LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] toeslagen vliegticket

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
j.dingemans
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:28

toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door j.dingemans »

Wanneer houden die maatschappijen nu eens op met het berekenen van toeslagen die weer eens niet helder zijn?
Ik boek een vakantiereis naar Finland. Hiervoor staat een prijs in de gids bij Buro Scandinavia. Omdat dit hoogseizoen is, nl. de krokusvakantie is de prijs hoger dan wanneer je eerder of later gaat.
Tot mijn stomme verbazing word ik toch weer geconfronteerd met een toeslag van 20 euro per persoon voor de U-klasse. Dit zou toch niet meer mogen????
Controle of de "goedkope" stoelen al weg zijn is als particulier niet mogelijk, dus als men wil kan er altijd wel een toeslag berekend worden. Mag dit nu gewoon zo maar doorgaan???

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

het is wel te controleren hoor.

u gaat naar de website van desbetreffende luchtvaartmaatschappij en vult de gewenste data in, dan krijgt u een prijs voor de vlucht.

Die prijs vergelijkt u met de prijs van de reisorganisatie, u kunt dan altijd nog beslissen of u alleen het landarrangement bij de reisorganisatie boekt en de vlucht online of dat u toch kiest voor een pakket (vlucht, ev. transfer en overnachtingen)bij de reisorganisatie.

Houdt u rekening met verschillende voorwaarden.
Bij een reisorganisatie boekt u onder anvr voorwaarden, bij een luchtvaartmaatschappij is het vaak zo dat u (bij de voordelige vluchten) het totaalbedrag bij boeking dient te voldoen, een annuleringsverzekering is dan zeker aan te bevelen.

j.dingemans
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:28

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door j.dingemans »

Dat zou in principe kunnen, doch deze reis is nog niet te boeken bij Arkefly. Het winterschema is er nog niet, evenals de vluchttijden. Tegen de tijd dat dit wel kan, medio oktober is het niet meer te achterhalen hoe de stand van zaken was op dit moment.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

gaat het om Kittala?

ik denk dat het om Kittala gaat, dit is inderdaad niet te controleren.
Dit is een charter van 3 reisorganisaties en zij hebben de vlucht gecharterd bij Arke fly.
Een beetje ter goeder trouw mag u wel zijn, het gaat om 3 reisorganisaties die goed bekend staan en geen baat hebben bij oplichting of misleiding.

Ik zie het zo; de door u gevraagde vlucht is erg populair, in de goedkoopste klasse is het uitverkocht.
Tegen een toeslag kunt u nog wel reizen.
Aan u de keus.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door eeliane »

ben ht wel eens hoor dat het ondoorzichtig is,
belachelijk volgens mij zijn er maar 2 stoelen in de goedkoopste klasse of helemaal niet, we kunnen het niet controleren en dan moet je steeds extra betalen, blijft een rotstreeek, waarom niet alle stoelen/klassen door elkaar en daar 1 prijs van maken of een korting als je vroegboekt.
HEb het zelf mee gemaakt bij gewoon een vlucht , met hotel boeking bij Arke/Arke fly, wij moesteen meer betalen dan anderen om zogenaamd de goedkope stoelen volzaten, geloofde er geen barst van maar t is niet te controleren.
Ze moeten dit onmiddellijk afschaffen vroeger was dit er ook niet op de chartervluchten!

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

je kunt toch meekijken bij een boeking ?

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door Pharan »

ArkeFly is geen chartermaatschappij...Bij deze even een screenprintje van een reserveringssysteem. Beschikbaarheid van ArkeFly vluchten met klassen (OR = ArkeFly)
http://rapidshare.com/files/279884195/V ... R.bmp.html

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

okay, het is voornamelijk een chartermaatschappij, de vlucht naar kittala (heb trouwens nog steeds geen antwoord of het idd kittala is) wordt door 3 reisorganisaties gecharterd.

j.dingemans
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:28

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door j.dingemans »

Het is de reis naar Kittala. Op internet niet te controleren, staat er (nog)niet op. Redelijk vroeg geboekt. Ondanks het geklaag dat er te weinig mensen vliegen was ik blijkbaar toch al te laat met boeken. Hoeveel stoelen zijn er "goedkoop" bij Arkefly? Is het allemaal niet een beetje teveel tegenwoordig. Als je zeker wilt weten dat je "ergens" zit, bijv. bij raam of bij partner (eerst gratis): extra kosten 10,-- pp. Eten of drinken: flink aan de prijs (vroeger gratis). Het begint op Ryanair te lijken. Straks betalen voor toiletbezoek? verstellen van de stoel? voor iedere kilo boven je BMI? (tip voor Ryanair).
Stoppen ermee! Een vakantie per vliegtuig hoort inclusief te zijn en zonder toeslagen. Ik hoef geen eten op een vlucht van twee uur, maar klantvriendelijkheid is ver te zoeken. Wat doet u als u een gast krijgt? Ook twee of meer uren niets aanbieden? Mijn vakantie begint op deze manier niet op Schiphol hoor. Pas op de plaats van bestemming! En als ik terugreis kijk ik uit naar thuis, de reis met dit soort maatschappijen maak ik uit financieel oogpunt omdat het nu wel erg veel scheelde. Anders betaal ik liever een kleine meerprijs. Die dan wel gewoon van te voren te zien is bij mijn gesnuffel in de vakantiegidsen.

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

ik ben dat gezeur een beetje zat.

u kunt ook met een lijndienst naar Kittala.
Dan vliegt u via Helsinki en bent u ruim 5 uur onderweg.

plus waarschijnlijk betaalt u het dubbele.

u boekt ws met Arke Fly omdat u niet te duur uit wilt zijn.

maar dan toch nog zeuren over toeslagen, de luchtvaartmaatschappijen zien zich gedwongen dit soort maatregelen te nemen (betalen voor een bepaalde plaats, betalen voor een broodje) omdat ze zichzelf anders uit de markt prijzen.
En zijn zij, maar ook de consument, nóg verder van huis.

meniles
Berichten: 158
Lid geworden op: 17 sep 2008 22:50

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door meniles »

Ben het volkomen eens met A. Storm. Als u het er niet mee eens geweest was had u de reis ook niet kunnen boeken. Bij Finnair was u ongetwijfeld nog veel meer kwijt geweest. Dit soort toeslagen zijn volkomen legitiem, worden vermeld in de reisgidsen en kwamen niet als verrassing want voordat u akkoord bent gegaan met de reissom heeft u het uiteindelijke bedrag gezien en bent hier akkoord mee gegaan.

Dus ik zie het probleem niet. Voor dubbeltjes kan men simpelweg niet op de eerst rij zitten...

A.Storm
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 mei 2009 09:16

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door A.Storm »

Dankuwel Meniles.

Vroegah meneer/mevrouw Dingemans, kón je geen voorkeur uitspreken voor gang- of raampad, zat iedereen te klagen over het eten dat je kreeg aan boord, betaalde je gewoon voor je eten en drinken want dat zat bij de prijs inbegrepen!

Bij Ryanair hoef je trouwens niet voor toiletbezoek te betalen (dat was een grapje, leuke free publicity) daar betaal je een uitermate lage prijs (en soms betaal je helemaal niets!) Ryanair moet het hebben van de extra's; je vliegt voor een habbekrats heel Europa rond.

Ik denk, meneer/mevrouw, dat u moet wennen aan de moderne tijden.

Ja, ws zijn er maar 4 of 10 goedkope stoelen op de vlucht die u wilde maken en u was waarschijnlijk te laat (krokusvakantie? of net daarvoor/daarna? een andere gewilde datum?) om net die voordelige stoelen te scoren.
En u betaalde (vrijwillig hoor, niemand heeft u gedwongen om naar Kittalä te vliegen) een toeslag maar u was nog goedkoop uit.

Ik hoor u verder ook niet meer, dus ik denk eigenlijk dat u wel blij bent met de overeenkomst.

j.dingemans
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:28

Re: toeslagen vliegticket

Ongelezen bericht door j.dingemans »

Wat kunnen mensen gepikeerd reageren als er een doodnormale vraag wordt gesteld. Soms werkzaam en deze tak van sport? Dat er weinig stoelen zo goedkoop zijn is wel bekend, maar als je dan boekt bij een reisbureau dan zoud de prijs gewoon vast moeten staan, dat is m.i. door de regering afgesproken. Natuurijk heb ik geboekt omdat het aantrekkelijker was, maar ik kan niet controleren of dit komt omdat Arkefly goedkoper is dan Transavia of dat de reisorganisatie een betere deal heeft gesloten met de accommodatie. Sterker nog, bij het boeken weet je vaak niet eens waarmee je vliegt, dan hoor je later.
Beide maatschappijen zijn nederlands en hebben een betrouwbare reputatie.

Dat zeuren over eten in het vliegtuig heeft geen betrekking op mij. De kosten hiervoor waren voor de vliegtuigmaatschappijen laag. Het is zeker geen bedrag waarop mensen van een reis afzien. Velen zullen over dit kleine bedrag niet vallen.
Het gaat in dit geval ook niet over mijzelf, maar een algemene opmerking. Ik hoor nl. van velen dat het wegvallen van enige service in de vliegtuigen niet bevalt. Op korte vluchten is het geen issue. Op langere vluchten wel. Het zijn immers VAKANTIEreizen. Voor mij het einde van een discussie niet gaat over de hoogte van bedragen maar over afspraken en service.

Gesloten