Svp advies voor het volgende probleem;
Tijdens mijn vakantie is mijn telefoon met T-Mobile abo gaan zwemmen, bij thuiskomst snel op zoek naar een nieuw toestel. Gekozen voor de HTC hero, in de aanbieding bij Hi. Abonnementsvorm 2 jaar met eindeloos online erbij. Wel gekozen voor nummerbehoud aangezien ik een relatief mooi nummer had. Mijn contract bij T-Mobile liep nog 1 maandje door, maar goed, bewust een maandje dubbel betalen. Dat dacht ik tenminste...
Aangevraagd via de Hi website, enkele dagen later in huis na ondertekening contract bij de deur. Natuurlijk redelijk enthousiast het toestel in gebruik genomen, het toestel is altijd online. Bij aflevering van de telefoon zat een nogmaals een brief mbt nummerbehoud (vreemd, had ik al opgegeven bij aanvraag). Ingevuld, en een aantal weken later nogmaals omdat ik het verkeerde simnummer had ingevuld. 21sept a.s. wordt mijn oude nummer overgezet.
Vandaag kreeg ik eindelijk de eerste rekening van Hi. Rekening houdend met een lichtelijk hoge rekening door aansluitkosten, maak ik de enveloppe open en....
687 euro. Wat?... foutje zeker. Ik kijk waar het merendeel van de kosten inzit, 95% dataverbruik. Ik kijk naar het abonnement en zie Hi Online 0 staan. Hmm ik had toch een Hi 25 met eindeloos online afgesloten. Dan maar even bellen met de klantenservice.
'U heeft tot uw nummer is overgezet een online 0 abonnement, u betaald voor elk gesprek/sms-je/MB'. Hoezo dat dan? 'Er zat bij uw pakket een briefje waarin dit allemaal vermeld stond..
Tjah en dan.. Natuurlijk een klacht aangemaakt, en zometeen maar eens zorgen dat de automatische incasso niet door kan gaan.
Dit kan toch zomaar niet? Ik ga er van uit dat ik netjes een nieuw abo heb aangevraagd met een overlap van 1 maand met mijn oude abo. Met deze rekening had ik het toestel 1.5 keer nieuw kunnen kopen, en gewoon bij T-Mobile kunnen blijven zitten. Ik heb helemaal niets gezien mbt een 0 abonnement, en indien wel, is het absoluut niet overgekomen.
Nu mijn mobiele telefoonverkeer direct stopgezet (toestel op wifi only), ben onderhand bang om het toestel te gebruiken. Iemand hier ervaring mee, en sowieso advies? Ik heb in ieder geen 0 euro abonnement afgesloten of daar mee ingestemd, ik heb gewoon getekend voor een Hi25 abo met internet..
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Re: [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Je had het dus kunnen weten,altijd eerst nagaan of het abonnement werkelijk geactiveerd is. Nu ben je ala minute gaan internetten alvorens het te verifiëren.'U heeft tot uw nummer is overgezet een online 0 abonnement, u betaald voor elk gesprek/sms-je/MB'. Hoezo dat dan? 'Er zat bij uw pakket een briefje waarin dit allemaal vermeld stond..
Niet zo verstandig krijg je alleen maar extra adm kosten,incasso bureau, afsluiting en als laatste een negatieve BKR notering.en zometeen maar eens zorgen dat de automatische incasso niet door kan gaan.
Probeer het eerst eens op een rustige manier op te lossen met Hi je bent ook zelf nog in de fout gegaan door je verkeerde sim nummer te vermelden,dit had je helemaal erg voorzichtig moeten maken.
gr Henk
Re: [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Je bent niet de enige met een klacht hier over. Zie ook hier.
Re: [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Bedankt voor de link! Ik sta dus zeker niet alleen, vervelend is alleen dat mijn factuurbedrag ruim het dubbele bedraagt als de bedragen aldaar. Zal mij melden in dat topic.
Re: [Hi] Hoge telefoonrekening door internet tijdens portatie
Ik weet niet precies hoe het werkt bij Hi.
Maar nummerbehoud is allerminst bindend voor de startdatum van het abonnement.
Dat wil zeggen:
Als je nummerbehoud aanvraagt, wil dit niet zeggen dat het nieuwe abonnement niet kan starten. Dit moet je zelf aangeven. naast porteringsdatum, kan je bij veel providers ook aangeven dat het abonnement toch meteen in moet gaan.
Lijkt me dat u dit dan niet op het formulier hebt ingevuld.
Maar nummerbehoud is allerminst bindend voor de startdatum van het abonnement.
Dat wil zeggen:
Als je nummerbehoud aanvraagt, wil dit niet zeggen dat het nieuwe abonnement niet kan starten. Dit moet je zelf aangeven. naast porteringsdatum, kan je bij veel providers ook aangeven dat het abonnement toch meteen in moet gaan.
Lijkt me dat u dit dan niet op het formulier hebt ingevuld.