LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TV vervuiling door reclamebeelden

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
PJ 66

TV vervuiling door reclamebeelden

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Valt het u ook op dat er steeds meer "vervuilde" reclame in beeld komt tijdens tv programma's? Doodziek wordt je ervan. Maakt tegenwoordig niet meer uit naar welk program je kijkt of naar welke zender. RTL, SBS6 of Veronica, je wordt doodgegooid met reclame over andere programma's.

Zoals laatst bij SBS6 de film King Arthur. Terwijl King Arhur de donkere kelder inloopt komt ook Gerald Joling langslopen. :evil:

Veronica maakt het nog bonter met de film Marshall. Daar is zelfs de ondertiteling niet meer te lezen! :evil:

Ik wil graag een actie starten met Radar om dit fenomeen een halt toe te roepen!

kweenie

Re: TV vervuiling door reclamebeelden

Ongelezen bericht door kweenie »

Volgens mij is dit alleen bij de SBS zenders en niet bij RTL. Gelukkig hebben de SBS zenders zo weinig interessante programma's, dat ik er ook nauwelijks last van heb...

PJ 66

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Nee dat is zeker niet alleen bij SBS 6. Zoals ik zei ook bij Veronica (film Marshall dwars door de ondertitelling heen) maar gisteren ook bij RTL 4. Zeg maar alle commerciele zenders.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Veronica is ook een SBS zender, net als Net 5. Vandaar dat ik het had over de SBS zenders. Maar dat ze het blijkbaar nu ook bij RTL hebben is nieuw voor mij.

Ron58

Ongelezen bericht door Ron58 »

Ik stoor me hier al maanden enorm aan, van alles komt er door je beeld, ik heb al verschillende keren het programma wat ik zat te kijken gewoon uitgezet.
Als je bij een commerciële een film of iets anders wilt kijken moest je al genoegen nemen met reclameblokken, links logo van de zender, rechts het nummer waarop zij willen dat je die zender instelt, en nu ook nog Gerard Joling of complete frietkarren door je beeld. Ook voor en na de reclameblokken veel schreeuwerige voorstukjes voor de HITSERIE ........., Zoals b.v. voor een spannende dubbele aflevering van NCIS, ja 1 redelijk recente en 1 uit de beginperiode.
Kijk je naar een aflevering van TopGear, denk je wat zijn die presentatoren ineens jong, hebben ze advies gekregen van Marijke Helwegen? Nee, is het een aflevering van 2002/2003, de auto's die daar besproken worden komen al bijna in aanmerking voor de nationale sloopregeling :lol:

Wat een bagger, die commerciëlen, soms best wel leuke programma's of films, maar vaak verknald door alle commercie of omdat het de 26e herhaling van de herhaalde herhalingen is die nogmaals herhaald worden :lol:

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Beste Ron58

Bij de commerciele omroepen hebben reclames de hoogste prioriteit wat aangevuld wordt met programma s om de tijd vol te maken.
Zolang adverteerders het idee houden dat er (veel) kijkers zijn blijft dat zo.

Ron58

midas50 schreef:Beste Ron58

Bij de commerciele omroepen hebben reclames de hoogste prioriteit wat aangevuld wordt met programma s om de tijd vol te maken.
Je schrijft precies wat ik ook al lang zeg.
Het gaat niet om de programma's, die zijn alleen maar bedoeld als opvulling tussen de reclameblokken.
"Dames en Heren, we onderbreken de reclame nu even voor een wettelijk verplicht programma, blijft u vooral bij ons, de reclames gaan snel weer verder

Reclame wordt dermate irritant dat ik nu bewust merken, leveranciers en/of winkelketens die veel reclame maken links laat liggen. Zullen ze niet merken en de reclames zullen echt niet minder worden, ik doe het puur voor mijn eigen gevoel.
Daarbij zijn minder bekende merken die niet adverteren vaak verrassend beter (en de helft goedkoper) dan merken die zo nodig zo hard moeten brullen dat ze de beste zijn :lol:

agro

Ongelezen bericht door agro »

Maakt tegenwoordig niet meer uit naar welk program je kijkt of naar welke zender. RTL, SBS6 of Veronica, je wordt doodgegooid met reclame over andere programma's.
Hoe onbenulliger het programma des te agresiever de reclame hiervoor.

Ron58

Hoe onbenulliger het programma des te agresiever de reclame hiervoor.
Klopt, onbenullig of herhaling.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Advies;
Kijk via www.rtl.nl eens naar dezelfde programma's en U mist de plaspauze.
Ik kijk dus hetzelfde reclame vrij online.
Weg TV of gebruik deze als monitor.

Dus niet klagen als ik de programma's van gisteren nog moet kijken.

pickup580

Ongelezen bericht door pickup580 »

Klopt als een bus met die reclamerommel.
Geen film kun je fatsoenlijk afkijken. Bij voetbal kun je wel 3 kwartier kijken zonder gestoord te worden door reclame. En ik hou niet van voetbal :evil: .
Tijd voor eeen schotel ,denk ik.

agro

Ongelezen bericht door agro »

Tijd voor eeen schotel ,denk ik.
Maakt geen verschil, krijg je dezelfde rommel, met name de sbs clan met sbs6 veronica en net5 maken zich hieraan schuldig.
Waarbij bij net5 en veronica regelmatig de ondertiteling niet leesbaar is, terwijl bij sbs6 ongeveer de bovenste helft van het beeld vervuilt wordt.

Zal heellaas weinig aan te doen zijn behalve dan deze zenders zoveel mogelijk te mijden.

midas50

Ongelezen bericht door midas50 »

Daarom is de zap-snelheid van een tv heel belangrijk.

Elke sekonde telt bij het missen van reclame.

Verse batterijen en de A.B. in top-conditie kan je veel ergenis besparen :mrgreen:

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bij voetbal kun je wel 3 kwartier kijken zonder gestoord te worden door reclame
Ik wordt juist dan gestoord door reclame!
op shirts
De camera man zoomt soms super ver in, om logo's op stilliggende bal in beeld te krijgen.
De oude statische boarding rond het veld is vervangen door een idioot knipperende flipperkast.

net naast/achter de doelen worden extra reclameborden er in het beeld electronisch bij gemanipuleerd. In het stadion staan die borden niet eens, de bal en spelers gaan er gewoon doorheen.

Dan komt er nog even groot de stand in beeld, met sponsor logo "die de wedstrijd mogelijk maakt" en het 0900 nummer voor het idiote bel spelletje..

Gesloten