nodig als ze het je naderhand nog moeilijk gaan maken.
Dat verwacht ik wel als ik alleen maar 1/3 van 51,10 betaal :)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door agro »

Dat verwacht ik wel als ik alleen maar 1/3 van 51,10 betaal
Dat zal best meevallen, je hebt een bevestiging dat abo beëindigd wordt op bepaalde datum, vervolgens factureerd de firma list en bedrog voor 3 maanden waarvan 2 onterecht, gaan ze echt moeilijk doen mogen hun uitleggen waarom ze onterecht factureren.

Mochten ze moeilijk doen een kopietje naar het incassoburo en deze zullen daarna geen actie meer ondernemen.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door snepke »

Hun incassoburo is Lindorff en die doen wel moeilijk .Hun trekken zich niets aan of je een kopie opstuurt ,hun willen geld.Ik heb ze al 2 jaar achter mijn broek.Ik heb al een dagvaarding.Ik heb ook een kopie opgestuurd,van opzegging abo,bevestiging dat mijn opzegging is geaccepteerd.Ik kon binnen30 dgn opzeggen omdat het abo duurder was geworden,stond op de factuur,heb het binnen 10dgn al opgezegt,daar (factuur) ook een kopie van gemaakt en opgestuurd.Hun zeggen intereseert ons niet betalen.Doe ik dus niet.5aug.morgen dus rolzitting

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

Hun incassoburo is Lindorff en die doen wel moeilijk .Hun trekken zich niets aan of je een kopie opstuurt ,hun willen geld.Ik heb ze al 2 jaar achter mijn broek.Ik heb al een dagvaarding.Ik heb ook een kopie opgestuurd,van opzegging abo,bevestiging dat mijn opzegging is geaccepteerd.Ik kon binnen30 dgn opzeggen omdat het abo duurder was geworden,stond op de factuur,heb het binnen 10dgn al opgezegt,daar (factuur) ook een kopie van gemaakt en opgestuurd.Hun zeggen intereseert ons niet betalen.Doe ik dus niet.5aug.morgen dus rolzitting
Jouw situatie is anders dan de mijne.Jij kon opzeggen vanwege wijziging abonnement. Ik zie gewoon wel.
Daarbij. Lindorff is een incasso bureau. Geen gerechtsdeurwaarder.Kunnen dus zelf geen juridische stappen ondernemen. Alleen de deurwaarder en daar moet jij ook van gehoord hebben na Lindorff.Overigens. Een rol "zitting"is op papier.
http://www.trosradar.nl/index.php?id=ui ... emUid=1164

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door snepke »

Weet ik .Ik heb ook een profitletter gehad (dreigbrief op deurwaarderspapier)van een andere deurwaarder een conceptdagvaarding.En weer een andere deurwaarder bracht de dagvaarding.Heb mijn schriftelijk verweer al opgestuurd naar de rechtbank.Hun willen alleen maar re-en dupliek.Heb ook de kopie van factuur,opzegbrief,bevestiging dat mijn opzegging geaccepteerd is opgestuurd.Ik kon opzeggen vanwege wijziging abo,stond op de factuur,heb ik gedaan,is geaccepteerd,en ze willen nog voor een jaar geld.Ik denk het dus niet.Ik heb alle bewijzen maar ze gooien het toch voor de rechter.Dit is al 2 jaar aan de gang

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

Ik kreeg gisteren de juiste acceptgiro van €17,89 voor een maand, t.w de maand Juli 2009. Ik heb nog even m'n openstaande rekeningentelefonisch opgevraagd, en daar valt ook te beluisteren dat er nog 17,89 openstaat. Nou dat klopt, "stond" Want inmiddels is dit bedrag online betaald en ben ik AF van UPC :D

DikkeBertha
Berichten: 134
Lid geworden op: 19 nov 2006 20:08

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door DikkeBertha »

Nieuwbouwwoning betrokken, kabeltje aangesloten en....... restsignaal?? Ik vind het wel best: de kwaliteit is redelijk , zo'n 30 zenders en helemaal voor noppes. Ik ben niet zo'n vervelevisiekijker en was toch al niet van plan om veel te betalen voor die onbenulligheid die via de TV over je uitgestort wordt.

moleman
Berichten: 301
Lid geworden op: 02 mei 2008 11:38
Locatie: Amsterdam-West

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door moleman »

DikkeBertha schreef:Nieuwbouwwoning betrokken, kabeltje aangesloten en....... restsignaal?? Ik vind het wel best: de kwaliteit is redelijk , zo'n 30 zenders en helemaal voor noppes. Ik ben niet zo'n vervelevisiekijker en was toch al niet van plan om veel te betalen voor die onbenulligheid die via de TV over je uitgestort wordt.
Ik betaal nu een kwart van het UPC bedrag p.m voor honderden kanalen! 8)

stofzuigertje

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Na opzeggen zullen de meeste verhuizen......
Dus blijven ze meestal nog 2 tot 6 maanden doorleveren en sturen ze de bewoners van deze woning een brief, U kunt nog tot die datum kijken of sluit alsnog een contract.

Dus ze maken geen onderscheid tussen stoppen en verhuizen en hopen zo een nieuwe klant binnen te halen na verhuizing.
Daarom blijft het signaal nog enige tijd er gratis op staan.
En als ze het vergeten kijk je jarenlang gratis.

Dit geld voor vrijwel alle kabel aanbieders dus niet alleen UPC.

alfatrion
Berichten: 21938
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: UPC "restsignaal" en geschil factuur

Ongelezen bericht door alfatrion »

Aanbieders werken meestal met een jaar contract. De opzeg termijn is de periode die je in acht moet nemen om op te zeggen. Ik geloof dat je met de nieuwe telecomwet nu na een jaar per maand kunt opzeggen met een opzeg termijn van 1 maand.

Gesloten