| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] schade toegebracht door onheus gedrag van de Rabo
-
B van Herwaarden
schade toegebracht door onheus gedrag van de Rabo
De rabo zette het OM aan het werk waardoor ik pardoes/onaangekondigd door
de Fiod werd verhoort gedurende drie dagen (ongehoord)
Terwijl ik met de accountmanager enkele nieuw te financieren zaken kwam
bespreken zat daar ook een man van Rabo-Utrecht. hij deelde mij mede , dat ze
met mij gingen stoppen als klant (landelijke tendens!!!!! ) alhoewel hun inmiddels 1,5 jaar later nog geen OM-rapport had bereikt. Ik stelde voor schade te vergoeden of bij de op die dag te bespreken zaken extra te presteren. Oh nee,
oh nee een Rabo-man biedt nooit zijn excuses aan en vervolgens zijn ze nu een
dossier aan het opbouwen zonder de rapportage van het OM wat mij naar 20
jaar inspanning in het slechtste geval ruineert maar zeker enorm schaad.
Gaarne publicatie op televisie want ook advokaten staan je niet bij uit vrees voor de Rabo (het lijkt wel het oude Rusland) en heel veel mensen treft dit zelfde lot
en de ambtenaren / employees leven rustig verder. ONGEHOORD.laten u en ik
dit svp snel wel horen.
Met dank en groet gaarne snel vernemend,bert van Herwaarden.
de Fiod werd verhoort gedurende drie dagen (ongehoord)
Terwijl ik met de accountmanager enkele nieuw te financieren zaken kwam
bespreken zat daar ook een man van Rabo-Utrecht. hij deelde mij mede , dat ze
met mij gingen stoppen als klant (landelijke tendens!!!!! ) alhoewel hun inmiddels 1,5 jaar later nog geen OM-rapport had bereikt. Ik stelde voor schade te vergoeden of bij de op die dag te bespreken zaken extra te presteren. Oh nee,
oh nee een Rabo-man biedt nooit zijn excuses aan en vervolgens zijn ze nu een
dossier aan het opbouwen zonder de rapportage van het OM wat mij naar 20
jaar inspanning in het slechtste geval ruineert maar zeker enorm schaad.
Gaarne publicatie op televisie want ook advokaten staan je niet bij uit vrees voor de Rabo (het lijkt wel het oude Rusland) en heel veel mensen treft dit zelfde lot
en de ambtenaren / employees leven rustig verder. ONGEHOORD.laten u en ik
dit svp snel wel horen.
Met dank en groet gaarne snel vernemend,bert van Herwaarden.
Re: schade toegebracht door onheus gedrag van de Rabo
De praktijken van RABO verdienen zéker de aandacht van de Pers.
(zie ook Toon Stipthout)
Gezien het feit dat RADAR op de barricaden sprinkt voor een kleine bank als de DSB,..
zoú je mogen verwachten dat ze dat óók doen tegen deze RABO.
Ook de politiek is vandaag de dag druk bezig zieltjes te winnen, dus kaart dit óók even aan bij de SP en de PvdA
kunnen ze het gelijk meenemen met hun DSB activiteiten.
mijn gedachte??
Rabo is te sterk voor RADAR, blijven ze liever van af.
en de politiek doet alleen wat als ze meerder zieltjes tegelijk kunnen winnen.
(zie ook Toon Stipthout)
Gezien het feit dat RADAR op de barricaden sprinkt voor een kleine bank als de DSB,..
zoú je mogen verwachten dat ze dat óók doen tegen deze RABO.
Ook de politiek is vandaag de dag druk bezig zieltjes te winnen, dus kaart dit óók even aan bij de SP en de PvdA
kunnen ze het gelijk meenemen met hun DSB activiteiten.
mijn gedachte??
Rabo is te sterk voor RADAR, blijven ze liever van af.
en de politiek doet alleen wat als ze meerder zieltjes tegelijk kunnen winnen.
Het gaat hier om een plaatselijke rabo bank. Dus niet om de RABO Nederland. Iedere plaatselijke rabobank kan binnen de grenzen eigen regels toepassen. Als een advokaat er een sterke zaak inziet lijkt het mij sterk dat hij die niet aanneemt.Het gaat om een plaatselijke bank en niet Rabo Nederland.Gaarne publicatie op televisie want ook advokaten staan je niet bij uit vrees voor de Rabo (het lijkt wel het oude Rusland) en heel veel mensen treft dit zelfde lot
gr Henk
@ henk51
Dat is wel érg kort door de bocht.
Als de motor van je nieuwe auto in de soep loopt en je dealer wil niks doen, of niet wat jij wilt...
laat je het dan daarbij?? of ga je klagen/ verhaal halen hogerop in het dealerschap?
Rabo=Rabo en als jij een muis vindt in je pak granen-ontbijtje,
is niet de winkel verantwoordelijk maar het concern.
En steekt één of andere puistenkop in Rabo-pakkie(
niet van mijzelf hier ergens gelezen..)
zijn neus in zaken waar dat niet hoorde.......dan dient RABO zijn verantwoording te nemen.
VERWACHT dit echter niet van Rabo, wellicht hebben ze daarom deze constructie gekozen.
Dat is wel érg kort door de bocht.
Als de motor van je nieuwe auto in de soep loopt en je dealer wil niks doen, of niet wat jij wilt...
laat je het dan daarbij?? of ga je klagen/ verhaal halen hogerop in het dealerschap?
Rabo=Rabo en als jij een muis vindt in je pak granen-ontbijtje,
En steekt één of andere puistenkop in Rabo-pakkie(
zijn neus in zaken waar dat niet hoorde.......dan dient RABO zijn verantwoording te nemen.
VERWACHT dit echter niet van Rabo, wellicht hebben ze daarom deze constructie gekozen.
-
stofzuigertje
Elke Rabo is zelfstandig en heeft niets met landelijke netwerk te maken.
Het kan zijn dat U elders gewoon welkom bent en netjes word geholpen.
Maar zoek snel een andere bank en laat je niet gek maken.
Het kan zijn dat U elders gewoon welkom bent en netjes word geholpen.
Maar zoek snel een andere bank en laat je niet gek maken.
Dat denk ik toch niet..Elke Rabo is zelfstandig en heeft niets met landelijke netwerk te maken.
Als je bij jouw bank een hypotheek wilt nemen... zeggen ze dan:
Sorry we hebben niet genoeg geld in kas van onze spaarders??
dus probeer eens bij de concurent??
en betekend dat dan ook niet dat nederland naast de ING,SNS,AA,DSB etc etc..
ineens nog eens een paar honderd banken heeft die alle paar honderd apart toestemming hebben van DNB en met bijbehorende buffers???
nee, nee, dat vliegertje gaat niet op...
zelfstandig hokje oké, maar één organisatie met bijbehorende verantwoordelijkheid, die ze maar al te graag ontlopen.
-
stofzuigertje
@Noble,
Er zijn steden als Almere die meer uitlenen en Hoorn die meer spaarders heeft en onderling word dit verrekend.
Maar elke plaatselijke Rabo mag klanten en tarieven zelf bepalen.
Wel dus een landelijk betaal systeem en producten maar elke Rabo mag hier van afwijken.
Omdat ik op grens woonde kon ik kiezen en na de fusie dus niet meer.....
Rabo is een plaatselijke of regionale bank met soms vreemde grenzen.
Dus een landelijk advies waar ze gewoon plaatselijk zonder opgave van reden van af mogen wijken.
Er zijn steden als Almere die meer uitlenen en Hoorn die meer spaarders heeft en onderling word dit verrekend.
Maar elke plaatselijke Rabo mag klanten en tarieven zelf bepalen.
Wel dus een landelijk betaal systeem en producten maar elke Rabo mag hier van afwijken.
Omdat ik op grens woonde kon ik kiezen en na de fusie dus niet meer.....
Rabo is een plaatselijke of regionale bank met soms vreemde grenzen.
Dus een landelijk advies waar ze gewoon plaatselijk zonder opgave van reden van af mogen wijken.
Noble als je ergens geen verstand van hebt,kun je beter onthouden van commentaar. Verdiep je eerst eens in de materie en geef dan antwoord. Er zijn al genoeg figuren die door onzin te roepen de site vervuilen.Rabo=Rabo en als jij een muis vindt in je pak granen-ontbijtje,
gr Henk
-
GezondVerstand10
De RABO's concurreren onderling op hypotheken, rente tarieven en andere zaken. Elke Rabo heeft zijn eigen personeelsafdeling. Zo kan het zijn dat je bij Rabo Rotterdam wordt ontslagen wegens desfunctioneren en bij Rabo Dordrecht gewoon wordt aangenomen. Bank medewerkers voelen zich vaak niet betrokken bij hun klanten want er zijn er toch genoeg. Ze voelen de relatie goed werk leveren is baan behoud niet. Wellicht gaat de komende shake out in bankenland deze semi ambtenaren wakker maken. L'esperons nous zoals de Fransen zeggen.
Trouwens puistenkop in een pak TM, mag van mij door iedereen gebuikt worden
Trouwens puistenkop in een pak TM, mag van mij door iedereen gebuikt worden
hallo stofzuigertje
Mijn broer heeft een rekening bij een rabo in een niet echt grote stad. Wij weten dat deze rabo een paar bedrijven heeft waar het door de krisis niet echt goed mee gaat.
Als deze bedrijven failliet gaan kan dus deze plaatselijke rabo ook failliet gaan.. dat lijkt mij niet zo best, ik moet hem dus waarschuwen naar een andere bank te gaan??
Mijn broer heeft een rekening bij een rabo in een niet echt grote stad. Wij weten dat deze rabo een paar bedrijven heeft waar het door de krisis niet echt goed mee gaat.
Als deze bedrijven failliet gaan kan dus deze plaatselijke rabo ook failliet gaan.. dat lijkt mij niet zo best, ik moet hem dus waarschuwen naar een andere bank te gaan??
Peter-O als je totaal geen verstand hebt van de werkwijze van in de geval Rabobank onhou je dan van commentaar.Wat je nu verkondigd raakt kant nog wal.Als deze bedrijven failliet gaan kan dus deze plaatselijke rabo ook failliet gaan..
Mocht een plaatselijke Rabo Bank eventueel in moeilijkheden komen dan zijn er vanuit RABO NEDERLAND voldoende zekerheden om deze bank niet te laten omvallen.Uw opmerking is dan ook niet meer dan borrelpraat.
gr Henk
@ henk51
Als jij nou niet zo dom zou LLn zou het wat duidelijker worden voor peter_0.
Eerst roep je hard dat iedere RABO zelfstandig is en niet met RABO holding te maken heeft...
vervolgens schrijf jij, heeft RABO holding wél verantwoordelijkheid voor zijn vestigingen
Als... ALS jij dan werkelijk zoveel meer verstand hebt wáár de grens licht tussen wel en NIET verantwoordelijk...
leg het peter_o dan gewoon uit ipv die beledigende-### van je open te trekken,
naar mensen die hier gewoon netjes een vraag stellen.
peter -O vráágt gewoon wat.. en vragen is NIET dom... zou jij ook wat vaker moeten doen...
Als jij nou niet zo dom zou LLn zou het wat duidelijker worden voor peter_0.
Eerst roep je hard dat iedere RABO zelfstandig is en niet met RABO holding te maken heeft...
vervolgens schrijf jij, heeft RABO holding wél verantwoordelijkheid voor zijn vestigingen
Als... ALS jij dan werkelijk zoveel meer verstand hebt wáár de grens licht tussen wel en NIET verantwoordelijk...
leg het peter_o dan gewoon uit ipv die beledigende-### van je open te trekken,
naar mensen die hier gewoon netjes een vraag stellen.
peter -O vráágt gewoon wat.. en vragen is NIET dom... zou jij ook wat vaker moeten doen...
Beste Noble
Ik denk dat ik meer verstand van de Rabo hebt dan jij( ik heb er 25 jaar gewerkt) gezien je opmerkingen,als jij vind dat ik beledigend ben kijk eens naar je eigen taal.
Ga je eerst maar eens verdiepen wat een holding betekend,wat een coöperatieve ondernemingsvorm inhoud. Mensen met een kort lontje en denken dat ze verstand hebben kunnen zich beter van commentaar onthouden over je taalgebruik maar te zwijgen.
gr Henk
Ik denk dat ik meer verstand van de Rabo hebt dan jij( ik heb er 25 jaar gewerkt) gezien je opmerkingen,als jij vind dat ik beledigend ben kijk eens naar je eigen taal.
.Het gebruik van meerdere hoofdletters (het zogenoemde 'schreeuwen') is niet toegestaan, evenals het naar de interpretatie van de redactie overdreven gebruik van vet, cursief en smileys.
Ga je eerst maar eens verdiepen wat een holding betekend,wat een coöperatieve ondernemingsvorm inhoud. Mensen met een kort lontje en denken dat ze verstand hebben kunnen zich beter van commentaar onthouden over je taalgebruik maar te zwijgen.
gr Henk
@henk51
kijk, dat klinkt al heel wat beleefder, en fijn dat je 25 jaar bij de RABO hebt gezeten.
Dan zoú je dus in staat moeten zijn om Peter-O duidelijk te maken
tot waar de verantwoordelijkheid van een RABO vestiging loopt
en waar zo´n vestiging de verantwoordelijkheid van zich afschuift
en je een paar advocaten van het andere gebouw op je dak krijgt.
Dan hoeft Peter-O (en bakkers, slagers, akkerbouwers etc. etc.) zich niet te gaan verdiepen in
ps mijn taal gebruik pas ik aan , aan de manier waarop iemand zélf een ander tewoord staat,
schijnbaar verstaan-begrijpen ze het dan iets vlugger, dus geef het goede voorbeeld zou ik zeggen.
kijk, dat klinkt al heel wat beleefder, en fijn dat je 25 jaar bij de RABO hebt gezeten.
Dan zoú je dus in staat moeten zijn om Peter-O duidelijk te maken
tot waar de verantwoordelijkheid van een RABO vestiging loopt
en waar zo´n vestiging de verantwoordelijkheid van zich afschuift
en je een paar advocaten van het andere gebouw op je dak krijgt.
Dan hoeft Peter-O (en bakkers, slagers, akkerbouwers etc. etc.) zich niet te gaan verdiepen in
Ik wacht in spanning af......wat een holding betekend,wat een coöperatieve ondernemingsvorm inhoud
ps mijn taal gebruik pas ik aan , aan de manier waarop iemand zélf een ander tewoord staat,
schijnbaar verstaan-begrijpen ze het dan iets vlugger, dus geef het goede voorbeeld zou ik zeggen.
-
GezondVerstand10
Vorig jaar toen de bankencrisis op zijn hoogte punt was, wilde ik mijn geld spreiden. De rabo zei dat dit niet nodig was omdat alle RABO's onderling borg staan voor de ingelegde gelden. Als dit zo is dan zou het failissement van 1 Rabo ook invloed hebben op de anderen.
Ik heb trouwens ondanks dit verhaal gespreid
Ik heb trouwens ondanks dit verhaal gespreid
Volgens mij hebben alle lokale Rabo's een eigen vergunning, en zou je zo in theorie bij elke lokale bank in aanmerking kunnen komen voor de garanties van het depositogarantiestelsel. Zo zou je je geld in theorie zekerder kunnen sparen door over een aantal Rabo's te spreiden.