A.Storm schreef:De telefonische boeking betrof dat verhaal van uw vriendenkring?
Daar wil ik niet over oordelen, ik weet niet hoe dat is gegaan.
Collega. Verhaal staat hierboven hoe dat gegeaan is.. Gaat verder dan m'n eigen ervaring.
Over uw persoonlijke boeking wel: als u dit verteld is tijdens boeking, vind ik had men uw accoord moeten vragen.
Mee eens.
Als u hiermee accoord bent gegaan, heeft u, vind ik, geen recht van spreken van misleiding.
Ook mee eens, maar er werd dus geen akkoord gevraagd. Toen de boeking werd ingevoerd werd het akkoord als vanzelfsprekend aangenomen.
Wellicht dat u zich overdonderd voelde, dat kan, u had hier niet op gerekend omdat u zich niet had ingelezen in de prijzenbijlage (waar duidelijk wél de toeslag voor de boekingsklasse vermeld staat) dan kunt u teruggaan naar het reisburo, mits in optietijd, en vragen om ontbinding van het reiscontract.
Klopt, was inderdaad overdonderd. Ik had me wel ingelezen in alle beschikbare documentatie maar hier is nergens melding van gemaakt. Overigens is me ook duidelijk geworden dat de brochure niet van de Oad zelf is maar dat er Oad reizen in staan. Ben al terug gegaan en de boeking kon worden geanuleerd omdat ze de fout toe gaven.
Opmerkelijk aangezien ze ook hadden kunnen ontkennen dat ze het niet gemeld hadden. Dan was het hun woord tegen het mijne.
Van u wordt verwacht, dat u weet wat u boekt.
De reisadviseur moet, als het goed is en men service verleent, toegevoegde waarde hebben u daarbij helpen en vragen of alles duidelijk is tijdens het boekingsproces.
Waarschijnlijk is het daar misgegaan, de communicatie.
Exact
Maar om te spreken van misleiding van het reisburo of de OAD, dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
In beide gevallen is het inderdaad niet de Oad maar de touroperator die de communicatie niet goed doet. In het eigen geval vind ik het niet netjes en nog steeds misleidend dat het niet in de folder stond.
In het geval van de collega aan de telefoon vind ik echt misleidend omdat het niet in de email stond, niet op de site en niet is vermeld aan de telefoon. Pas na de boeking werd het duidelijk.
Als u een grote uitgave doet, wordt er van u verwacht dat u de voorwaarden kent, het is geen broodje van de bakker dat je koopt, het is een grote uitgave.
Klopt, maar of je nou een reis of een broodje koopt, je hoort van te voren eerlijk en compleet te worden voorgelicht.
De voorwaarden zijn in beide gevallen niet duidelijk gemaakt bij het maken van de keuze.