LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schipholtaxi
-
Schipholtaxi
Graag zou ik eens wat meningen willen peilen over de Schipholtaxi .Ik hoor zeer veel klachten over deze dienst en voor dat ik er eventueel gebruik van ga maken zou ik eens wat ervaringen willen horen.
Wie o wie ?
Wie o wie ?
Re: Schipholtaxi
Bedoel je een busje naar- en van Schiphol of dat schorum voor de hal die zich Taxichauffeur noemt. Dat zijn nl. de Schipholtaxi's die Schiphol zo'n slechte naam bezorgen.
Gebruik het regelmatig voor vervoer groningen-schiphol, en nog nooit problemen gehad.
Beste Pruim, met wie reis jij dan. Een aanbieder uit Stad of zo. Wij gaan binnenkort via Schiphol naar Turkije en willen dan ook gebruik maken van schipholvervoer.
Wij hebben regelmatig gebruik gemaakt van de Schipholtaxi en zijn er zeer tevreden over. Ik boek het gewoon via de Schipholsite en de ritten worden dan uitgevoerd door een bij jou in de buurt gelegen taxi/vervoers bedrijf. Tot nu toe altijd stipt op tijd, zowel heen als terug.
Zie voor het antwoord de post van g7 boven mij. Boeking wordt trouwens altijd gedaan door het bedrijf waar ik werk.Beste Pruim, met wie reis jij dan. Een aanbieder uit Stad of zo. Wij gaan binnenkort via Schiphol naar Turkije en willen dan ook gebruik maken van schipholvervoer.
Ik geloof dat het 50 euro per persoon kost (enkele reis)
Wij hebben een goede ervaring gehad deze zomer met
Taxigoekoopnaarschiphol.nl.
Was stipt op tijd zowel heen als terug teggen een zeer goede prijs.
Taxigoekoopnaarschiphol.nl.
Was stipt op tijd zowel heen als terug teggen een zeer goede prijs.
Wij boeken al een aantal jaren retourtjes bij Schiphol Travel Taxi te vinden op de Schiphol website. Nou woon ik dicht bij Schiphol, in Hoofddorp, dus had altijd gezeik om op Schiphol zelf een taxi te vinden als we terug kwamen. We zijn door STT altijd prima bediend, soms moet je wel even wachten maar als je je mobiel nummer doorgeeft wordt je op de luchthaven gebeld. Ook bellen ze je de avond voor vertrek om te bevestigen hoe laat ze je ophalen. Heb ook al diverse malen dezelfde chauffeur gehad en soms een hele taxibus voor zijn tweetjes. Van mij krijgen ze een 10.
Ik heb een paar keer een gedeelde taxi geboekt.
Gewoon via het reisbureau (Je hoeft geen reis geboekt te hebben).Het vervoer werd keurig geregeld, alleen moet je soms extra tijd rekenen voor de aansluiting op vluchten van anderen.
Opgehaald bij de deur, en op een speciale plek op de luchthaven.
Als je zelf geen auto hebt, of niet wilt parkeren goede oplossing!
Gewoon via het reisbureau (Je hoeft geen reis geboekt te hebben).Het vervoer werd keurig geregeld, alleen moet je soms extra tijd rekenen voor de aansluiting op vluchten van anderen.
Opgehaald bij de deur, en op een speciale plek op de luchthaven.
Als je zelf geen auto hebt, of niet wilt parkeren goede oplossing!
Ik heb hele slechte ervaringen met de schipholtaxi. Ik ga er dan oo zeker nooit meer gebruik van maken.
Toe ik mij in de nacht van 24 op 25 augustus aangemeld had bij de bali zei de dienstdoende medewerker doodleuk dat ik nog zeker 2 uur moest wachten. Omdat mijn vrouw zich niet lekker voelde zei ik dat dit geen optie was.
Ik kreeg toen de mijnheer van het taxibedrijf aan de lijn. Ik vroeg hem of ik dan geen privetaxi kon krijgen als ik zou bijbetalen. De betaalde € 79,= zouden dan verrekend moeten worden. Dat zou kunnen via een klachtenformulier. Nu is gebleken dat dit helemaal niet kan. Ik heb niet alleen de € 79,= betaald, maar ook nog eens € 149,= voor een priverit.
Nooit geen schipholtaxi meer!!!!!!
Toe ik mij in de nacht van 24 op 25 augustus aangemeld had bij de bali zei de dienstdoende medewerker doodleuk dat ik nog zeker 2 uur moest wachten. Omdat mijn vrouw zich niet lekker voelde zei ik dat dit geen optie was.
Ik kreeg toen de mijnheer van het taxibedrijf aan de lijn. Ik vroeg hem of ik dan geen privetaxi kon krijgen als ik zou bijbetalen. De betaalde € 79,= zouden dan verrekend moeten worden. Dat zou kunnen via een klachtenformulier. Nu is gebleken dat dit helemaal niet kan. Ik heb niet alleen de € 79,= betaald, maar ook nog eens € 149,= voor een priverit.
advangoch schreef:Ik heb hele slechte ervaringen met de schipholtaxi. Ik ga er dan oo zeker nooit meer gebruik van maken.
Mmmm, die twee uur wachttijd staat toch gewoon in hun voorwaarden. Dat kon u vooraf weten. U kunt moeilijk het bedrijf daarvan de schuld geven.
Firma Bergamin uit Krommenie! Altijd op tijd en prima personeel. Echt een aanrader als u bijvoorbeeld uit de Zaanstreek komt. In ieder geval iets waar u op kunt bouwen. Ik heb zelf slechte ervaringen met alle "snelle"bedrijfjes die goedkope parkeerplaatsen rond Schiphol aanbieden.
Ik zweer bij de taxi. Iets duurder, maar ja: U bent toch op vakantie? Waarom drie euro voor een biertje betalen en dan krenterig gaan doen over een tientje of wat prijs verschil?
Ik zweer bij de taxi. Iets duurder, maar ja: U bent toch op vakantie? Waarom drie euro voor een biertje betalen en dan krenterig gaan doen over een tientje of wat prijs verschil?
Ik heb minstens 8 keer gebruik gemaakt van de Schipholtaxi. Dit werd gedaan door een taxibedrijf uit Enschede, via het reisbureau. Nooit klachten gehad, alleen in december 2009: Ik zou me niet gemeld hebben. Maar gelukkig wist de medewerker van de STA-balie wel beter. Dit is naar tevredenheid opgelost.
En waar vind je iemand die je voor € 84 naar Schiphol brengt én weer terug brengt naar Friesland, tot voor de deur?
En waar vind je iemand die je voor € 84 naar Schiphol brengt én weer terug brengt naar Friesland, tot voor de deur?
kijk eens op de site taxivoordelignaarschiphol
ik woon zelf in amsterdam en vond dit erg goedkoop vanaf mijn huis.
met een gewone taxi zou ik zo 'n 60 eur kwijt zijn, bij deze was is
28 euro kwijt.
De taxi kwam op het juiste tijdstip waarop we hadden afgesproken.
ik woon zelf in amsterdam en vond dit erg goedkoop vanaf mijn huis.
met een gewone taxi zou ik zo 'n 60 eur kwijt zijn, bij deze was is
28 euro kwijt.
De taxi kwam op het juiste tijdstip waarop we hadden afgesproken.
Ik heb net erg slechte ervaringen gemaakt met taxi2airport.
Ik kreeg snel na aanmelding via mail een ritnummer.
Alleen werd ik nooit opgehaald en op heel wat pogingen om te bellen kwam ik nooit verder dan dure bandjes met in-gesprek-toon.
Gelukkig kwam ik terug, en baalde ik alleen maar dat ik om 3 uur in de ochtend lang heb gewacht en vervolgens een heel dure gewone taxi moest nemen. Op eerste mails werd niet gereageerd.
Maar wat schetst mijn verbazing: ik heb ze gisteren nog eens gemaild, met de link naar dit forum en mijn vermelding hier. Toen kreeg ik meteen excuses en het verschil in ritprijs op mijn rekening gestort.
Hun uitleg: ze waren vergeten door te geven dat de chauffeur zich toch terug had getrokken. Maar goed, dat hebben ze uiteindelijk toch keurig afgehandeld.
Ik kreeg snel na aanmelding via mail een ritnummer.
Alleen werd ik nooit opgehaald en op heel wat pogingen om te bellen kwam ik nooit verder dan dure bandjes met in-gesprek-toon.
Gelukkig kwam ik terug, en baalde ik alleen maar dat ik om 3 uur in de ochtend lang heb gewacht en vervolgens een heel dure gewone taxi moest nemen. Op eerste mails werd niet gereageerd.
Maar wat schetst mijn verbazing: ik heb ze gisteren nog eens gemaild, met de link naar dit forum en mijn vermelding hier. Toen kreeg ik meteen excuses en het verschil in ritprijs op mijn rekening gestort.
Hun uitleg: ze waren vergeten door te geven dat de chauffeur zich toch terug had getrokken. Maar goed, dat hebben ze uiteindelijk toch keurig afgehandeld.
Laatst gewijzigd door manoe2 op 10 jun 2010 16:04, 2 keer totaal gewijzigd.
ik heb in het verleden vanuit het zuidwesten van Nederland geregeld gebruik gemaakt van de Schiphol-taxi.
zowel naar Schiphol als naar Zaventem heb ik slechte ervaringen,. zowel heen als terug. Men kijkt denkelijk niet op de berichtgeving want als het vliegtuig te laat is, verdwijnt men zonder bericht achter te laten. En dan zit je daar weer een urr aan de balie. Daar zegt men dan waarom bel je niet vanuit het vliegtuig (ook een chauffeur zei dat). Men zou toch moeten weten dat het gebruik van een mobieltje verboden is.
als je in bergen op zoom wordt opgehaald en dan via Utrecht wordt vervoerd en daardoor bijna het vliegtuig mist (vliegtuig was te laat) bijvoorbeeld
helaas kan ik soms niet zonder omdat ik vlieg vanuit landen die niet dagelijks worden aangevlogen en je dus midden in de nacht of s'morgens vroeg aankomt of vertrekt.
men is vele uren te vroeg soms.
kortom ik maar er gebruik van als er geen openbaar vervoer is.
en helaas heeft minister Eurlings alleen Brabant en Limburg extra verbindingen gegeven s'nachts en zoals gebruikelijk is West-Brabant en Zeeland weer vergeten.
Hans
zowel naar Schiphol als naar Zaventem heb ik slechte ervaringen,. zowel heen als terug. Men kijkt denkelijk niet op de berichtgeving want als het vliegtuig te laat is, verdwijnt men zonder bericht achter te laten. En dan zit je daar weer een urr aan de balie. Daar zegt men dan waarom bel je niet vanuit het vliegtuig (ook een chauffeur zei dat). Men zou toch moeten weten dat het gebruik van een mobieltje verboden is.
als je in bergen op zoom wordt opgehaald en dan via Utrecht wordt vervoerd en daardoor bijna het vliegtuig mist (vliegtuig was te laat) bijvoorbeeld
helaas kan ik soms niet zonder omdat ik vlieg vanuit landen die niet dagelijks worden aangevlogen en je dus midden in de nacht of s'morgens vroeg aankomt of vertrekt.
men is vele uren te vroeg soms.
kortom ik maar er gebruik van als er geen openbaar vervoer is.
en helaas heeft minister Eurlings alleen Brabant en Limburg extra verbindingen gegeven s'nachts en zoals gebruikelijk is West-Brabant en Zeeland weer vergeten.
Hans
wij hebben tot nu toe 2 keer van de taxi van Haarlem naar Schiphol gebruik gemaakt via taxicentrale ATC Vervoer b.v.
Alleen maar goede ervaringen. Kosten € 50 heen en weer, dus redelijk geprijsd
Alleen maar goede ervaringen. Kosten € 50 heen en weer, dus redelijk geprijsd
Op 26 april heb ik via IATS een taxi gereserveerd voor 30 april naar Schiphol. De boeking werd per mail bevestigd en zou uitgevoerd worden door Taxi Kristina. Voor de zekerheid op 29 april nog even gebeld, toen kreeg ik te horen dat ze de rit niet konden uitvoeren! Ze hadden me dus gewoon laten stikken en ik kon toen ook geen andere taxi meer vinden. Ik moest toen per eigen auto naar Schiphol met alle extra (parkeer)kosten van dien. Op klachten reageren ze gewoon niet of met smoesjes.
Pas op voor IATS en Taxi Kristina: ze zijn onbetrouwbaar!
Pas op voor IATS en Taxi Kristina: ze zijn onbetrouwbaar!
Pff kan alle verhalen van slechte taxi's heb er in mijn leven ook al aardig wat gehad. Van slecht sprekende nederlands sprekende mensen tot auto's die uit elkaar vallen. Voor de rest hebben wij hele goeie ervaringen met Taxi Ideaal (http://www.its-taxi.nl/). Rijden al 3jaar bij deze jongens, houden alles netjes in de gaten en zijn altijd ruim op tijd aanwezig voor de deur. Ook op terug weg houden ze alles in de gaten en zorgen ze dat ze er staan als wij naar buiten komen lopen.