LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
mddv22
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:37

Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door mddv22 »

Hallo,
Ik heb vorige maand ongeveer 60 uur gewerkt voor een bedrijf.
Dit was de vierde maand dat ik voor hun werkte. Het is echter nog geen een keer goede gegaan met mijn salaris en vandaar dat ik mijn werk heb opgezegd.
Ik heb 3 keer een loonstrookje gehad met mijn uren en de afspraak was dat ik aan het einde van elke maand mijn uren doorgaf en zij maakten het dan over.
Eindelijk heb ik de goede uren van de eerste 3 maanden betaald gekregen, maar vanaf het moment dat ik ze heb gemaild dat ik niet meer kom, heb ik niets meer gehoord. Ze reageren niet meer op mail/sms.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik heb een mail waarin bevestigd wordt dat het geld ovegeboekt is, maar dit is niet waar. Ik heb dus geen contract, maar wel al 3 loonstroken, waarop mijn nettoloon te zien is en alle vorige mails, met mijn urenoverzichten en hun reactie dat het overgeboekt wordt.
Hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Het bedrijf heeft ook financiele problemen, waardoor andere werknemers ook nog geen salaris hebben ontvangen. Kan ik ze misschien failliet laten verklaren?
Alvast bedankt voor de informatie.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Je kunt een loonvordering instellen bij de kantonrechter. Als je een rechtsbijstandsverzekering hebt, zou ik hen inschakelen; anders zul je op zoek moeten gaan naar een advocaat arbeidsrecht om je te helpen.

RJEK
Berichten: 4
Lid geworden op: 26 aug 2009 12:39

Re: Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door RJEK »

Hallo TS,

Misschien is het de overweging waard om bij het CWI informatie in te winnen wat te doen met een "onwillige (ex)werkgever". Het is al wat jaartjes geleden, maar ik had ook te doen met een onwillige werkgever, al was het geschil van heel andere aard. Bij de voorganger van het CWI, het Arbeidsburo, waar ik toen hier omtrent advies heb gevraagd, ben ik toen zeer goed op weg geholpen. Misschien is dit voor u ook een optie.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Eindelijk heb ik de goede uren van de eerste 3 maanden betaald gekregen, maar vanaf het moment dat ik ze heb gemaild dat ik niet meer kom, heb ik niets meer gehoord
Denk je niet dat dit de oorzaak is? :?:
Je kan toch ook niet zo maar van de ene op de andere dag wegblijven, en dat niet eens via een gesprek laten weten maar via e-mail.

Het moet niet gekker worden

mddv22
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:37

Re: Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door mddv22 »

seagoing racer2 schreef:Beste,
Eindelijk heb ik de goede uren van de eerste 3 maanden betaald gekregen, maar vanaf het moment dat ik ze heb gemaild dat ik niet meer kom, heb ik niets meer gehoord
Denk je niet dat dit de oorzaak is? :?:
Je kan toch ook niet zo maar van de ene op de andere dag wegblijven, en dat niet eens via een gesprek laten weten maar via e-mail.

Het moet niet gekker worden
Ik heb ze een mailtje gestuurd, aangezien ik na een week elke dag een aantal keer bellen, nog geen gehoor kreeg. Ik heb de manager en de directeur zeker 20 keer per persoon gebeld, maar ik werd steeds weggedrukt, vandaar dat ik het via de mail heb gedaan. Had het anders natuurlijk gewoon een afspraak met ze gemaakt om het een en ander door te spreken.

SuzieQ20383
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2009 11:56

Re: Niet uitbetaald loon, wat kan ik hier tegen doen?

Ongelezen bericht door SuzieQ20383 »

Hi Mddv22,

Zoals een eerdere beantwoorder ook al aangaf; heb je een rechtsbijstandverzekering?

Groet,
Suze

Gesloten