| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kinderboeken max media
-
mistergeer
Re: kinderboeken max media
Tsja,
ook mijn vrouw heeft Max Media aan de telefoon gehad. (en dat terwijl Max Media al sinds 2007 failliet is!!!)
Helaas heeft ze in dat gesprek het bankrekeningnummer doorgegeven. Vervolgens precies zoals in de vorige posts beschreven een brief ontvangen van Max Media waarin "bevestigt" wordt dat er iets besteld is, terwijl er absoluut niets besteld is. Antwoordstrook met handtekening niet opgestuurd, die krijgen ze niet.
Op de brief staan trouwens twee verschillende kvk-nummers: 20111198 van Max Media (uitgeschreven), en 20131223 van Media 4 Kids BV. Met een bezoek-adres: Concordiastraat 12 4811NA Breda
Vervolgens 1 dag later een pakket in de bus.
Wat nu te doen?
- In eerste instantie heb ik direct de bank gebeld om de bankrekening volledig voor incasso's te blokkeren. Was geen enkel probleem en binnen 24 uur geregeld. Zeker als je als reden aangeeft te vermoeden slachtoffer te zijn/worden van oplichting. De bank zal altijd (welke reden dan ook) meewerken met zo'n verzoek.
- Ik denk dat ik dit bedrijfje een niet ondertekende brief ga sturen waarin ik aangeef geen enkele overeenkomst met hun te hebben, en nergens een bestelling geplaatst heb. waardoor ik ook niet de plicht heb het pakket terug te sturen. Indien ze het pakket terug wensen, dan kunnen ze het op laten halen door een koerier ofzo.
Ben benieuwd, krijg ik over 2 jaar ineens een incassobureau aan m'n deur?
Hoe is het bij jullie allemaal afgelopen?
ook mijn vrouw heeft Max Media aan de telefoon gehad. (en dat terwijl Max Media al sinds 2007 failliet is!!!)
Helaas heeft ze in dat gesprek het bankrekeningnummer doorgegeven. Vervolgens precies zoals in de vorige posts beschreven een brief ontvangen van Max Media waarin "bevestigt" wordt dat er iets besteld is, terwijl er absoluut niets besteld is. Antwoordstrook met handtekening niet opgestuurd, die krijgen ze niet.
Op de brief staan trouwens twee verschillende kvk-nummers: 20111198 van Max Media (uitgeschreven), en 20131223 van Media 4 Kids BV. Met een bezoek-adres: Concordiastraat 12 4811NA Breda
Vervolgens 1 dag later een pakket in de bus.
Wat nu te doen?
- In eerste instantie heb ik direct de bank gebeld om de bankrekening volledig voor incasso's te blokkeren. Was geen enkel probleem en binnen 24 uur geregeld. Zeker als je als reden aangeeft te vermoeden slachtoffer te zijn/worden van oplichting. De bank zal altijd (welke reden dan ook) meewerken met zo'n verzoek.
- Ik denk dat ik dit bedrijfje een niet ondertekende brief ga sturen waarin ik aangeef geen enkele overeenkomst met hun te hebben, en nergens een bestelling geplaatst heb. waardoor ik ook niet de plicht heb het pakket terug te sturen. Indien ze het pakket terug wensen, dan kunnen ze het op laten halen door een koerier ofzo.
Ben benieuwd, krijg ik over 2 jaar ineens een incassobureau aan m'n deur?
Hoe is het bij jullie allemaal afgelopen?
Ik ben ook benieuwd naar het verdere verloop. Denk dat deze toko's redelijk glad zijn, en je er dus niet zomaar vanaf bent. Ik ben nu niet thuis, maar ik ben op zoek naar die brief die ze gestuurd zeggen te hebben (ik heb geen brief ontvangen), om er evt een jurist naar te laten kijken. Is er iemand in staat om die brief te scannen en naar mij te mailen (mailadres is mijn forumnaam @hotmail.com)
Waarom specifiek een niet ondertekende brief?- Ik denk dat ik dit bedrijfje een niet ondertekende brief ga sturen waarin ik aangeef geen enkele overeenkomst met hun te hebben, en nergens een bestelling geplaatst heb
Telefoontje geprobeerd: Antwoordapperaat, "... wegens vakantie klantenservice telefonisch niet bereikbaar. Voor vragen email klantenservice@..." Ook niet op de coicemail mlden tot wanneer niet bereikbaar. Heb dus aangetekende brief gestuurd...U bepaalt zelf hoelang u meedoet. Door middel van een simpel e-mailtje, telefoontje of brief naar onze klantenservice, kunt u Uw contactgegevens wijzigen, aangeven of u meer of minder kinderen wil opgeven hiervoor, of de verzending van de pakketten wil beëindigen
Laatst gewijzigd door josimar op 30 jul 2009 14:57, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik denk erover om ze deze brief te sturen. Iemand een tip om wat juist wel of niet te zeggen?
PS: De paketten waren bij mijn buurvrouw afgegeven omdat ik niet thuis was. Dat is eigenlijk ook mooi knudde. Als ze die blijven sturen en iedere keer op een werkdag, zodat de buurvrouw ze aanneemt, kan ik ze oko niet weigeren...Geachte heer, mevrouw,
Heden ontving ik van u drie pakketten, met de klantummers x y en z. Ik heb deze pakketten retour afzender gestuurd. De incasso heb ik terug laten storten.
De drie paketten bevatten alle drie hetzelfde boek. Ook bij de eerdere zending was reeds een boek dubbel geleverd.
Uw klantenservice is telefonisch niet bereikbaar. Bij deze laat ik u weten geen prijs te stellen op verdere zendingen van uw zijde. Ik wil u verzoeken mij in het vervolg geen paketten meer te sturen.
Ik vertrouw erop u hiermede afdoende geïnformeerd te hebben
@Karin: Kun je deze tips hier delen, of een link plaatsen?karin_12 schreef:Zo niet, heb ik via Kassa.nl enkele zeer goede tips gekregen om toch hier vanaf te komen
-
mistergeer
@josimar,
Specifiek een niet-ondertekende brief vanwege de volgende reden:
Zolang dit bedrijf mijn handtekening niet heeft, kunnen ze niets. En dus kunnen ze bijvoorbeeld ook niet de handtekening knippen en plakken op een machtiging, of een overeenkomst. Aangezien ik dit bedrijf totaal niet vertrouw, verwacht ik dat ze zoiets kunnen doen.
Bij nader inzien heb ik trouwens besloten om helemaal niets te doen. Zij willen iets van mij, en ik niet van hun. Ik heb nergens een bestelling geplaatst, heb hooguit vrijblijvende informatie gevraagt. Aangezien ik geen antwoord heb gegeven op de brief, en dus ook geen machtiging of overeenkomst heb getekend, ga ik er vanuit dat het gestuurde pakket een vrijblijvend en dus gratis informatiepakket betreft.
PS. geef je buurvrouw de opdracht dat ze geen enkel pakket voor jou meer in ontvangst mag nemen. Als je duidelijk uitlegt wat het probleem is, mag ik aannemen dat ze daar geen problemen mee zal hebben.
Specifiek een niet-ondertekende brief vanwege de volgende reden:
Zolang dit bedrijf mijn handtekening niet heeft, kunnen ze niets. En dus kunnen ze bijvoorbeeld ook niet de handtekening knippen en plakken op een machtiging, of een overeenkomst. Aangezien ik dit bedrijf totaal niet vertrouw, verwacht ik dat ze zoiets kunnen doen.
Bij nader inzien heb ik trouwens besloten om helemaal niets te doen. Zij willen iets van mij, en ik niet van hun. Ik heb nergens een bestelling geplaatst, heb hooguit vrijblijvende informatie gevraagt. Aangezien ik geen antwoord heb gegeven op de brief, en dus ook geen machtiging of overeenkomst heb getekend, ga ik er vanuit dat het gestuurde pakket een vrijblijvend en dus gratis informatiepakket betreft.
PS. geef je buurvrouw de opdracht dat ze geen enkel pakket voor jou meer in ontvangst mag nemen. Als je duidelijk uitlegt wat het probleem is, mag ik aannemen dat ze daar geen problemen mee zal hebben.
Iinderdaaad, klinkt logischj. Dank.
Ook i ben er helaas ingetuind,stom stom stom.En dat terwijl i bij een bank heb gewerkt, en als geen ander moet weten dat ik rekeningnrs moet doorgeven via telefoon.
heb nog niks ontvangen, heb ze vandaag gebeld nadat ik de reacties heb gelezen op radar.nl.
heb ze dus gebeld, met de mededeling dat ik niks wens te ontvangen,ik had nog niks ontvangen.
ben benieuwd.
heb nog niks ontvangen, heb ze vandaag gebeld nadat ik de reacties heb gelezen op radar.nl.
heb ze dus gebeld, met de mededeling dat ik niks wens te ontvangen,ik had nog niks ontvangen.
ben benieuwd.
Gebeld als in ook iemand aan de lijn gekregen?
hoi,
heb inderdaad een meneer aan de lijn gekregen,die zei dat er niks word verstuurd. ben benieuwd,ik wacht gewoon af.
sbira
heb inderdaad een meneer aan de lijn gekregen,die zei dat er niks word verstuurd. ben benieuwd,ik wacht gewoon af.
sbira
Hoi Sbira, heb je je bankrekening al gechecked? Twee weken later incasseert deze partij gewoon weer 3x €12.95 vanaf een andere tegenrekening, deze keer van een "stichting derdengelden". Fraai. Morgen even de bank bellen.heb inderdaad een meneer aan de lijn gekregen,die zei dat er niks word verstuurd. ben benieuwd,ik wacht gewoon af.
sbira
nog niet gecheckt.
maar wat ik wel weer heb gekregen zijn é brieven van mijn zogenaamde bestelling, terwijl ik heb gebeld en duidelijk heb gezeg niks wens te ontvangen. ben benieuwd waneer ik de boeken krijg,die stuur ik mooi terug ik neem ze niet aan.groeten sbira
maar wat ik wel weer heb gekregen zijn é brieven van mijn zogenaamde bestelling, terwijl ik heb gebeld en duidelijk heb gezeg niks wens te ontvangen. ben benieuwd waneer ik de boeken krijg,die stuur ik mooi terug ik neem ze niet aan.groeten sbira
-
noahenseline
hallo allemaal,
Ik ben er ook ingetrapt. aan de telefoon werd gezegd dat het eenmalig zou zijn. heb toen toegezegd(dom dom) de eerste keer kreeg ik echt een leuk pakket de tweede keer ook maar dat wilde ik dus niet. heb toen gemaild en gebeld maar geen reactie gekregen. heb via de bank het geld terug gevordert. en nu hebben ze voor de derde maand geld eraf gehaald maar geen pakket gehad. weet iemand of je bij de bank kunt regelen dat deze machtiging geblokkeerd wordt of zo. HELP
groetjes edith
Ik ben er ook ingetrapt. aan de telefoon werd gezegd dat het eenmalig zou zijn. heb toen toegezegd(dom dom) de eerste keer kreeg ik echt een leuk pakket de tweede keer ook maar dat wilde ik dus niet. heb toen gemaild en gebeld maar geen reactie gekregen. heb via de bank het geld terug gevordert. en nu hebben ze voor de derde maand geld eraf gehaald maar geen pakket gehad. weet iemand of je bij de bank kunt regelen dat deze machtiging geblokkeerd wordt of zo. HELP
groetjes edith
Ja, dat kan. Gewoon een telefoontje naar de klantenservice van je bank, of een bezoek aan je bankfiliaal brengen. Maar dan ben je niet van ze af. Stuur een brief, aangetekend met ontvangsbevestiging en betwist dat je geen overeenkomst met ze hebt. Bewaar een kopie van die brief, samen met de reçus die je krijgt van de aangetekende zending. Bewaar verder alle mails die je aan hen hebt gestuurd, liefst uitgeprint, en zodat je de verzenddatum erop hebt staan. Als ze vervelend gaan doen moet je wel je spullen op orde hebben.
-
noahenseline
ik heb vandaag de klantenservice gebeld van joy4kidz. ze waren eigenlijk best behulpzaam. In mijn geval ben ik aan de telefoon verkeerd voorgelicht en moet je dus wel zelf opzeggen na die eerste zending. (aan de telefoon werd gezegd dat dat niet hoefde) Anders blijven de pakketten komen.
ik heb nu een bevestigingsmail van hun gekregen dat mijn abonnement is stop gezet. ik hoop dat ik er nu vanaf ben. maar eerst zien en dan geloven.
ik heb nu een bevestigingsmail van hun gekregen dat mijn abonnement is stop gezet. ik hoop dat ik er nu vanaf ben. maar eerst zien en dan geloven.
Nou dat valt niet tegennoahenseline schreef:ik heb vandaag de klantenservice gebeld van joy4kidz. ze waren eigenlijk best behulpzaam.
In mijn bescheiden mening kan dat gewoon niet. Om een overeenkomst (wat een abonnement is) moet jij een jouw gedaan aanbod aanvaarden. Het jou gestuurde proefpakket (met de al dan niet verstuurd brief) is te kwalificaren als een aanbod. Aanvaarden is altijd een handeling, het niet handelen kan nooit als aanvaarding wordne gezien. Dus een bedrijf kan jou geen "proefpakket" sturen met een brief dat als je niet reageert je een doorlopende overeenkomst bij ze hebt.noahenseline schreef:In mijn geval ben ik aan de telefoon verkeerd voorgelicht en moet je dus wel zelf opzeggen na die eerste zending. (aan de telefoon werd gezegd dat dat niet hoefde) Anders blijven de pakketten komen.
Ik hoop het ook voor je. Houd je bankrekening goed in de gaten, aan het einde van de maand. Of blokkeer de rekening van J4K voor ze zekerheid voor incasso opdrachten.noahenseline schreef:ik heb nu een bevestigingsmail van hun gekregen dat mijn abonnement is stop gezet. ik hoop dat ik er nu vanaf ben. maar eerst zien en dan geloven.
Ook ik ben er in getrapt. Net een dochter van 9 weken, dus wat boeken leek me leuk. Ik heb de bevestigende brief nooit ontvangen, en het pakket met boeken viel me erg tegen. Ik gezocht op internet, toen kwam ik op dit forum. Telefonisch was het bedrijf moeilijk bereikbaar, dus ik was al een boze brief aan het schrijven. Toen kwam ik er toch telefonisch door, en heb ik uitgelegd dat ik de boeken graag terug wilde sturen. De man aan de telefoon zei dat het geen probleem was, hopelijk blijft het hierbij.
-
michelstel
Ook wij hebben deze boekjes ontvangen. Niet geheel slim misschien, maar wel voor de zekerheid gevraagd of er geen verder verplichtingen aan zitten. Nu blijkt dat dus wel te zijn weten we sinds de brief van gisteren.
Heb nu net een mail gestuurd naar ze met mezelf in de bcc naar een ander adres als "backup", met het verzoek de hele handel te annuleren en dat alles geretourneerd wordt mocht er nog iets aangeboden worden en dat automatische afschrijvingen niet geaccepteerd worden.
M'n vriendin gaat haar rekening in de gaten houden, zodat we snel in kunnen grijpen.
Toch fijn dat deze forums er zijn! Ik hou jullie op de hoogte.
Heb nu net een mail gestuurd naar ze met mezelf in de bcc naar een ander adres als "backup", met het verzoek de hele handel te annuleren en dat alles geretourneerd wordt mocht er nog iets aangeboden worden en dat automatische afschrijvingen niet geaccepteerd worden.
M'n vriendin gaat haar rekening in de gaten houden, zodat we snel in kunnen grijpen.
Toch fijn dat deze forums er zijn! Ik hou jullie op de hoogte.
Ook hier een slachtoffer.
Mijn vriend heeft ja gezegd, toen ons dochtertje een week of 3 was.
Inmiddels 3 pakketten toegestuurd gekregen en automatisch afgeschreven.
Gebeld dat wij geen pakketten meer willen ontvangen, meneer aan de telefoon zou het regelen.
Weer een pakket ontvangen en geld afgeschreven, dus ik weer gebeld. Ik kon het pakket retour sturen volgens de meneer aan de telefoon en het bedrag zou dan teruggestort worden. Hij zei ook nog; ''dit kan heel simpel''. Ja dat kan dus, maar het gaat niet simpel, want vervolgens werd er weer 14,95 afgeschreven in plaats van gestort
.
Net dus weer gebeld en hij zou het vandaag meteen in orde maken
Nou, zoals zo velen hier; eerst zien, dan geloven.....
Mijn vriend heeft ja gezegd, toen ons dochtertje een week of 3 was.
Inmiddels 3 pakketten toegestuurd gekregen en automatisch afgeschreven.
Gebeld dat wij geen pakketten meer willen ontvangen, meneer aan de telefoon zou het regelen.
Weer een pakket ontvangen en geld afgeschreven, dus ik weer gebeld. Ik kon het pakket retour sturen volgens de meneer aan de telefoon en het bedrag zou dan teruggestort worden. Hij zei ook nog; ''dit kan heel simpel''. Ja dat kan dus, maar het gaat niet simpel, want vervolgens werd er weer 14,95 afgeschreven in plaats van gestort
Net dus weer gebeld en hij zou het vandaag meteen in orde maken
Nou, zoals zo velen hier; eerst zien, dan geloven.....
Bel je bank, laat het door hun storneren, en blokkeer het rekeningnummer voor toekomstige incasso's. Beklaag je uitdrukkelijk bij de bank over deze praktijken, zodat deze idioten hun incassomogelijkheid een keer verliezen. Ze hebben het recht niet om zomaar geld van je te incasseren. Je laat je op straat toch ook niet door een vreemde je geld uit je portemonee pakken.
-
michelstel
Zondag direct opgezegd en maandag per mail de bevestiging dat er niets meer verstuurd zou worden.
Nu maar in de gaten blijven houden, zowel de brievenbus als de bankrekening.
Of zou het verstandig zijn om direct dat nummer te blokkeren?
Nu maar in de gaten blijven houden, zowel de brievenbus als de bankrekening.
Of zou het verstandig zijn om direct dat nummer te blokkeren?