LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autoruit vervangen
Autoruit vervangen
Al geruime tijd heb ik een geschil met mijn verzekeringsmaatschappij en hoor graag jullie mening.
Een maand of 2 geleden wilde ik vlak voor de inruil van mijn oude auto de sterretjes uit de voorruit laten repareren. Toen de monteur van Carglass ter plekke was wees hij mij op een ster in de band van de ruit, welke hij niet kon repareren, deze moest compleet vervangen worden. Balend gezien het feit dat de auto 5 dagen later ingeruild zou worden contact opgenomen met mijn dealer (officiele merkdealer). Deze wilde de zorgen voor mij uit handen nemen en zou dus de ruit vervangen. Zo gezegd, zo gedaan.
Auto ingeruild, ruit laten vervangen en de claim ingediend. Toen begon het...
De verzekeringsmaatschappij weigert uit te keren, in de polis staat namelijk vermeldt dat zij enkel samenwerken met Carglass en Autototaalglas. Ok, dit is dan mijn fout, maar volgens mijn dealer staan deze bedrijven eigenlijk op elke groene kaart. Aangezien mijn dealer en ik het hier niet mee eens waren eerst telefonisch contact gezocht, welke gevolgd werd door een brief van mijn dealer. Hierin schrijft hij dat de ruit voor hetzelfde tarief als bij Carglass vervangen kan worden, lijkt mij zeer redelijk, maar ook hier gaat de verzekeringsmaatschappij niet mee akkoord.
Ligt dit nou aan mij of wordt hier moeilijk gedaan om helemaal niets? Mijn dealer wil voor een lager tarief een officiele ruit vervangen/plaatsen ipv een imitatieruit...
Hoor graag jullie mening!
Een maand of 2 geleden wilde ik vlak voor de inruil van mijn oude auto de sterretjes uit de voorruit laten repareren. Toen de monteur van Carglass ter plekke was wees hij mij op een ster in de band van de ruit, welke hij niet kon repareren, deze moest compleet vervangen worden. Balend gezien het feit dat de auto 5 dagen later ingeruild zou worden contact opgenomen met mijn dealer (officiele merkdealer). Deze wilde de zorgen voor mij uit handen nemen en zou dus de ruit vervangen. Zo gezegd, zo gedaan.
Auto ingeruild, ruit laten vervangen en de claim ingediend. Toen begon het...
De verzekeringsmaatschappij weigert uit te keren, in de polis staat namelijk vermeldt dat zij enkel samenwerken met Carglass en Autototaalglas. Ok, dit is dan mijn fout, maar volgens mijn dealer staan deze bedrijven eigenlijk op elke groene kaart. Aangezien mijn dealer en ik het hier niet mee eens waren eerst telefonisch contact gezocht, welke gevolgd werd door een brief van mijn dealer. Hierin schrijft hij dat de ruit voor hetzelfde tarief als bij Carglass vervangen kan worden, lijkt mij zeer redelijk, maar ook hier gaat de verzekeringsmaatschappij niet mee akkoord.
Ligt dit nou aan mij of wordt hier moeilijk gedaan om helemaal niets? Mijn dealer wil voor een lager tarief een officiele ruit vervangen/plaatsen ipv een imitatieruit...
Hoor graag jullie mening!
Re: Autoruit vervangen
Hoe zuur het ook klinkt het staat duidelijk in de voorwaarden, De maatschappijen hebben vaak afspraken gemaakt met genoemde bedrijven en de daaruit voortvloeiende kortingen. Dus helaas staat de maatschappij in zijn recht. Jouw garagehouder had ook beter moeten weten. Dit weten ze allemaal.
Re: Autoruit vervangen
Bij wie ben je verzekerd?
Re: Autoruit vervangen
Hoi Laibo,
Neem nou maar van mij aan dat jouw garagehouder wist dat jouw verzekeraar hier moeilijk over zou gaan doen.
Trouwens dat moelijk doen valt ook wel mee: De verzekeraar maakt speciale afspraken over tarieven, processen enz. met in dit geval carglass en autototaalglas. Hierdoor kan een lagere premie worden vastgesteld. Als ik jou was zou ik maar eens contact met je dealer opnemen met de vraag of hij dit toevallig al niet van tevoren wist....
Neem nou maar van mij aan dat jouw garagehouder wist dat jouw verzekeraar hier moeilijk over zou gaan doen.
Trouwens dat moelijk doen valt ook wel mee: De verzekeraar maakt speciale afspraken over tarieven, processen enz. met in dit geval carglass en autototaalglas. Hierdoor kan een lagere premie worden vastgesteld. Als ik jou was zou ik maar eens contact met je dealer opnemen met de vraag of hij dit toevallig al niet van tevoren wist....
Re: Autoruit vervangen
Waarschijnlijk sturen Carglass en Autotaalglas maandelijks voor het hele land één simpele rekening met een rijtje kentekennummers en de kosten, wat voor zowel de verzekeraar als de reparateur heel erg veel geld en rompslomp scheelt. Daardoor kunnen de reparateurs veel korting geven, zodat de verzekeraar zowel bespaart op de eigen kosten als op de reparatiekosten. Bij elkaar zal die besparing in de orde van grootte liggen van het eigen risico van je verzekering.
Re: Autoruit vervangen
Ik heb bij Univé een verzekering die ook bepaalde bedrijven adviseerde, maar ze kunnen niets verplichten!
Bij WA + of All Risk is het mogelijk via www.autoruitexpress.nl naast ster reparatie ook een ruit te vervangen zonder eigen risico.
Omdat zij geen 24 uurs service voor ingeslagen ramen en ook geen dure reclame maken betalen zij dit eigen risico zelf.
Is Uw verzekeraar met deze verplichting of een vrijblijvend advies?
Alleen bij een groene polis waar indien mogelijk gebruikte delen gebruikt worden zit je vaak wel aan bepaalde bedrijvn vast en anders moet je het verschil bijbetalen.
Omdat de ruit niet is vervangen maar door de garage na inruil zullen ze vermoedelijk dit weigeren.
Als U deze voor inruil had laten plaatsen was er niets aan de hand geweest.
De garage heeft de auto inclusief schade ingeruild dus hun probleem.
Verder monteren deze genoemde meestal Pilkington ramen en geen originele dus de dealer mag!
Ik heb nu dus een gratis groene zonneband maar geen originele raam van mijn merk.
Ik lees samenwerken met, maar geen verplichting uit Uw tekst....
Dus wat staat er letterlijk en welke maatschappij is dat?
Bij WA + of All Risk is het mogelijk via www.autoruitexpress.nl naast ster reparatie ook een ruit te vervangen zonder eigen risico.
Omdat zij geen 24 uurs service voor ingeslagen ramen en ook geen dure reclame maken betalen zij dit eigen risico zelf.
Is Uw verzekeraar met deze verplichting of een vrijblijvend advies?
Alleen bij een groene polis waar indien mogelijk gebruikte delen gebruikt worden zit je vaak wel aan bepaalde bedrijvn vast en anders moet je het verschil bijbetalen.
Omdat de ruit niet is vervangen maar door de garage na inruil zullen ze vermoedelijk dit weigeren.
Als U deze voor inruil had laten plaatsen was er niets aan de hand geweest.
De garage heeft de auto inclusief schade ingeruild dus hun probleem.
Verder monteren deze genoemde meestal Pilkington ramen en geen originele dus de dealer mag!
Ik heb nu dus een gratis groene zonneband maar geen originele raam van mijn merk.
Ik lees samenwerken met, maar geen verplichting uit Uw tekst....
Dus wat staat er letterlijk en welke maatschappij is dat?
Re: Autoruit vervangen
waarom een ruit vervangen van een auto die je gaat/hebt ingeruild.
dat gaat mijn logica te boven, een nieuwe voorruit leverd geen (extra) hoge inruil korting op!
zolang er geen scheuren in de ruit zit maalt een dealer daar niet om, dat is het probleem van diegene die degebruikte auto koopt en al dan niet een nieuwe ruit bij de koop in bedingt.
door dit soort geneuzel wordt de verzekereraar geconfronteerd met extra kosten met als gevolg dat de premies voor de autoverzekeringen omhoog gaan door dit soort zielig claim gedrag
dat gaat mijn logica te boven, een nieuwe voorruit leverd geen (extra) hoge inruil korting op!
zolang er geen scheuren in de ruit zit maalt een dealer daar niet om, dat is het probleem van diegene die degebruikte auto koopt en al dan niet een nieuwe ruit bij de koop in bedingt.
door dit soort geneuzel wordt de verzekereraar geconfronteerd met extra kosten met als gevolg dat de premies voor de autoverzekeringen omhoog gaan door dit soort zielig claim gedrag
Re: Autoruit vervangen
Verzekering loopt (liep) bij Nedasco --> Aegon.
Dit was zeker niet bij mijn dealer bekend, daar hij jaarlijks vele ruiten vervangt en indien een verzekering moeilijk doet over prijsafspraken daar ook in mee gaat, iets dat ik vaker gehoord heb bij dealers, dus zag ik het probleem niet.
En waarom ik de ruit liet vervangen voor de inruil? Als je goed contact hebt met een dealer, meerdere auto's bij hem hebt gekocht en altijd eerlijk, oprecht en persoonlijk benadert wordt, dan wil je je zaken ook op een goede manier afhandelen. Zo ook een ruitschade. Voor de duidelijkheid, het betreft een merkdealer die er echt niet op zit te wachten om een auto in te ruilen die een kapotte ruit heeft. Een dealer maakt een deal met je op basis van de conditie van de auto (inruil). Indien de auto niet meer voldoet aan de condities zoals deze waren op het moment van de deal maken, dan kan hier veel narigheid uit voort komen. Vandaar dus de vervanging.
De claim is ingediend voor de inruil, dus dat is het probleem niet.
Klachtenbrief is reeds verstuurd naar Nedasco en indien dit niet werkt zal Kifid hier een oordeel over vellen.
Dit soort 'geneuzel' zou ook niet nodig zijn als een verzekeraar meer openheid zou geven over zijn prijsafspraken, zodat dealers ook weten waar ze aan toe zijn. Voor de duidelijkheid nogmaals, mijn dealer wil meegaan in de prijs die zij noemen, maar de verzekeraar weigert dit...
Dat de premies hierdoor stijgen, hier heb ik zelf dan ook last van, maar ik betaal niet voor niets mijn premies maand in, maand uit, dan moet ik ook kunnen claimen indien nodig!
Dit was zeker niet bij mijn dealer bekend, daar hij jaarlijks vele ruiten vervangt en indien een verzekering moeilijk doet over prijsafspraken daar ook in mee gaat, iets dat ik vaker gehoord heb bij dealers, dus zag ik het probleem niet.
En waarom ik de ruit liet vervangen voor de inruil? Als je goed contact hebt met een dealer, meerdere auto's bij hem hebt gekocht en altijd eerlijk, oprecht en persoonlijk benadert wordt, dan wil je je zaken ook op een goede manier afhandelen. Zo ook een ruitschade. Voor de duidelijkheid, het betreft een merkdealer die er echt niet op zit te wachten om een auto in te ruilen die een kapotte ruit heeft. Een dealer maakt een deal met je op basis van de conditie van de auto (inruil). Indien de auto niet meer voldoet aan de condities zoals deze waren op het moment van de deal maken, dan kan hier veel narigheid uit voort komen. Vandaar dus de vervanging.
De claim is ingediend voor de inruil, dus dat is het probleem niet.
Klachtenbrief is reeds verstuurd naar Nedasco en indien dit niet werkt zal Kifid hier een oordeel over vellen.
Dit soort 'geneuzel' zou ook niet nodig zijn als een verzekeraar meer openheid zou geven over zijn prijsafspraken, zodat dealers ook weten waar ze aan toe zijn. Voor de duidelijkheid nogmaals, mijn dealer wil meegaan in de prijs die zij noemen, maar de verzekeraar weigert dit...
Dat de premies hierdoor stijgen, hier heb ik zelf dan ook last van, maar ik betaal niet voor niets mijn premies maand in, maand uit, dan moet ik ook kunnen claimen indien nodig!
Re: Autoruit vervangen
laibo je dealer houdt je voor de gek....
Re: Autoruit vervangen
Als je de Voordeel dekking van Aegon hebt, dan is het een harde voorwaarde om naar een aangesloten hersteller te gaan, dit had een dealer met ervaring van het lezen van groene kaarten zeker uit de groene kaart kunnen opmaken.
Re: Autoruit vervangen
Na uitgebreid contact met Aegon en uiteindelijk een klachtbrief gaan ze toch overstag en zijn ze bereidt de vergoeding die normaal naar een Carglass of Autotaalglas zou gaan uit te keren.
Eind goed al goed!
Eind goed al goed!
Re: Autoruit vervangen
(Als deze vergoeding tenminste niet lager is dan de kosten die jij nu hebt gemaakt...)
Re: Autoruit vervangen
[quote="stofzuigertje"] Verder monteren deze genoemde meestal Pilkington ramen en geen originele dus de dealer mag!
Ik heb nu dus een gratis groene zonneband maar geen originele raam van mijn merk.
quote]
Pilkington is een orgineel merk, kijk maar wat er onder je merklogo staat, staat altijd pilkington, of splintex of saint-gobain. Voor dealers wordt er speciaal het merk van de auto bij op gedrukt.
Ik heb nu dus een gratis groene zonneband maar geen originele raam van mijn merk.
quote]
Pilkington is een orgineel merk, kijk maar wat er onder je merklogo staat, staat altijd pilkington, of splintex of saint-gobain. Voor dealers wordt er speciaal het merk van de auto bij op gedrukt.
Re: Autoruit vervangen
Ook ik heb mijn ruit laten vervangen bij de dealer (VW). Hetzelfde probleem. Ik kreeg een brief dat Interpolis niet meedoet met het ruitencencept van Pon.
Ik had naar Carglas moeten gaan.
Volgens mij mag dit niet. Je mag naar Carglas. Voor de verzekering mag dit niet uitmaken. Die moeten uitkeren onder dezelfde voorwaarden als die gelden bij Carglas. Anders is het koppelverkoop. Lijkt mij. Het ruitconcept is opgezet door Pon. Waarom doet Interpolis als een van de weinige verzekeraars hier niet aan mee? Zulke koppellingen moeten eens tegen het licht worden gehouden. Ook bij andere schades zijn er zulke koppellingen en ik denk dat dat niet is toegestaan. Maar ik ben geen jurist.
Ik had naar Carglas moeten gaan.
Volgens mij mag dit niet. Je mag naar Carglas. Voor de verzekering mag dit niet uitmaken. Die moeten uitkeren onder dezelfde voorwaarden als die gelden bij Carglas. Anders is het koppelverkoop. Lijkt mij. Het ruitconcept is opgezet door Pon. Waarom doet Interpolis als een van de weinige verzekeraars hier niet aan mee? Zulke koppellingen moeten eens tegen het licht worden gehouden. Ook bij andere schades zijn er zulke koppellingen en ik denk dat dat niet is toegestaan. Maar ik ben geen jurist.
Re: Autoruit vervangen
Bij normale schade mag je overal maar ruitschade mogen ze aanvullende voorwaarden stellen mits het vooraf duidelijk gemaakt is welke.
Verder heeft mijn orginele raam een Japanse fabriek gemaakt en dat Pilkinton ook ruiten voor vervanging met logo leverde weet ik ook.
Sommige verzekeraars doen wel eens lastig en de ervaren vervangers weten dat ook.
Dus ze hebben lijstje met verzekeraars die moeilijk doen bij sterren en/of scheuren!
Ook alleen WA is meestal zelf betalen en mijn vervanging was slechts advies Carglas maar die wil ik niet.
Dan zou ik moeten bij betalen en nu gratis omdat zij zonder reclame en ontbreken 24 uurs service goedkoper kunnen werken.
Dus ik blijf bij www.autoruitexpress.nl en die weten welke verzekeraars lastig zijn en zullen dan niet zomaar vervangen!
U moet alle gegevens vooraf opgeven dus de vervanger weet naar welke verzekeraar de rekening moet.
Verder heeft mijn orginele raam een Japanse fabriek gemaakt en dat Pilkinton ook ruiten voor vervanging met logo leverde weet ik ook.
Sommige verzekeraars doen wel eens lastig en de ervaren vervangers weten dat ook.
Dus ze hebben lijstje met verzekeraars die moeilijk doen bij sterren en/of scheuren!
Ook alleen WA is meestal zelf betalen en mijn vervanging was slechts advies Carglas maar die wil ik niet.
Dan zou ik moeten bij betalen en nu gratis omdat zij zonder reclame en ontbreken 24 uurs service goedkoper kunnen werken.
Dus ik blijf bij www.autoruitexpress.nl en die weten welke verzekeraars lastig zijn en zullen dan niet zomaar vervangen!
U moet alle gegevens vooraf opgeven dus de vervanger weet naar welke verzekeraar de rekening moet.
Re: Autoruit vervangen
Zo moet het werken. De reparateur moet de aanvulling betalen. Als het mij dus €50,- noclaim kost moet dit door de reparateur betaald worden. Maar de vraag is of dat ook zo gaat. Dat moet dus eens tegen het licht worden gehouden.
Re: Autoruit vervangen
Wat een onzin. Jij geeft de reparateur toch opdracht de ruit te vervangen? Het is aan jezelf om na te gaan of/wanneer reparatie wordt vergoed.Witje10 schreef:Zo moet het werken. De reparateur moet de aanvulling betalen. Als het mij dus €50,- noclaim kost moet dit door de reparateur betaald worden. Maar de vraag is of dat ook zo gaat. Dat moet dus eens tegen het licht worden gehouden.
Je hebt zelf de keuze om je reparaties uit te voeren bij een 'willekeurig' bedrijf, waarbij de gewone regels mbt eigen risico gelden (no-claim is iets heel anders!). En bij sommige reparaties, bij specifieke reparateurs, gelden speciale voordelen. Het kan zijn dat dan als extra service de reparatie je geen eigen risico kost. Dat is vaak bij glasschade zo. In het verleden was het soms ook bij sommige 'groene' polissen zo dat reparatie met 'tweedehands' spullen je geen eigen risico kostte. Maar je houdt de keuze om naar een andere reparateur te gaan. Net als dat je voor je normale onderhoud naar de eigen merkdealer kunt gaan, die vaak niet de goedkoopste is, of naar een willekeurige garage.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 20 sep 2009 02:22
Re: Autoruit vervangen
Ik blijf er ook bij dat je eerst goed bij het glasschade hertselbedrijf moet navragen hoeveel het jou gaat kosten. Bij een carglass of autotaalglas ben je bijna altijd min. 67 euro kwijt. Tegenwoordig zijn er bedrijven die ook gratis vervangen en daarbij het eigen risico voor eigen rekening nemen vanaf een wa+.
Er zijn een kleine groep verzekeringen die hier moelijk over doen, maar volgens mij is het altijd wel door hun strot te duwen dat je het ergens anders laat doen dan bij een carglass. Gewoon goed je rechten kennen. En als het echt niet kan, laat het bedrijf dat gaat vervangen het wel weten. Voordat ze vervangen natuurlijk.
Zelf heb ik al een tijdje goede ervaringen met www.autoruiten-vervangen.nl
Formuliertje invullen en ze bellen terug voor een afspraak en vertellen je ook meteen of het wel of niet kan.
Er zijn een kleine groep verzekeringen die hier moelijk over doen, maar volgens mij is het altijd wel door hun strot te duwen dat je het ergens anders laat doen dan bij een carglass. Gewoon goed je rechten kennen. En als het echt niet kan, laat het bedrijf dat gaat vervangen het wel weten. Voordat ze vervangen natuurlijk.
Zelf heb ik al een tijdje goede ervaringen met www.autoruiten-vervangen.nl
Formuliertje invullen en ze bellen terug voor een afspraak en vertellen je ook meteen of het wel of niet kan.
Re: Autoruit vervangen
Carglass reparatie of frustratie?
Na wekenlang reviews te hebben gelezen, was het moment daar. Vergezeld van mijn vrouw en kinderen kreeg ik op 28 februari 2009 bij Ford Amsterdam de sleutels overhandigd van een lieftallige dame. Zij demonstreerde op vakkundige mijn fonkelnieuwe Ford Kuga. Met een lichte spanning in mijn buik begon ik onze maidentrip naar Reeuwijk.
Na enkele kilometers voelen, werd de Kuga een maatpak, een lekker gevoel. De Kuga en ik kregen een band vele kilometers verder werd onze verwantschap het asfalt te veel en besloot er abrupt een einde aan te maken door een venijnig steentje te laten opspringen, er klonk een doffe tik op de voorruit met als resultaat een klein sterretje. Als zorgzaam huisvader zoals in de leasevoorwaarden staat, toog ik naar de dichtstbijzijnde Carglass vestiging in de buurt van mijn woonplaats.
Dit was in mijn geval Carglass Gouda. Ik ging naar de vestiging in Gouda en werd verwelkomd door een horde stevig sigaretten rokende personen, voorzien van het Carglass logo op hun kledij. Na overhandiging van mijn groene kaart, mocht ik de Kuga plaatsen in de werkplaats. Na het uittrappen van zijn sigaret kwam een vriendelijk persoon op mij af en stelde zich voor.
Bij het openen van zijn koffertje hoorde ik wat hartgrondig gevloek, maar dit verdween al gauw toen hij zijn eigen gereedschap gevonden had in het koffertje van zijn collega,. Daar het een klein sterretje betrof, nam hij de overbekende HP-X2 ter hand. Na het injecteren hiervan, werd de vacuüm pomp aangesloten. het sterretje wat nauwelijks 1 centimeter betrof, kreeg vanuit het niets een formaat van zo´n 5 centimeter. Dit overziend twijfelde ik of ze HP-X2 of Viagra hadden geïnjecteerd. Het was toch echt HP-X2 zo verzekerde Carglass, en “tsja het kan wel eens gebeuren”.
Met een volgroeide ster in mijn voorruit, besloot ik huiswaarts te keren. De week erna groeide de ster als kool, na contact met de leasemaatschappij maakte ik wederom een telefonische afspraak met Carglass, ik ken inmiddels alle vertaalde reclame deuntjes uit mijn hoofd. De voorruit van de Kuga moest vervangen worden zo luidde het oordeel van Carglass
Na het wederom laten zien van de groene kaart, mocht ik de Kuga in de werkplaats zetten. Binnen enkele minuten kwam er een jongeman aangelopen, trots als een pauw vertelde hij mij dat dit de eerste Ford Kuga was die hij onder handen nam. Vol vertwijfeling nam ik een kopje koffie uit het met LCD scherm voorziene koffieapparaat.
De dienstdoende jongeman liep keer op keer naar de balie om advies te vragen, zijn manager vergezelde hem dan naar mijn Kuga en nam weer plaats achter zijn beeldscherm, na verloop van tijd, kreeg ik de sleutels en het advies de eerste 48 uur niet de Kuga door een wasstraat te rijden.
Na enkele weken begon een penetrante geur zich meester te maken van het grotendeels lederen interieur. Na zorgvuldig ruiken en voelen ontdekte ik dat mijn vloermat enigszins vochtig was. Mede door de penetrante geur viel mijn verdenking op onze rode kater. Toen ik de hoeveelheid vocht zag, betwijfelde ik de schuldvraag ten zeerste en reed naar de dichtstbijzijnde Ford dealer. De dealer constateerde na een vluchtig onderzoek, dat niet de kat maar de slecht geplakte voorruit de boosdoener was. De volgende dag diende ik een klacht in bij het hoofdkantoor van Carglass en waarschuwde mijn leasemaatschappij. Ik besloot tot een contra expertise bij Ford Amsterdam, zij kwamen met dezelfde constateringen.
Na overlegt met de leasemaatschappij, werd Carglass aansprakelijk gesteld voor de schade. Door mijn ervaringen met Caglass Gouda, werd in overleg met de leasemaatschappij gekozen oor Carglass Amsterdam Zuidoost.
Banend door de weg van wederom rokende medewerkers vond ik mijn aanspreekpunt binnen de vestiging, tot mijn volle tevredenheid werd een vervangende auto geregeld via Athlon carlease. De Volvo V70 staat op het moment van dit schrijven nog steeds voor mijn deur.
Mede door mijn ervaringen, adviseerde ik Carglass Amsterdam, direct contact op te nemen met Ford Amsterdam voor het herstellen van de interieurschade. In al zijn/haar wijsheid besloot Carglass een lokale cleaner in te huren, 3 weken later was mijn Kuga gedroogd en gecleand volgens Carglass, vol hoop stuurde ik mijn huur Volvo richting Amsterdam-Zuidoost. Mijn eerste adres was de lokale cleaner, daar was mijn Kuga de dag daarvoor opgehaald, terloops werd mij verteld dat een groot deel van het isolatiemateriaal niet meer te redden was en inmiddels in de vuilcontainer lag. Bij aankomst bij Carglsass Amsterdam-Zuidoost zag ik mijn eens zo trotse Kuga zonder voorruit staan, na het openen van het voorportier voelde ik als eerste onder de bodembekleding, met als resultaat een natte en naar schimmel ruikende hand.
De chef van dienst kwam aangesneld en verontschuldigde voor staat waarin mijn Kuga nog steeds verkeerde. Ik sommeerde hem om zich direct in contact te stellen met Ford Amsterdam, zoals ik hem in begin al adviseerde, om de inmiddels minimaal 3 weken oude vochtschade te laten verhelpen. Hij beloofde mij dat hij de voorruit zou vervangen en de Kuga direct naar Ford Amsterdam zou brengen.
Ik twijfelde inmiddels aan elk gesproken woord binnen Carglass en ging zelf langs bij Ford Amsterdam. Daar aangekomen vertelde ze dat slechts de binnenbekleding aan de bestuurderskant was besteld en dat Carglass deze zelf zou plaatsen, met de inmiddels voorruit-nachtmerrie in mijn achterhoofd nam ik wederom contact op met Carglass Amsterdam-Zuidoost en het hoofdkantoor om te bewerkstelligen dat de auto nu vakkundig hersteld zou worden.
De volgende dag kreeg ik bericht van Carglass dat de auto voorzien van nieuwe voorruit was afgeleverd bij Ford Amsterdam voor het herstellen van de interieurschade. Ford Amsterdam, die mijn Ford Kuga nieuw had geleverd, bekeek de auto uiterst zorgvuldig en constateerde dat Carglass de verkeerde ruit had geplaatst, een groene ipv van een infrarode ruit.
Wederom mij in verbinding gesteld met het hoofdkantoor van Carglass, daar werd ten stelligste ontkend dat de verkeerde ruit is geplaatst, daarmee stelt Carglass de expertise van de officiële Ford garage en mijn inmiddels opgebouwde expertise op het gebied van voorruiten ter discussie, hetgeen beide partijen zeer bevreemd.
Vier weken na dato werd nog steeds een enorm vochtprobleem in de bodembekleding van de Kuga geconstateerd. Na overleg met de leasemaatschappij is inmiddels het interieur ontmanteld en een onafhankelijke instantie gevraagde om de schade objectief vast te stellen.
Wordt vervolgd
Na wekenlang reviews te hebben gelezen, was het moment daar. Vergezeld van mijn vrouw en kinderen kreeg ik op 28 februari 2009 bij Ford Amsterdam de sleutels overhandigd van een lieftallige dame. Zij demonstreerde op vakkundige mijn fonkelnieuwe Ford Kuga. Met een lichte spanning in mijn buik begon ik onze maidentrip naar Reeuwijk.
Na enkele kilometers voelen, werd de Kuga een maatpak, een lekker gevoel. De Kuga en ik kregen een band vele kilometers verder werd onze verwantschap het asfalt te veel en besloot er abrupt een einde aan te maken door een venijnig steentje te laten opspringen, er klonk een doffe tik op de voorruit met als resultaat een klein sterretje. Als zorgzaam huisvader zoals in de leasevoorwaarden staat, toog ik naar de dichtstbijzijnde Carglass vestiging in de buurt van mijn woonplaats.
Dit was in mijn geval Carglass Gouda. Ik ging naar de vestiging in Gouda en werd verwelkomd door een horde stevig sigaretten rokende personen, voorzien van het Carglass logo op hun kledij. Na overhandiging van mijn groene kaart, mocht ik de Kuga plaatsen in de werkplaats. Na het uittrappen van zijn sigaret kwam een vriendelijk persoon op mij af en stelde zich voor.
Bij het openen van zijn koffertje hoorde ik wat hartgrondig gevloek, maar dit verdween al gauw toen hij zijn eigen gereedschap gevonden had in het koffertje van zijn collega,. Daar het een klein sterretje betrof, nam hij de overbekende HP-X2 ter hand. Na het injecteren hiervan, werd de vacuüm pomp aangesloten. het sterretje wat nauwelijks 1 centimeter betrof, kreeg vanuit het niets een formaat van zo´n 5 centimeter. Dit overziend twijfelde ik of ze HP-X2 of Viagra hadden geïnjecteerd. Het was toch echt HP-X2 zo verzekerde Carglass, en “tsja het kan wel eens gebeuren”.
Met een volgroeide ster in mijn voorruit, besloot ik huiswaarts te keren. De week erna groeide de ster als kool, na contact met de leasemaatschappij maakte ik wederom een telefonische afspraak met Carglass, ik ken inmiddels alle vertaalde reclame deuntjes uit mijn hoofd. De voorruit van de Kuga moest vervangen worden zo luidde het oordeel van Carglass
Na het wederom laten zien van de groene kaart, mocht ik de Kuga in de werkplaats zetten. Binnen enkele minuten kwam er een jongeman aangelopen, trots als een pauw vertelde hij mij dat dit de eerste Ford Kuga was die hij onder handen nam. Vol vertwijfeling nam ik een kopje koffie uit het met LCD scherm voorziene koffieapparaat.
De dienstdoende jongeman liep keer op keer naar de balie om advies te vragen, zijn manager vergezelde hem dan naar mijn Kuga en nam weer plaats achter zijn beeldscherm, na verloop van tijd, kreeg ik de sleutels en het advies de eerste 48 uur niet de Kuga door een wasstraat te rijden.
Na enkele weken begon een penetrante geur zich meester te maken van het grotendeels lederen interieur. Na zorgvuldig ruiken en voelen ontdekte ik dat mijn vloermat enigszins vochtig was. Mede door de penetrante geur viel mijn verdenking op onze rode kater. Toen ik de hoeveelheid vocht zag, betwijfelde ik de schuldvraag ten zeerste en reed naar de dichtstbijzijnde Ford dealer. De dealer constateerde na een vluchtig onderzoek, dat niet de kat maar de slecht geplakte voorruit de boosdoener was. De volgende dag diende ik een klacht in bij het hoofdkantoor van Carglass en waarschuwde mijn leasemaatschappij. Ik besloot tot een contra expertise bij Ford Amsterdam, zij kwamen met dezelfde constateringen.
Na overlegt met de leasemaatschappij, werd Carglass aansprakelijk gesteld voor de schade. Door mijn ervaringen met Caglass Gouda, werd in overleg met de leasemaatschappij gekozen oor Carglass Amsterdam Zuidoost.
Banend door de weg van wederom rokende medewerkers vond ik mijn aanspreekpunt binnen de vestiging, tot mijn volle tevredenheid werd een vervangende auto geregeld via Athlon carlease. De Volvo V70 staat op het moment van dit schrijven nog steeds voor mijn deur.
Mede door mijn ervaringen, adviseerde ik Carglass Amsterdam, direct contact op te nemen met Ford Amsterdam voor het herstellen van de interieurschade. In al zijn/haar wijsheid besloot Carglass een lokale cleaner in te huren, 3 weken later was mijn Kuga gedroogd en gecleand volgens Carglass, vol hoop stuurde ik mijn huur Volvo richting Amsterdam-Zuidoost. Mijn eerste adres was de lokale cleaner, daar was mijn Kuga de dag daarvoor opgehaald, terloops werd mij verteld dat een groot deel van het isolatiemateriaal niet meer te redden was en inmiddels in de vuilcontainer lag. Bij aankomst bij Carglsass Amsterdam-Zuidoost zag ik mijn eens zo trotse Kuga zonder voorruit staan, na het openen van het voorportier voelde ik als eerste onder de bodembekleding, met als resultaat een natte en naar schimmel ruikende hand.
De chef van dienst kwam aangesneld en verontschuldigde voor staat waarin mijn Kuga nog steeds verkeerde. Ik sommeerde hem om zich direct in contact te stellen met Ford Amsterdam, zoals ik hem in begin al adviseerde, om de inmiddels minimaal 3 weken oude vochtschade te laten verhelpen. Hij beloofde mij dat hij de voorruit zou vervangen en de Kuga direct naar Ford Amsterdam zou brengen.
Ik twijfelde inmiddels aan elk gesproken woord binnen Carglass en ging zelf langs bij Ford Amsterdam. Daar aangekomen vertelde ze dat slechts de binnenbekleding aan de bestuurderskant was besteld en dat Carglass deze zelf zou plaatsen, met de inmiddels voorruit-nachtmerrie in mijn achterhoofd nam ik wederom contact op met Carglass Amsterdam-Zuidoost en het hoofdkantoor om te bewerkstelligen dat de auto nu vakkundig hersteld zou worden.
De volgende dag kreeg ik bericht van Carglass dat de auto voorzien van nieuwe voorruit was afgeleverd bij Ford Amsterdam voor het herstellen van de interieurschade. Ford Amsterdam, die mijn Ford Kuga nieuw had geleverd, bekeek de auto uiterst zorgvuldig en constateerde dat Carglass de verkeerde ruit had geplaatst, een groene ipv van een infrarode ruit.
Wederom mij in verbinding gesteld met het hoofdkantoor van Carglass, daar werd ten stelligste ontkend dat de verkeerde ruit is geplaatst, daarmee stelt Carglass de expertise van de officiële Ford garage en mijn inmiddels opgebouwde expertise op het gebied van voorruiten ter discussie, hetgeen beide partijen zeer bevreemd.
Vier weken na dato werd nog steeds een enorm vochtprobleem in de bodembekleding van de Kuga geconstateerd. Na overleg met de leasemaatschappij is inmiddels het interieur ontmanteld en een onafhankelijke instantie gevraagde om de schade objectief vast te stellen.
Wordt vervolgd
Re: Autoruit vervangen
Voor dat je bij Carglass alles op zijn kop zet,
Mogelijk heb je problemen met een lekkende pakking van de airco. En dat zou Ford moeten weten!
Ford heeft serieuze problemen met lekkende airco's. Verkeerde pakking. Deze wordt hard en gaat scheuren. Gevolg, de airco gaat lekken en je krijgt een vies geurend voetenbadje (=condenswater) in je auto. Bij de laatste modellen van Ford Mondeo, S-Max en mijn Galaxy komt dat voor. Ik begrijp niet waarom Ford de auto's niet terug roept. De gevolgschade (roest en rottende bekleding) kan groot zijn. Ik had ook een voetbad in mijn auto (bijrijders zijde). Ik ben op internet gaan zoek en trof het probleem. Ik heb het probleem gemeld met de waarschijnlijke oorzaak, en toen bevestigde Ford dat dit probleem bekend was. Mocht nog wel 4 weken zonder airco en 4 kinderen rondrijden in de zomer hitte.
Ook weer gelukkig in afgelopen bakkende zomer , het waterbad kon na reparatie gelukig volledig weer met de handdoek gedept worden en op drogen. Ik hoop dat het verder geen schade heeft achter gelaten. (vooralsnog niet zichtbaar)
Voor de winter, alvast veel schaats plezier in de auto....
Ford heeft mijn auto ovreigens niet droog gemaakt. Dat moest ik zelf maar doen (Ford Tigchelaar).
Alle gevolgschade hiervan is mij onbekend maar Ford kennende , vast geen garantie...
Bij gevoegd tref je twee foto's aan van het probleem. (stonden op internet van een Ford Mondeo rijder die dit probleem ontdekte....
Succes!
Mogelijk heb je problemen met een lekkende pakking van de airco. En dat zou Ford moeten weten!
Ford heeft serieuze problemen met lekkende airco's. Verkeerde pakking. Deze wordt hard en gaat scheuren. Gevolg, de airco gaat lekken en je krijgt een vies geurend voetenbadje (=condenswater) in je auto. Bij de laatste modellen van Ford Mondeo, S-Max en mijn Galaxy komt dat voor. Ik begrijp niet waarom Ford de auto's niet terug roept. De gevolgschade (roest en rottende bekleding) kan groot zijn. Ik had ook een voetbad in mijn auto (bijrijders zijde). Ik ben op internet gaan zoek en trof het probleem. Ik heb het probleem gemeld met de waarschijnlijke oorzaak, en toen bevestigde Ford dat dit probleem bekend was. Mocht nog wel 4 weken zonder airco en 4 kinderen rondrijden in de zomer hitte.
Ook weer gelukkig in afgelopen bakkende zomer , het waterbad kon na reparatie gelukig volledig weer met de handdoek gedept worden en op drogen. Ik hoop dat het verder geen schade heeft achter gelaten. (vooralsnog niet zichtbaar)
Voor de winter, alvast veel schaats plezier in de auto....
Ford heeft mijn auto ovreigens niet droog gemaakt. Dat moest ik zelf maar doen (Ford Tigchelaar).
Alle gevolgschade hiervan is mij onbekend maar Ford kennende , vast geen garantie...
Bij gevoegd tref je twee foto's aan van het probleem. (stonden op internet van een Ford Mondeo rijder die dit probleem ontdekte....
Succes!
- Bijlagen
-
- Druppel, verrade de lekkage
- lekkage2Airco.jpg (130.26 KiB) 23427 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
- Plaats van lekkage
- lekkage1Airco.jpg (142.1 KiB) 23427 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?