LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online offerte

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Online offerte

Ongelezen bericht door Fiebie »

Wij, werkend stel met kinderen en in verbouwing. Weinig tijd op het moment.
Zoektocht begonnen naar keuken, maar neemt veel tijd in beslag. (vooral als je onwetend een "mandemakers"zaak binnenstapt waar 4x overlegd moet worden)
Meningen van keukenzaken over apparatuur en merk keuken scheelt ook enorm, er lastig een keuze te maken. Daarnaast een budget, waar we hard vor gespaard hebben.

Hebben al een paar offertes, waaronder een paar van hetzelfde merk. Daar scheelt het onderling qua prijs ook in. Een keuken is veel geld, maar ik wil alleen de keuken betalen, niet de commissie.

We hebben het even voor gezien gehouden, want zagen door de bomen het bos niet meer.

Nu vroeg ik me af; is het niet een idee voor keukenzaken om voor de "drukke" mensen een online offerte te leveren? Voor mensen die al zo'n beetje weten wat ze willen. De keukenverkoper kan dan ook eigen tijd bepalen.
Misschien wel heel stom idee, maar leek mij persoonlijk wel erg fijn! :wink:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Online offerte

Ongelezen bericht door kweenie »

Het punt is dat er een verschil is tussen 'zo'n beetje weten' en precies weten. Sommige dingen zijn bijvoorbeeld niet altijd mogelijk in elk merk, en dan kan het dus zijn dat je geen offerte kunt maken, of dingen moet aanpassen. Met als gevolg dat er een heel gepingpong komt van wat er wel en niet kan, en wat er dan moet worden aangepast. In een gesprek is dat in 5 minuten helder, online of per mail kan er een week overheen gaan.

Zo staan er zo af en toe op dit forum ook 'planningen' waarin dingen staan die niet kunnen of onhandig zijn. Bijvoorbeeld een ladeblok strak naast een hoek, zodat de lades niet open kunnen zonder tegen de handgrepen te botsen. Of een oven boven een hoge vrieskast, zodat deze veel te hoog komt om lekker te werken.

Nog een reden waarom keukenwinkels hier niet happig op zijn is dat je dan krijgt dat de keukenwinkels waar je hebt kunnen kijken, en waar je je eerste tekeningen en adviezen hebt gekeken, veel kosten hebben (voor de showroom en de tijd die ze in jou hebben gestoken). Die zullen die kosten ook via de online-offertes moeten terugverdienen. Maar er zullen dan ook een paar goedkope keukenwinkels komen die alleen via internet werken en die dus veel minder kosten hebben, en altijd voordeliger zullen zijn.

Fiebie
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 sep 2009 10:54

Re: Online offerte

Ongelezen bericht door Fiebie »

Oké dat is ook wel logisch, ik bekeek het ook vanaf mijn kant.
Ik ben erg blij met al die internetwinkels, dus eea constructie voor keukenland leek mij ook handig! Niet de hele keuken zelf hoor, maar gewoon, een offerte check oid.

Ben inmiddels al eea tegengekomen op dit forum, op sommige punten erg leerzaam, al blijven ook hier de meningen verdeeld. Wat me vooral aansprak was het "goede gevoel" dat je bij een keukenzaak moet hebben en bijbehorende garanties ed. En dat voel je natuurlijk het beste in een keukenzaak, dus nog even doorbijten!
Na het lezen van wat forum onderwerpen ga ik nu toch wat wijzer een winkel in!

Keukendealer
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 sep 2009 11:08

Re: Online offerte

Ongelezen bericht door Keukendealer »

Geachte heer / mevr,

Geef uw ideeen door en ik maak voor u een gedegen advies met een kosten plaatje, heeft u al een tekening met uw ideale opstelling ?

Zo werk ik al jaren, kom bij de eindgebruiker thuis het plan maken met alle wensen van dien. Kortom ik ontzorg de klant.

Korting verkopen doe ik niet, het geen wat u wilt weten is "wat kost mijn keuken" !!! U weet direct wat de keuken kost.

Gesloten