LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff B.V.

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Klopt wat jij zegt Pavlova cd zat fout hebben ze ook toegegeven en ze hebben hun excuus aangeboden.
Lindorff en Mevr Bosch hebben hun excuus ook aangeboden,schriftelijk en telefonisch.(Vind ik wel netjes,had het nooit verwacht)
Ik heb de papieren nog niet binnen van de rechtbank,voor het royeren.
Maar Mevr Bosch zei dat er ook op staat dat de kantonrechter mij een schadevergoeding toewijst die cd betaald(telefoontjes ,portkosten,de tijd en energie die ik er in heb gestoken)want daar heb ik volgens hun recht op na 2 jaar stress en ellende.

En als ik niet accoord ga met dat royement maakt in kosten niets uit,hun moeten dat toch betalen.
En ik krijg zwart op wit een verklaring van cd dat ik ze niets schuldig ben, en van Lindorff krijg ik een verklaring dat de vordering onterecht is en afgeboekt is(heb daar zelf om gevraagd want ik vertrouw het nog steeds niet,ik wil alles op papier)
En ik wil eerst die verklaringen binnen hebben voor ik iets met die royementsverklaring doe
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pavlova »

Heb mijn BKR gegevens binnen,sta niet als wanbetaler geregistreerd,ben ook geen wanbetaler.Hou jullie op de hoogte,snepke
Klopt, want BKR registratie is niet van toepassing bij een (vermeende) achterstand bij CD.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Heb de papieren van de rechtbank binnen,heb tot 30 sept de tijd om te beslissen
Rechtbank xx
SectorKanton,locatiexxxxx Zitting d.d. 2september 2009
R0lnummerxxxxxx

AKTE HOUDENDE ROYEMENT

Inzake:
de besloten vennootschap Canal Digitaaal B.V
gevestigd te Hilversum

Eiseres
Gemachtigde:Gerechtsdeurwaarderskantoor Rosmalen

Tegen:xxxxxxxx
wonende te xxxxx
Gedaagde

Eiseres doet het navolgende zeggen:
Dat zij heeft geconstateerd dat zij gedaagde door een administratieve fout ten onrechte in rechte heeft betrokken.
Eiseres biedt gedaagde hiervoor excuses aan.
Eiseres wenst derhalve ter zake van de onderhavige procedure van verder procederen af te zien en zij stelt dan ook royement van de procedure voor.
Eiseres verzoekt UEA Kantonrechter een kostenveroordeling in goede justitie uit te spreken.
Voor al het overige refereet eiseres zich aan het oordeel van UEA Kantonrechter

Waarvan akte !
Gemachtigde xxx

Administratieve fout ammehoela daar gooien ze het nu op
Heb tig keren gebeld en kopie opgestuurd van factuur,opzegbrief en bevestiging van cd.
Mijn man zegt tekenen eindelijk rust(die is diverse keren in staat geweest om daar naartoe te gaan en de boel daar kort en klein te slaan en in zijn fustratie heeft hij de decorders eruit gegooid)
Als ik teken ,wie zegt mij dat ze niet opnieuw beginnen,kijk eens bij rene daar blijven ze ook aan de gang.
Ga ik niet akkoord komt er een comparitie(daar zit ik niet op te wachten)maar dan heb ik wel een vonnis,kan ik aangifte doen.
Hun truukendoos komt uit de kast(bos bloemen,schadevergoeding,excuses van cd,Lindorff en Mevr Bosch,een jaar gratis cd kijken(gaat dus niet)

Ik wil ook van dit gedoe afzijn ,
Wat is wijsheid in deze zaak.
Doorgaan hebben we nog geen rust of akkoord gaan eindelijk rust.(hoop ik)
Hun hebben m.i nooit gedacht dat ik het tot een rechtszaak zou laten komen,hun dachten die betaald wel [
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 20:33, 4 keer totaal gewijzigd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

ik zou door gaan als ik jou was maar dat moet je zelf weten
ik heb inmiddels 2 brieven naar den haag gestuurd waar onder naar het kabinet en een brief naar de kongging waar we nou mee bezig zijn hier in nederland en dat men dit gewoon toe laat deze wan praktijken

kijken wat ze gaan zeggen en als het moet ga ik door tot het europees hof van de recht spraak maar ik zal ze krijgen er komt woensdag ook een stuk in het ad te staan met de stuken die ik hier heb liggen
en dat ze maar door blijven gaan bij linddorf

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

ik zou doorgaan al ik jou was
Als het aan mij lag ging ik door
Maar er lopen er hier een paar rond(o.a mijn man ) die willen dat ik stop.
Ze weten echt wel dat ze fout zitten,maar nu ben ik heer en meester(is wel een lekker gevoel )
Ze weten wel dat ik als ik doorga aangifte ga doen en volgens mij willen ze dat voorkomen.
Maar ik kan niet alleen beslissen mijn man is er ook nog,en aan hem is alles gericht

Ik heb alles wel geschreven bezwaarschriften ,verweerschrift e.d,Hij heeft mij gemachtigd om alles af te handelen.Mijn man is meer iemand van daden.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Hallo Snepke,

Gefeliciteerd met uw succes.
Enwel..... met respect voor uw vasthoudendheid!

sterkearm
:lol: :lol: :lol: :lol:

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Dank je sterkearm en ook de andere forum leden voor jullie steun en raad.Maar nu moet ik met mijn man in discussie of we verder gaan,als het aan mij ligt wel.

fred25
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 nov 2007 20:51

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door fred25 »

snepke schreef:
ik zou doorgaan al ik jou was
  • Als het aan mij lag ging ik door
  • Maar er lopen er hier een paar rond(o.a mijn man ) die willen dat ik stop.
  • Ze weten echt wel dat ze fout zitten,maar nu ben ik heer en meester(is wel een lekker gevoel )
  • Ze weten wel dat ik als ik doorga aangifte ga doen en volgens mij willen ze dat voorkomen.
  • Maar ik kan niet alleen beslissen mijn man is er ook nog,en aan hem is alles gericht
[*]Ik heb alles wel geschreven bezwaarschriften ,verweerschrift e.d,Hij heeft mij gemachtigd om alles af te handelen.Mijn man is meer iemand van daden.
Heb je dat vonnis nodig voor aangifte als ze al toegeven dat ze fout zaten ? En aangifte voor wat ?

Hoe ver gaat de rechter er nog in mee als je ondanks het aanbod om de zaak af te blazen het op een zaak laat aankomen ? Je hebt je gelijk al gehaald.
1000 euro is voor jou veel, voor Lindorff niet. Die geven meer om een openbare veroordeling. Het staat nl. niet leuk op hun CV aangezien Lindorff ermee adverteert dat de relatie met de klant zo goed blijft als je ze (als bedrijf) inschakelt.

(Dit laatste zie ik ook niet sinds ik met ze te maken heb gehad. Ze maken het je erg moeilijk om enig fatsoen bij ze te ontdekken.)

Onbeschoft zijn is niet strafbaar.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

In een, eerder door mij genoemde, rechtzaak waarin bleek dat onterecht er een vordering werd geëist, is wel degelijk een vergoeding door de rechtbank toegewezen. Dat was n.l. een voorwaarde voor het geven van royement welke de opdrachtgever halverwege vroeg.
Het incassoburo in deze was ook Lindorff, en de procedure ging op bijna exact dezelfde wijze als bij snepke :roll:

De kostenveroordeling komt echter niet bij Lindorff terecht maar bij hun opdrachtgever, in jouw geval dus Canaal Digitaal. Deze bloeden dan uiteindelijk voor de wanpraktijken van Lindorff.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

fred ik heb inderdaat ook met ze temaken heb hier de papieren van de recht bank dat ik 2 keer in het gelijk ben gesteld en nog blijven ze door gaan om te probeeren beslag te laten leggen op mijn bank zij hebben het een en andere veranderd in hun papieren waar door de bank beslag zou moeten leggen maar ik heb hun de papieren van de rechtbank laten zien waar op zij de zaak hebben af gedaan ik ben hier mee naar de politie gegaan en heb inderdaad aangivten gedaan tegen hun en mg de jong deze zaak loopt nu bij de o.v.j en de afm doet ook onderzoek naar die gasten ze blijven maar vol houden dat ze gelijk hebben nou echt niet ik ga door tegen ze mijn krijgen ze niet klijn

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Ze hebben inderdaad toegegeven dat ze fout zaten,maar deze toestand heeft wel 2 jaar geduurd en ze wisten al 2 jaar dat ze fout zaten,maar toch doorgaan en ik weet niet of je het hebt gelezen,ze hebben ook een schadevergoeding toegezegd,en de bloemen zijn inmiddels ook bezorgt.

Ik weet ook niet goed wat ik moet doen,aan 1 kant zeg ik ook stoppen,maar heel die toestand vreet negatieve energie ,en niemand wilde luisteren en ik moest maar betalen,dan denk ik ook ,laat hun ook maar boeten voor wat ze gedaan hebben
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.

rene117
Berichten: 698
Lid geworden op: 12 mei 2007 10:14

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door rene117 »

juist laat ze maar boete vraag een hoog bedrag wegen laster en en de dagen dat uw niet heeft kunnen werken
laat ze maar bloeden dat linddorf

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Hebben ze een aanbod gedaan?
zoveel om de schade te verzachten?

Ik zou eerst rustig gaan zitten rekenen.

Hoeveel kosten? Tel elke kopie, en elke telefoontik.
Hoeveel tijd heb je gespendeerd? Kijk daarna wat je per uur zou kosten - en tel alles bij elkaar op.

Indien zij boven dat bedrag zitten (zeg maar 50% hoger) zou je kunnen overwegen om een en ander te laten zitten (royeren?).
Maar als zij een fooitje bieden, die totaal in geen enkele relatie staat tot de tijd en de ellende - weigeren - en de vergoeding door de rechter laten bepalen desnoods.
Geef aan dat je bereid bent om dit via de rechter te spelen, en tot een veroordeling te laten komen, als zij niet eenreeel bod doen. (Dit voor zowel CD als lindorff - waarbij lindorff verweten kan worden dat zij de opdrachtgever (CD) niet of niet volledig hebben geinformeerd).

En per antwoord hier, op jouw posts, kan je ze ook een bedrag rekenen natuurlijk.
Juridisch advies :)

Succes.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo mensen ik kan weer een beetje logisch nadenken.
We gaan toch akkoord met het royement.
Het is idd net als fred 25 zegt ze doen niets strafbaars.
Als we het tot een vonnis laten komen kunnen we nog niets doen.
Ze weten wel hoe ver ze kunnen gaan.
En Guardian72 Onze schadevergoeding wordt door de rechter bepaalt.
Het lijkt mij dat,dat op een eerlijke manier gebeurt.
Dit was de eerste keer dat ik met een incassobureau te maken kreeg,wat een ellende,voor ze eindelijk toegeven dat ze fout zitten.
Voor hun is het gewoon een machtsspelletje van intimidatie en mensen onder druk zetten,telkens die druk opvoeren tot ze er niet meer tegen kunnen en betalen.
Als u zeker weet dat u in uw recht staat nooit zwichten voor zulke gasten.
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:34, 2 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door Pieter »

Snepke,

Van harte geffeliciteerd met je overwinning.

De schadevergoeding wordt mi niet door de rechter bepaald zoals te lezen is in het geplaatste bericht die CD/Lindorff aan de rechtbank heeft gestuurd. De rechter wordt gevraagd te oordelen in de kosten veroordeling van de proceskosten (een vastgesteld tarief voor vergoeding advocatuur via een punten systeem). Deze kosten veroordeling omvat niet de schadevergoeding. Dus kijk uit met deze valkuil!!!

Laat CD/Lindorff weten welke schade je opgelopen hebt als de schade hoger is als de vergoeding die CD/Lindorff biedt. Je moet de schade wel met bewijslast kunnen onderbouwen.
Daarnaast verzoek dat CD en Lindorff opgedragen wordt alle negatieve registratie(s) te verwijderen die zij eventueel hebben uitgevoerd en of een rectificatie plaatsen bij derde waar zij jouw goede naam in twijfel getrokken hebben, dit alles onder vermelding van een dwangsom. Laat dit alles schriftelijk vastleggen in een vaststellingsovereenkomst. Daarna kun je de de vaststellingovereenkomst aan de rechter voorleggen en kun jij en CD/Lindorff aan de rechter voorleggen dat er een schikking is getroffen en op basis daarvan een royement plaatsvindt. Gaat CD/Lindorff niet akkoord met jouw eisen dan laat je de rechter weten dat je niet akkoord gaat met het royement en laat je de rechter vonnis wijzen op basis van jouw tegeneisen en de door jouw ingediende schadevergoeding.
Op deze wijze houdt je zelf het roer in handen en blijf jezelf de regiseuse over het verloop van de procedure/royement.
Bedenk goed dat je door je vasthoudendheid CD/Lindorff stevig in de tang hebt en hen niets anders rest dan op jouw voorwaarden mee in te stemmen. Mitsdien jouw voorwaarden redelijk en billijk zijn.


Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

sterkearm
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 apr 2009 19:08

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door sterkearm »

Snepke,

Als u, uiteindelijk, besluit om met de tegenpartij te schikken, maak hieromtrent geen mondelinge (telefonische) overeenkomsten.

Alle correspondentie schriftelijk!

Groetend,
sterkearm

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Pieter dat wist ik niet ,maar ik zal dat zeker doen.
Ze blijven aan het proberen,terwijl ze fout zitten(al 2jaar) bedankt.

Sterkearm ik doe alles schriftelijk ,heb ik heel de procedure al gedaan,bedankt.
Proberen ze me weer een oor aan te naaien.
Ik zal hun eens een oor aan naaien.
Je wordt toch niet goed van dat gekonkel.
Mensen als dit lukt ben ik jullie eeuwig dankbaar,ik heb veel(heel veel)aan jullie raad en advies gehad.,anders was ik niet zover gekomen,dan had ik allang betaald
Laatst gewijzigd door snepke op 29 jan 2012 22:35, 1 keer totaal gewijzigd.

vreemdezaken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2009 11:59

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door vreemdezaken »

Hoi,

Ik heb gisteren een vordering van Lindorff PURCHASE B.V. gekregen. Met een xxx bedrag maar nergens specificaties waarvan deze zijn. Toevallig zijn ze vandaag dicht en kan ik ze niet bellen. Dat wordt na het weekend dus.
Ik heb meteen even gegoogled en kwam eigenlijk alleen maar negatieve dingen over ze tegen.

Ik begrijp dat het een niet al te fijn bedrijf is die weinig tot geen duidelijkheid verschaft. \dus bij deze ga ik maandag bellen en als ik geen duidelijkheid krijg schakel ik meteen rechtshulp in. Ik ga niets betalen waarvan ik niet weet wat het is. Lijkt mij logisch.

Iemand nog tips?

mvg,
M

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door snepke »

Niet bellen alles schriftelijk doen,als ze je telnr hebben blijven ze aan het stalken,en als je toch belt geen gegevens doorgeven hoe hard ze ook dreigen.Wie eist bewijst

vreemdezaken
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2009 11:59

Re: Lindorff B.V.

Ongelezen bericht door vreemdezaken »

Goede tip.
Dan zal ik ze schriftelijk vriendelijk verzoeken om de juiste informatie te verstreken.
Dan kun je tenminste de correspondentie tussen beide partijen aantonen mocht het zo ver komen.
Raar bedrijf.

Ik zal denk ik in mijn eerste brief niet gaan dreigen met rechtshulp en gewoon vriendelijk om opheldering vragen.
Of moet ik meteen tot harde actie overgaan? :mrgreen:


Heel erg bedankt voor je reactie.

Gesloten