LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] retour bij otto niet verwerkt, wel geretourneerd...

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
nicole621
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 sep 2009 20:44

retour bij otto niet verwerkt, wel geretourneerd...

Ongelezen bericht door nicole621 »

goedendag, ik heb in juli bij Otto webwinkel een aantal artikelen besteld, waarvan ik een gedeelte heb geretourneerd, en het andere gedeelte keurig betaald. nu krijg ik een aanmaning dat er nog een bedrag van 28 euro voor een broek openstaat die ik wel geretourneerd heb, maar hun zeggen dat dat niet zo is... Inmiddels is er ook nog 3 euro rente bijgekomen waardoor het bedrag op 31 euro uitkomt. Ik heb contact met hun opgenomen....en zij hadden een retourbon nodig...heb deze inmiddels niet meer (die van het postkantoor), je hoeft deze toch ook geen 2 maanden te bewaren? je zou inmiddels zeggen dat het dan wel verwerkt moet zijn. Enkele jaren geleden heb ik zo'n geval precies hetzelfde meegemaakt en heb toen om van het gedonder af te zijn maar gewoon betaald. Maar nu ben ik dat echter niet van plan....want hoe vaak nemen ze mij nog beet op deze manier? Heeft iemand anders hier ook ervaring mee en/of heeft iemand advies hoe ik dit nu verder aan kan pakken?

br52
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 dec 2008 00:01

Re: retour bij otto niet verwerkt, wel geretourneerd...

Ongelezen bericht door br52 »

Het lijkt erop dat je niet anders kunt doen dan betalen. Je hebt het verzendbewijs niet meer en kunt dus niet aantonen dat je het verzonden hebt. Bewaar dus altijd je verzendbewijs tot dat je 100% bewijs hebt dat de zending aangekomen is. Als je iets verzend, stuur het dan ook met een aanvullende dienst (verzekerd en er moet voor getekend worden). Ik vermoed dat je sowieso een probleem had gehad. Retourzendingen zijn bijna altijd "gratis" omdat ze meestal naar een antwoordnummer gaan.De ontvanger betaald dus de verzendkosten. Helaas zijn dit basispakketten en heb je zelfs bij aflevering nooit 100% bewijs dat het pakket bij de juiste persoon is aangekomen. Immers, er hoeft NIET getekend te worden. De vervoerder doet hier niets aan omdat niemand een verzekering heeft afgenomen. Alleen bij vermissing kun je dan nog een onderzoek opstarten als ook uit scans niet op te maken valt of de zending afgeleverd is. Is er wel een "afleverrscan" dan kun je verder niets beginnen. De houder van het antwoordnummer heeft misschien nog een aparte afspraak met de vervoerder. Probleem in dit geval is, zoals eerder aangegeven, dat je het verzendbewijs niet meer hebt.

Laat dit een wijze les voor de volgende keer zijn, nu valt er jammer genoeg niets te verhalen.

alfatrion
Berichten: 22052
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: retour bij otto niet verwerkt, wel geretourneerd...

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je moet kunnen bewijzen dat a) deze broek gekocht is bij de winkel en b) dat je hem retour hebt gestuurd. Zo te horen kun je geen van beiden.

Gesloten