LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Geachte allen,
ik heb vooraf even gezocht op het forum maar kon over mijn vraag niets specifieks vinden.
Het gaat even om het volgende.
4 weken geleden heb ik een iphone aangeschaft, en ik zocht er één specifiek voor mijn KPN abonnement. Blijkt dus dat ik er een heb moeten kopen die simlock vrij werd geleverd.
Dit was al met al geen probleem, en heb tot dusver met kpn zonder moeite kunnen bellen en internetten.
Het probleem begon toen apple de nieuwe 3.1 patch uitgaf, en zonder er verder over na te denken of aan moeilijkheden te denken heb ik deze geïnstalleerd.
De iphone werd hierna automatisch gesimlocked, ik stond er helemaal niet bij stil dat dit mogelijk was.
De winkel die de iphone verkocht heeft vertelde mij doodleuk dat zij aan het wachten waren tot er een nieuwe patch uitkomt die hem weer simlockvrij kan maken?? en dat ze er tot die tijd dus niets mee kunnen, en ik maar moet afwachten tot wanneer er een nieuwe patch komt.
Dat is probleem 1 van dit verhaal, ik zit met een dode niet werkende iphone die de winkel ook niet meer in wil nemen omdat ik hem maar niet had moeten updaten?? mag dit zomaar?
nummer 2:
aangezien ik toen nadacht en alleen T-mobile als provider zag die deze toestellen leverde, ging ik ervan uit dat dit toestel is gelockt op T-mobile.
vrolijk ging ik afgelopen woensdagochtend naar de T-mobile store en snel een sim-only abonnement afgesloten met extra snel internet om eventueel later mijn telefoonnummer maar over te laten zetten van KPN maar T-mobile (mijn KPN abonnement loopt af in december)
prompt blijkt in de winkel dat de hele simkaart niet werkt in de gelockte iPhone!
en de medewerker zei doodleuk het hele gebeuren onmogelijk terug te kunnen draaien omdat ze het al "had doorgevoerd"
aangezien ik haast had en er niet veel mee kon doen op dat moment heb ik vandaag contact opgezocht met de winkel die de iphone heeft verkocht om weer hetzelfde nieuws te horen dat ze "er niks mee kunnen....." en ik dus met een ver*@$) iphone zit :S
en T-mobile wil het abonnement niet meer annuleren, zelfs niet binnen 1 dag ook al is het abonnement helemaal niet gebruikt?
Ik heb het volgende voorstel ook gedaan aan T-mobile:
zet het abonnement om naar een 2 jarig abonnement, het duurste wat je hebt, maar dan wil ik wel het iphone abonnement om vervolgens dan een iphone van hun te verkrijgen. Ook hiermee gingen ze niet akkoord? (dat vertelde een dame aan de helpdesk telefoon, ga morgen even naar rotterdam centrum t-mobile shop.. en het nogmaals proberen.)
ergo: T-mobile heeft liever niet dat je je abonnement wijzigd in een duurder abonnement en hebben liever chagrijnige klanten die een jaar lang 25,- per maand betalen en daarna gelijk kwijt zijn, of dan 2 jaar lang +- 100,- per maand? en misschien wel blijven? heeeel wazig allemaal, dus ik vroeg mij af of iemand wist binnen hoeveel dagen je een mobiel abonnement kan annuleren... iemand hiermee ervaring?
ik heb wel eens een bedrijf met een plaat voor zijn hoofd gezien, maar dit slaat alles natuurlijk, begrijp het beleid volledig niet, ze kunnen meer dan 5-6x zoveel verdienen in dezelfde periode?!
n.b. ik zit dan wel met 2 iphone's maar die andere zaak krijgt het er nog warm mee om de oude in te nemen, want dit kan natuurlijk niet.
Mvg
Tim
ik heb vooraf even gezocht op het forum maar kon over mijn vraag niets specifieks vinden.
Het gaat even om het volgende.
4 weken geleden heb ik een iphone aangeschaft, en ik zocht er één specifiek voor mijn KPN abonnement. Blijkt dus dat ik er een heb moeten kopen die simlock vrij werd geleverd.
Dit was al met al geen probleem, en heb tot dusver met kpn zonder moeite kunnen bellen en internetten.
Het probleem begon toen apple de nieuwe 3.1 patch uitgaf, en zonder er verder over na te denken of aan moeilijkheden te denken heb ik deze geïnstalleerd.
De iphone werd hierna automatisch gesimlocked, ik stond er helemaal niet bij stil dat dit mogelijk was.
De winkel die de iphone verkocht heeft vertelde mij doodleuk dat zij aan het wachten waren tot er een nieuwe patch uitkomt die hem weer simlockvrij kan maken?? en dat ze er tot die tijd dus niets mee kunnen, en ik maar moet afwachten tot wanneer er een nieuwe patch komt.
Dat is probleem 1 van dit verhaal, ik zit met een dode niet werkende iphone die de winkel ook niet meer in wil nemen omdat ik hem maar niet had moeten updaten?? mag dit zomaar?
nummer 2:
aangezien ik toen nadacht en alleen T-mobile als provider zag die deze toestellen leverde, ging ik ervan uit dat dit toestel is gelockt op T-mobile.
vrolijk ging ik afgelopen woensdagochtend naar de T-mobile store en snel een sim-only abonnement afgesloten met extra snel internet om eventueel later mijn telefoonnummer maar over te laten zetten van KPN maar T-mobile (mijn KPN abonnement loopt af in december)
prompt blijkt in de winkel dat de hele simkaart niet werkt in de gelockte iPhone!
en de medewerker zei doodleuk het hele gebeuren onmogelijk terug te kunnen draaien omdat ze het al "had doorgevoerd"
aangezien ik haast had en er niet veel mee kon doen op dat moment heb ik vandaag contact opgezocht met de winkel die de iphone heeft verkocht om weer hetzelfde nieuws te horen dat ze "er niks mee kunnen....." en ik dus met een ver*@$) iphone zit :S
en T-mobile wil het abonnement niet meer annuleren, zelfs niet binnen 1 dag ook al is het abonnement helemaal niet gebruikt?
Ik heb het volgende voorstel ook gedaan aan T-mobile:
zet het abonnement om naar een 2 jarig abonnement, het duurste wat je hebt, maar dan wil ik wel het iphone abonnement om vervolgens dan een iphone van hun te verkrijgen. Ook hiermee gingen ze niet akkoord? (dat vertelde een dame aan de helpdesk telefoon, ga morgen even naar rotterdam centrum t-mobile shop.. en het nogmaals proberen.)
ergo: T-mobile heeft liever niet dat je je abonnement wijzigd in een duurder abonnement en hebben liever chagrijnige klanten die een jaar lang 25,- per maand betalen en daarna gelijk kwijt zijn, of dan 2 jaar lang +- 100,- per maand? en misschien wel blijven? heeeel wazig allemaal, dus ik vroeg mij af of iemand wist binnen hoeveel dagen je een mobiel abonnement kan annuleren... iemand hiermee ervaring?
ik heb wel eens een bedrijf met een plaat voor zijn hoofd gezien, maar dit slaat alles natuurlijk, begrijp het beleid volledig niet, ze kunnen meer dan 5-6x zoveel verdienen in dezelfde periode?!
n.b. ik zit dan wel met 2 iphone's maar die andere zaak krijgt het er nog warm mee om de oude in te nemen, want dit kan natuurlijk niet.
Mvg
Tim
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Binnen 24u hoor je gewoon van je contract af te kunnen hoor, helaas voor T-mobile.
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt? Deze informatie is namelijk nieuw voor mij. Voor zover ik weet heb je geen bedenktijd bij aanschaf van een product of dienst in de winkel ('koop=koop'). Volgens ConsuWijzer heb je bij het aansluiten van een mobiel abonnement die direct in gaat ook geen bedenktijd als het 'koop op afstand' betreft.Utaddict schreef:Binnen 24u hoor je gewoon van je contract af te kunnen hoor, helaas voor T-mobile.
@Tim1981
Je kunt het probleem en jouw oplossing natuurlijk ook voorleggen aan de klachtenafdeling. Misschien kunnen zij meer voor je doen. Niet geschoten is altijd mis.
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Het woordje 'klanten' hoorde nog achter mijn post.Yme schreef:Mag ik vragen hoe je aan deze informatie komt? Deze informatie is namelijk nieuw voor mij. Voor zover ik weet heb je geen bedenktijd bij aanschaf van een product of dienst in de winkel ('koop=koop'). Volgens ConsuWijzer heb je bij het aansluiten van een mobiel abonnement die direct in gaat ook geen bedenktijd als het 'koop op afstand' betreft.Utaddict schreef:Binnen 24u hoor je gewoon van je contract af te kunnen hoor, helaas voor T-mobile klanten.
@Tim1981
Je kunt het probleem en jouw oplossing natuurlijk ook voorleggen aan de klachtenafdeling. Misschien kunnen zij meer voor je doen. Niet geschoten is altijd mis.
Ik baseer het verder op mijn ervaringen bij andere providers (KPN, Telfort, etc), waar dit wel het geval is. 'Hoor' slaat dus op mijn mening, zaken zoals deze vind ik onterecht nadelig voor de klant.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jan 2010 07:54
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Miss een beetje laat komt mijn reactie op deze vraag maar wie weet heeft iemand anders nog baat bij dit antwoordt.
Maar elk contract wat afgesloten worden mag binnen 9 dagen zo weer geannuleerd worden, zonder dat hier een reden voor opgegeven dient te worden. Ook nog eens geheel kosteloos!!
Groeten Frank
Maar elk contract wat afgesloten worden mag binnen 9 dagen zo weer geannuleerd worden, zonder dat hier een reden voor opgegeven dient te worden. Ook nog eens geheel kosteloos!!
Groeten Frank
-
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Met "Frank op het forum van Trosradar zegt het" kom je niet zo ver. Heb je ook een link naar het betreffende artikel in de wet waar dat staat?
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Zoals antileugens al melde wil ik ook je vragen hoe je daarbij komt?WaussieStyle schreef:Miss een beetje laat komt mijn reactie op deze vraag maar wie weet heeft iemand anders nog baat bij dit antwoordt.
Maar elk contract wat afgesloten worden mag binnen 9 dagen zo weer geannuleerd worden, zonder dat hier een reden voor opgegeven dient te worden. Ook nog eens geheel kosteloos!!
Groeten Frank
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 24 jan 2010 07:54
Re: afkoelperiode mobiel abonnement? gelijk weer opzeggen?
Dat zijn geen leugens en ik weet niet wellke wet dat is heb alleen gehoord dat het zelfs voor elk product geldt.
Dat het bij mobiele telefonie zo is heb ik gehoord van een verkoper van de kpn, omdat ik van een ..... mobiel af wilde die zij mij aangeraden haden boven een andere terwijl deze juist heel slecht was (terwijl ze dat wisten). Ik wilde een andere telefoon een ander merk, toen gingen die verkoper kijken en zij dat ik hem inmiddels al te lang had (3 weken) daarbij zei hij dat als ik binnen 9 dagen terug was geweest dat ik dan zo de mobiel + contract zo had kunnen terug brengen en annuleren. Waarop ik nog wel heb gevraagd hoe dat mogelijk is, aangezien ze nooit van voor je doen, kon ik niet geloven dat dat een regel van de kpn kon zijn. Waarop de verkoper vertelde dat dat dus per wed geregeld is.
Vraag het mij verder ook niet, ik heb het niet uitgeprobeerd ofzo, mocht deze regel mij ooit van pas komen dan ga ik wel eens een keer op zoek.
Hij zal het alleen niet voor niks zeggen....
Dat het bij mobiele telefonie zo is heb ik gehoord van een verkoper van de kpn, omdat ik van een ..... mobiel af wilde die zij mij aangeraden haden boven een andere terwijl deze juist heel slecht was (terwijl ze dat wisten). Ik wilde een andere telefoon een ander merk, toen gingen die verkoper kijken en zij dat ik hem inmiddels al te lang had (3 weken) daarbij zei hij dat als ik binnen 9 dagen terug was geweest dat ik dan zo de mobiel + contract zo had kunnen terug brengen en annuleren. Waarop ik nog wel heb gevraagd hoe dat mogelijk is, aangezien ze nooit van voor je doen, kon ik niet geloven dat dat een regel van de kpn kon zijn. Waarop de verkoper vertelde dat dat dus per wed geregeld is.
Vraag het mij verder ook niet, ik heb het niet uitgeprobeerd ofzo, mocht deze regel mij ooit van pas komen dan ga ik wel eens een keer op zoek.
Hij zal het alleen niet voor niks zeggen....