LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hamster"hotel" Blokker

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

@RTD-Z
Ik weet niet of je die mensen zomaar hypocriet kan en mag noemen.
Voor alle dingen moet ergens een grens zijn en met de wetten voor huisvesting die voor die branche er wel zijn zal menig dier daar fijner zitten en beter verzorgt worden dan een doorsnee huisdier hamster.
Zowiezo worden dierproeven al genoeg onder de aandacht gebracht en er zijn genoeg medicijnen en zalfjes en spul dat niet meer op dieren wordt getest.
Ik heb er daarom hoop dat mensen hun onverschilligheid een beetje verliezen.

@D2Freak30
Haags Hopje fokt hamsters omdat ze dat leuk vind en ook om te laten zien dat het anders kan als wat bij de broodfokkers in het buitenland gebeurd.
(die hebben meestal een stal met koeien en dan hangen boven de koeien van die kleine emmers waar ze hamsters in houden en waar ze eigenlijk alleen voer en water hebben. De hamsters die daar vandaan komen zijn vaak ongezond en niet handtam. Daarom zijn er mensen die ondanks morele bezwaren toch hamsters gaan fokken om te laten zien dat het beter kan.)
Zowiezo zou zij dan een blote man in haar "kooi" moeten krijgen anders komt er niks :P

Edit: typo

Suuskipje
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2009 11:09

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Suuskipje »

Jeetje, wat een rare reacties hier zeg.

Dit zijn typisch mensen die geen geld uit willen geven voor hun huisdie, of mensen die het "leuk" voor hun kinderen kopen die er daarna niet meer naar omkijken.

Hamsters zijn ook levende wezens en die verdienen het ook om er goed bij te zitten en niet in een klein rotkooitje waar ze hun kont niet kunnen keren.
Zo'n klein radje voor een goudhamster, ook erg onverstandig, zijn rug kan eraan kapot gaan!

Ik vermoed dat de mensen hier ook ervan overtuigd zijn dat alle hamsters gewoon gezellig bij elkaar kunnen zitten ;)

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door LindavdB »

D2Freak30 schreef:
Haags Hopje schreef:ik heb het niet over ware grootte :s

in verhouding!!!! als je weet wat dat inhoud...
nee de kooi is inderdaad niet in ware grootte afgebeeld ;) zou wat zijn als ze de stofzuigers en koffiezetter ook in ware grootte afbeelden :s

een dwerghamster is misschien 5cm groot ja, maar de hamster op de afbeelding is geen dwerghamster maar goudhamster.
mensen krijgen verkeerde informatie voorgeschotelt.

of het nu om hamster,kat,hond of kanarie gaat het zijn levende dieren toch?
ik ben geen hamsterliefhebber maar dierenvriend. heb respect voor elk dier.
Ik heb geen idee wat dat betekend. Maar goed.
Eerst vind je de advertentie misleidend omdat er een type hamster in de kooi is geplaatst wat alleen de kenner zal kunnen onderscheiden als syrische hamster. Dan geef je aan dat dit type hamster groter is dan op de foto is afgebeeld en het hotel in werkelijkheid te klein is voor dit soort hamster.
De afbeelding in de folder geeft aan dat het een hamsterkooi is. Kniesoor die daarover struikelt.

Verder vind ik het leuk dat je aangeeft dat je een dierenliefhebber bent, maar ook dat je hamsters fokt. Oftewel opsluit en hun gedrag controleert. Vervolgens zal ik dan ook een vergelijking maken, zou jij het leuk vinden om gevangen gehouden te worden en op vaste momenten, een bloot wijfje in je kooi te ontvangen om daarmee te paren? Ik denk het niet he? (alhoewel dit nu best leuk klinkt, gaat het op een moment toch vervelen).

Toch grappig dat je mij dan beschuldigd van dieronvriendelijkheid terwijl je zelf geen haar beter bezig bent. Onder het motto, mijn kooi is groot genoeg voor hamsters, hou je deze beestjes ook gevangen en dwingt ze om voort te planten. Beetje hypocriet.
Als je je een beetje inleest in het huisdier dat je aan wilt schaffen, leer je al snel genoeg welke soorten hamsters er zijn, daar hoef je geen kenner voor te zijn. Maar blijkbaar is men in Nederland zo dom en impulsief dat ze een levend dier aanschaffen zonder te weten wat ze in huis halen en zijn ze nog te lui om het woord 'hamster' in te tikken in google.

Het fokken gebeurt bij een hobbyfokker veel kleinschaliger dan bij de broodfok. Bij de broodfok wordt het vrouwtje uitgeput door telkens maar nieuwe nestjes te krijgen, zitten ze in emmers en wordt er totaal niet naar omgekeken. Bij een hobbyfokker staat het welzijn van de hamsters voorop. Ze mogen een keer lekker van bil, hebben een ruime kooi en krijgen extra eiwitten etc om op krachten te blijven tijdens de zwangerschap en na de geboorte. De jongen worden na een paar weken gescheiden zodat de moeder en haar dochters niet massaal worden bezwangerd door hun zoontjes/broertjes. Er wordt niet gefokt met zieke of te jonge/te oude dieren en ze krijgen in hun hele leven maar een paar nestjes. Deze zorg valt absoluut niet te vergelijken met de 'zorg' die ze krijgen bij de broodfok, waar de mensen de diertjes laten creperen en ze als oud vuil worden verzopen of tegen een muur worden gegooid als ze er te veel hebben. En de diertjes die het wel overleven, eindigen ook nog eens in een klein kooitje van de Blokker. Een beetje van de regen in de drup dus en totaal niet te vergelijken met het leven dat ze krijgen bij iemand die zich wel heeft ingelezen en die wel om de dieren geeft.

Haags Hopje
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 sep 2009 20:52

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Haags Hopje »

Verder vind ik het leuk dat je aangeeft dat je een dierenliefhebber bent, maar ook dat je hamsters fokt. Oftewel opsluit en hun gedrag controleert. Vervolgens zal ik dan ook een vergelijking maken, zou jij het leuk vinden om gevangen gehouden te worden en op vaste momenten, een bloot wijfje in je kooi te ontvangen om daarmee te paren? Ik denk het niet he? (alhoewel dit nu best leuk klinkt, gaat het op een moment toch vervelen
erg grappig, ik ben niet lesbisch dus nee ik zou het niet doen met een bloot wijfje.
daarnaast ben ik van mening dat ik inderdaad gevangen zit in deze maatschappij, vooral door mensen zoals jij in een hokje gepropt te worden "dierenliefhebber".
wat ik absoluut niet eens zo geformuleerd heb, je maakt een leuke combinatie van hamsterliefhebber en dierenvriend. *grote fantasie misschien*
dat ik hamsters fok wilt niet zeggen dat ik ze direkt mishandel of dat ik het dier te kortschiet in juiste verzorging en hun behoefte.
man/vrouw word niet aan hun lot overgelaten om maar te vermenigvuldigen, daar komt meer bij kijken dan dat. Dit gebeurd hier absoluut niet. Je zou je er eens in moeten verdiepen, dan zal je wel anders piepen ;)
er zijn menig onderzoeken gedaan naar hoe een hamster het meest optimale huisvesting en verzorging kan krijgen. En daar houden de meeste hobbiefokkers zich aan. Mensen komen niet voor niks bij me voor een hamster en later ook weer terug omdat ze zo tevrede zijn. ;)

stofzuigertje

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik fok geen dwerg hamsters, doen deze diertjes tenslotte helemaal zelf...

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Stofzuigertje ik zie dat je in andere topics wel fatsoenlijke antwoorden geeft en niet zo bijdehand doet. Waarom doe je dat hier wel?
Omdat het "maar" een hamster is?

Wat wij vertellen wil je of kan je blijkbaar niet begrijpen of serieus nemen en ik vraag me gewoon af waar dat aan ligt.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Ja toch denk ik dat er met kooi niks mis is bedoel anders zou het ook niet verkocht mogen worden denk ik ??

Maar wel even duidelijk ik ben voor dieren en daar moet je goed voor zijn simpel zat ik ben onlangs ook even weggeweest met Konijn at ineens niet bleek scherp kiesje te zijn ,ja hop 80 euro maar weer een vrolijk hoppend beestje door het huis :D

Maargoed als de hamsterkenners er dan zo op tegen zijn op deze kooi waarom schakel je dan de warenwet oid niet in ???

stofzuigertje

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik reageerde op die boven mij stonden....
Ik gebruik deze Hotels op mijn Boot en kampeerauto waar gewoon weinig ruimte is.

Dus niet voor dagelijkse leven, ik gun ook deze dwergen meer ruimte maar het kan wel maar gezien de kwaliteit van het geleverde zou ik als dwerg hier niet elke dag in willen zitten.

Verder heb ik nu iets meer op, en op vakantie in Sint Petersburg is het normaal om iets meer te drinken tijdens de maaltijden.
Het grootste probleem is het bijgeluid wat ze tijdens het lopen in het rad maken.
Verder dus over 3 weken weer volop ruimte voor alle dwergen.

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

RTD-Z schreef:Ja toch denk ik dat er met kooi niks mis is bedoel anders zou het ook niet verkocht mogen worden denk ik ??
Zo denken veel mensen maar het stomme is dat daar geen wetten voor zijn.
Zolang een hamster eten en drinken heeft + een plaatsje om te schuilen doe je volgens de wet niks verkeerd. Wij willen gewoon duidelijk maken dat deze kooitjes te klein zijn om een hamster permanent in te huisvesten.
De naam hamster hotel is dan ook erg raar gekozen sommige mensen denken bij hotel aan luxe en zullen dus hun hamster er permanent in huisvesten andere mensen zien dan hopelijk in dat het hotel is als in tijdelijk voor vakantie's etc. maar zelfs als tijdelijke kooi vind ik hem aan de kleine kant.

Wat de warenwet betreft misschien heb je daar gelijk in er moeten in ieder geval verplichte minimale kooimaten komen en dat zal dus moeten beginnen bij de dierenwinkels want die hebben dit soort kleine kooitjes ook en de meeste dierenwinkels hebben nog niet eens grote kooien geschikt voor hamsters.
Ik weet dat dit topic hier oorspronkelijk geplaatst is om de misleidende reclame maar nu groeit dit al uit tot een groot voorbeeld. Er zijn heel veel mensen die dit kooitje zien, het kopen en dan meteen naar de dierenwinkel rennen voor een hamster. Het is dus een grote impulsaankoop en als het iets is waar ik een hekel aan heb is het een impulsaankoop waar het gaat over levende dieren.
Dit moet dus onder de aandacht gebracht worden en het moet in de toekomst voorkomen worden.
Ik vind dat dierenwinkels beter advies moeten geven en dat ze de kleine kooitjes niet meer mogen verkopen als permanente huisvesting. Ik vind ook dat ze best mogen vragen in wat voor kooi de hamster komt en dan eventueel weigeren als de kooi te klein is.
Eigenlijk vind ik zelfs dat dierenwinkels helemaal geen dieren zouden moeten verkopen maar dat zal een beetje te hoog gegrepen zijn.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

nou heb mm net gekocht die kooi moet zeggen mn cavia past er aardig in :twisted:


:mrgreen: :wink:


nee hoor , maarja dan zal iemand toch de moeite moeten nemen om die warenwet of welke instantie dan ook daarover in te lichten..

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Nou degene die hier pro hamster zitten komen van het hamsterforum vandaan (www.hamsterforum.nl) en daar wordt al flink gediscussieerd en gedacht.
Ik denk ook dat we als we alles goed uitdenken en uitvoeren dat we flink wat steun kunnen krijgen. Bijvoorbeeld de rattenmensen zitten met het probleem dat ratten ook vaak te klein gehuisvest worden, de caviamensen denk ik idem dito en de konijnen mensen vinden dat denk ik ook wel.
Daarom moeten we kijken of ze wel een soort petitie kunnen gaan maken ofzo :)

D2Freak30
Berichten: 307
Lid geworden op: 24 feb 2009 13:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door D2Freak30 »

Haags Hopje schreef:
Verder vind ik het leuk dat je aangeeft dat je een dierenliefhebber bent, maar ook dat je hamsters fokt. Oftewel opsluit en hun gedrag controleert. Vervolgens zal ik dan ook een vergelijking maken, zou jij het leuk vinden om gevangen gehouden te worden en op vaste momenten, een bloot wijfje in je kooi te ontvangen om daarmee te paren? Ik denk het niet he? (alhoewel dit nu best leuk klinkt, gaat het op een moment toch vervelen
erg grappig, ik ben niet lesbisch dus nee ik zou het niet doen met een bloot wijfje.
daarnaast ben ik van mening dat ik inderdaad gevangen zit in deze maatschappij, vooral door mensen zoals jij in een hokje gepropt te worden "dierenliefhebber".
wat ik absoluut niet eens zo geformuleerd heb, je maakt een leuke combinatie van hamsterliefhebber en dierenvriend. *grote fantasie misschien*
dat ik hamsters fok wilt niet zeggen dat ik ze direkt mishandel of dat ik het dier te kortschiet in juiste verzorging en hun behoefte.
man/vrouw word niet aan hun lot overgelaten om maar te vermenigvuldigen, daar komt meer bij kijken dan dat. Dit gebeurd hier absoluut niet. Je zou je er eens in moeten verdiepen, dan zal je wel anders piepen ;)
er zijn menig onderzoeken gedaan naar hoe een hamster het meest optimale huisvesting en verzorging kan krijgen. En daar houden de meeste hobbiefokkers zich aan. Mensen komen niet voor niks bij me voor een hamster en later ook weer terug omdat ze zo tevrede zijn. ;)
Goh, als ik een vergelijking maak is het niet grappig, als jij het doet wel? De essentie, als je tenminste weet wat dat betekend, is hetzelfde.

Jij haalt in je vergelijking aan:
een hamster krijgt van u water/voer maar kunt u daar ook gelukkig op leven als ik u alleen water/voer voor houd en een gevangeniscel? ik denk dat u dat ook ziet als een straf ipv een lolletje.
Vervolgens haal ik hetzelfde principe aan: hoe jij het zou vinden om elke dag in een gevangenis te zitten. Dan is het verkeerd? Onder het motto, ik geef ze betere huisvesting en beter voer rechtvaardig je de hechtenis en het fokken van deze diertjes. Ook noemt iemand anders dit gedrag op dit forum": het voorbeeld geven aan broodfokkers hoe het ook anders kan. Dat is toch wel de meest sneue opmerking die ik ooit heb gehoord. Onder het motto "het kan ook beter" besluiten wij, de hamsterliefhebber (wist niet dat je alleen liefde had voor hamsters, dacht dat je ook wel van andere dieren hield) de beestjes tegen hun wil op te sluiten in een groter kooitje.
Maar wel leuk dat je een vrouwtje bent. Hoe zou jij het vinden als we af en toe een mannetje bij je naar binnen gooien die je even moet volblaffen?
Of ga je daar weer niet op in? Lekker makkelijk toch?
Ik zou ook de AH even aanklagen. Met hun "hamsteren" commercial wekken zij de indruk dat deze beestjes kunnen praten, autorijden en boodschappen kunnen doen! Absurd! Het gore lef!
Thieme schreef:Stofzuigertje ik zie dat je in andere topics wel fatsoenlijke antwoorden geeft en niet zo bijdehand doet. Waarom doe je dat hier wel?
Omdat het "maar" een hamster is?

Wat wij vertellen wil je of kan je blijkbaar niet begrijpen of serieus nemen en ik vraag me gewoon af waar dat aan ligt.
Zie jij dat? Dan moet je echt eens beter naar zijn reacties kijken. Of we hebben een andere definitie van fatsoenlijk.
Trouwens is het niet veel anders van "jullie" kant. Dat is altijd zo grappig. Er moet wel begrip zijn voor jullie kant want wij dienen jullie mening klakkeloos over te nemen. Doen we dat niet, omdat wij een andere mening hebben, dan zijn wij raar, dierenmishandelaars, niet goed wijs of een combinatie van bovenstaande. Naar onze mening word niet geluisterd of deze word "rechtgepraat" met onzinnige vergelijkingen. Ipv open te staan voor discussie word er gelijk gesnauwd en kinderachtig gedaan, waarschijnlijk om te verhullen dat het hier om niets gaat. (Op een enkele reactie na).

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

*zucht* waar zal ik eens beginnen.

Ten eerste hamsters zijn door ons toedoen al heel lang afhanelijk van ons mensen.
Er zullen denk ik altijd mensen zijn die hamsters willen kopen. Er gaat echt geen verbod komen op het houden van hamsters. Wat is dan in godsnaam het probleem om deze dieren te fokken? en dan op een goeie manier met kooimaten die heel vaak groter zijn dan de minimale wetenschappelijk bewezen kooigrote.
Kooien die dan ook vaak 4 tot 8 keer groter zijn dan het blokker ding wat we hier bespreken. Ik denk ook niet dat jij kunt weten of die dieren tegen hun wil worden opgesloten. Als je ze vrij laat dan hebben ze alleen maar honger en hebben ze het koud, als ze dan zouden kunnen zouden ze graag terugkomen naar hun kooi. Aangezien deze dieren dus gedomnesticeerd zijn en dat er altijd mensen zijn die hamsters als huisdier willen houden moeten er fokkers en opvanghuizen zijn.
Waarom dan niet een fokker zoals Haags Hopje i.p.v. een broodfokker die vaak zulke ongezonde dieren verkopen dat ze na een paar maanden doodgaan.

Ten tweede zoeken wij inderdaad begrip wij willen voorkomen dat er hamsters in dat blokker kooitje komen (of andere kleine kooitjes) en leggen een en ander uit.
Zowiezo kunnen wij wel zeggen dat wij ervaring hebben met hamsters (ik nog niet zo heel veel maar Haags Hopje in ieder geval wel) dan hoef je onze mening nog niet klakkeloos over te nemen maar het weegt wel mee, alleen in jou ogen misschien niet.

Vind jij het trouwens gek dat wij zo snel denken dat mensen raar zijn of geen respect hebben voor dieren. Het wordt onder de mensen onderhand een gewoonte wij zijn gewoon een super egoïstische diersoort maar geloof mij dat zo lang mensen hamster willen en mogen kopen dat zij en de hamsters beter af zijn bij een goeie fokker dan bij een broodfokker. Zolang je niet alle gedomnesticeerde hamsters wilt vergassen of ze weer wilt leren om in de natuur te leven vertrouwen wij gewoon op het wetenschappelijk onderzoek en onze ervaring met betrekking op minimale kooimaten en voerbehoeftes etc. en proberen wij hamsters een zo goed mogelijk leven te geven.

Ik sta verder zeker open voor discussie maar denk/kijk dan iets verder dan je neus lang is en denk ook aan de dieren en waarom wij dit doen en waar onze motieven vanaf komen.

Nu rest mij alleen nog de vraag waarom vind jij dat dit nergens over gaat?
of misschien beter gevraagd welk gedeelte vind je nergens op slaan?
Ik vind dit eigenlijk heel belangrijk, want het is een schande dat er zo'n kleine kooitjes verkocht mogen worden met een gefotoshopde hamster erin.

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Shareena »

Wat een gezeur.. Iedereen doet het verzorgen van zijn of haar huisdier op zijn eigen manier... Ook al ben je het daar niet mee eens, laat mensen in hun waarde!

Ga je bij Blokker ook de vazen laten verbieden omdat mensen daar goudvissen in doen?

midas50
Berichten: 299
Lid geworden op: 06 apr 2009 15:00

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door midas50 »

Zelfs voor witte muizen lijkt het me nogal krap.
Belachelijk om daar een hamster in te willen stoppen.

Zei iemand die GEEN huisdieren heeft.

Thieme
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 21:48

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door Thieme »

Shareena schreef:Wat een gezeur.. Iedereen doet het verzorgen van zijn of haar huisdier op zijn eigen manier... Ook al ben je het daar niet mee eens, laat mensen in hun waarde!

Ga je bij Blokker ook de vazen laten verbieden omdat mensen daar goudvissen in doen?
Ahum en waarom zou je dieren niet in hun waarde laten door mensen zo goed mogelijk te leren wat wel en niet kan.
Dit bedoel ik dus egoïstische mensen laat de dieren in hun waarden als jij een dier neemt ben jij er verantwoordelijk voor en dat betekend dat je je dus ook van te voren in moet lezen dan vind je bijvoorbeeld als snel dat kooitjes zoals bij de blokker te klein zijn. Nu is het mams komt bij blokker "wouw wat een goedkoop schattig kooitje, zoontje wou altijd al een hamster nu mag hij hem wel"
gewoon een impulsaankoop uit eigenbelang.
Wat die vazen betreft daar staat toch niet bij mooi diervriendelijk vissenverblijf?
Die hamsterkooi daar staat duidelijk bij voor hamsters en hij is gewoon te klein

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door LindavdB »

Shareena schreef:Wat een gezeur.. Iedereen doet het verzorgen van zijn of haar huisdier op zijn eigen manier... Ook al ben je het daar niet mee eens, laat mensen in hun waarde!

Ga je bij Blokker ook de vazen laten verbieden omdat mensen daar goudvissen in doen?
Graag! Het verzorgen en houden van huisdieren mag geen gril zijn. 'Oeh, die hond kleurt mooi bij m'n bank', of 'Die maanvis staat heel mooi in die vaas!'
Laat dieren in hun waarde, niet de debiele acties van mensen door dieren te verwaarlozen en te mishandelen door ze in te kleine kooitjes te houden waar ze een ongelukkig leven zullen leiden. Het welzijn van het dier komt op de eerste plaats, daarna komt 'je eigen manier'. Je gaat je kind toch ook niet slaan omdat 'het jouw manier is'.
Ongelofelijk zeg.

MartinBr
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 sep 2009 19:58

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door MartinBr »

RTD-Z schreef:Ja toch denk ik dat er met kooi niks mis is bedoel anders zou het ook niet verkocht mogen worden denk ik ??

Maar wel even duidelijk ik ben voor dieren en daar moet je goed voor zijn simpel zat ik ben onlangs ook even weggeweest met Konijn at ineens niet bleek scherp kiesje te zijn ,ja hop 80 euro maar weer een vrolijk hoppend beestje door het huis :D

Maargoed als de hamsterkenners er dan zo op tegen zijn op deze kooi waarom schakel je dan de warenwet oid niet in ???
Terecht opgemerkt, als het om een consumptiedier zou gaan dan is het wettelijk geregeld, maar in de Nederlandse wet is niets geregeld m.b.t. grootte van huisvesting als het om huisdieren gaat. Warenwet kan dus niets doen! Blokker is niet in strijd met de wet, behalve dat ze foto gemanupuleerd hebben en dat hebben ze toegegeven. Zij zeggen dat de foto van de leverancier komt. Eveneens hebben ze toegegeven dat er onjuiste informatie bijstaat.

De kooi is ongeschikt voor Syrische hamsters, maar ook voor dwerghamsters. Je gaat toch geen goudvis in een glas water houden? Deze kooien komen uit Taiwan, China en dat soort landen waar ze het normaal vinden om dieren zeer klein te huisvestigen. Wij moeten beter weten en ieder die zegt ach deze kooi is geschikt voor een dwerghamster, weet niet eens hoe groot een dwerghamster is en roept maar wat.

RTD-Z
Berichten: 314
Lid geworden op: 04 mei 2009 19:30

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door RTD-Z »

Nou voor een dwerg hamster is die kooi wel goed denk ik hoor. Heb je die beestjes weleens bij een intratuin oid gezien dat hokje is 20x30 zonder dingen erin ook geen luxe slaaptoren ;) maar serieus zo russische dwerghamster kan er echt wel in hoor. Maar die andere grote jongens die op ratten lijken nee dat is te klein...

Hoe dan ook goed voor je beestjes zijn :D
Bijlagen
Ik heb het reuze goed :D
Ik heb het reuze goed :D
mijnkonijn.jpg (60.45 KiB) 559 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

LindavdB
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 sep 2009 14:35

Re: Hamster"hotel" Blokker

Ongelezen bericht door LindavdB »

Die glazen bakjes bij de dierenwinkels vind ik ook niet top hoor, omdat ze er bij de dierenwinkel zo bijzitten is niet meteen een vrijbrief om ze thuis ook maar in een klein hokje te proppen. Bij de dierenwinkel zitten die diertjes er ook veel korter, misschien een paar dagen als het goed loopt. Vervolgens moeten ze de rest van hun leven slijten in dat Blokkerhok. Groot verschil.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, niet alle dieren worden verkocht en zitten soms maanden in zo'n glazen bakje zonder wieltje of huisje of wat dan ook. Maar dat toont wel weer aan hoe de dierenwinkels zelf over de dieren denken, want als je een beetje logisch nadenkt zou je het beestje op een gegeven moment wat meer ruimte en speelgoed gunnen, maar hey, logisch denken is voor sommige heel moeilijk.

Gesloten