LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oadreis bij boeken in eens 60 euro duurder (laatboektoeslag)

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
recoiller

Re: Oadreis bij boeken in eens 60 euro duurder (laatboektoeslag)

Ongelezen bericht door recoiller »

A.Storm schreef:Wordt u nu wel of niet tijdens boeking verteld dat de boekingsklasse waarin u wilde boeken vol was, maar dat u nog wel reizen kon met een toeslag van 60 euro?

want daar gaat het volgens mij om!
Is in beide gevallen niet verteld (zie eerdere berichten).
Niets boekingsklasse, niets vol..

In geval persoonijke boeking is niets over de toeslag gezegd tot de daadwerkelijke boeking waar het even vlug genoemd werd alsof het een formaliteit was die geen uitleg behoefte.

I het geval van de telefonische boeking is het helemaal niet ter sprake gekomen maar was het zonder vermelding bij het totaalbedrag opgeteld.

A.Storm

Ongelezen bericht door A.Storm »

De telefonische boeking betrof dat verhaal van uw vriendenkring?
Daar wil ik niet over oordelen, ik weet niet hoe dat is gegaan.

Over uw persoonlijke boeking wel: als u dit verteld is tijdens boeking, vind ik had men uw accoord moeten vragen.

Als u hiermee accoord bent gegaan, heeft u, vind ik, geen recht van spreken van misleiding.

Wellicht dat u zich overdonderd voelde, dat kan, u had hier niet op gerekend omdat u zich niet had ingelezen in de prijzenbijlage (waar duidelijk wél de toeslag voor de boekingsklasse vermeld staat) dan kunt u teruggaan naar het reisburo, mits in optietijd, en vragen om ontbinding van het reiscontract.

Van u wordt verwacht, dat u weet wat u boekt.
De reisadviseur moet, als het goed is en men service verleent, toegevoegde waarde hebben u daarbij helpen en vragen of alles duidelijk is tijdens het boekingsproces.
Waarschijnlijk is het daar misgegaan, de communicatie.

Maar om te spreken van misleiding van het reisburo of de OAD, dat vind ik persoonlijk te ver gaan.

Als u een grote uitgave doet, wordt er van u verwacht dat u de voorwaarden kent, het is geen broodje van de bakker dat je koopt, het is een grote uitgave.

recoiller

A.Storm schreef:De telefonische boeking betrof dat verhaal van uw vriendenkring?
Daar wil ik niet over oordelen, ik weet niet hoe dat is gegaan.
Collega. Verhaal staat hierboven hoe dat gegeaan is.. Gaat verder dan m'n eigen ervaring.
Over uw persoonlijke boeking wel: als u dit verteld is tijdens boeking, vind ik had men uw accoord moeten vragen.
Mee eens.
Als u hiermee accoord bent gegaan, heeft u, vind ik, geen recht van spreken van misleiding.
Ook mee eens, maar er werd dus geen akkoord gevraagd. Toen de boeking werd ingevoerd werd het akkoord als vanzelfsprekend aangenomen.
Wellicht dat u zich overdonderd voelde, dat kan, u had hier niet op gerekend omdat u zich niet had ingelezen in de prijzenbijlage (waar duidelijk wél de toeslag voor de boekingsklasse vermeld staat) dan kunt u teruggaan naar het reisburo, mits in optietijd, en vragen om ontbinding van het reiscontract.
Klopt, was inderdaad overdonderd. Ik had me wel ingelezen in alle beschikbare documentatie maar hier is nergens melding van gemaakt. Overigens is me ook duidelijk geworden dat de brochure niet van de Oad zelf is maar dat er Oad reizen in staan. Ben al terug gegaan en de boeking kon worden geanuleerd omdat ze de fout toe gaven.
Opmerkelijk aangezien ze ook hadden kunnen ontkennen dat ze het niet gemeld hadden. Dan was het hun woord tegen het mijne.
Van u wordt verwacht, dat u weet wat u boekt.
De reisadviseur moet, als het goed is en men service verleent, toegevoegde waarde hebben u daarbij helpen en vragen of alles duidelijk is tijdens het boekingsproces.
Waarschijnlijk is het daar misgegaan, de communicatie.
Exact
Maar om te spreken van misleiding van het reisburo of de OAD, dat vind ik persoonlijk te ver gaan.
In beide gevallen is het inderdaad niet de Oad maar de touroperator die de communicatie niet goed doet. In het eigen geval vind ik het niet netjes en nog steeds misleidend dat het niet in de folder stond.
In het geval van de collega aan de telefoon vind ik echt misleidend omdat het niet in de email stond, niet op de site en niet is vermeld aan de telefoon. Pas na de boeking werd het duidelijk.
Als u een grote uitgave doet, wordt er van u verwacht dat u de voorwaarden kent, het is geen broodje van de bakker dat je koopt, het is een grote uitgave.
Klopt, maar of je nou een reis of een broodje koopt, je hoort van te voren eerlijk en compleet te worden voorgelicht.
De voorwaarden zijn in beide gevallen niet duidelijk gemaakt bij het maken van de keuze.

A.Storm

In grote lijnen zijn we het wel met elkaar eens :wink: .

u haalt reisorganisatie en touroperator door elkaar, dat is dezelfde, Oad is de touroperator én de reisorganisatie, het reisburo is degene de tussenpersoon en de afhandelaar voor Oad.

Men heeft klakkeloos aangenomen dat u op de hoogte was van de boekingsklassen, daar ligt de miscommunicatie.

Daarna is u aangeboden de boeking kostenloos te annuleren?

Als dat zo is, heeft men correct gehandeld. Excuses waren op z'n plaats geweest.

Van misleiding is m.i. geen sprake, wél van miscommunicatie.

geengast

Ongelezen bericht door geengast »

Toch blijf ik wat vreemde dingen constateren die ik niet helemaal kan herleiden.

Wat ik graag wil weten: was het reisbureau een officieel ANVR reisbureau?

En zo ja: had dit reisbureau een contract met OAD. Ik begin het laatste namelijk te vermoeden. Om bij een touroperator te KUNNEN boeken heb je een minimum omzet op jaarbasis nodig. Stel....dit reisbureau heeft dat niet gehaald en boek toch nog bij OAD (of rechtstreeks zonder provisie, of via een ander reisbureau met een beetje provisie) en telt vervolgens 60 Euro erbij op om toch nog een beetje te verdienen?

Dus...welk reisbureau was het?

recoiller

A.Storm schreef:In grote lijnen zijn we het wel met elkaar eens :wink: .

u haalt reisorganisatie en touroperator door elkaar, dat is dezelfde, Oad is de touroperator én de reisorganisatie, het reisburo is degene de tussenpersoon en de afhandelaar voor Oad.

Men heeft klakkeloos aangenomen dat u op de hoogte was van de boekingsklassen, daar ligt de miscommunicatie.

Daarna is u aangeboden de boeking kostenloos te annuleren?

Als dat zo is, heeft men correct gehandeld. Excuses waren op z'n plaats geweest.

Van misleiding is m.i. geen sprake, wél van miscommunicatie.
Excuses heb ik ook gekregen.
Nog steeds vind ik wel dat bij prijzen het complete plaatje vermeld moet zijn.

A.Storm

De reis met de gepubliceerde prijs was niet meer beschikbaar.

Er waren nog wel stoelen met een toeslag te boeken, de toeslag staat vermeld in de prijsbijlage.

In de toekomst gaat er nog meer met fluidpricing gewerkt worden, u zult dan nog uitsluitend een prijs bij benadering krijgen, pas op het moment van boeken krijgt u de actuele prijs.

geelke

Ongelezen bericht door geelke »

het staat duidelijk in de gids, dat je met transavia €60,00 extra moet betalen. Het legt ook aan je reisburo, wij hebben al in december geboekt, en moesten €60,00 betalen. toen zag de medewerkster van ons reisburo dat er nog stoelen vrij waren in de v klasse, heeft meteen met hotelplan gebeld en zodoende hoefden wij het geld niet te betalen. dus een dikke pluim voor ons reisburo.
p.s. Hotelplan Oad en Bex.nl zijn een, op de plaats van bestemming hebben we dezelfde hostes en ze zeggen er ook bij welkom namens deze 3 reisorganisatie's
Toen we later in Mei nog onverwacht,s een extra vakantie boekten moesten we wel de toeslag betalen. jammer dan maar het is nu eenmaal zo.
Maar het heeft niks met laatboeken te maken

Gesloten