LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van Quicknet naar Vodafone

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
mar42
Berichten: 956
Lid geworden op: 09 mar 2008 09:50

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door mar42 »

Adres vodafone amsterdam;
Hoofdkantoor Amsterdam Q-Port
Kingsfordweg 43
1043 GP Amsterdam
Telefoon (043) 355 55 55 (algemeen)

Maastricht;
Hoofdkantoor Maastricht Fase 1 / 2
Avenue Ceramique 300
6221 KX Maastricht
Telefoon (043) 355 55 55 (algemeen)


Fase 3
Gelissendomein 5
6229 GK Maastricht
Telefoon (043) 355 55 55 (algemeen)

kapotte_stofzuiger
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 jul 2009 14:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door kapotte_stofzuiger »

Snappen doen ze het nog niet helemaal bij Vodafone. Weer 26,50 euro afgeschreven i.p.v. 19 euro. Storneren dan maar weer.

harpje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 00:07

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door harpje »

Ook wij hebben als oud quicknetgebruiker al bovenstaande problemen. Via tracktrace hebben we onze aangetekende opzegbrief getraceerd. Hij is teruggekomen van utrecht en nu op weg naar alpen ad Rijn. Daarna zal hij wel naar Amsterdam of Maastricht gaan? Onze eerdere opzegbrief van 25 juni was al teruggekomen. Nu zag ik in de algemene voorwaarden een nieuw opzegadres staan:
Vodafone
afdeling klantenservicepostbus 1500
6201 BM Maastricht.

Wij zijn niet van plan om weer een derde brief te sturen als nr. 2 mocht terugkomen. Dan gaan we bij consuwijzer een klacht indienen wegens oplichting en onze rechtsbijstand erop af sturen. Kunnen we onze premie eindelijk eens terug verdienen. Want dat dit oplichting is dat moge toch wel duidelijk zijn. We hebben van te voren via de mail gevraagd naar welk adres we onze opzegbrief moesten sturen en kregen toen het adres van Utrecht. Terwijl dus in de voorwaarden van 1 juli al een ander adres staat. Riekt dit of niet soms. :?
groetjes Harpje

harpje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2009 00:07

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door harpje »

Nou de brief is eindelijk aangekomen en per 4 september is de opzegging een feit. Heeeerlijk.

padegees
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 aug 2009 12:39

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door padegees »

Ik heb ook een rekening van 26,50 ivb 19,00 gekregen.
Dat kwam volgens vodafone door de telefoon, die volgens hen heb.
Ik heb copieen van de brief naar vodafone gestuurd, dat ik geen telefoon wil en nooit heb aangevraagd.
Zij begonnnen ook met het verhaal van na 7 dagen terug sturen als je er geen gebruik van wilt maken.
Dit mag wettelijk niet.
Ik heb hun brief nogmaals doorgenomen, maar er staat niets in van 7 dagen????

Nu hebben zij mijn abbonement ontbonden Ik vindt het helemaal prima.
Als zij hun klanten niet willen behouden.
Ik heb wel de rekening terug gevorderd.
Quicknet was een zeer goede profider met geen problemen.
Vodafone willen hun problemen niet onder ogen zien. Daarvoor kiezen zij de makkelijkste weg. Gewoon je abbonement opzeggen, zonder jou toestemmening

Andere overgenomen vodafone internetters. LET OP JE REKENING.

MatthijsW
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 14:38

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door MatthijsW »

Hetzelfde probleem: in juli en augustus is al 7,50 teveel afgeboekt en ook ik heb als oud-quicknetter nooit getekend voor "zorgeloos" vast bellen.

Ik heb in juli het bedrag gestorneerd en een email gestuurd naar [email protected] dat ik het niet eens was met de gang van zaken, dat ik nooit heb getekend voor "zorgeloos" vast bellen en dat ik een factuur van 19,00 euro wenste te ontvangen, met terugwerkende kracht vanaf juli 2009.

Op deze email is wel een ontvangstbevestiging, maar nooit een inhoudelijke reactie gekomen.

12 augustus is mijn internetverbinding afgesloten. Op 13 augustus kreeg ik per brief een toelichting op de afsluiting - onder verwijzing naar een 1e betalingsherinnering per brief en email. Deze heb ik echter nooit ontvangen. Het afsluiten van mijn verbinding was dus de eerste reactie van Vodafone op mijn verzoek!

Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice (0900 717 1000 - optie 3 - optie 1). De dame wist meteen waar het over ging toen ik de naam Quicknet noemde. Na verifiëren van enkele gegevens heeft ze meteen het vast bellen stopgezet. Per september betaal ik weer 19 euro. Juli en augustus krijg ik vergoed.

Ik heb meteen het bedrag van juli (inclusief 7,50) alsnog betaald, zodat ik weer aangesloten word. De heraansluitkosten (20 euro) die Vodafone dan in rekening brengt ga ik verhalen op het bedrijf, evenals de belkosten.

Dus mijn ervaring is: bel de klantenservice, omdat je dan een fatsoenlijke en zakelijke reactie krijgt.
Excuses konden er helaas niet vanaf.

Langland
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2009 16:09

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door Langland »

Ook bij mij heeft Vodafone in juli € 26,50 afgeschreven i.p.v. € 19,00. Als voormalig klant van Quicknet ben ik destijds akkoord gegaan met het voortzetten van de ADSL-verbinding door Vodafone. Voor de bundel Zorgeloos naar Vast heb ik niet gekozen. Vodafone heeft zonder dat ik daartoe opdracht heb gegeven, zelf Zorgeloos naar Vast geactiveerd.

De onjuiste incasso's tweemaal laten storneren en daarover direct een e-mail gestuurd naar de afdelingen Customer Services, Finance en Webrelations. Steeds hetzelfde standaard antwoord gekregen dat bestemd is voor klanten die de bundel Zorgeloos naar Vast wel besteld hebben.

Het abonnement zou beëindigd kunnen worden door een brief te sturen naar: Vodafone Customer Services, Postbus 8604, 3503 RP Utrecht. De opzegbrief die ik op 20 juli naar dit postadres stuurde, kwam op 25 juli retour. Reden van onbestelbaarheid: vertrokken/onbewoond.

Op 12 augustus heeft Vodafone de verbinding afgesloten wegens een betalingsachterstand van € 26,50. Dit bedrag nog dezelfde dag overgemaakt. Op 13 augustus ontving ik een brief over de afsluiting: 2e en laatste herinnering stond er als onderwerp. Dit is echter het eerste bericht dat ik van Vodafone over dit onderwerp heb ontvangen. De verbinding werd geblokkeerd tot 16 augustus.

Omdat er niet inhoudelijk wordt gereageerd op e-mails en Vodafone niet bereikbaar is (geweest) via de reguliere post, heb ik telefonisch contact moeten opnemen met de afdeling Customer Services (0.50/min) over de onjuiste incasso’s, het beëindigen van het niet door mij bestelde Zorgeloos naar Vast, en het zonder vooraankondiging afsluiten van de verbinding.

Inmiddels ook het ADSL-abonnement beëindigd. Met een bedrijf dat zo handelt, doe ik geen zaken meer.
Laatst gewijzigd door Langland op 17 aug 2009 23:16, 3 keer totaal gewijzigd.

KlaasDV
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 jul 2009 22:40

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door KlaasDV »

Bij mijn ouders was de wijziging wel goed verwerkt en het goede bedrag is nu afgeschreven, inclusief correctie van de teveel betaalde € 7.50. Wel kwam er nog een brief thuis dat ze hun gehele ADSL verbinding opgezegd hadden. Weer gebeld, maar dat was een foutje. :?

Het is gelukkig geregeld voor mijn ouders, maar ik vind het wel erg slecht en schofterig van Vodafone. Als je niet reageert betaal je gewoon teveel, hun adminstratieve systemen rammelen en hun e-mail klantenservice is er puur om klanten af te poeieren.

Ik weet dat KPN hun klantenservice voor zowel e-mail als telefonisch voor hun producten bellen en internet uitbesteed heeft. Het zou me niets verbazen als Vodafone dat ook deed en hier snoeiharde targets aanhing, (zoveel mails per uur beantwoorden = bonus, zoveel %klanten behouden = bonus, etc) waar wij vervolgens de dupe van zijn.

carereal
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 18:05

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door carereal »

Ik herken me helemaal in bovenstaande mails over Vodafone. Ik ben alleen nog in een vroeger stadium, namelijk de email naar de klantenservice waarop je een automatisch antoord krijgt.

Ik ben dus ook iemand die eerst quicknet had en vervolgens door overname bij Vodafone terecht gekomen. Mijn hebben ze ook die 26.50 in rekening gebracht in plaats van de 19,00.

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat Quicknet altijd prima was en dat dit behoorlijk schandalig gedrag is van Vodafone. Zonder iets te melden iemand met iets opzadelen, vervolgens als je wilt laten weten dat je er niet om gevraagd heb, moet je per minuut gaan betalen en een klantenservice die niets doet.

De vraag die bij mij rijst is, het is waarschijnlijk zo dat een zeer groot aantal mensen hiermee te maken heeft. Wordt dit nog groter opgepakt? Dus door de consumentenbond of het programma Radar?

steven1981
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2009 20:20

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door steven1981 »

Ook ik heb dezelfde nare ervaringen met Vodafone.

Na de overgang van Quicknet direct het probleem dat anderen hier al beschreven van dat de de bankrekeningnummers door elkaar gehaald waren. Telkens keurig betaald, maar wel aanmaningen. Pas na een half jaar was dit opgelost, helaas zonder excuses of wat dan ook. Toegezegde bevestigingsbrieven ook nooit ontvangen
Mijn verbinding was wel altijd uitstekend en de snelheid was erg hoog voor de vrij lage prijs en ik had toen nog geen zin in het gedoe van overstappen.

Nu heb ik ook de ellende die iedereen hier nu heeft, dwz 26,5o afgeschreven en tijdelijke afsluitingen. De 26,50 ellende is bij mij nu teruggedraaid, maar ook na eerst een zeer onvriendelijke standaardmail en daarna een beloofde bevestigingsbrief die ik nooit heb ontvangen. Daarna een tijdelijke afsluiting, waarvoor ik volgens hen verscheidene keren gewaarschuwd was, mooi niet dus.
Ongelofelijk hoe vijandig ze hun klanten benaderen. Voor mij is de maat vol. Ik heb opgezegd, maar zij hebben hun opzegpostbus opgezegd...Dus nu maar alle op dit forum genoemde adressen schrijven en anders duur bellen.

Echt ongelofelijk hoe slecht Vodafone met haar klanten omgaat, ik heb er geen woorden voor. Zo'n naar bedrijf heb ik nog nooit meegemaakt.

En dit topic is al een paar weken het populairste hier, hoog tijd voor een item in de uitzending!

rtaf
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 jul 2009 21:45

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door rtaf »

Ik wil hierbij alle ex-quicknetters erop attenderen hun afschrijvingen na te lopen.
Vodafonevast heeft nog steeds de gewoonte 7,50 Euro te innen via hun automatische incasso. Dat hebben ze al 2 maal gedaan voor 2 maanden achter elkaar, terwijl ik geen diensten van Vodafone gebruik maakt(dus ook geen klant).
Dus bedrag terug laten storten en de automatische incasso laten blokkeren.

marcel_str
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2010 14:12

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door marcel_str »

Ook hier het probleem van 26,50 euro ipv 19 euro vanaf juli 2009 na omzetting van Quicknet naar Vodafonevast. Helaas kijk ik niet dagelijks op mijn automatische overschrijvingen en kwam ik er gisteren pas achter dat dit teveel maandelijks wordt afgeschreven (Ik kwam achter dit topic tijdens een zoektocht over internet omtrent het niet reageren van de vodafonevast smtp-server waardoor wij alleen nog email kunnen ontvangen en niet meer kunnen versturen).

Momenteel ben ik nog emails aan het versturen (met mijn gmail account) met de klantenservice. Volgende wordt gesteld:

Hartelijk dank voor uw e-mail van 01-05-2010 met ticketnummer 2135473. Naar aanleiding van dit e-mailbericht kan ik u als volgt informeren.

U heeft een abonnement 'vast bellen en internetten 8' plus 'zorgeloos naar vast'.
In uw Vodafone overeenkomst kunt u vinden dat 'Zorgeloos naar vast' de eerste 5000 minuten gratis is, maar daarna €7,50 kost.
In juli 2009 was u door de gratis 5000 minuten heen en is Vodafone €7,50 in rekening gaan brengen.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,
Afdeling Customer Services
...
Vodafone


Ook ik heb nooit toestemming gegeven voor 'Zorgeloos naar vast' , nooit het bel-account geactiveerd via de vodafone site en nooit de nummers, weergegeven in ons vodafonevast-account, gebruikt (niet met bellen en ook niet met gebeld worden).
Op de vraag om gedetailleerde gesprekskosten waaruit blijkt dat wij daadwerkelijk meer dan 5000 minuten hebben gebeld sinds de overstap van Quicknet naar Vodafonevast, heb ik nog geen sluitende reactie. Alleen de facturen beschikbaar op de site, maar die geven alleen de abbonnementskosten weer, niet de gedetailleerde telefoonkosten.

Al met al hoop ik op eenzelfde goede afloop als sommigen hierboven, restitutie van de extra kosten sinds juli en ontbinding van alleen het bel-account. Internet wil ik vooralsnog best blijven afnemen bij Vodafone, mits dit naar behoren wordt afgehandeld.

Wordt vervolgd.

marcel_str
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2010 14:12

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door marcel_str »

Enkele weken en vele mailtjes verder is het probleem maar half opgelost. Het bel-abbonnement is momenteel afgesloten, maar de in rekening gebrachte kosten vanaf april (75 euro) krijg ik (nog) niet terug. Dit vind ik onacceptabel gezien de kosten in mijn ogen volstrekt onterecht zijn gezien onderstaande redenen:

* Als in dit topic beschreven is in september 2009 een email verstuurt naar abbonnees over het goedkeuren van het bel-abbonnement en de daarbij horende kosten. Welk email adres dat is weet ik niet en of iemand dat leest is niet gegarandeerd. Toch vindt Vodafone dat voldoende om een kostenverhogende abbonnementswijziging definitief te maken. De vraag om deze email nogmaals te versturen wordt niet beantwoord. (Terwijl Vodafone aangetekende brieven tbv opzegging simpelweg niet aanneemt, mogen zij met een emailtje abbonnementswijzigingen definitief doorvoeren... Vreemde gang van zaken)

* Het belabbonnement dat ongevraagd is toegevoegd aan het abbonnement van ex-quicknet abbonnees blijkt de eerste 5000 minuten gratis.

Citaat email:
U had bij de overstap een abonnement 'vast bellen en internetten 8' plus 'zorgeloos naar vast'.
In uw Vodafone overeenkomst heeft u kunnen vinden dat 'Zorgeloos naar vast' de eerste 5000 minuten gratis is, maar daarna €7,50 kost.
In juli 2009 was u door de gratis 5000 minuten heen en is Vodafone €7,50 in rekening gaan brengen.


Gezien wij een KPN-abbonnement naast ons internet abbonnement hebben, gebruiken wij deze telefoonlijn niet en kunnen deze minuten nooit opgemaakt zijn. Op de vraag om gedetaileerde specificatie van door ons gemaakte telefoongesprekken, wordt niet ingegaan door Vodafone.


Ik mag toch verwachten dat Vodafone in ieder geval deze vragen beantwoord, of zie ik het nu verkeerd? En als de antwoorden hierop wijzen dat de kosten onterecht zijn, dan mag ik toch aannemen dat ik de onterecht gemaakte kosten terug kan verwachten?

marcel_str
Berichten: 7
Lid geworden op: 03 mei 2010 14:12

Re: Van Quicknet naar Vodafone

Ongelezen bericht door marcel_str »

Na vele emails en enkele telefoontjes verder is de uiteindelijke conclusie dat ik het volledige teveel betaalde bedrag, inclusief gemaakte telefoonkosten omtrent dit punt, ruimschoots terug krijg van Vodafone.

3 maal heb ik telefonisch contact gehad en ben daarbij erg goed geholpen, ik kan niet anders zeggen. De email communicatie daarentegen was bedroevend. Alles bij elkaar hebben wij vanwege deze hele rompslomp toch besloten het abbonnement op te zeggen.

Spijtig dat het zo heeft moeten lopen.


Enkele nuttige details:

-- Bellen gaat bij Vodafone sneller. Vraag bij dergelijke klachten wel om restitutie van de gesprekskosten! Deze zijn 0,50 euro plus eventueel gebruik van mobiele telefoon.

-- Buiten het feit dat Vodafone nimmer heeft gereageerd op het aanleveren van een gedetailleerde gesprekken specificatie van het belabbonnement (met ons KPN-abbonnement zou het onmogelijk zijn deze 5000 Vodafone minuten op te hebben gemaakt), bleek het meermalen verstuurde standaard citaat uit de emails van Vodafone uiteindleijk uberhaupt niet juist:
U had bij de overstap een abonnement 'vast bellen en internetten 8' plus 'zorgeloos naar vast'.
In uw Vodafone overeenkomst heeft u kunnen vinden dat 'Zorgeloos naar vast' de eerste 5000 minuten gratis is, maar daarna €7,50 kost.
In juli 2009 was u door de gratis 5000 minuten heen en is Vodafone €7,50 in rekening gaan brengen.


Onderstaande reactie van Vodafone wijst uit wat de voorwaarden wel exact zijn:
* Wat u eerder is gecommuniceerd met betrekking tot de 5000 minuten is echter niet juist. Zoals hierboven aangegeven is deze dienst het eerste jaar gratis aangeboden bij overname van Quicknet. Na het eerste jaar wordt de maandelijkse prijs voor deze aanvullende dienst € 7,50. Hiervoor koopt u 5000 belminuten in. Na deze 5000 belminuten betaald u het standaard tarief.

-- Vodafone heeft zoals bekend in september een email verstuurt naar de ex-Quicknet abbonnees waarop binnen 2 weken gereageert diende te worden om het bel-abbonnement stop te zetten en gemaakte kosten vergoed te krijgen.
Toch zijn niet alle replies van abbonnees in behandeling genomen zo bleek bij ons het geval. Zonder dat ik er weet van heb gehad, heeft mijn vriendin destijds gereageerd op die email om het bel-abbonnement af te wijzen. Hier is echter niets mee gebeurt. Ook heeft men mij meerdere malen vertelt dat er geen reply is ontvangen en er daarom geen recht op restitutie zou zijn. Buiten dat het niet reageren op een dergelijke email geen rechtsgeldige manier is om een abbonnementswijziging door te voeren is het daarnaast ook simpelweg niet waar gebleken. Pas nadat het betreffende emailtje boven water kwam, heeft men bij Vodafone toegezegd over te gaan tot vergoeding.

Gesloten