LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
ziggoisslecht
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2009 17:21

ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door ziggoisslecht »

Ziggo stuurde een tijdje geleden ongeveer 1 maand een nieuwe modem.

Activering zoals uitgelegd in een briefje werkte niet, dus moest ik peper duur bellen met een mobiel naar hun zogenaamde support afdeling(waar ik geen support kreeg in de eerste gesprek!).

Deze persoon zou de modem samen met mij activeren van afstand zou hij wat dingen doen. Hij vertelde dat met 2 uur of langer de modem het zou moeten doen, inplaats van 30 minuten in de brief?

Ik gaf meteen wat klachten door over slechte telefoon verbinding en internet die weer slechter was geworden, langzamer dan adsl!

Deze persoon was erg onaardig en vertelde mij zelfs dan stap je toch over naar een andere provider.

Nadat hij de verbinding verbrak was ik erg boos, ik belde weer en kreeg dit keer een vriendelijke persoon aan de telefoon, ik legde alles uit en hij zag niks van zijn andere collega wie dat was en wat hij zou hebben gedaan!

Kortom modem was nog steeds niet geactiveerd!!!!!

Deze persoon deed alles wel volgens het boekje en eindelijk werkte de modem.

Echter binnen 1 week merkte ik al dat het internet en de telefoon slechter waren dan ervoor, nog slechter kan dat JA!???

Ik liep al jaren te klagen bij multikabel voor de fusie, eerder dit jaat haalde ik op eens de snelheden die ik al jaren had moeten hebben!

Maar 2 maanden erna was het weer de helft, terwijl ik power pakket heb denk ik waar is de power????

De nieuwe modem viel vorige week erg vaak weg(internet snelheid ging steeds naar 0 en weg waren alle verbindingen!).

Normaal met 5 tot 10 seconden werkte internet het weer erg langzaam maar ik kon sommige website's openen.

Echter was het binnen een paar dagen zo erg dat de internet snelheid/verbindingen volledig weg viel en niet meer terug kwam.

Dus moet ik om de 5 minuten de modem resseten om internet te hebben!!

Kreeg te horen dat hun nieuwe modem wat problemen had en dat ze een software update hadden gedaan en die niet werkte!

Ze vertelden mij dat ze niet weten wanneer ze eindelijk het oplossen, onder tussen heb je gewoon pech geen internet(tenzij je iedere 5 minuten je modem reset).

Ik snap het even niet???
Als je modems niet voldoen en niet goed werken ruil je die toch om?

Stuur die troep terug naar de fabrikant/leverancier en vraag je geld terug!

En koop goede apparatuur en test het zelf voor de klanten dit massaal krijgen!

Ziggo heeft het over nog hogere snelheden, maar zoals ik het nu zie zal ziggo weer terug gaan naar de stenen tijdperk van internet, en zal het wel weer jaren duren!

Waarom is er niet 1 provider die wel zijn belofte's nakomt en service geeft en uit zich zelf geld terug geeft voor niet geleverde diensten!

Ik ben ziggo zat maar ik weet dat kpn vermoedelijk in mijn woonplaats nog slechter is, dus heb ik geen keus om op die oplichters te wachten tot ze ooit weer het goed laten werken!

Kortom als er maar 1 kabel aanbieder is ben je de klos!

Er is laatst een monteur geweest die trouwens weer vertelde dat als je torrents gebruikt je telefoon daardoor zou kunnen haperen??

Ziggo zegt echter nergens hier iets over, ook zouden de modems problemen hebben met grote aantal verbindingen met torrents, processor modem en werk geheugen, en snelheid werk geheugen zou dit niet aan kunnen????!!

Hoe kan je dan power pakketten en grote snelheden aanbieden als je moden niet eens de verbindingen aankan?

Daarnaast denk ik dat de switches en routers van hun netwerk ook niet alles aankunnen!

Vervang alles voor snellere beter werkende apparatuur, en houd rekening dat de apparatuur ook problemen kan krijgen als het te warm word, dus zet er een koelertje in!

Ik weet waar je op moet letten en hopelijk ;eest ziggo dit ook en doen ze er wat goeds mee.

Ik kan beter voor hun gaan werken zodat ze eens alles goed na lopen!

Jan160756
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 sep 2009 13:29

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door Jan160756 »

Hallo,

Nou je bent niet de enige hoor, ook hier niks dan problemen met Ziggo super snelle internet.
Ondanks dat ze weten dat het aan de software of modem licht doen ze er niks aan, behalve zeggen dat ze er aan werken, tot nu toe wordt het alleen maar slechter.
Maar het is wat je zegt, je kan ook over stappen, maar dat word dan van de drup in de regen.
Want KPN heeft hier geen analoge TV en de telefoon is stukken duurder.
Dus hoezo heeft Ziggo geen monopoliepositie.

Afgelopen zondag was echt de druppel, geen internet bijna en telefoneren ging al helemaal niet meer.
Dus Ziggo mobiel gebeld.
Ik moest even op speedtest.ziggo.nl kijken hoe snel mijn computer/modem is, nou ik weet niet of je het verhaal hebt gehoor over de postduif in Afrika, hier was zelf een slak sneller geweest, ik kwam er niet eens op.
Ik kreeg te horen dat eind van deze week de nieuwe software klaar zou zijn, ja eerst zien en dan geloven.
Nu het weer iets beter gaat (en wil ik dus niet zeggen dat het goed gaat) heb ik dus een test gedaan, en het rare vind ik dat de Ziggo speedtest.ziggo.nl nu 32 Mbit/s aan geef terwijl ik bij speedtest.net niet eens boven de 5Mbit/s uitkom.
De Upload snelheid is altijd het zelfde en het maakt niet uit bij wie ik een test doe.
Het gevoel is dat het inderdaad met 5Mbit/s gaat en zeker niet met 32 Mbit/s.
We wachten maar weer even af.

Vandaag kreeg ik een brief van Ziggo dat alle Digitale abo's zijn op gezegd, maar niet door mij, integendeel ik heb net een 3 erbij genomen.
Het zou weer goed moeten zijn maar ik wacht met beven af.

Groetjes J@n

K. Wiegels
Berichten: 48
Lid geworden op: 24 sep 2009 13:43

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door K. Wiegels »

Ik heb sinds kort ook Ziggo 50 MB in werkelijkheid ligt de snelheid hoger moet ik nu meer gaan betalen ?

Afbeelding

zegjijhetmaar-
Berichten: 184
Lid geworden op: 24 jul 2009 19:19

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door zegjijhetmaar- »

Ziggo verhoogt internetsnelheden naar 50 Mb

6 Juli '09 Ziggo is vanaf 4 juli jl. gestart met het verhogen van de snelheden van haar internetabonnementen. De abonnementsprijzen blijven daarbij ongewijzigd. In eerste instantie gaat de download snelheid omhoog tot maximaal 50 Mb en de upload snelheid tot maximaal 5 Mb. Later dit jaar wordt dat maximum 80 Mb. De verhogingen vinden gespreid over een aantal weken plaats. Nieuwe klanten die een Z3- of Alles-in-1 Extra abonnement nemen, krijgen de hogere snelheden per direct.
Om de snelheid van 50 Mb te kunnen halen heeft men een nieuw EuroDocsis 3.0 modem nodig. De abonnees van Alles-in-1 Extra ontvangen dit modem verspreid over een periode van 8 weken. In dit najaar gaat de maximale snelheid omhoog naar 80Mb en krijgen de inwoners van Amersfoort, Enschede, Meppel, Maastricht, Tilburg en Heerhugowaard zelfs al 120 Mb.
Bron: Persbericht Ziggo


Misschien woont u in één van deze steden en zijn ze al aan het proefdraaien. Of daar een prijskaartje aanhangt, weet ik niet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5520
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is voor een deel verwijderd. De verwijderde posts gingen off topic en/of bevatten lasterlijke en anderszins ongepaste bijdragen. Dit is niet toegestaan volgens de gedragsregels van dit forum. Bij een volgende overtreding zal dit topic worden gesloten.

kaarsje69
Berichten: 601
Lid geworden op: 01 jul 2008 21:28

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door kaarsje69 »

ik was ooit @home klant, 8 maanden zonder tel gezeten, dus verplicht mobiel bellen, geen cent van terug gezien, ondanks claimen!
De tv kast, deed het ene week, wel moeten blijven betalen, maar geen ontvangst, dus kast er uit, kabel terug! Elf maanden en wel moeten door betalen.
Dit was in de wissel naar Ziggo, mijn comp haalde snelheden toe wel 20 mb, terwijl ik het duurste abbo had!

Ik ben nu heel erg tevreden over mijn huidige provider, ik heb 100 mb, mijn telefoon doet het altijd, soms hapert de tv kast, maar dat hoef ik maar door te geven en dan wordt het vergoed! Ik wordt heel correct geholpen bij het doorgeven van een klacht en ik bespaar meer dan de helft op mijn kosten!
Ik betaal de extra kosten van de kabel niet meer, € 16.90 per maand, ik kan hier gewoon de tel pakken als ik wil bellen en ben stukken goedkoper uit!

Mijn provider? KPN!
Ik ben stukken goedkoper uit, werkt beter en ze helpen je beter, ligt dan ook aan je eigen gedrag denk ik!
Van de week kreeg ik een bel, volgens onze gegevens is uw modem aan vervanging toe, deze werkt niet meer naar behoren. In de komende week, kunt u uw nieuwe modem verwachten!
Tsja als dat geen service is?

Voor mij nooit en te never meer ziggo of tele2!

Radar
Site Admin
Berichten: 5520
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: ZIggo is erg slecht met nieuwe modems!

Ongelezen bericht door Radar »

Dit topic is voor de tweede maal voor een deel verwijderd. De verwijderde posts gingen off topic en/of bevatten lasterlijke en anderszins ongepaste bijdragen. Dit is niet toegestaan volgens de gedragsregels van dit forum. Het topic is nu gesloten en wordt verwijderd.

Gesloten