LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] acceptatie aanbod dexia

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
bob
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2003 12:43

acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door bob »

Wij hebben na lang denken toch het aanbod van dexia geaccepteerd. de schuld in 1 x betalen zou mogelijk zijn geweest, maar dat zou betekenen dat wij ons levenspatroon flink zouden moeten aanpassen.

Nu hebben we toch spijt dat wij dit hebben geaccepteerd. Zijn er mensen die het aanbod hebben geaccepteerd en loopt die procedure positief of negatief.

Wat ons erg tegen staat is dat wij geen juridische stappen meer kunnen ondernemen.

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Kritische noot »

Wegens een uitzonderlijke situatie heb je noodgedwongen af moeten zien van je juridische rechten. Je komt alleen in aanmerking voor het aanbod wanneer je tekend voor afstand van je rechten.
Is dat rechtsgeldig? of is hier sprake van misbruik maken van de persoonlijke prive omstandig heden waardoor je met de rug tegen de muur staat en gezet wordt en (nood) gedwongen moet kiezen voor afstand van je rechten?

Groenten,
Kritische noot

Yvo
Berichten: 51
Lid geworden op: 19 sep 2003 18:39

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Yvo »

Jeetje Bob dan kun je alleen maar hopen dat de koersen aantrekken, ik neem aan dat jullie het contract verlengd hebben ? Kun je nu wel denken, moet ik nog een jaar betalen en mijn rechten heb ik verspeeld.

Je kunt het jammer genoeg niet meer terugdraaien. Succes,

Yvo.

kees1000
Berichten: 19
Lid geworden op: 09 jul 2003 19:13

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door kees1000 »

Het is te hopen dat er een stichting word opgericht voor degenen die noodgedwongen op het aanbod zijn ingegaan,omdat weer ongedaan te maken,want chantage is toch strafbaar.

Kritische noot
Berichten: 16
Lid geworden op: 03 sep 2003 18:37

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Kritische noot »

nadat men heeft verlengt dient de beurs dermate elk jaar hoog te stijgen wil men meer dan alleen de inleg terug zien.
Deze stijging dient net zo hoog te zijn zoals die in de folders van LL e.a. als "worst" gebruikt zijn.
Wordt deze stijging niet gehaald en is er sprake van een minimale stijging, dan mag je van geluk spreken dat je restschuld per saldo (inclusief nieuwe maandtermijnen) niet verder is opgelopen dan de huidige waarde/restschuld.
Maar hoop doet leven. In de glorie jaren is de beurs ook explosief gestegen. toch? Dus hopen we maar weer dat er opgeklopte jaarcijfers bekend gemaakt worden en allerlei boekhoudschandalen pas aan het daglicht komen nadat het contract in kwestie een positief rendement heeft gehaald want anders ben je nog steeds de pineut.

Groenten,
Kritische noot

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Piet »

De vereniging PAYBACK is bezig een groep gedupeerden te verzamelen die getekend hebben voor het dexia aanbod en dit willen aanvechten.
Er is inmiddels al contact geweest met diverse advocaten om de mogelijkheden van een rechtszaak te bespreken.
PAYBACK heeft bij de CGA aangedrongen om ook de grote groep die inmiddels getekend heeft, bij de onderhandelingen te betrekken.
dexia heeft misbruik gemaakt van de omstandigheden en veel mensen met het mes op de keel laten "kiezen".

Het opstarten van een zaak tegen het dexia aanbod is natuurlijk geen garantie voor een goed resultaat.Iedere zaak zal apart door een advocaat worden beoordeeld.

Weet je al of je in aanmerking komt voor gesubsidieerde rechtshulp
(advocaat met toevoeging)?
Kijk op www.rvr.org bij infobalie.
Haal bij het gemeentehuis een VIV(Verklaring van Inkomen en Vermogen) formulier en vul dit in.

Wil je dat er recht wordt gesproken zul je ZELF in actie moeten komen.
PAYBACK wil graag adviseren en voorbereidend werk verrichten.

De vereniging PAYBACK probeert op deze manier verschillende soorten groepen te creeren en vervolgens via 1 advocatenburo aan de slag te gaan. Voorbeelden zijn de werkgroepen Fortis/Groeivermogen en Aegon Vliegwiel.

Wil je ook bij zo'n groep horen en wil je ook dat we samen sterk staan?

www.pay-back.nl of mail naar [email protected]
PAYBACK bemiddelt en probeert korting te krijgen voor de leden, de advocaat kosten zijn uiteraard voor eigen rekening, daarom is het belangrijk te weten of je wel of niet voor toevoeging in aanmerking komt.


In de nog te verschijnen Nieuwsbrief voor leden van PAYBACK meer nieuws hierover.
Ook op dit forum wordt je op de hoogte gehouden

Groeten,
Piet

bob
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 nov 2003 12:43

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door bob »

Ik ben eigenlijk benieuwd naar reacties van mensen zijn die nu gebruik maken van de regeling van Dexia en hoe dat verloopt. Mijn contract loopt volgende maand af, dus verwacht ik binnenkort een brief van het Dexia aanbod.

Verloopt de regeling precies zoals Dexia het afgelopen jaar heeft aangegeven? Of zitten er toch nog addertjes onder het gras.

Bob

Gast

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Als je het vertrouwt laat het dan door een advocaat controleren.

Jan.

Gast

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Gast »

sorry : niet vertrouwt.

Gast

Re: acceptatie aanbod dexia

Ongelezen bericht door Gast »

Pay-back met zijn bu llshit ctrl-c, ctrl-v verhalen.
Luister maar niet naar hun. Als jij wil afkopen doe het dan gewoon.
Het slaapt een stuk rustiger want ik het het 2 maanden geleden al gedaan.

Hans

Gesloten