LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jan.janssen1
Berichten: 25
Lid geworden op: 18 aug 2009 07:57

Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door jan.janssen1 »

Binnenkort ga ik naar een andere energieleverancier. De voorgaande is een heel onbeschofte club geweest, dus ik wil daar zo weinig mogelijk betalen.

Nu maakt men meestal de eindafrekening op basis van geschatte meterstanden.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat de werkelijke meterstanden worden gebruikt i.p.v. de geschatte? Met name voor gas scheelt dat veel omdat ik de afgelopen maanden nauwelijks gas heb gebruikt (zomer).

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Netwerkbeheerder contacten en vragen om een correctie van de meterstanden.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Shine »

Warom een correctie meterstanden vragen als je gewon ZELF BIJTIJDS de meterstanden aan je nieuwe leverancier MOET doorgeven!!
Die nieuwe leverancier geft die meterstandne door aan de oude die daarop haar eindfactuur opmaakt.

Kortom: ALTIJD en BIJTIJDS meterstanden doorgeven, dan vorkom je schattingen!!

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Wie u ook kiest als energieleverancier, of in die periode wisselt van energieleverancier, De Netbeheerder blijft verantwoordelijk voor het bijhouden van uw meterstanden. Op o.a. de meterstandenkaart staat precies hoe u de standen gemakkelijk kunt doorgeven.

Maar.......... is hierbij wel afhankelijk van de gegevens die door de afnemer wordt doorgegeven. Anders blijft het netwerkbedrijf niets anders over om met geschatte standen te werken. Zo is het maar net he Shine.

zevenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:31

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door zevenbergen »

Twee jaar hebben wij op basis van de afrekening geld terug gehad van Nuon. Nu moeten wij plost 10000 euro bijbetalen.
De vorige afrekeningen waren schattingen zeiden ze.
Ik heb bezwaar aangetekend maar we moeten betalen.
Wie heeft hier ervaring mee en hoe kan ik dit aanvechten ?

Groet,Wim

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 356
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Geachte Wim zevenbergen,

Uit uw bericht maak ik op dat u een vraag of klacht heeft over een afrekening van Nuon.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om dit voor u uit te zoeken. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

zevenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:31

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door zevenbergen »

Geachte Nuon medewerker,

Hierbij ons klantnummer: 20738959

Groet, Wim Zevenbergen

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Shine »

@ zevernbergen:
Er wordt gevraagd om uw CONTRACTEREKENINGnr. NIET uw klantnummer.
Advies: verwijder uw klantnummer en plaats uw contractrekeningnummer!

zevenbergen
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 aug 2009 20:31

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door zevenbergen »

Ik vind dit heel vreemd.
Je belt stad en land af om de juiste persoon van Nuon aan de lijn te krijgen en je krijgt alleen maar van die callboy's/girls en nu plots is er een over ijverige Nuon medewerker met hart voor de zaak ???????????????

Zeldzaam.

Groet, Wim

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Gewoon kwestie van peseta's Peter.
Veel - goedkope - dombo's aan de telefoon.
Iets meer intelligente - wat duurdere - gasten in een backoffice die weer een deel van de zaken eruit vissen die de dombo's laten liggen.
En een paar snuggere gasten die anders de zaak voor de rechter - kansloos - mogen verdedigen om te dweilen achter de front linies :twisted:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Shine »

Sorrie, maar om nou callecenter medewerkers allemaal als dombo's te bestempelen gaat me toch wat te ver en vnd ik te gemakkelijk.
De medewerker actief op dit forum werkt op een speciale afdeling. Die afdeling (inderdaad back office) heeft veel meer rechten en dus mogelijkheden dan een callcenteragent in de frontlinie.
Agents in de frontlinie hebben beperktere mogelijkheden wat zich terugvertaald in o.a. dit soort kwesties. Jammer, het zou niet mogen maar het gebeurd.
Afgezien daarvan, waar dan ook, je hebt altijd zaken die tussen wal en schip vallen. Verhoudingsgewijs is dit aantal gelukkig nog altijd minder ten opzichte van de zaken die wel goed opgelost worden. Met uitzondering van enkele leveranciers (NLenergie en Oxxio) zijn het aantal klachten minder ten opzichte van het klantenaantal. Daar komt bij dat je nooit de positieve geluiden hoort op fora.
Kortom, ik vind dat menig callcenteragent met regelmaat en over het algemeen te kort gedaan wordt.
Naast klagen mogen we ook wel eens pluimpjes geven. Maar op de een of andere manier zijn wij nederlanders daar niet minder goed in.

En voordat,........ NEENEE, niet werkzaam bij een of andere leverancier!!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Je hebt gelijk Shine, benaming dombo was weer erg kort door de bocht. :oops:
De vriendelijke gasten van Front-Office die je, als het moeilijk wordt, van het kastje naar de muur sturen bedoelde ik eigenlijk ;-)

oxxio!!
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 sep 2009 18:53

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door oxxio!! »

Indien het oxxio is maakt het niet uit of je stand ruim op tijd doorgeeft of niet. oxxio blijft vasthouden aan hun schatting en beweert dat dat de stand is die is opgegeven door netwerkbeheerder. ze hebben zelfs hun eigen schaduw landelijke systeem die altijd zo'n duizend hoger is. ik ben al twee jaar bezig een correctie van eindafrekening te krijgen.

AGGB
Berichten: 371
Lid geworden op: 20 jan 2008 13:23

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door AGGB »

Zie mijn antwoord in het door jou gestarte topic. (en nogmaals dom, dom,dom om oxxio!! als Nick te kiezen. Geen hond die je nu gelooft, :wink: )

graham27
Berichten: 48
Lid geworden op: 10 apr 2005 13:11

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door graham27 »

als je naar een nieuwe energiemaatschappij overstapt dan vragen zij je meterstanden vanaf het moment dat zij je de energie leveren is dat dus de beginstand.
en de beginstand van hun is de eindstand van de oude maatschappij en die moeten gelijk zijn precies gelijk.

Juul80
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 sep 2009 21:40

Re: Eindafrekening op basis van geschatte of werkelijke metersta

Ongelezen bericht door Juul80 »

Beste mensen, ja sorry hier zo'n dombo van de klanten service... en nee niet van een leverancier!

Niet iedereen is dom die aan de telefoon zit, maar toch advies van mij.:

wat het beste is, is bij de overstap direct je standen doorgeven van gas en electriciteit. De nieuwe leverancier is namelijk verplicht om de juiste standen door te geven aan uw netbeheerder en oude leverancier.

niet op de dag van overstap, maar bij aanmelding. Op die manier kan de oude leverancier een eindafrekening maken op juiste eindstanden en geen berekende. Dit duurt ongeveer 6 weken. Heeft uw vorige leverancier toch verkeerde standen, dan dient de nieuwe leverancier uw eindafrekening te corrigeren.

Gesloten