LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Waar kun je terecht met een fout van een incasso buro ?

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Maddog99

Waar kun je terecht met een fout van een incasso buro ?

Ongelezen bericht door Maddog99 »

Al enige tijd geleden hebben we een heel ruim bedrag moeten betalen aan een gerechtsdeurwaarder door een conflict met de huurbaas.(bedrijfspand) Dit bedrag is in meerdere delen voldaan. (De helft tijdens de rechtzaak i.o.m. de rechter)
Achteraf blijkt dat de deurwaarder dit bedrag heeft geparkeerd en NIET gebruikt heeft als afbetaling van de openstaande huur.
Hierdoor zijn de huur-boetes opgelopen tot 12.000 euro. Indien de deurwaarder met het betaalde bedrag wel de openstaande huur had voldaan zouden de boetes zijn opgelopen tot 7.000 euro (na aftrek van eigen kosten en rechtbankkosten).
Ik heb dit samen met accountant uitgezocht en deze stelt mij in gelijk.
Deurwaarder zegt nu dat ze het "wel inzien" maar niets aan kunnen doen.
Ondertussen heb ik 5.000 euro teveel betaald en wil dit terug !
Bij welke instantie kan ik hiermee terecht ? Is er nou niemand die dit soort bedrijven kan controleren ?

In afwachting,

S

davidwd

Re: Waar kun je terecht met een fout van een incasso buro ?

Ongelezen bericht door davidwd »

Hallo, zeer vervelend allemaal. Als U denkt dat U in uw recht staat, kunt U zeker een klacht indienden tegen een Gerechtsdeurwaarder. Dit bij de Kamer voor Gerechtsdeurwaarders. http://www.kbvg.nl
Hier kunt U alles lezen over uw probleem. Hoop echter wel dat U over schriftelijk bewijs beschikt. Dat is echt nodig in een zaak als deze.

Maddog99

Ongelezen bericht door Maddog99 »

Bedankt ! ik heb ondertussen contact met ze opgenomen en dien nu alles in tweevoud bij hen in.
Zij zullen vervolgens de deurwaarder hiervan op de hoogte stellen en indien nodig een onderzoek instellen.
Alhoewel het veel werk is om alles uit te zoeken -op te stellen en te copieren is het in dit geval zeker de moeite waard.
Indien nodig (en afhankelijk van de rechtvaardigheid van de klacht) zijn ze zelfs bereid je te helpen bij het opstellen van de vordering.

S

Royalflush

Ongelezen bericht door Royalflush »

Je kunt de deurwaarder schriftelijk ingebrekestellen en de €5000,- schadevergoeding eisen. Stel een termijn waarbinnen de deurwaarder dit dient te voldoen. Vermeld tevens dat je over zult gaan tot gerechtsmaatregelen wanneer de deurwaarder niet of niet tijdig tot betaling overgaat.

Een aanvullende andere optie is om hiervoor een incassobureau in te schakelen dat op no cure no pay basis werkt. Dit kost je helemaal niets en je loopt dus geen financieel risico. Er zijn zelfs incassobureaus die ook niets rekenen wanneer ze je geld WEL incasseren. Andere bureaus rekenen in dat geval vaak een percentage van de hoofdsom als provisie.

Succes.

Gesloten