LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hi verlengt zonder toestemming abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Meta1977

Hi verlengt zonder toestemming abonnement

Ongelezen bericht door Meta1977 »

Wie heeft ditzelfde probleem al eens meegemaakt of weet er raad mee.

In Juni van dit jaar ontvingen we van Hi ( waar we toen nog abonnee waren ) een brief betreffende de tariefsverhogingen per 1 juli 2009. Als je hiermee niet akkoord ging kon je je abonnement laten beëindigen. Meteen hebben we telefonisch contact opgenomen om te beëindigen. Alles was in orde. op 12 Juni ontvingen we ook netjes bevestiging ervan waarin vermeld stond dat per 30 Juni het abnnement werd beëindigd.

Nu hadden we ons al aangemeld bij de nieuwe Provider waar ons abonnenment aansluitend op 1 Juli inging.Bij de nieuwe provider ( Telfort ) hebben we meteen bij het abonnement ook nummerbehoud aangevraagd. Alles verliep keurig, van Telfort ontvingen we kort erna een brief dat ons nummer helaas pas op 19 September kon worden vrijgegeven door onze oude provider en tot die tijd zouden we bellen met een tijdelijk nummer. NOu dachten beetje pech dan maar eerst een tijdelijk nummer.

Tot dat we eind Juli een rekening van HI ontvingen. waarop te zien was dat ons abonnement nog gewoon LIep.....Vreemde zaak dachten we meteen, want we hadden toch duidelijk een brief waarin stond dat het abonnement per 30-6 beëindigd zou worden. Telefonisch contact met de HI klantenellende haalde weinig uit, want daar verbraken ze zonder pardon de verbinding. Telfort kan in deze ook weinig, hebben ze wel geprobeerd, maar HI weigert het nummer vrij te geven.

Klachtenbrief geschreven en hierin gedreigd ermee naar de geschillencommissie te stappen. Totaal geen reactie gekregen van de kant van HI....Nu dacht ik half augustus dat ze het "licht" hadden gezien want er was 75 euro op mijn rekening teruggestort. HAd hier wel geen bericht over gehad, ook totaal geen rekening of dergelijke. Tot ik nu zag dat ze weer gewoon 25 euro abonnementsgeld zijn gaan incasseren eind augustus. Ik heb geen rekningoverzichten of brieven of wat ook meer gehad van hun kant.

Wat kan ik er nu verder nog mee doen, want ik zag dus dat naar de geschillencommissie gaan je zelf ook 50 euro kost, en daar heb ik dus helaas het geld niet voor.

Wie weet er raad mee ??????

queenfan

Re: Hi verlengt zonder toestemming abonnement

Ongelezen bericht door queenfan »

opzegtermijn van 3 maanden vwaarschijnlijk.

marjorin

Ongelezen bericht door marjorin »

Foutje: omdat je opzegt ivm een tariefsverhoging van Hi hoef je de opzegtermijn niet in acht te nemen maar mag je "per direkt" weg.

Als je gelijk krijgt van de Geschillencommissie krijg je die 50 Euro weer terug, en je krijgt absoluut gelijk.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij een prijsverhoging per 1 juli kun je altijd direct weg!
Dus zonder opzegtermijn of nieuwe regels ook al.

Gewoon bedrag storneren en meld iedereen jou nieuwe nummer.
Vermoedelijk willen ze niet dat je voordelig bij dochter Telfort zit.

Uw bewijs van opzeggen heeft U dus mag je storneren en laat de incasso brieven maar komen, niets van aan trekken want zij zitten toch fout.

Gesloten