LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] G-force en cavia's in het echt

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
MissCaroline
Berichten: 10
Lid geworden op: 31 jul 2009 14:54

G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door MissCaroline »

Met de nieuwe disney tekenfilm G-force verwacht ik een rage/run op cavia's (die spelen er de hoofdrol), hier even belangrijke informatie voordat je een cavia koopt.

* Cavia's zijn groepsdieren, het is mentale dierenmishandeling een cavia in z'n eentje te houden. Vrouwtjes kunnen met veel bij elkaar (eventueel met 1 gecastreerd mannetje erbij). Twee mannetjes gaat ook goed, mits minstens 1 van de 2 bij plaatsing maximaal 7 weken oud is.
*Bedenk vooraf dat een cavia 5 tot 7 jaar wordt. Heb je hier geen zin in, zoek op marktplaats naar een wat oudere cavia. Er zijn er genoeg die een nieuw huisje zoeken.
* Cavia's zijn niet saai, mits je de juiste behuizing geeft. Dit wil zeggen een hok van minstens 50x100 cm, liefst een kooi met etages (trappetjes maximaal 30 graden stijlheid). Hoe groter de kooi en hoe meer "speelgoed" erin, hoe activer ze worden.
* Haal eerst informatie op speciale cavia forums voordat je een cavia aanschaft. Op forums kan je ook fokkers vinden. Bij fokers zijn cavia's goedkoper dan in de dierenwinkel en ze kunnen betere informatie geven.

Snake-lady
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 mei 2008 10:10

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Snake-lady »

Heb een nog betere tip: Leuk zo'n film, maar laat cavia's over aan mensen die ze echt willen, en niet alleen omdat ze in een film zitten en het gezeur zat zijn van hun kinderen die ineens een cavia willen omdat ze in een film zitten.

Wil je al langer een cavia prima, wil je een cavia omdat je in een film die dieren hebt gezien laat ze dan lekker waar ze zijn, cavia's verdienen een leuk baasje, en geen baasje die ze leuk vinden omdat ze mode zijn.

Lordpoofs
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 mar 2008 14:49

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Lordpoofs »

Helaas bestond dit forum nog niet in 1986 toen ik na het zien van de film Crocodile Dundee meteen een krokodil aanschafte. :cry:

Abarth
Berichten: 125
Lid geworden op: 24 jan 2008 19:33

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Abarth »

Helaas bestond dit forum nog niet in 1986 toen ik na het zien van de film Crocodile Dundee meteen een krokodil aanschafte.

Ik gelukkig pretty woman :D

ps. als je genoeg hebt van je cavia kun je hem altijd hier brengen:

http://www.argentijnse-restaurants.nl/

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

caviafokkers hebben hier een bijdrage in denk je niet?

leer de koper eerst beter kennen en schat in waarom ze de cavia's willen en of ze goed geinformeerd zijn over zorg en behandeling van het dier.
heb je als verkoper enig twijfel over de oprechtheid en bedoeling van de koper, verkoop dan gerust een nee.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Machtold »

@MissCaroline: ik dacht meteen hetzelfde toen ik de aankondiging van de film zag...de dierenwinkels zullen weer een mooie omzet draaien met de Sint op de cavia afdeling...zucht :(

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door Shareena »

MissCaroline schreef: * Cavia's zijn groepsdieren, het is mentale dierenmishandeling een cavia in z'n eentje te houden

Wat een onzin!!

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door LindavdB »

Shareena schreef:
MissCaroline schreef: * Cavia's zijn groepsdieren, het is mentale dierenmishandeling een cavia in z'n eentje te houden

Wat een onzin!!

Hoezo is dat onzin? Het zijn groepsdieren, ze leven in het wild ook gezellig samen, net als konijnen. Ze kunnen best alleen leven, maar met een maatje fleuren ze helemaal op. Je ziet echt verschil in gedrag.

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: G-force en cavia's in het echt

Ongelezen bericht door LindavdB »

Lordpoofs schreef:Helaas bestond dit forum nog niet in 1986 toen ik na het zien van de film Crocodile Dundee meteen een krokodil aanschafte. :cry:
Die gremlins uit mijn jeugd waren ook best lastig om te houden, vooral met voederen en wassen... :wink:

Gesloten