LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 2e dsb rekening

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

Daar ik af en toe wat meer geld wil opnemen heb ik een 2e rekening aangevraagd.
Het is toch gratis dus waarom niet, kan straks dubbel opnemen met maar de helft risico.
Maar dacht ik, laat ik es even extra goed de regeltjes doornemen en kijken of er inderdaad kleine lettertjes staan, nalezen gaf echter het tegendeel alles overduidelijk met mooie voorwaarden die mijn ex bank niet gaf.
Tot mijn stomme verbazing lees ik, ook op zondag!! gewoon te bellen tot zelfs 20:00 !! dus 7 dagen in de week prima te bereiken.
Ik geloof niet dat er een andere bank is die dit heeft, of wel?? laat maar weten.
Enne, als je denkt dat dit een €0,10 of €0,20 cent per minuut telefoon nummer is zoals bij andere banken, of verschillende tarieven voor verschillende vragen (idioot he) dan heb je het mis, gewoon lokaal tarief voor al je vragen en je kan ze ook gewoon bellen met je internet+bellen abonnement dan is het geloof ik gratis bellen. Zelf bel ik met de pc.
IK zie zelfs spotjes op TV dat zij een hypotheek aanbieden met betere voorwaarden dan bij andere banken??? is dat waar??

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Bedoel je met een 2e rekening, dat je twee keer rrood mag staan of zo? :? Bij mijn bank vraag ik gewoon meer ruimte aan op min 1e rekening.

Prima hypotheken bij de DSB :shock: Lees jij wel eens een krant of kijk je weleens naar de TV?

Of is jou echte naam soms Scheringa?

henk51
Berichten: 1678
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door henk51 »

Als er geen salaris inkomsten op je rekening binnen komen krijg je ook geen krediet.
Prima Hypotheken laat me niet lachen.Zeker de laatste jaren oogkleppen op gehad en watjes in je oren.

gr Henk

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

wat lopen jullie nu te mauwen?? het gaat niet om krediet opnemen maar gewoon voor mijn pasjes. lezen doen jullie dus nog steeds niet?? zelfs niet die paar regeltjes. Ik heb het woord krediet niet in mijn mond gehad.
Ik kan nu 4x 250 opnemen met mijn pasjes. Niet dat zoiets vaak voorkomt maar als het toch niets kost, heb ik het gewoon achter de hand.

loesje, geweldig dat jij gewoon meer ruimte aanvraagt, ga zo door en dan kom je er wel.


ik schreef dus
IK zie zelfs spotjes op TV dat
en dan kom jij met
kijk je weleens naar de TV?
werkelijk ik sta versteld van jouw l-e-z-e-n-

henk,
wat is er mis met mijn betaalrekening??

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Ik niet meer pasjes nodig om mijn dagopname te verhogen. Ik kan dat zelf bepalen en zelfs online aanpassen, zonder dat ik daar meer pasjes voor nodig heb.

Ja sorry, ik heb idd niet goed gelezen dat je reclame spotjes hebt gezien, misschien moet je, je tv alleen niet uitzetten als de reclame is afgelopen. :lol:

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo loesje 2

ik begrijp dat jij dsb niet ziet zitten, is dat omdat jij vroeger (hypotheek)klant was??(nog bent??) of ga jij af op wat een aantal andere mensen zeggen??

zwiebertje
Berichten: 56
Lid geworden op: 21 aug 2007 21:31

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door zwiebertje »

Die Peter-O toch
Of U bent naïef of U komt van een ander planeet

Afbeelding
Of U bent........... :roll:

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

werkelijk Onvoorstelbaar dat lezen nog zo'n probleem is voor veel mensen hier. Alsof het analfabeten zijn.

dit moeten wel dsb gedupeerden zijn, dat is duidelijk.

ik zie een spotje over dsb hypotheken en dat die (waarschijnlijk??) betere voorwaarden hebben dan de andere banken op dit moment.
wat gillen gelijk een paar mensen?? of ik wel lekker ben, normaal en andere beledigingen. En dat terwijl ik helemaal niet op zoek bén naar een hypotheek, heb ik niet nodig.
Het enige dat ik genomen heb is een 2e betaalrekening. punt. z-a-l i-k e-v-e-n s-p-e-l-l-e-n ?? leest dit makkelijker??? of dit??
Laatst gewijzigd door Peter-O op 13 sep 2009 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.

loesje 2
Berichten: 406
Lid geworden op: 08 nov 2006 20:05

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door loesje 2 »

Een familielid van mij werkt bij de AFM en dan hoor je nog wel eens wat.

Nee, ik heb zelf geen hypotheek of lening bij de DSB. Ik was er al gauw achter dat dat een bank is met wie je beter geen zaken kan doen.

Ze boden idd een lage rente maar zonder koopsompolissen was de rente plotseling een stuk hoger. Gelukkig hadden wij dat door en zaten we niet in een positie dat we niet bij een andere bank terecht konden.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door CB »

Peter-O

IK zie zelfs spotjes op TV dat zij een hypotheek aanbieden met betere voorwaarden dan bij andere banken??? is dat waar??
Klopt allemaal Peter-O. Laat ze maar kletsen hier op het forum. Je moet al je bankzaken bij de DSB afnemen. Bij hun ben je het beste af. Ze zijn echt de goedkoopste met de beste voorwaarden. Je bent gek als je bij hun geen klant wordt. Ze krijgen niet voor niets zoveel aandacht van de AFM en vergeet de 2e kamer niet. Die debateren ook al over de DSB. Gewoon doen, dat is de beste methode om te ervaren dat ze de beste zijn. Veel succes bij de DSB.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Peter-O

Wat is nu echt de aanleiding van deze topic. Het lijkt wel of de gehele Wognum DSB gemeenschap hier DSB aan het promoten is.

Als je op zondag middag niets te doen hebt hoef je toch niet meteen hier een topic te starten.

stofzuigertje

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik heb voor ons 2 pasjes op 1 rekening en liever een andere bank als je meer wilt opnemen.
Triodos heeft via Rabobank de mogelijkheid om meer op te nemen dan elders en als het systeem van DSB ooit eruit zou liggen zoals Postbank om bekend stond en ook Argenta had het ooit wel eens zit je bij 2 verschillende beter!
Daarom heb ik naast de DSB rekening met rente een betaalde van €13,75 per jaar bij Triodos....

Dus niet iedereen is boos over die foute hypotheken, en er zijn ook tevreden klanten maar die hoor je zelden!

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

tja, dit is dus héél typisch...

iemand verteld iets over een produkt waar NIETS mis mee is, DSB betaalrekening
sterker nog er is geen andere bank die je GRATIS passen geeft
en bovendien nog rente toe op een gewone betaalrekening,
waar binnenkort óók nog eens iDEAL op komt mocht je dat nodig hebben....

LET OP!! LENEN KOST GELD
EN IK HEB HET NIET OVER DE HYPOTHEEK PRODUCTEN VAN DSB

(oeffff hopen dat ze het niet over het hoofd zien en het lezen.... :wink: )

vervolgens vráágt hij alleen of het wáár is dat DSB inderdaad nu ( dus NIET in het verleden)
een hypotheek product in de markt zet waar de andere banken óók niet aan kunnen tippen...

en wat blijkt???

-LEZEN en begrijpen kunnen de DSB gedupeerde nog stééds niet.....

-en andere raken geirriteerd omdat het (waarschijnlijk) waar is
en willen de schrijver een verbod opleggen om op zondag (waarschijnlijk ook andere dagen )
iets te plaatsen waar ze in paniek van kunnen raken.


en weet je wat het vreemdste is??
die ( nieuwe?????) voorwaarden van de DSB... worden NIET ontkend

ps: en nu afwachten of het inderdaad helpt peter-o :idea: die grote letters

en eh... ik heb OOK een tweede DSB rekening.....
gewoon makkelijk voor mijn administratie en makkelijk voor extra pasjes.

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Die nieuwe voorwaarden zijn maar tijdelijk, tot 31 december 2009.

Je kunt ook gewoon je bank vragen om extra opnameruimte met je pas. Dan is het probleem ook opgelost. Waarom zou je trouwens zo veel contant opnemen. Je kunt toch bij elke winkel gewoon pinnen?

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

hallo erkend adviseur

dat het plan is tot einde december heb ik gezien. Maar zijn deze voorwaarden inderdaad gunstiger dan bij ander banken?? het leek mij sterk dat andere banken mindere voorwaarde hanteren.
Zelf ben ik niet thuis in hypotheken daar ik die niet nodig heb, maar het kwam op mij vreemd over dat het niet tegen gesproken wordt.

En wat nu als dsb besluit om na 31 december gewoon door te gaan omdat het goed aanslaat?? zullen andere banken dan volgen??
wat vind jij als erkend adviseur, zou het goed zijn als andere banken ook deze voorwaarden gaan hanteren??

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Het zou wel goed zijn als andere banken dit zouden volgen, maar het probleem is dat het de bank dan op enig moment geld kan kosten. Het verdwijnen van de boete zal dan op een andere manier moeten worden terugverdiend en zolang niet duidelijk is hoe dit gebeurt raad ik aan voorzichtig te zijn.

Het is wel zo dat met de huidige rentestand en de verwachting dat de rente op langere termijn gaat stijgen DSB iets weggeeft dat ze toch niet hadden berekend. Als de rente voor een nieuwe hypotheek hoger is dan de rente die je betaald, hoef je namelijk geen boete te betalen. Oftewel, wat DSB nu doet is een sigaar uit eigen doos weggeven.

Peter-O
Berichten: 124
Lid geworden op: 23 feb 2007 11:16

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Peter-O »

bedankt erkend adviseur.

en die andere dingen die ze roepen?? vooral dit lijkt mij namelijk erg sterk.
Met onze Hypotheek Tevredenheidsgarantie kunt u gedurende zes maanden na de datum van ondertekening van de hypotheekofferte uw hypotheek boetevrij inlossen. De door u gemaakte kosten, zoals afsluit-, administratie-, notaris- en inschrijvingskosten worden terugbetaald.
als er zoveel slecht is aan hun hypotheken, dan gaat dit ze toch klauwen met geld kosten?? Of laten ze hiermee iets zien dat alle andere banken ook gewoon standaard hebben omdat het wettelijk vastgesteld is???

Erkend Adviseur
Berichten: 197
Lid geworden op: 10 aug 2007 14:31

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Erkend Adviseur »

Sommige hypotheken bij DSB zijn dusdanig hoog dat je na het afsluiten bij geen enkele bank meer terecht kan. Je kan dus wel weg willen, maar dat gaat niet lukken.

Het is overigens ook onzin. Als je er zo zeker van bent dat je hypotheekaanbod goed is, heeft een klant geen enkele reden om weg te gaan. Je hoeft ze dan ook geen tevredenheidsgarantie te geven. Volgens de Wet op het Financieel Toezicht moet je als adviseur zijnde rekening houden met alle wensen van de klant en hier het advies op samenstellen. Bij een goede adviseur krijg je dus altijd de hypotheek die aansluit bij je wensen en mogelijkheden. Ik heb de afgelopen jaren nog geen enkele klant gehad die na een half jaar weg wilde omdat hij/zij niet tevreden was. Ik zie dus het nut van een tevredenheidsgarantie niet in.

Triple_NL2
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 okt 2007 20:42

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Triple_NL2 »

Erkend Adviseur schreef:Sommige hypotheken bij DSB zijn dusdanig hoog dat je na het afsluiten bij geen enkele bank meer terecht kan. Je kan dus wel weg willen, maar dat gaat niet lukken.

Het is overigens ook onzin. Als je er zo zeker van bent dat je hypotheekaanbod goed is, heeft een klant geen enkele reden om weg te gaan. Je hoeft ze dan ook geen tevredenheidsgarantie te geven. Volgens de Wet op het Financieel Toezicht moet je als adviseur zijnde rekening houden met alle wensen van de klant en hier het advies op samenstellen. Bij een goede adviseur krijg je dus altijd de hypotheek die aansluit bij je wensen en mogelijkheden. Ik heb de afgelopen jaren nog geen enkele klant gehad die na een half jaar weg wilde omdat hij/zij niet tevreden was. Ik zie dus het nut van een tevredenheidsgarantie niet in.
Erkend adviseur.
Ben het met je eens. Het is een gimmick. Bieden ze daadwerkelijk een passende hypotheek (zoals het hoort) dan ga niet weg.. simpel.
Toegeven dat DSB in een niet zo best daglicht staat (terecht onterecht, dat mogen de lezers zelf bepalen), maar de postbank (nu ing), SNS en ABN zijn de afgelopen maanden ook op hun vingersgetikt voor het onjuist informatie verstrekken bij het aangaan van een financieel product (hypotheken). Die doen al die acties niet.
Nee het lijkt haast wel of DSB twijfelt aan haar eigen kracht. Ik vind een dergelijke garantie niet echt getuigen van daadkracht, eerder een zwakte bod...

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: 2e dsb rekening

Ongelezen bericht door Noble »

@ Erkend adviseur
Bij een goede adviseur krijg je dus altijd de hypotheek die aansluit bij je wensen en mogelijkheden
Ja mee eens, maar is dat niet een open deur??
Natúúrlijk zouden er totaal geen klachten meer zijn van welke bank dan ook als IEDERE adviseur precies wist wat hij doet
en bovendien óók nog eens onafhankelijk is.
Met andere woorden... de ideale adviseur... maar is dat geen utopie??

@ Triple_NL2
maar de postbank (nu ing), SNS en ABN zijn de afgelopen maanden ook op hun vingersgetikt voor het onjuist informatie verstrekken bij het aangaan van een financieel product (hypotheken). Die doen al die acties niet.
Kortom, bij alle banken gebeuren dingen die NIET juist zijn.
En daar we niet in de perfecte wereld leven zal dat helaas wel zo blijven.

Maar de klanten bij ING, SNS en ABN (maar ook andere banken...) zijn wél de klos
zónder dat ze weg kunnen met hun product en
zónder dat deze te hoog is voor een andere partij om over te nemen.

Is het een teken van zwakte als een leverancier tegen je zegt:
U mag uw LCD-tv omruilen voor een plasma-tv indien u die na een half jaar tóch mooier vind??
of
wij geven u een volledige knip beurt en als het niet naar uw zin is geld terug??
of
bevalt internet van ons u niet, houden we u niet aan uw contract.

mij zou het een vertrouwd gevoel geven als leveranciers deze garantie dúrven te geven.

Toen ik mijn Stahwille gereedschap kocht (meer dan 30 jaar geleden :wink: )
vertelde de verkoper:
M'neer zet als u thuis komt een flink lange pijp op de ratel en probeer 'm kapot te trekken.
Lukt het?? krijgt u zo een ander... keer op keer...
Ik gebruik dat spul nu nog en ja heb er dingen mee gedaan die God verboden heeft..maar het blijft keurig heel :roll: :D

kortom, ik vindt het een teken van kracht als je zulke beloften dúrft te doen,
en als het niets voorsteld, deden andere het óók wel.

Gesloten