LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamster"hotel" Blokker

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

Ik als fanatiek hamsterfokker en liefhebber van veel knaagdieren schrok me een rot beroerte toen ik het nieuwe blokker foldertje opensloeg.

er staat een hamsterhotel voor 14,99 euro in.
met de maten 32,5x26,5x 23,5 cm.
inclusief een loopradje,waterflesje,buizenstelsel naar slaaphokje.

Hoe kan blokker dit als geschikt hamsterkooi verkopen.
ook is er nog eens een syrische hamster in gephotoshopt, een groot soort hamster dat zelf zo'n 15 cm lengte is.
het is toch van de zotte dat deze kooitjes over de toonbank gaan?
waar is de dierenbescherming?
ik zie graag deze advertentie verwijderd worden en kooien ook terug genomen worden uit de winkels!
Het ergste is dat dit soort aanbiedingen de impuls aankopen van de kleine knagertjes zo stimuleerd dat de dierenwinkel in de buurt van een blokker uitverkocht is met de hamsters. :shock:

een beetje hamsterkooi behoord de minimum maat te hebben van 50x35 cm voor een syrische hamster. vele ervaren hamsterhouders met hart voor de dieren houden ze vele malen groter gehuisvest.

Ik word hier zo verdrietig van :(
wat kunnen we er aan doen?

mvg, chantal

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Niets lijkt me. Een normale hamster moet zich prima kunnen redden in deze kooitjes. Volgens mij hadden wij vroeger een nog iets kleiner "aquarium" waarin onze hamster rondliep. Beestje kwam niets te kort.

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

het komt zeker wel wat te kort!
het loopradje is te klein, waardoor de hamster er niet eens in kan lopen.
een hamster loopt doorgaans kilometers om in conditie te blijven en om verveling te voorkomen.
de hamster die wel in dit radje zal lopen loopt met een holle rug, waardoor deze beschadigd raakt.
dit geld ook voor de bijna 90graden bochten in die buizen.
ik weet niet wat soort hamster u gehad heeft vroeger en hoe hij aan zijn eind is gekomen of hoe oud zelfs. dus kan alleen in het algemeen vertellen wat de nadelen zijn van dit kooitje.
een hamster krijgt van u water/voer maar kunt u daar ook gelukkig op leven als ik u alleen water/voer voor houd en een gevangeniscel? ik denk dat u dat ook ziet als een straf ipv een lolletje.
helaas kan een hamster zijn mond niet opendoen naar u of huilen dat hij ongelukkig is. een knaagdier is een prooidier die nimmer zal laten blijken dat het niet lekker in zijn vel zit omdat het zich dan als makkelijk prooi maakt voor rovers.
ik ben van mening dat u dus wel de hamster te kort bent geschoten in de huisvesting, het is inderdaad niet moeilijk om een hamster met voer en water in leven te houden. zelfs in een bloempot kan dat!

Hamsterhotel noemt blokker het, ik noem het een hamstergrafkist.

edit: maar waar het eigenlijk omgaat in dit geval is niet zozeer het tekleine maat van kooi maar de misleiding in het krantje de reclame/aanprijzing ervoor.
de hamster is er verkleind in gephotoshopt, dit is al niet in verhouding met de kooi.
het wordt verkocht als zijnde hotel ipv. kooi. dus in die zin zou het dus een tijdelijk onderkomen moeten voorstellen. Welk persoon haalt dat hieruit? weinig denk ik en zullen het als langdurige huisvesting gebruiken.
je wordt hier misleid!

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik denk dat D2freak30 zelf ook graag alleen op de wc woont!
Is meteen makkelijk, want dan kan ie gelijk sch**ten waar ie ook eet, net als die hamster van hem! :evil: :twisted:

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Hok is prima , het looprad is uitwendig vh hok , drinkfles hangt ook uitwendig en zn slaapkamer zit in de toren boven het hok dus de hele opervlakte is leeg en 14,99 is actieprijs normaal 29,99

en anders trek je een hamsterpak aan ga je in de blokker actie voeren als je echt zo begaant bent..

En anders voor russische dwerghamsters is ii ook prima..

stofzuigertje

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Naast diverse soorten dwerg, zijn er ook vaak mensen die liever ratten of muizen in deze royale villa's huisvesten!

Maar zelfs onze kat gaat er soms in slapen als ik deze vrij laat dus grote dieren die zichzelf mishandelen?

Toolboy

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Toolboy »

met de maten 32,5x26,5x 23,5 cm.

stofzuigertje
Maar zelfs onze kat gaat er soms in slapen als ik deze vrij laat dus grote dieren die zichzelf mishandelen?(Zit hier dus niet in opgesloten en is uit vrije wil van het dier)

U heeft dus zo`n kooi waar nog geen eens een schoen in past?

T

stofzuigertje

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Katten zijn erg flexibel en ik was ook verbaast dat die oude bejaarde gek hier in zat...
Ik wilde det Rat terug zetten.... en was ook verbaast.
De oude kooi was kleiner en deze ras rat is dus niet zomaar een riool bewoner.....
Ik weet niet de Nederlandse naam maar familie van dus.
Een wandelende bontjas die dus ondanks zijn familie wel netjes is!

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Machtold schreef:Ik denk dat D2freak30 zelf ook graag alleen op de wc woont!
Is meteen makkelijk, want dan kan ie gelijk sch**ten waar ie ook eet, net als die hamster van hem! :evil: :twisted:
Precies!
Haags Hopje schreef:het komt zeker wel wat te kort!
het loopradje is te klein, waardoor de hamster er niet eens in kan lopen.
een hamster loopt doorgaans kilometers om in conditie te blijven en om verveling te voorkomen.
de hamster die wel in dit radje zal lopen loopt met een holle rug, waardoor deze beschadigd raakt.
dit geld ook voor de bijna 90graden bochten in die buizen.
ik weet niet wat soort hamster u gehad heeft vroeger en hoe hij aan zijn eind is gekomen of hoe oud zelfs. dus kan alleen in het algemeen vertellen wat de nadelen zijn van dit kooitje.
een hamster krijgt van u water/voer maar kunt u daar ook gelukkig op leven als ik u alleen water/voer voor houd en een gevangeniscel? ik denk dat u dat ook ziet als een straf ipv een lolletje.
helaas kan een hamster zijn mond niet opendoen naar u of huilen dat hij ongelukkig is. een knaagdier is een prooidier die nimmer zal laten blijken dat het niet lekker in zijn vel zit omdat het zich dan als makkelijk prooi maakt voor rovers.
ik ben van mening dat u dus wel de hamster te kort bent geschoten in de huisvesting, het is inderdaad niet moeilijk om een hamster met voer en water in leven te houden. zelfs in een bloempot kan dat!

Hamsterhotel noemt blokker het, ik noem het een hamstergrafkist.
Theoretisch kan ik leven op water en brood in een cel. Of ik dat zou zien als een straf? Ja. Maar in principe geef je dus nu aan, hoe groot ik de kooi ook zou maken, we de beestjes altijd gevangen houden en straffen? Immers, het beestje is nooit echt "vrij". Graag wil ik dan een verwijzing maken naar een zogeheten luxe cel. Zolang de deur op slot zit, voelt het als straf.
Verder vind ik de vergelijking tussen een hamster en een mens een vergelijking tussen appels en peren.
Hoe oud onze hamster is geworden durf ik niet te zeggen, dat is alweer een tijdje geleden. Hij is echter wel van ouderdom gestorven.
Mensen die ik ken vonden het leuker om hun hamstertje rond te laten lopen in huis. Op zicht een leuk idee totdat de hamster zich verstopte tussen wat plooien in de bank. Ik hoef niet te vertellen wat er is gebeurd toen men plaatsnam op dit gedeelte van de bank. Oftewel, vrijheid is ook niet alles.

De term hamsterhotel zal gekozen zijn vanuit een marketing perspectief. Verwacht ook niet dat dit problemen op zal leveren.

Aangezien je goed weet wat een hamster nodig heeft, heb je vast al contact opgenomen met de Blokker en ze deze kwestie voorgelegd. Ik ben heel benieuwd naar hun reactie.

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

begint er nou iemand over katten hier? :s
kat zit er vast niet zijn hele leven in waar hij zijn behoefte in moet doen en eten krijgt. hamster zoekt om te slapen ook een donker hoekje.

kooi prima, omdat alles uitwendig is dat je beste conclusie?
hamster kiest niet de door jou aangewezen slaapplaats om te slapen, een hamster van 15 cm lang kan ondanks uitwendig niet in een radje van 12 cm staan of lopen.

ik heb trouwens wel een hamster 'anime' pak, maar in een blokker zitten helpt niet aangezien die winkeliers er niks aan kunnen doen wat er verkocht gaat worden.
hoop dus dat dit echt een afzeik idee van je was en niet serieus bedoelt is.

ik en vele andere hebben inderdaad al hoofdkantoor van blokker gemailt, partij voor dieren is benaderd, diverse kranten etc.
maar hoe dan ook het gaat er niet persé om dat het hok te klein is(bijkomstigheidje), maar om de reclame folder en hoe die aangeprezen word, het is misleidend. getoonde hamster op het plaatje is totaal niet in verhouding etc....
dit topic staat ook onder reclame sub toch? niet bij dieren"mishandeling". ;)

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Haags Hopje schreef:begint er nou iemand over katten hier? :s
kat zit er vast niet zijn hele leven in waar hij zijn behoefte in moet doen en eten krijgt. hamster zoekt om te slapen ook een donker hoekje.

kooi prima, omdat alles uitwendig is dat je beste conclusie?
hamster kiest niet de door jou aangewezen slaapplaats om te slapen, een hamster van 15 cm lang kan ondanks uitwendig niet in een radje van 12 cm staan of lopen.

ik heb trouwens wel een hamster 'anime' pak, maar in een blokker zitten helpt niet aangezien die winkeliers er niks aan kunnen doen wat er verkocht gaat worden.
hoop dus dat dit echt een afzeik idee van je was en niet serieus bedoelt is.

ik en vele andere hebben inderdaad al hoofdkantoor van blokker gemailt, partij voor dieren is benaderd, diverse kranten etc.
maar hoe dan ook het gaat er niet persé om dat het hok te klein is(bijkomstigheidje), maar om de reclame folder en hoe die aangeprezen word, het is misleidend. getoonde hamster op het plaatje is totaal niet in verhouding etc....
dit topic staat ook onder reclame sub toch? niet bij dieren"mishandeling". ;)
Misschien dat je je hier als hamsterliefhebber aan stoort, maar voor mij is een hamster een klein beestje van ongeveer 4 a 5 cm groot. Dat de getoonde afbeelding een hamster bevat die in werkelijkheid groter is zal niet van toepassing zijn, tenzij het hotel ook op ware grootte is afgebeeld. Dan mag je verwachten dat de afgebeelde hamster ook op ware grootte is afgebeeld.

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

ik heb het niet over ware grootte :s

in verhouding!!!! als je weet wat dat inhoud...
nee de kooi is inderdaad niet in ware grootte afgebeeld ;) zou wat zijn als ze de stofzuigers en koffiezetter ook in ware grootte afbeelden :s

een dwerghamster is misschien 5cm groot ja, maar de hamster op de afbeelding is geen dwerghamster maar goudhamster.
mensen krijgen verkeerde informatie voorgeschotelt.

of het nu om hamster,kat,hond of kanarie gaat het zijn levende dieren toch?
ik ben geen hamsterliefhebber maar dierenvriend. heb respect voor elk dier.

stofzuigertje

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik weet dat mijn langharige rat wel graag vrij rond snuffelde en dat mijn kat hier misbruik van maakte door haar woning te kraken.....
Gelukkig was dit maar tijdelijk...

Nu in reclame voor dierendag van €14,95 naar €9,95 dus uw geklaag heeft geholpen want ze zijn blijkbaar bang dat ze er mee blijven zitten!

Ik heb dus straks voor dit echtpaar een ander Hotel omdat ik anders teveel leuke bondjes moet verzorgen en er geen jas van wil maken.

MartinBr
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2009 19:58

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door MartinBr »

Simpel antwoord die kooi is goed genoeg of groot genoeg vind ik niet dat je hier kunt geven. Waarom niet? Ten eerste als ik reclame voor een auto zou maken waarop vier kinderen op de achterbank zitten en daar zit ruimte tussen, en dat wanneer je in werkelijkheid slechts 3 kinderen naast elkaar kunnen zitten, is dit misleiding. Wanneer je de foto in het folder van Blokker goed bekijkt, zie je dat de hamster verkleint is. De Syrische hamster is al gauw 15 tot zelfs 20 cm groot en past in werkelijkheid niet op dat trapje. Laat staan in het molentje. De kooi is in werkelijkheid kleiner dan in het folder geschreven wordt. Ze nemen het molentje namelijk mee. Bodemlengte is 29 cm.

Om te zeggen dat deze kooi geschikt is voor dwerghamsters, ben ik absoluut niet mee eens. De kooi voor een dwerghamster moet minimaal wel 40-50 cm groot zijn en niet 30 cm. De Roborovski dwerghamster is een echte renner en de kooien moeten groter dan 50 cm zijn. De Chinese dwerghamster is een echte klimmer en kan in dit kooitje niet doen wat hij graag wil. De Russische en de Campbelli dwerghamsters hebben ook behoefte aan lopen terwijl ze een hoek hebben om te slapen.

Voor huisdieren zijn geen wettelijke regels. Voor compsumptie dieren wel. Weten jullie dat wanneer een Syrische hamster in een laboratorium gehouden wordt, ze groter gevestigd worden dan dit klein kooitje? Namelijk in een T3 labbak, 43 cm lang.

Nee, diervriendelijk is dat niet. Ik vind het zelfs niet kunnen. Mede omdat de hamster kleiner gemaakt is om zo te laten zien van kijk een mooie ruime kooi.

De kenners zoals ik zullen dit ook nooit aanschaffen. Maar het gaat om de onwetende mensen die aan vroeger denken en ze in die bolle kooien hadden zitten. Maar deze kooien van vroeger waren 40cm. Groter dan deze kooi. Slik. Maar we gaan met de tijd mee en we weten e.e.a. meer over de diersoort zelf.

Wetenschappelijk is de kooigrootte van de Syrische hamster bestudeerd en de bevindingen zijn niet mis. Advies kooigrote is namelijk 1 meter lang. Hoe groter de kooi, hoe minder lang ze knagen en minder gefrustreerd gedrag vertonen. Typisch is wel dat het aantal keren dat er geknaagd wordt, even vaak is, ongeacht of het om wilde exemplaren gaat of de in Europa gefokte lijnen.

Wanneer je naar Duitsland kijkt, dan hebben ze daar de betere formaten kooien, namelijk 1 meter en zelfs groter voor de Syrische hamsters. Zelfs voor dwerghamsters wordt dit aangehouden. Er zijn landen waar het wel kleiner zijn, bijvoorbeeld Thailand. Maar vinden jullie Nederland daar mee te vergelijken?

Maar terugkomend. Het gaat hier om foto manupulatie en dat hoort echt niet.

Foto van een Syrische hamster:
Afbeelding

De steen is 15 cm qua lengte, de kooi is kleiner dan 2 stenen naast elkaar....

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ppfff gezeik om een hamster.

Ga je ook nooit naar een dierentuin zeker hou toch op ook demonstreren tegen dierproeven zeker ??

Nou zonder die proeven hadden we nu heel wat medicijnen minder , ik neem aan dat JIJ die dus weigert !!!! (vast niet he hoe bedoel je hypocriet)

Die kooi is gewoon voor een dwerghamster klaar , .

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Het is niet gezeik om een hamster maar waarschijnlijk honderden die door impulsaankopen gekocht worden.
Ik vind jou antwoord daarom erg kortzichtig je denkt er niet goed over na.
Die kooi is er alleen om de makers ervan geld te laten verdienen omdat mensen en winkels te dom zijn om te kijken wat ze kopen en om te kijken wat een dier nodig heeft.
Mensen zijn tegenwoordig vaak te bekrompen om te zien dat zo'n hamster echt niet happy is in zo'n kooi ook al zien ze hoop ik wel dat het dier maar twee stappen kan zetten voor het aan de andere kant is. Ze denken dan ook van een hamster is dom als hij die twee stappen gezet heeft weet ie dat toch niet meer enz. maar dat is gewoon niet zo.
Ik denk dat het grote verhaal hierachter is dat de consument onwetend is en daardoor flink bezeikt wordt. Veel mensen vinden dat niet leuk om in te zien en denken och als het verkocht mag worden is het wel goed.
Dus die mensen zijn gewoon erg bekrompen en hebben geen eigen mening.

Ik hoop ook echt van harte dat er snel wetten komen om minimale kooimaten te nemen voor huisdieren.

Destiny035
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2009 23:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Destiny035 »

Bedankt voor de waarschuwing. Het is inderdaad verschrikkelijk waar mensen hun "huisdieren" zoal in willen proppen.

En wat betreft de belachelijke reacties van mensen die positieve dingen over dit kooitje zeggen...
Ze werken waarschijnlijk zelf bij Blokker en verdienen hun geld met dierenmishandeling zoals dit. Wat zou je anders voor reden hebben om dit soort onzin neer te zetten en zelfs ijverig voor dit kleine kooitje te pleiten?
Het lijkt mij dan ook het handigste om zulke personen gewoon te negeren.

Terug naar het onderwerp. Dit staat onder reclame en inderdaad, het is zeer misleidende reclame. Het is zodanig gefotoshopped dat de achterkant van die hamster niet eens op het plaatje staat. Je kunt nl. in dat molentje kijken en z'n achterkant steekt daar niet in. Foei Blokker.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

ach voor dwergen is het groot zat..

impulsaankopen van mensen is ook fout mee eens zou ikzelf ook nooit doen heb ook geen hamster :) wel een konijn (zou 70M² leefruimte genoeg zijn ? ;) ) maar je kan ook TE ver gaan met dit.

Een hamster leeft tuurlijk maar slim nee een hamster is defenitief NIET slim , maar wel een levend wezen..

Maar ik blijf erbij die zogenaamde dierenvrienden zijn hypocriet allemaal stuk voor stuk (die partij ed) want medicijnen nemen ze ook met dank aan de dieren daar denken ze dan weer niet aan beetje jammer.

Destiny035
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 sep 2009 23:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Destiny035 »

RTD-Z schreef:ach voor dwergen is het groot zat..
En hieruit blijkt dan ook hoe weinig je van hamsters weet.

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Haags Hopje schreef:ik heb het niet over ware grootte :s

in verhouding!!!! als je weet wat dat inhoud...
nee de kooi is inderdaad niet in ware grootte afgebeeld ;) zou wat zijn als ze de stofzuigers en koffiezetter ook in ware grootte afbeelden :s

een dwerghamster is misschien 5cm groot ja, maar de hamster op de afbeelding is geen dwerghamster maar goudhamster.
mensen krijgen verkeerde informatie voorgeschotelt.

of het nu om hamster,kat,hond of kanarie gaat het zijn levende dieren toch?
ik ben geen hamsterliefhebber maar dierenvriend. heb respect voor elk dier.
Ik heb geen idee wat dat betekend. Maar goed.
Eerst vind je de advertentie misleidend omdat er een type hamster in de kooi is geplaatst wat alleen de kenner zal kunnen onderscheiden als syrische hamster. Dan geef je aan dat dit type hamster groter is dan op de foto is afgebeeld en het hotel in werkelijkheid te klein is voor dit soort hamster.
De afbeelding in de folder geeft aan dat het een hamsterkooi is. Kniesoor die daarover struikelt.

Verder vind ik het leuk dat je aangeeft dat je een dierenliefhebber bent, maar ook dat je hamsters fokt. Oftewel opsluit en hun gedrag controleert. Vervolgens zal ik dan ook een vergelijking maken, zou jij het leuk vinden om gevangen gehouden te worden en op vaste momenten, een bloot wijfje in je kooi te ontvangen om daarmee te paren? Ik denk het niet he? (alhoewel dit nu best leuk klinkt, gaat het op een moment toch vervelen).

Toch grappig dat je mij dan beschuldigd van dieronvriendelijkheid terwijl je zelf geen haar beter bezig bent. Onder het motto, mijn kooi is groot genoeg voor hamsters, hou je deze beestjes ook gevangen en dwingt ze om voort te planten. Beetje hypocriet.

Gesloten