LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telfort, haar administratie en haar BKR grillen...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Twinsangel

Telfort, haar administratie en haar BKR grillen...

Ongelezen bericht door Twinsangel »

Dag allemaal,

Een paar weken geleden kwam ik er stomtoevallig achter dat ik een BKR notering heb.
Na opvraag hiervan bleek dit te gaan om een bedrag van augustus 2007 bij Telfort.

Uiteraard heb ik toen gebeld naar Telfort, maar wat schetste mijn verbazing, toen ik belde werd ik direct doorverbonden naar een incassobureau.
Het bleek dat mijn dossier aan hun was doorgespeeld in verband met een niet betaalde rekening.
Toen ik echter sprak met een medewerkster van dit incassobureau hoorde ik dat ze inderdaad mijn dossier in handen hebben gehad, maar dat mijn dossier al sinds april 2008 weer aan Telfort was teruggegeven. Ik moest dus naar Telfort bellen.

Na 4x de klantenservice gebeld te hebben, maar telkens weer automatisch naar het incassobureau gestuurd te worden, heb ik in het keuze menu maar aangegeven dat ik een storing wilde melden.
Dat hielp, want ik kreeg een medewerker van Telfort aan de lijn.

Deze wist mij te vertellen dat ik een achterstand had van 66.64 en dat ik verschillende herinneringen en aanmaningen PLUS het incassobureau aan mijn deur gehad zou hebben.
Zoals jullie wel kunnen begrijpen heb ik geen van allen gezien.

Nou ben ik in februari 2007 verhuisd en heb destijds netjes aan alle partijen (Telfort, T-mobile, @home etcetcetc) mijn nieuwe adresgegevens doorgegeven.
Omdat ik altijd via een automatische incasso betaalde, gewoon reclame van Telfort ontving en het gehele abbonement amper gebruikte, heb ik nooit gemerkt dat er sprake was van een, want nu blijkt, gestorneerde incasso. Althans, dit heeft deze medewerker me gemeld.

Tijdens het eerste telefoongesprek met Telfort heb ik de medewerker gevraag om een (kopie) factuur en een schriftelijke bevestiging van ons gesprek. Helaas is geen van beide mogelijk bij Telfort.
Ik heb nou dus op goed vertrouwen een bedrag van 66.64 overgemaakt.
Helaas heb ik hier zelf mijn twijfels bij, daar ik destijds een samenbellen 500 abbonement had van ik geloof 9.95 (of zelfs minder) per maand.
Ook gebruikte ik dat abbonement amper of enkel voor bellen naar vaste nummers, dus hoe die 66.64 mogelijk is weet ik ook niet.

Na 2 weken gewacht te hebben op een bevestiging van betaling heb ik Telfort nogmaals gebeld.
Ik kreeg toen een vriendelijke jongedame aan de telefoon die me wist te vertellen dat er geen enkele melding was gemaakt van het telefoongesprek dat ik had gevoerd 2 weken eerder en dat mijn betaling nog steeds niet was voldaan.
Deze mevrouw heeft voor mij een klachtenbrief geschreven waarin gevraagd wordt om mijn BKR notering zo spoedig mogelijk op hersteld te zetten of te verwijderen en ze heeft melding gemaakt van het feit dat ik een factuur eis.

Ik kreeg 5 minuten na dit gesprek een bevestigingsmail waarin stond dat ik binnen 5 werkdagen antwoord kon verwachten.

Het is nu 6 werkdagen verder en ik heb nog niets gehoord.
Ik heb zojuist weer 37 minuten gewacht om geholpen te worden door de klantenservice en wederom mijn verhaal gedaan.
Ditmaal reageerde de medewerkster met 'ik zie geen melding van adreswijziging, dus deze heeft u ook nooit gedaan'.
Verder zou ze kijken of er inderdaad vertraging was in de klachtenafhandeling en zonder verder nog iets te zeggen werd de verbinding verbroken.
Ik ben furieus!

Ze kunnen me een hoop vertellen bij Telfort dat de klant verantwoordelijk is voor een betaling. Maar als ik via een automatische incasso betaal, die achteraf gestorneerd blijkt te zijn en dit niet opmerk, hoe veel moeite is het dan om even een smsje naar het nummer in kwestie te sturen? Het gaat immers niet om een gemiste betaling i.v.m. een te laag saldo, er is duidelijk iets anders mis gegaan.
Overigens heb ik gedurende mijn contract nooit te laat of niet betaald, dus het ging het duidelijk om een uitzonderlijk geval.

Ik heb het idee alsof de administratie van Telfort bestaat uit een hoop losse flodders die door middel van een stel managers,een hoop bluf en veel blabla bijeen wordt gehouden.

Ik weet dan ook niet meer wat ik hier mee aan moet.
Ik wil dolgraag mijn BKR notering hersteld zien en eigenlijk vind ik dat gebaseerd op de tekortkomingen van de Telfortadministratie* de hele notering verwijderd dient te worden.

Heeft iemand enig idee hoe ik hiermee verder moet?

*Even de tekortkomingen op een rijtje:
- Adreswijziging wordt niet doorgevoerd (hier ligt de kern van het geheel).
- Als het incassobureau een dossier heeft terug gegeven voert Telfort het dossier niet meer in bij haar administratie (of ze moeten hier een achterstand van 1,5 jaar in hebben). Waardoor de klantenservice zo goed als niet bereikbaar is.
- Telfort voldoet niet aan haar eigen gestelde termijn van 5 werkdagen waarop zij reageren bij een klacht die gezien de BKR notatie toch als zwaar mag worden gezien.
- Het is onmogelijk om een digitale of schriftelijke bevestiging te krijgen van telefoongesprekken bij Telfort. Waardoor de kwestie wel/niet adreswijziging doorgegeven een woord-tegen-woord spel is geworden, net zoals alle andere gesprekken die ik tot op heden met Telfort heb gevoerd.
- De factuur waar het om draait is NIET opvraagbaar bij Telfort, men moet in gevallen als deze maar op goed vertrouwen geld overmaken.

Yme

Re: Telfort, haar administratie en haar BKR grillen...

Ongelezen bericht door Yme »

Irritant dat door enkel een niet doorgekomen adreswijziging je dit op je dak krijgt. :(
Twinsangel schreef:Dag allemaal,
Ik heb nou dus op goed vertrouwen een bedrag van 66.64 overgemaakt...

Na 2 weken gewacht te hebben op een bevestiging van betaling heb ik Telfort nogmaals gebeld. Ik kreeg toen een vriendelijke jongedame aan de telefoon die me wist te vertellen dat er geen enkele melding was gemaakt van het telefoongesprek dat ik had gevoerd 2 weken eerder en dat mijn betaling nog steeds niet was voldaan.
Als je de betaling via internet hebt overgemaakt dan moeten ze het toch echt wel binnen 2-3 werkdagen verwerkt hebben. Heb je het bedrag wel naar het juiste rekeningnummer overgemaakt en een juist betalingskenmerk vermeld? Kijk dat eens na en als het klopt vraag of ze de betaling dan voor je kunnen opzoeken. Het moet dan toch ergens gebleven zijn?
Twinsangel schreef:Ze kunnen me een hoop vertellen bij Telfort dat de klant verantwoordelijk is voor een betaling. Maar als ik via een automatische incasso betaal, die achteraf gestorneerd blijkt te zijn en dit niet opmerk, hoe veel moeite is het dan om even een smsje naar het nummer in kwestie te sturen?
Ik snap wat je bedoelt maar je bent inderdaad zelf verantwoordelijk voor je betalingen. Dat je betaalt per automatische incasso betekent niet dat je het niet hoeft te controleren. Je suggestie om een sms te sturen in geval van stornering vind ik zinnig maar daar heb je nu achteraf gezien natuurlijk niets aan. De situatie is nu zoals het is en dit probleem moet gewoon zo snel mogelijk opgelost worden. Ze moeten die betaling maar opzoeken.

Twinsangel

Volgens Telfort is de nota in eerste instantie ook betaald, maar vervolgens gestorneerd.
Dit heb ik zelf nooit gedaan, maar omdat ik internetbankieren heb en je tot max 1,5 jaar terug kunt kijken kan ik inmiddels ook niet meer zelf controleren of het daadwerkelijk is gestorneerd.

En oplossen..tsja, dat klinkt makkelijker gezegd dan gedaan bij Telfort.

Voor alsnog kan ik mijn bankrekening niet eens overzetten naar een ander filiaal van de bank i.v.m. de notering, laat staan een hypotheek nemen!

Utaddict

Ongelezen bericht door Utaddict »

Als u niets van de storneringen afweet, betekend dat in de meeste gevallen dat de storneringen automatisch waren. Dit gebeurd wanneer er niet genoeg saldo op de rekening aanwezig is/was.

Twinsangel

Dat zou je inderdaad zeggen, maar de datum die Telfort mij wist te geven waarop de stornering plaats zou hebben gevonden was de dag nadat mijn salaris EN studiefinanciering werden gestort.
Ik denk dat ik een dergelijke maand me dan wel zou herinneren ;).

Twinsangel

Update:

Zojuist een mail gestuurd naar Telfort.
Het blijkt dus dat ze 25 dagen nadat de AI was mislukt mijn contract al hebben beeindigd. Dit valt binnen de wettelijke termijn van 30 dagen, nog voordat ze dus een herinneringen kunnen hebben gestuurd.
Ook blijkt dat op mijn uittreksel van BKR een restbedrag staat van 0,00 euro...de kans is dus groot dat het bedrag achteraf gezien al betaald was.

Met dit alles kreeg ik te horen dat mijn adres nog steeds niet gewijzigd is, ondanks dat ik deze de afgelopen paar weken meermaals heb doorgegeven, tijdens mijn vele telefoontjes naar Telfort...

Fijn joh.

Telfort webcare
verified
Contacteer:

Ongelezen bericht door Telfort webcare »

@Twinsangel

Graag zoek ik voor u uit wat er aan de hand is. In dit geval verwijs ik u door naar het forum telfort.gebruikers.eu. U kunt daar in een prive bericht uw 06- of klantnummer aan ons kenbaar maken en uw e-mailadres.

Daphne

Twinsangel

Update:

begin november kreeg ik van Webcare-team te horen dat mijn BKR registratie verwijderd zou zijn.
Omdat ik nog steeds geen inhoudelijke reactie had heb ik alsnog naar Telfort gebeld.
Hier vertelden ze me dat de registratie nog wel bestond en het verzoek tot verwijdering niet werd gehonoreerd.
Ook was mijn adres nog steeds niet gewijzigd en waren ze nog 'bezig' met het beantwoorden van mijn mail.
Hierop aangegeven deze zaak juridisch verder uit te willen vechten.
De mevrouw heeft toen nogmaals een klacht ingediend en ik zou binnen 2 werkweken bericht krijgen.
Nog niets gehoord uiteraard.
Wel verzekerde deze mevrouw dat mijn adres nu toch echt gewijzigd was. Voor zover ik daar nog in geloof :lol: .

Momenteel ben ik met een jurist in gesprek over dit alles, daar Telfort dus niet kan aantonen welke betalingen ik heb gedaan, welke facturen hierbij horen, waarom Telfort van de wet is afgeweken betreffende een aantal zaken en vooral waarom ze er maar niet in slagen om iets simpels, maar cruciaals als een ADRES te wijzigen.

Ik ben inmiddels ook bezig met het schrijven van de uren die ik hier aan besteed, de kosten voor het bellen en andere onkosten.
Het begint al aardig in de papieren te lopen...

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Twinsangel

Naar aanleiding van uw bericht hebben wij u online benaderd. Vervolgens hebben wij uw klacht opnieuw in behandeling genomen. Dit heeft geleid tot de verwijdering van de negatieve codering op 21 oktober 2009.

Daphne

Twinsangel

Beste Daphne,

ik heb destijds inderdaad contact met u gehad.
Echter heeft een collega van u mij op 9 november verteld dat de BKR notering NIET is verwijderd en dat dit ook niet gaat gebeuren i.v.m. de afwijzing van mijn klacht.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan het beste met het BKR contact opnemen. Telfort kan zoveel beweren. Vervolgens een geschil aanspannen tegen Telfort als de gegevens inderdaad niet kloppen en daarbij een schadevergoeding vorderen.

http://www.bkr.nl/IkenBKR.aspx?pid=93

Telfort webcare
verified
Contacteer:

@Twinsangel

U dient inderdaad contact met het BKR te leggen. Zij kunnen u de actuele status doorgeven.

Daphne

Gesloten