LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Flavor wave turbo oven

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
kuisje

Flavor wave turbo oven

Ongelezen bericht door kuisje »

Op Bestofshopping is er nu een spotje over de Flavor wave turbo oven.
Heeft er iemand ervaring met deze oven en hoe bevalt het bestellen via Bestofshopping?
Gaat het koken en bakken etc. echt zo snel als op TV of duurt het toch allemaal wat langer?

stofzuigertje

Re: Flavor wave turbo oven

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er worden op markten ovens aangeboden die vrijwel hetzelfde zijn, en bij die demo mag je natuurlijk ook vragen het zelf eens te proberen of het werkelijk zo goed is....

Ook de prijs was daar minder als de helft en ook geen onbekende bijkomende verzendkosten die ze nooit vermelden!

Dus goed kijken op jaarmarkt en/of braderie....
Test eerst voor je koopt want geld terug is zeer moeilijk bij dit soort bedrijven en 1 tevreden collega die zelf ging proberen was natuurlijk wel leuk...
Ik heb hem nooit horen klagen maar ook niet gevraagd of hij echt tevreden is, nu is hij op vakantie dus helaas.... niet te bellen...

hfpk

Ongelezen bericht door hfpk »

Ik heb deze oven bij Bader bestelt. Dat scheelt nog al in prijs en het is de zelfde oven. Nu zegt mn man alleen dat hij het heeft nagevraagd aan een proffesor op de universiteit op zn werk en hij zegt dat de infrarood straling wat in je eten komt dat , dat kanker verwekend is. Ik zou wel willen weten of daar onderzoek is naar gedaan.

Groetjes

jor

Ongelezen bericht door jor »

Kan je natuurlijk zelf ook even googelen. Hier wat antwoorden.

http://www.google.nl/#hl=nl&q=Is+infrar ... fdc0c27ed0

kss

Ongelezen bericht door kss »

sneller lijkt me niet, alles heeft zo'n zijn gaartijd nodig, wel zijn er combi magnetrons die gelijktijdig grillen als vanbinnenuit verwarmen via mircogolven. dat zou ik eerder overwegen om te kopen dan zo'n wave.

we garen ons voedels om een paar redenen, belangrijkste is om doden van bacterie en de structuur te veranderen zodat het eetbaar is, denk maar aan boontjes, die wilje niet rauw eten. maar lang niet alle voedsel hoef je te garen, veel vitamines gaan zelfs verloren bij hoge temperatuur, dus de gekookte groentebrei van oma is lang niet zo gezond en goed voor je als oma altijd zei.

bij het bakken onder hogere temperaturen dan 100graden ontstaan nieuwe stoffen, die welliswaar lekker smaken, maar hoe bruiner hoe meer gif het is. dat heeft dus niks met microgolven of infrarood te maken maar alles met de chemische processen die onstaan bij het garen van voedsel. een friteuse of magnetron is dus even goed of slecht als een braadpan.

rehny

Ongelezen bericht door rehny »

Ik heb ook al een tijdje zo een flavorwave, naar mijn idee kan je er meer vlees in bereiden. Ik vind dat de heteluchtcirculatie ook niet echt geweldig is als je twee plateau's erin stopt, kookt ongelijkmatig. Mijn advies: gebruik een ouderwetse pan!

Ammehoela

Ongelezen bericht door Ammehoela »

Nou, ik heb mijn schitterende halogeen oven getest hoor!
Ik heb op het Internet vele recepten gedownload, maar volgens mij deugt dat hele flavor wave/halogeen-gedoe van geen kanten! :evil:
Ik heb ruime ervaring wat koken betreft en heb al vele malen in mijn leven een stoofschotel in elkaar gedraaid.
Maar in die geweldige halogeen oven die ik heb gekocht, was het vlees na 3 uur nóg niet gaar. Tjonge, wat een tijdsbesparing!
Bovendien moest ik volgens één van de recepten in het bijgeleverde l*llige receptenboekje eerst de hele zwik aan vlees voorbakken, het spul er vervolgens weer uitscheppen, de groenten in mijn magnetron (gelukkig heb ik die) voorkoken en tot slot de hele rotzooi weer in die fantastische toverkookpot kwakken.
Ik heb nog nooit zoveel extra vaat gehad en het is dan ook te begrijpen dat ik die hele halogeen oven met genot in elkaar zou stampen!
Kortom: houd het bij je hapjespan en je "gewone" hetelucht oven plus magnetron.
Scheelt ook geld wat betreft elektriciteit.
Het bakken van aardappelen in het ding is eveneens een ramp; je moet elk aardappelpartje steeds omdraaien omdat anders alles aanbrandt.
Alle koks in die gelikte reclamefilmpjes liegen of verzwijgen op zijn minst iets; bijv. het feit dat je zeer regelmatig tot vaak in die kookpot moet roeren, wordt voor het gemak maar verzwegen! :twisted:
En alles wat je op tafel aan je gasten wilt voorzetten in éen keer in die fantastische oven gooien/zetten/gieten/plaatsen met als doel je handen verder vrij te hebben, is niet mogelijk.
O ja, het opwarmen van een voorgebakken pizza, lukte wél in het ding...
Dus ik ga binnenkort weer zo’n pizza kopen; dat wordt zwaar genieten!

liezzzje

Ongelezen bericht door liezzzje »

Ik heb de halogeen turbo oven sinds afgelopen vrijdag... het is niet de flavorwave van de reclame met mr. t, maar gewoon de goedkopere versie, maar verder wel hetzelfde...
Ik ben er nu al blij mee... vrijdag heb ik onderin twee bevroren speklapjes en brocolli en boven in, aardappel (rauwe aardappel geschild en in partjes gesneden en in een bord even vermengd met 1 eetlepel olijfolie)
20 minuten op 230 graden ingesteld.... en ben vervolgens achter de computer gaan zitten...
Niks halverwege omgedraaid en na 20 minuten 'ping' het eten was klaar...
De aardappelpartjes waren heerlijk knapperig en prima gaar... de brocollie was lekker en de speklapjes smaakten prima en waren goed gaar.... en onderin de schaal dreef een hoop vet wat uit de speklapjes was gedropen...

Gisteren heb ik er alleen patat in gemaakt..... weer zelf gemaakt van rauwe aardappel alleen nu veel meer.... gewoon op het schaaltje met gaatjes gelegd en nu 30 minuten... halverwege effe door de patatjes geroerd en verder niks....
Weer prima patatjes....
Het gaat mij er voornamelijk om dat je er veel minder vet bij hoeft te gebruiken... zo af en toe zou ik graag wat patatjes eten maar frituren is nogal vet en oven patat duurt mega lang... ik ben er nu al blij mee...

Trouwens, tijdens het typen van dit stukje heb ik een ei gekookt in de oven (ik bereidde me voor op een uit elkaar gespatte troep)
Maar het ei is prima gekookt....
Ei in de oven, instellen op 8 minuten en klaar.
Geen gewacht tot het water kookt enzo....
Ik heb de oven nog maar 4 dagen maar ik ben er nu al blij mee.... en ik ga nog vanalles uitproberen...

pbd4499

Ongelezen bericht door pbd4499 »

hoi, ik heb er ook een gekocht en vroeg me af of jullie geen goede site weten met gratis recepten voor de wave?

Kloppen de geruchten van kankerverwekkende oven????

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

Het beste recept: Loop naar buiten, doe de deksel van de kliko open en mik het onding er met een grote boog in. Weer een probleem opgelost!

Toolboy

Ongelezen bericht door Toolboy »

pbarendse schreef:Het beste recept: Loop naar buiten, doe de deksel van de kliko open en mik het onding er met een grote boog in. Weer een probleem opgelost!
Het beste antwoord tot nu toe.

T

Ammehoela

Ongelezen bericht door Ammehoela »

Ik blijf nog steeds bij mijn mening dat het een &*%$#@!&$@%* ding is. :twisted:
Ik heb gisteren, tegen beter weten in, geprobeerd om een taart in het kreng te bakken, maar de bovenkant van die taart droogde helemaal uit, terwijl de binnen-en onderkanten niet gaar zijn geworden.
Ik was verplicht om de temperatuur op ca. 125 graden te zetten omdat de zaak na enkele minuten bovenop al begon aan te branden. :evil:
Als er hier desondanks nog fans van deze geweldige oven zitten: die van mij is te koop voor 35 euro; slechts enkele keren gebruikt en in nieuwstaat!
Mail naar: [email protected]

jantoon

Ongelezen bericht door jantoon »

Als ik naar de tv kijk naar mr. T valt mij op dat de flavor wave die zij laten zien een stuk groter is dan je hier in Nederland koopt. Ik heb een goed timmermans oog de glas schaal hier in NL is 31 cm als ik mijn twee handen naast elkaar doe met iets ruimte zit ik al op 27 cm, op tv het moment dat mr, T zijn handen in de schaal steekt valt mij de veel grotere ruimte op die er over blijft,en het moment dat de schaal in de afwasmachine word gezet zie je hoe groot die schaal is ten opzichte breedte van de afwasmachine. is dit ook al eens door andere opgevallen !!!

Yazanne

Ongelezen bericht door Yazanne »

Vorige week heb ik een FlavorWave-oven aangeschaft, maar ik heb deze nu alweer opzijgeschoven. Het apparaat verspreidt naar mijn smaak een erg onprettige lucht, een mengeling van plastic nieuwigheid en muffigheid, die ook in het eten trekt.
Ik heb alle onderdelen onmiddellijk na het uitpakken afgewassen, het apparaat een paar keer 'droog' laten draaien en er meteen intensief eten mee bereid. De nare lucht blijft echter.
Ik kan nergens op internet commentaren van anderen vinden met dezelfde klacht, maar ik ervaar de geur echt als ontzettend storend.
Ik heb de oven gekocht via Koophetsimpel.nl .

Herkent iemand deze klacht misschien wel, of heb ik toevallig een exemplaar met gebreken?

armiva

Ongelezen bericht door armiva »

Ik bak er verschillende vleessoorten in en kip. Ik vind het ideaal.
Er komt veel vet uit het vlees, maar het vles en de kip blijven heerlijk mals.
Ook maak ik er wel een gebakken aardappeltjes is.
Ik ben er heel tevreden mee.
Ook bak ik er broodjes mee af.

babylover

Ongelezen bericht door babylover »

Nou ik heb zo ding gehad van me moeder,en idd hij werkt fantastich.
Je heb makkelijk en snel een maaltijd op tafel voor het hele gezin....
Mijn hele familie heeft zo'n pan en allemaal heel tevreden erover,dus ik snap niet dat de mensen hier zoveel klagen :wink: Mss gebruiken de mensen hier hem dan wel verkeerd!!!

pbarendse

Ongelezen bericht door pbarendse »

We hebben het hier niet over een pan maar over een 'oven'... Bovendien vind ik je verhaal opvallend positief voor een eerste post :mrgreen:

basgriffioen

Ongelezen bericht door basgriffioen »

Toevallig zag ik er een paar staan bij de Aldi. Misschien eens tijd om die proberen, kost maar 35€ als ik het goed gezien heb....

denny009

Ongelezen bericht door denny009 »

Ik heb op de rommelmarkt een zo goed als nieuwe gekocht voor 25 euro van een vrouwtje die hem niet gebruikte, ik weet nu waarom. Als je er iets in wil bakken is de bovenkant door het bovenelement veel te bruin, een appeltaart verbrand helemaal, gewoon de normale bakoven gebruiken.

Het enige waar hij ideaal in is, is het bakken van speklapjes, al het vet druipt er uit. Ondanks de luchtcirculatie moet je die ook nog tussendoor omdraaien, net als dat je in een normale oven doet, het schoonmaken is wel handig, maar het ding neemt echt veel te veel ruimte in de kast door z'n grote en ronde vorm. Uiteindelijk het apparaat maar weer verkocht via marktplaats.

cassandra108

Ongelezen bericht door cassandra108 »

Er zijn verschillende soorten van die ovens: de echte Flavor Wave heeft er convectie-warmte bij, de goedkopere alleen halogeen.
Ik heb er eentje met alleen halogeenwarmte en die bevalt prima.
Als die stuk is koop ik wel de echte met ook convectiewarmte.
De goedkopere exemplaren in de prijs rond de 35,- werken veel slechter, weet ik uit ervaring van andere familieleden. De mijne was 69,- op een braderie.
Als de boel van boven aanbrandt dan moet er op het onderste rooster gebakken worden of bovenin met de metalen rand tussen de deksel.
Klein vlees, bakbroodjes, lasagne, zelfs patat frites wordt allemaal prima.
Snel klaar - snel schoon.

Gesloten