LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] GGN weigert bewijst toe te sturen van een verjaard spookfact
GGN weigert bewijst toe te sturen van een verjaard spookfact
Van de GGN heb ik een brief ontvangen met het verzoek tot het betalen van een bedrag inzake een Duitse bedrijf waar ik nog nooit van heb gehoord. Het gaat om een telefoonrekening uit oktober 2002 en ik ben pas in september 2009 op de hoogte gebracht van deze zogenaamde rekening.
Helaas weigert de GGN mij enige bewijs te sturen waaruit blijft dat ik een overeenkomst heb gehad met dit Duitse bedrijf.
Volgens mij is deze verjaarde vordering aangezien het ouder dan 5 jaar is. Daarnaast heb ik geen enkele contract gehad met dit Duitse bedrijf.
Wat zijn mijn opties? Kan ik de GGN verplichtstellen om mij bewijslasten te sturen? Kan ik hun brieven beter negeren totdat er een rechtszaak komt? Of kan ik beter iets anders doen?
p.s Mag de GGN dit zomaar doen? Als ik het forum lees, lijkt het erop dat je in Nederland schuldig bent tot dat je zelf de tegendeel kan bewijzen. Althans vanuit de perspectief van GGN.
Helaas weigert de GGN mij enige bewijs te sturen waaruit blijft dat ik een overeenkomst heb gehad met dit Duitse bedrijf.
Volgens mij is deze verjaarde vordering aangezien het ouder dan 5 jaar is. Daarnaast heb ik geen enkele contract gehad met dit Duitse bedrijf.
Wat zijn mijn opties? Kan ik de GGN verplichtstellen om mij bewijslasten te sturen? Kan ik hun brieven beter negeren totdat er een rechtszaak komt? Of kan ik beter iets anders doen?
p.s Mag de GGN dit zomaar doen? Als ik het forum lees, lijkt het erop dat je in Nederland schuldig bent tot dat je zelf de tegendeel kan bewijzen. Althans vanuit de perspectief van GGN.
Re: GGN weigert bewijst toe te sturen van een verjaard spookfact
beste lisa85,
Heb je telefonisch of schriftelijk om de bewijsstukken gevraagd? Altijd schriftelijk doen als je ze wilt hebben.
Daarnaast: GGN is een deurwaarderskantoor. Ben je er zeker van dat de zaak als niet voor de rechter is geweest en er al een vonnis is gewezen? Dan geldt er geen verjaringstermijn meer van 5 maar van 20 jaar. En ja het kan door allerlei oorzaken voorkomen dat je net alle exploten (dagvaarding, betekening vonnis) bent 'misgelopen' door verhuizingen maar je volgends de letter van de wet op de juiste manier bent gedagvaard enz. In dat laatste geval onmiddelijk nagaan of je nog verzet kan laten aantekenen tegen het vonnis en meteen juridische hulp zoeken.
Geen rechtszaak en vonnis? Brief sturen dat je beroep doet op verjaring, niet bellen.
Heb je telefonisch of schriftelijk om de bewijsstukken gevraagd? Altijd schriftelijk doen als je ze wilt hebben.
Daarnaast: GGN is een deurwaarderskantoor. Ben je er zeker van dat de zaak als niet voor de rechter is geweest en er al een vonnis is gewezen? Dan geldt er geen verjaringstermijn meer van 5 maar van 20 jaar. En ja het kan door allerlei oorzaken voorkomen dat je net alle exploten (dagvaarding, betekening vonnis) bent 'misgelopen' door verhuizingen maar je volgends de letter van de wet op de juiste manier bent gedagvaard enz. In dat laatste geval onmiddelijk nagaan of je nog verzet kan laten aantekenen tegen het vonnis en meteen juridische hulp zoeken.
Geen rechtszaak en vonnis? Brief sturen dat je beroep doet op verjaring, niet bellen.
Beste Pavlova,
Bedankt voor je reactie. Zover ik weet is er geen vonnis geweest. Ik ben ik 4,5 jaar niet verhuisd.
Op andere forums heb ik verhalen gelezen waarbij gerechtsdeurwaarders bewust brieven sturen naar oude adressen zodat de zaak voor kan komen zonder dat je daarvan op de hoogte bent. Echter ik ben er van overtuigd dat dit bij mij niet het geval is. Aangezien mijn vorige adres die van mijn ouders is en zij wonen daar nog steeds. Maar hoe kan ik er achter komen dat er een vonnis is geweest zonder dat ik daarvan op de hoogte ben?
Telefonisch wil GGN helemaal niks doen. Echter schriftelijk willen zij pas reageren als ik een kopie van mij legitimatie mee sturen en dat wens ik niet te doen omdat ik hun niet vertrouw met een kopie van mijn paspoort.
Bedankt voor je reactie. Zover ik weet is er geen vonnis geweest. Ik ben ik 4,5 jaar niet verhuisd.
Op andere forums heb ik verhalen gelezen waarbij gerechtsdeurwaarders bewust brieven sturen naar oude adressen zodat de zaak voor kan komen zonder dat je daarvan op de hoogte bent. Echter ik ben er van overtuigd dat dit bij mij niet het geval is. Aangezien mijn vorige adres die van mijn ouders is en zij wonen daar nog steeds. Maar hoe kan ik er achter komen dat er een vonnis is geweest zonder dat ik daarvan op de hoogte ben?
Telefonisch wil GGN helemaal niks doen. Echter schriftelijk willen zij pas reageren als ik een kopie van mij legitimatie mee sturen en dat wens ik niet te doen omdat ik hun niet vertrouw met een kopie van mijn paspoort.
Zolang zij geen bewijs sturen waarvoor hoeft U niets te betalen en is er ook geen rechtszaak mogelijk.
Alle dreigbrieven kunt U negeren en het zou kunnen dat iemand met zelfde naam gezocht word en maak je geen zorgen.
Doen ze wel vaker op deze manier.
Geen geen info over Uw persoonlijke gegevens of legitimatie copy.
Alle info die U geeft kan misbruikt worden.
Niet U maar zij moeten info leveren.
Alle dreigbrieven kunt U negeren en het zou kunnen dat iemand met zelfde naam gezocht word en maak je geen zorgen.
Doen ze wel vaker op deze manier.
Geen geen info over Uw persoonlijke gegevens of legitimatie copy.
Alle info die U geeft kan misbruikt worden.
Niet U maar zij moeten info leveren.
Telefonisch en schriftelijk heb ik ze al mijn mobiele nr en geboortedatum gegeven anders wilden ze mij helemaal niet helpen. Ik vond het zo vreemd dat ze dat eisden. Maar om te zorgen dat ik iets meer informatie kreeg, heb ik ze toch gegeven.
Als ze je geboortedatum niet hebben denk ik ook niet dat ze een vonnis hebben (gelukkig).
Brief sturen (en gezien de starre houding van de medewerkers van GGN misschien maar beter zelfs aangetekend) en beroep doen op verjaring. Geen kopie legitimatie meesturen, je verweer moeten ze gewoon in behandeling nemen en fatsoenlijk beantwoorden. Doen ze dat niet en dagen ze je voor de rechter, dan heb jij in elk geval bewijs dat je je verweer kenbaar hebt gemaakt. Succes!
Brief sturen (en gezien de starre houding van de medewerkers van GGN misschien maar beter zelfs aangetekend) en beroep doen op verjaring. Geen kopie legitimatie meesturen, je verweer moeten ze gewoon in behandeling nemen en fatsoenlijk beantwoorden. Doen ze dat niet en dagen ze je voor de rechter, dan heb jij in elk geval bewijs dat je je verweer kenbaar hebt gemaakt. Succes!
Aangetekend post kost mij weer onnodig geld, die ik waarschijnlijk niet kan verhalen op GGN.
Ik heb gelezen dat het ook mogelijk is om een getuige mee te laten teken als bewijst van verzending en voor de zekerheid een kopie per email te sturen met ontvangstbewijs.
Of is het toch mogelijk om de aangetekende kosten te verhalen op GGN?
Ik heb gelezen dat het ook mogelijk is om een getuige mee te laten teken als bewijst van verzending en voor de zekerheid een kopie per email te sturen met ontvangstbewijs.
Of is het toch mogelijk om de aangetekende kosten te verhalen op GGN?
Aangetekend is natuurlijk niet verplicht, maar de kans is ook niet zo groot dat je de kosten kunt verhalen indien onomstotelijk vast komt te staan dat de vordering niet terecht is.
Mailen met verzoek bevestiging is natuurlijk een goede optie. En vraag om een bevestiging binnen een aantal dagen.
Komt het toch tot een rechtszaak en de rechter stelt je in het gelijk dan natuurlijk wel zorgen dat je je kosten vergoed krijgt.
Mailen met verzoek bevestiging is natuurlijk een goede optie. En vraag om een bevestiging binnen een aantal dagen.
Komt het toch tot een rechtszaak en de rechter stelt je in het gelijk dan natuurlijk wel zorgen dat je je kosten vergoed krijgt.
Bedankt Pavlova
Graag gedaan en laat je op het forum weten hoe het verder afloopt?
-
Ga de discussie niet aan. GGN eist en wie eist bewijst. In een ander topic op dit forum is door Bor Komorovski een uitstekende conceptbrief voor dit soort zaken gepost. Ik ben zo vrij geweest deze aan te passen op de door jou geschetste situatie.
Geachte heer, mevrouw,
Ik heb uw schrijven in goede orde doch met verbazing ontvangen. Bij deze betwist ik de vordering.
Ten eerste is er geen overeenkomst tussen mij en [naam Duits bedrijf] en is deze er ook nooit geweest. Ten tweede is de vordering reeds 7 jaar oud, en daarmee verjaard (art 3:307 BW). Aangezien ik niets van de schuldeiser heb ontvangen gelden eventuele mededelingen zijnerzijds als niet gedaan en wordt de verjaring niet gestuit. De schuldeiser zal hiermede niet slechts het bestaan van eventuele mededelingen, facturen en aanmaningen moeten aantonen, maar ook de ontvangst hiervoor door mij, aangezien het Nederlands civiel recht van de ontvangsttheorie uitgaat.
In rechte valt daarom betaling niet af te dwingen. Bovendien zal ik me verweren en eventueel gemaakte kosten op u verhalen. Ik raad u daarom aan de zaak te laten rusten om uzelf en uw klant verdere kosten te besparen.
Hoogachtend,
X
Nooit meer iets van ze gehoord! Stelletje oplichters!Pavlova schreef:Graag gedaan en laat je op het forum weten hoe het verder afloopt?