LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Nieuwe vloer maar doffe voegen.
Nieuwe vloer maar doffe voegen.
Ik heb pas mijn gehele woonkamer laten doen nieuwe keuken enz. Tevens een nieuwe vloer. Nu is er gevoegd en blijkt dat er voegen doffer worden. Er is dus kleurverschil. Nu is er weer iemand geweest van het bedrijf die het gelegd heeft en die heeft de vloer behandeld met een middel van HG om te impragneren. De toplaag van de voeg is nu donkerder geworden maar als ik over bepaalde voegen wrijf komt er weer de toffe voeg te voorschijn. Weet iemand raad want ik wil nu beslagen ten ijs komen bij het bedrijf.
-
Re: Nieuwe vloer maar doffe voegen.
Wat voor soort vloer heet u laten leggen hard gebakken tegels, natuursteen en wat is er afgesproken waarmee ( naam leverancier en de kleur en evt. nummer voeg preparaat ) er gevoegd zou gaan worden.
vr gr
theo
vr gr
theo
Goedemiddag,
Dank voor de reactie het is hardgebakken tegel 60 bij 60 cm en er is gevoegd met Eurocol speciale voegsel natreciet.
Dank voor de reactie het is hardgebakken tegel 60 bij 60 cm en er is gevoegd met Eurocol speciale voegsel natreciet.
-
Een antraciet voeg is de moeilijkste voeg die er is, daar er veel pigment ( roet ) moet worden toegevoegd om de kleur te krijgen.
Hoe meer water bij het aanmaken van het voegsel word gebruikt hoe lichter de voeg word, dus bijna altijd kleurverschil.
Een voeg zal niet of nauwelijks glans geven, alleen de voeg waarin bv een hechtmiddel is verwerkt kan iets een glansje geven.
Als de verschillen te groot zijn kunt u dit kenbaar maken ( hoop voor u dat ze zijn aangesloten bij bv de bovatin )
U kunt als u schriftelijk uw klacht met een redelijke herstel termijn genoemd bv 14 dagen aangetekend hebt verstuurd het verhaal door sturen naar waar men is aangesloten ( deze hebben een geschillen commissie ) Hoop dat u een rechtsbijstandverzekering heeft zoals eerder aangegeven in andere zaken het vechten om een koe kost een koe
Succes
Theo
Hoe meer water bij het aanmaken van het voegsel word gebruikt hoe lichter de voeg word, dus bijna altijd kleurverschil.
Een voeg zal niet of nauwelijks glans geven, alleen de voeg waarin bv een hechtmiddel is verwerkt kan iets een glansje geven.
Als de verschillen te groot zijn kunt u dit kenbaar maken ( hoop voor u dat ze zijn aangesloten bij bv de bovatin )
U kunt als u schriftelijk uw klacht met een redelijke herstel termijn genoemd bv 14 dagen aangetekend hebt verstuurd het verhaal door sturen naar waar men is aangesloten ( deze hebben een geschillen commissie ) Hoop dat u een rechtsbijstandverzekering heeft zoals eerder aangegeven in andere zaken het vechten om een koe kost een koe
Succes
Theo
Bij een antracite voeg zijn er veel problemen en maakt het merk niet uit maar heeft het inderdaad met vocht te maken. Water aanmaak bij voeg (meestal doet men meer of minder omdat dat zogenaamd beter verwerkt), Te snel afvoegen door restvocht tegellijm en evt. te natte ondervloer.
Met een HG of andere middel is het alleen maar verduisteren van wat er is en geen herstel.
Er bestaan Pigment poeders (die je moet aanmaken) en kant en klare (bv in bus of stift). Kijk en laat niet kijken bij bv Hg en andere merken maar bij fabrikanten van hoogwaardige lijmen. zoals eurocol, Omnicol, enz. enz.
Ik weet dat Eurocol dit ook heeft en sta er op dat er een technische man van Eurocol komt kijken en de oplossing geeft. hier heeft u recht op en zo ook de tegelzetter. Oplossing kan dus simpel en perfect uitgevoerd worden. Succes.
Met een HG of andere middel is het alleen maar verduisteren van wat er is en geen herstel.
Er bestaan Pigment poeders (die je moet aanmaken) en kant en klare (bv in bus of stift). Kijk en laat niet kijken bij bv Hg en andere merken maar bij fabrikanten van hoogwaardige lijmen. zoals eurocol, Omnicol, enz. enz.
Ik weet dat Eurocol dit ook heeft en sta er op dat er een technische man van Eurocol komt kijken en de oplossing geeft. hier heeft u recht op en zo ook de tegelzetter. Oplossing kan dus simpel en perfect uitgevoerd worden. Succes.