MISLEIDENDE HOMEPAGE VAN ESSENT
Dit bedrijf kan er ook wat van. Op de homepage staat letterlijk vermeld: Essent heeft per 1 juli haar energietarieven met 26% verlaagd. Dit is pertinent onjuist. Ik betaalde voor elektra Euro 0,0998 kwh en moet nu Euro 0,103 gaan betalen (beide bedragen zijn incl. BTW). Gasprijs is wel voordeliger geworden. Vreemd genoeg is ons maandelijkse voorschotbedrag hetzelfde gebleven. Klantenservice gevraagd hoe dit mogelijk was nu ESSENT haar energieprijzen met 26% heeft verlaagd en verteld dat ik hun website wel heel erg misleidend vond. Als antwoord kreeg ik te horen dat het gemiddelde prijzen zijn en voor ieder huishouden anders is, waarbij ook de afgelopen winterse temperaturen meespelen, bla, bla enz. Wat een geklets, het werd mij alleen maar onduidelijker. Toen ik eindelijk mijn vragen kon stellen werd ik steeds in de reden gevallen door de medewerkster met de mededeling dat ik haar moest laten uitpraten. Ik kreeg geen kans om iets te vragen. Toen mij dat uiteindelijk wel lukte verbrak de medewerkster onbeschoft de verbinding zonder ook maar iets te zeggen. Het was mij duidelijk, de Essent medewerkster kon mijn vragen ook niet beantwoorden of het stond niet in haar boekje.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Essent
Re: Essent
Als je variabel dagelijks opzegbaar hebt een andere kiezen met welkomst korting eerste jaar tussen de €100,- en €150,- en kijk via www.gaslicht.com of www.energieprijzen.nl eens naar Uw mogelijkheden.
Meestal zijn de goedkope aanbieders in Gas en Stroom duurder met vaste kosten dus alleen bij hoger gebruik verdien je daar geld.
Zuinige mensen die weinig gebruiken of nieuw huis hebben zijn soms wegens vaste kosten bij dure goedkoper uit.
Daarom noem ik geen namen en kijk eens online, daarna op website van aanbieder kijken of deze gekregen info klopt, want soms lopen ze op achter.
Ook even de gevonden aanbieder via Zoeken kijken of er veel klachten zijn en bespaar meer dan deze aanbieder....
Succes en niet gelijk invullen en nemen maar eerst goed vergelijken.
Ook hier Uw keuze plaatsen met Uw gebruik van Gas & stroom mag natuurlijk....
Oxxio en NEM van Maurice de Hond zou ik overslaan want anders zit U wel erg lang te lezen gezien de klachten....
Meestal zijn de goedkope aanbieders in Gas en Stroom duurder met vaste kosten dus alleen bij hoger gebruik verdien je daar geld.
Zuinige mensen die weinig gebruiken of nieuw huis hebben zijn soms wegens vaste kosten bij dure goedkoper uit.
Daarom noem ik geen namen en kijk eens online, daarna op website van aanbieder kijken of deze gekregen info klopt, want soms lopen ze op achter.
Ook even de gevonden aanbieder via Zoeken kijken of er veel klachten zijn en bespaar meer dan deze aanbieder....
Succes en niet gelijk invullen en nemen maar eerst goed vergelijken.
Ook hier Uw keuze plaatsen met Uw gebruik van Gas & stroom mag natuurlijk....
Oxxio en NEM van Maurice de Hond zou ik overslaan want anders zit U wel erg lang te lezen gezien de klachten....
Misleidend?
Op de homepage staat letterlijk:
Forse prijsverlaging per 1 juli 2009
Essent verlaagt haar variabele energietarieven per ingang van 1 juli 2009 met gemiddeld 26%*. Dit betekent een tariefverlaging van 35% voor gas en 5% voor elektriciteit. Hiermee is een gemiddeld huishouden op jaarbasis 340 euro goedkoper uit. Met deze prijsverlaging zijn klanten opnieuw voordeliger uit bij Essent dan bij vele andere energieleveranciers.
De prijsverlaging is het resultaat van de scherpe inkoopstrategie die Essent hanteert. Ook de doorberekening van de daling in de olieprijs van het afgelopen half jaar, heeft bijgedragen aan de scherpe tarieven waarvan onze klanten per 1 juli profiteren. Bekijk hier onze nieuwe tarieven.
*Gebaseerd op de daling van de leveringskosten bij een gemiddeld verbruik van 3500 kWh elektriciteit en 1800 m3 gas.
U noemt een KWH bedrag welke ik niet kan vinden. Nou moet gezegd, ik heb niet alle vaste prijs contract prijsstelingen doorgenomen. Maar als ik bij variabel kijk zie ik vermeld staan het bedrag van:
10,03 cent / KWH. incl. btw
Het bedrag dat u noemt waar staat dat? En, het bedrag dat u eerst betaalde was dit de variabele prijs of een of andere actieprijs/bepaalde tijd contract?
Op de homepage staat letterlijk:
Forse prijsverlaging per 1 juli 2009
Essent verlaagt haar variabele energietarieven per ingang van 1 juli 2009 met gemiddeld 26%*. Dit betekent een tariefverlaging van 35% voor gas en 5% voor elektriciteit. Hiermee is een gemiddeld huishouden op jaarbasis 340 euro goedkoper uit. Met deze prijsverlaging zijn klanten opnieuw voordeliger uit bij Essent dan bij vele andere energieleveranciers.
De prijsverlaging is het resultaat van de scherpe inkoopstrategie die Essent hanteert. Ook de doorberekening van de daling in de olieprijs van het afgelopen half jaar, heeft bijgedragen aan de scherpe tarieven waarvan onze klanten per 1 juli profiteren. Bekijk hier onze nieuwe tarieven.
*Gebaseerd op de daling van de leveringskosten bij een gemiddeld verbruik van 3500 kWh elektriciteit en 1800 m3 gas.
U noemt een KWH bedrag welke ik niet kan vinden. Nou moet gezegd, ik heb niet alle vaste prijs contract prijsstelingen doorgenomen. Maar als ik bij variabel kijk zie ik vermeld staan het bedrag van:
10,03 cent / KWH. incl. btw
Het bedrag dat u noemt waar staat dat? En, het bedrag dat u eerst betaalde was dit de variabele prijs of een of andere actieprijs/bepaalde tijd contract?
Reactie op Shine.
U heeft al doorgeklikt naar de volgende link. Op hun homepage staat bovenstaande tekst niet vermeld maar wel het volgende: Essent heeft per 1 juli haar energietarieven met ruim 25% verlaagd en dat is niet juist. Het tarief Elektra is duurder geworden.
Essent heeft inmiddels de website alweer aangepast: bij 25% verlaagd is de link er alweer uit gehaald.
V.w.b. de prijs daar heeft u gelijk in, 10,03 ct/kwh, mijn fout.
De bedragen voor variabel en standaard 1 jaar zijn overigens hetzelfde.
U heeft al doorgeklikt naar de volgende link. Op hun homepage staat bovenstaande tekst niet vermeld maar wel het volgende: Essent heeft per 1 juli haar energietarieven met ruim 25% verlaagd en dat is niet juist. Het tarief Elektra is duurder geworden.
Essent heeft inmiddels de website alweer aangepast: bij 25% verlaagd is de link er alweer uit gehaald.
V.w.b. de prijs daar heeft u gelijk in, 10,03 ct/kwh, mijn fout.
De bedragen voor variabel en standaard 1 jaar zijn overigens hetzelfde.
Het klopt inderdaad dat essent zijn prijzen heeft verlaagd per 1 juli dit jaar. Dat uw voorschot nog steeds hetzelfde is heeft niets met de prijsverlaging te maken. een voorschot word bij de jaarafrekening opnieuw berekend aan de hand van de dan geldende tarieven. op de jaarafrekening word pas rekening gehouden met de tarieven die zijn verlaagd.
wilt u het voorchot toch verlaagd hebben dan kan dat met een herberekening. bij een herberekening word er gebruik gemaakt van de actuele meterstanden en het tarief wat op dit moment geldig is, dus de prijzen per 1 juli... misschien toch een tip.
u kunt dit doen via de klantenservice, maar ja, die vond u niet vriendelijk. misschien is de verbruiskmanager een optie voor u. heeft u het zelf in de hand en kunt u precies zien of u met een verlaging van het voorschot verder kunt.
De site is in dit geval dus helemaal niet misleidend. de prijzen zijn samen 25% gedaald, voor gas is dit ruim 20 % en voor electriciteit (dubbeltarief) 5 %.
Met vriendelijke groet
wilt u het voorchot toch verlaagd hebben dan kan dat met een herberekening. bij een herberekening word er gebruik gemaakt van de actuele meterstanden en het tarief wat op dit moment geldig is, dus de prijzen per 1 juli... misschien toch een tip.
u kunt dit doen via de klantenservice, maar ja, die vond u niet vriendelijk. misschien is de verbruiskmanager een optie voor u. heeft u het zelf in de hand en kunt u precies zien of u met een verlaging van het voorschot verder kunt.
De site is in dit geval dus helemaal niet misleidend. de prijzen zijn samen 25% gedaald, voor gas is dit ruim 20 % en voor electriciteit (dubbeltarief) 5 %.
Met vriendelijke groet