LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NUON

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gubar67

NUON

Ongelezen bericht door gubar67 »

Na wat wikken en wegen toch maar het besluit genomen om over te stappen van Energie leverancier. Bij de NUON betaalde ik nl 214 euro pmnd en bij Energie direct zou ik 163 euro pmnd gaan betalen. Enigste nadeel was dat ik, omdat mijn contract nog niet was afgelopen, een opzegboete moest betalen van rond de 100 euro. Maar goed, dit was binnen enkele maanden terugverdiend. De overstap stond gepland op 1 september as. NUON nog even gebeld om bevestigd te krijgen of de opzegging was door gekomen, alles in orde. Vervolgens krijg ik 4 september een brief van de NUON waarin zij betreuren dat ik mijn contract bij hen had beëindigd. Om mij toch als klant te behouden kreeg ik een aanbod om terug te komen en zou ik een korting van 20% ontvangen op mijn tarief. Verder zou NUON alle kosten die gepaard zouden gaan met het terug overstappen voor hun rekening nemen. Mijn 1e reactie was, belachelijk. Dit betekend immers dat ik alle tijd 20% teveel voor gas en energie betaald zou hebben. Natuurlijk ga ik niet terug, ten 1e omdat ik bij Energie direct nog steeds goedkoper uit ben en ten 2e ben ik boos op NUON omdat ik teveel betaald heb. Dus, het is echt de moeite waard om je energie nota te vergelijken, zeker als je klant bij NUON bent!

vakkiel

Re: NUON

Ongelezen bericht door vakkiel »

Is algemeen bekend dat Nuon een van de duurste zo niet de duurste aanbieder van energied is. Hebben onlangs ALLE medewerkers € 6.000,-- bruto uitgekeerd. Ben o.a. daarom overgestapt naar energie-direct.

vakkiel

Ongelezen bericht door vakkiel »

Klopt maar als de tarieven lager zijn en je krijgt € 300,-- ziet het er in ieder geval goed uit toch ?

meerst

Ongelezen bericht door meerst »

Klopt. Vreind wilde overstappen kreeg ook 20% korting. Ik ga ook maar eens bellen om te kijken of ik 20% krijg. Anders ben ik ook weg

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

vakkiel schreef:Is algemeen bekend dat Nuon een van de duurste zo niet de duurste aanbieder van energied is. Hebben onlangs ALLE medewerkers € 6.000,-- bruto uitgekeerd. Ben o.a. daarom overgestapt naar energie-direct.
Ik kan je verzekeren dat NIET alle medewerkers 6000,- uitgekeerd hebben gekregen!
Alléén zij die een Nuon VAST contract hebben en aan nog meer voorwaarden moesten voldoen hebben een ratio bedrag uitgekeerd gelregen.
Bij ESSENT heeft IEDEREEN een bedrag uitgekeerd gekregen.

En ja,.deze info klopt. Een vriend werkt bij die Nuon en heeft niets, nada, geen cent gekregen.
Kortom, je bent dus om de foute reden overgestapt en raaskalt hier foute informatie mbt die uitkering.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Het valt mij steeds weer op dat mensen alleen kijken naar wat z per maand moeten betalen.
Beste mensen, te allen rijden betaalt u aan het einde van de rit voor uw verbruik!
Ik kan mijn termijnbedrag (maandelijkse betaling) ook verschrikkelijk laag zetten en dan roepen "ik ben goedkoper uit bij..." maar mijn verbruik zal er niet anders om worden wat zoveel betekent dat ik bij de jaarafrekening alsnog de rekening gepresenteerd krijg.
Als ik mijn maandbedrag te hoog vind, dan bel ik mijn leverancier en zeg dat ze mijn maandermijn moeten verlagen. (of verhogen omdat ik het gevoel heb dat ik te weinig betaal tov mijn verbruik)

Goed, ik ben benieuwd wie volgens jaar terug komt en klaagt:"ik moet ...X bedag.." bij betalen!

Laat u dus niet misleiden middels de presentatie van een lager termijnbedrag, alsof dat goedkoper zou zijn! Daar zit het verschil niet in!

Gesloten